Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Публикувай отговор
TDC
Мнения: 5
Регистриран на: 03 Авг 2016 09:21
Местоположение: София

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от TDC » 03 Авг 2016 12:31

Благодаря и на двамата за бързия отговор!

Ще потърся човека от форума (още нямам право на лични smile.gif ).

Дано да е с мазането проблемът, макар че май доста лапа масло.
F31

TDC
Мнения: 5
Регистриран на: 03 Авг 2016 09:21
Местоположение: София

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от TDC » 08 Авг 2016 08:30

Акумулатора е тръгнал да си ходи (беше над 12V) но бързо се разрежда при само светнали плафони в купето. Явно за зимата ще си трябва нов.
Сега с принудително пускане (с бутона) минава от бензин на ток, но сама не иска да го прави. Дали защото се кара предимно градско или защото е горещо и климата си иска своето, или наистина 12V батерията си иска смяна?


Механика каза че с тест не се вижда от къде лапа масло добичето. Трябва си разглобяване на мотора и замерване на чарколяка.
F31

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2016 08:45

TDC написа: Механика каза че с тест не се вижда от къде лапа масло добичето.
Прав е механика... Външно можеш да направиш огледа дали не тече отнякъде маслото..
Но ако го гори, а не тече, то можеш само да разглобиш двигателя и да гледаш/мериш и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от BOz » 08 Авг 2016 13:11

TDC написа: Сега с принудително пускане (с бутона) минава от бензин на ток, но сама не иска да го прави. Дали защото се кара предимно градско или защото е горещо и климата си иска своето, или наистина 12V батерията си иска смяна?
Това е странно нещо.
Да не би да си попаднал на тази кола?
И освен това нали е била на диагностика колата. Там не казаха ли нещо по въпроса?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

TDC
Мнения: 5
Регистриран на: 03 Авг 2016 09:21
Местоположение: София

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от TDC » 08 Авг 2016 13:25

Знам ли, дамата не е чувала за форума тук, та едва ли е питала. Но да, инак прилича. По Вин излезна Май 2006та да са я сътворили.

Абе ще се сменя 12V батерията на есен, ако не и по рано както бързо се разрежда.
F31

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Akima » 08 Авг 2016 17:40

TDC написа: ще се сменя 12V батерията
Възможно най-скоро бих я сменил.

А за останалото слушайте мехаННика.

:thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Hursa » 09 Авг 2016 10:37

И в книжката(на аурис хибрид) пише, че ако акумулатура е за смяна автомобила държи двг включен. Може би зарежда само при включен двигател и като не успява да го "вкара в параметри" не позволява на двг да се самоизключва (това са си глупави предположения, не знам каква е причината).
Но според мен, не купувайте акумулаторчето от тойота (аз си мислех, че е нещо "уникално" и няма алтернативи - защото в книжката не са описани характеристиките му като на другите консумативи). Има го варта и бош около три пъти по-евтино, (а може би дори ще издържи повече) макар, че дори така ми се струва неоправдано скъпо - било херметично защото е в купето (и било "азиатски тип", каквото и да значи това).
Тия от тойота се опитват да скубят все едно е премиум марка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от BOz » 09 Авг 2016 15:37

Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Scott » 09 Авг 2016 15:58

BOz написа:Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
Стр.74 After the 12-volt battery has discharged or when the terminal has been removed and installed during exchange, etc.
The gasoline engine may not stop even if the vehicle is being driven by the hybrid battery (traction battery). If this continues for a few days, contact any authorized Toyota dealer or repairer, or another duly qualified and equipped
professional.

TDC
Мнения: 5
Регистриран на: 03 Авг 2016 09:21
Местоположение: София

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от TDC » 09 Авг 2016 17:27

Hursa написа: И в книжката(на аурис хибрид) пише, че ако акумулатура е за смяна автомобила държи двг включен. Може би зарежда само при включен двигател и като не успява да го "вкара в параметри" не позволява на двг да се самоизключва (това са си глупави предположения, не знам каква е причината).
Но според мен, не купувайте акумулаторчето от тойота (аз си мислех, че е нещо "уникално" и няма алтернативи - защото в книжката не са описани характеристиките му като на другите консумативи). Има го варта и бош около три пъти по-евтино, (а може би дори ще издържи повече) макар, че дори така ми се струва неоправдано скъпо - било херметично защото е в купето (и било "азиатски тип", каквото и да значи това).
Тия от тойота се опитват да скубят все едно е премиум марка.
Акумулатора в момента е Exide 45Ah, но явно и той вече иска да си ходи :-)
Toyota не са производител на акумулатори 12V, така че определено няма да го купи дамата от тях.

Странно звучи, ама нали си е електричка, нищо чудно да има зададен такъв алгоритъм (както на старт стоп системите на други марки, гаси мотора само при определени условия)
Така или иначе ще се сменя акумулатор.
F31

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Hursa » 09 Авг 2016 19:24

BOz написа: Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
Не беше точно това което търсех, но има и друга информация по въпроса:
"1-1. Хибридна система

Условия, при които бензиновият двигател може да не спре да работи
Бензиновият двигател се стартира и спира автоматично. Следват примерни ситуации,
в които двигателят може да не спре да работи автоматично:
 Бензиновият двигател загрява
 Хибридната батерия (задвижващата батерия) се зарежда.
 Температурата на хибридната батерия (задвижващата батерия) е ниска или висока
 Има зададена трудна за постигане температура пред климатичната инсталация

Зареждане на батерията
 Тъй като регенеративното спиране и бензиновият двигател зареждат хибридната
батерия (задвижващата батерия), няма нужда тя да бъде зареждана от външен
източник на електроенергия. В случай обаче, че автомобилът бъде оставен паркиран
за дълго време, хибридната батерия бавно ще се разреди. Поради тази причина е
необходимо да шофирате автомобила поне веднъж на няколко месеца в продължение за
най-малко 30 минути или 16 км (10 мили). Ако хибридната батерия напълно се изтощи
и не можете да стартирате автомобила с 12-волтовия акумулатор, свържете се с
упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или друг оторизиран специалист с подходяща
квалификация и оборудване.
 Ако скоростният лост е в позиция N, хибридната батерия (задвижващата батерия)
не се зарежда. При движение в интензивен трафик, шофирайте автомобила със
скоростен лост в позиция D или B, за да избегнете разреждането на батерията.

След изтощаване, премахване или смяна на 12-волтовия акумулатор
Бензиновият двигател може да не спира да работи дори когато автомобилът се движи
чрез енергията от хибридната батерия (задвижващата батерия). Ако това се повтаря
в продължение на няколко дни, свържете се с упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или
друг оторизиран специалист с подходяща квалификация и оборудване."
(Имам я и в пдф книжката така, че мога да я пратя цялата - не е нещо особенно, за потребители е написана. Няма някакви технически подробности.)
И аз не виждам особена логика да не гаси двигателя при изтощен акумулатор. Не виждам защо и да не зарежда при "регенеративно спиране" акумулатора - например. А тогава двигателя обикновено не работи. (Но пък ако батерията е на зададения минимум и двигателя се стартира за да я зареди, не гасне дори при регенеративно спиране докато не достигне някакво зададено минимално ниво на зареждане - така, че може би се следва същата логика и за акумулатора.)
TDC написа:
Мисля, че вие сте дали в първия си пост и друга възможна причина - ако термостата например е повреден при градско особено, може двигателя въобще да не успява да се прогрее до зададената му минимална температура (или поне да му трябва много време за да я достигне). До колкото знам, системата се "старае" да държи двигателя загрят над някаква зададена температура. (А може и датчика за температурата да е извън строя)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Рошко » 10 Авг 2016 11:59

Hursa написа: било "азиатски тип", каквото и да значи това
Европейски тип: плюсовата клема е с диаметър 19.5 мм, а на минусовата - 17.9 мм

Азиатски тип: плюсовата клема е с диаметър 14.7 мм, а на минусовата - 13.01 мм

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от Hursa » 10 Авг 2016 12:18

Не го знаех. Но пак не виждам в това основание да е по скъп ( - един от аргументие за цената, които изтъкнаха, беше че е "азиатски тип"). smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от WoLF » 10 Авг 2016 13:30

Ниското предлагане предполага високата цена...
ИзображениеИзображениеИзображение

glndrk
Мнения: 4
Регистриран на: 24 Авг 2016 11:41
Местоположение: Soifia

Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения

Мнение от glndrk » 24 Авг 2016 13:11

Да попитам с две думи каква е разликата между Prius 2 и 3. Двигателя 1.8 на 3-ката предполагам е по-добрия избор от гледна точка на мощност. А като изключим него, има ли някаква друга фрапираща разлика, примерно като обем, комфорт...?! Прави ми впечатление, че на двойката скоростния лост е до кормилото, малко като на волан с педали за електронно игра :D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 51 госта