Страница 1 от 1

Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 09 Мар 2013 13:39
от ostavime
Здравейте на всички, някой запознат ли е с хибридите на Тойота и като цяло с технологията? Има една оферта, която е доста примамлива за хибрид и като се оглеждаме с жената за нов автомобил (смяна на сегашния - БМВ, на който му изтича гаранцията и става нерентабилен) от няколко месеца се замислихме и за това. Никога не съм се интересувал от хибриден автомобил, но като влязохме в Тойота за оглед (защото се разхождаме по дилърите) и избор, ни хареса много, та за това питам, ако някой от вас е карал такава технология да каже как е.
Тая точно е 1.8 бензин с 99 коня и 37 коня от ел. мотора. = 136 коня.
Хубавото е, че се регистрира с нисък данък (до 100 коня), много нисък данък (около 60 лв.), безплатно обслужване, гаранция до 2017 и т.н. ама това са други работи.
Аз питам за хибрид, дали е карал някой и дали кара. на Тойота в частност. а иначе говорим за Аурис
Ето я:

http://www.usedcars.bg/catalog/toyota/a ... s__1.8_hsd

Ако темата не е за тук, моля, метнете я в правилния раздел.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 10 Мар 2013 12:06
от Hursa
Аз карам такава от година почти. Хибридната и система е като на приус 3. Може би леко софтуерно спъната по сравнение с него.
За хибридната система не мога да кажа нищо лошо – но може да съм предубеден. Избрах автомобила като алтернатива на дизелов автомобил с долу-горе такава мощност. Държи се според мен като дизел с такава мощност. При потегляне и при висока скорост според мен го превъзхожда с малко като динамика. Но му отстъпва в ускорението до 100 с малко. Ако се сравнява с дизел автоматик с тази мощност според мен ще го превъзхожда. При потегляне може да се сравни с по мощен автоматик с хидросъединител. Въобще при честото потегляне и спиране в града му е най-голямото превъзходство. Ако не очаквате много е много приятен за шофьора.
Хибридната система се състой от планетарен редуктор изпълняващ ролята на вариатор, два ел. двигателя – единия присъединен към „слънчевото” зъбно колело, другия към „короната” - задно с диференциала(колелата) - т. е. "короната" се явява изхода на системата, планетарните зъбни колела ги върти бензиновия двигател (има хубави картинки в http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 57#p204257). Съотношението между „короната” и „слънчевото” колело е 72% към 28%, в такова съотношение дели момента предаван от ДВГ. Присъединения към „короната” ел. двигател- генератор е с мощност 82 к. с. Работи постоянно – част от мощността се предава винаги през генератора към ел. двигателя, при нужда от по висока мощност от тази която може да даде ДВГ при даден режим, черпи допълнително мощност от батерията, при спиране работи като генератор, при движение на задна си обръща посоката на въртене. По интересен е другия ел. двигател-генератор. Мощността му е около 45-50 к. с. Той силово управлява „вариатора”. Повишавайки или понижавайки оборотите си симулира понижаване или повишаване на предавката. При определен оборотен режим изменяйки натоварването си поема разликата в мощността предавана директно и индиректно към колелата. По този начин държи ДВГ на обороти, близки до най-икономичните или на обороти даващи оптимална мощност. Този ел. двигател служи и за стартер, дори участва и при гасене на ДВГ, за да става безударно. Участва в т. н. „В” режим, развъртайки ДВГ. При скорост 90-120 км/ч, в зависимост от натоварването, той започва да работи като двигател, симулирайки повишаваща предавка. Тогава маршовият ел. двигател минава в генераторен режим – наричат смяната на ролите на ел. двигателите – рециркулация на мощността, предизвиква общо падане на кпд. Бензиновия двигател, впускните му клапани се затварят по късно (в сравнение с обикновен бензинов двигател) и така фазата на компресия е по къса от работната за сметка на което е по-икономичен. Освен това е облекчен по маса, особено въртящите му части. Максималната му мощност и обороти са ограничени в определена степен, настроен е на по икономична работа, не работи на преобогатена смес. Степента му на компресия е 13:1, което в случая с този двигател не е много коректно да се нарича така. Към вала на ДВГ няма включено нищо друго освен ангренажната верига и трансмисията. Компресора на климатика и маслена, водна помпа са електрически (едната от помпите май е присъединена към планетарният редуктор – не съм сигурен). Общата мощност е 99 к. с. от ДВГ и 37 к. с. които дава батерията. Батерията стига за около 2 км при движение само с ел. двигател и то ако не натискаш рязко педала на газта и ако не вдигаш повече от 50-60 км/ч (при леко спускане може и до 80-90). Трансмисията има 3 режима на работа – еко, мощностен и чисто електрически. При мощностния реагира по пъргаво на педала. При еко режима ограничава натоварването при по ниски обороти на ДВГ. В последните около 20% от хода на педала при еко, разлика между пауер и еко почти няма - полезно при нужда от рязко ускорение при движение в еко - действа като кикдаун.
Това е накратко което знам, събрано от разни източници и мой разсъждения като едното и другото може да е много далече от действителността.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 11 Мар 2013 12:51
от Georgepetrov137
Чух, че при новия Аурис хибрид има много подобрения, в сравнения със стария модел.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 11 Мар 2013 18:57
от Hursa
Ще ми е интересно да прочета за подобренията по хибридната система при аурис. Но все пак смятам, че нововъведенията първо ще видим при приус – модела емблема на хибридите на тойота. В последствие новата хибридна система ще видим в по-скъпа и луксозна опаковка при лексус. И чак тогава в по-ниския като клас и по-евтин аурис – вероятно с известно опростяване, с изрязана някоя второстепенна функция за да е по-евтина. Но иначе новият аурис външно наистина изглежда страхотно. Отвътре малко не ми харесва, но то е въпрос на вкус. А и пишат, че вътре материалите са по качествени, а това е основния минус на по-старият аурис, според мен.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 12 Мар 2013 22:51
от ostavime
Много благодаря за информацията.
Изключително ми беше полезна.
Ще споделя за избора си.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 13 Мар 2013 13:35
от saho
Е, извода какъв е? Май само ти тежи bash.gif

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 13 Мар 2013 19:31
от Hursa
saho написа:Е, извода какъв е? Май само ти тежи bash.gif
Странен извод, но всеки има право на мнение. При обща мощност малко по-голяма в сравнение с аурис дизел 2 литра, е малко по лек от него. Има сравними характеристики и се усеща примерно като 2литровия дизел, всъщност е значително по удобен тъй като е автоматик хибрида – ако това при него може да се нарече “автоматик”. По тих е, значително по тих. Има по-нисък разход на извън градско хибрида в сравнение с дизел 2 литра и значително по-нисък в града. Има и по евтина подръжка хибрида. За мен е повече от добра алтернатива на 2 литра дизела, при това сравнението е с дизел с механична скоростна кутия, автоматика ще е и малко по тежък и ще има малко по лоши характеристики. А и най-вече все още няма натрупана информация как се държат пиезодюзите при работа с нашето гориво след като натрупат пробег – това за мен бе основното, поради което търсех алтернатива на дизела.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 13 Мар 2013 19:44
от Hursa
сорри smile.gif
Ако сравним при лексус мощен хибрид с мощен бензинов, дори те са сравними по маса. Допълнителната мощност тежи дори да е за сметка на по голям двигател, а не получена от хибридна система.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 13 Мар 2013 20:03
от saho
Хайде да не развалям темата, колегата е отделил много време за да ни обясни принципите и работата на хибрида за което му благодаря. Научих много неща които не знаех :thumbsup:

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 15 Мар 2013 20:04
от ostavime
Направих избора си. Сега остава да продадем колата, която караме в момента и да търсим хибрид. :)
За мен това е много добър вариант има доста предимства, а недостатъци... знам ли, поне аз не намирам такива сериозни.

Re: Въпрос за Аурис Хибрид

Публикувано на: 16 Мар 2013 11:44
от Hursa
Ами в техниката за съжаление рядко има нещо само с предимства. Всъщност май няма такова нещо. Според мен е много надежден автомобил, затова съм си дал парите за него. Но за една година всеки автомобил не би имал проблеми според мен, така че не мога да го твърдя от опит. Най-големия недостатък, според мен са материалите отвътре, в сравнение с повечето конкуренти от този клас. Особено ме дразнеха декорациите от сива пластмаса, но вече им свикнах. За сега нищо не се е разскърцало отвътре, така че възможно е материалите да не са нискокачествени. За по едър човек възможно е мястото на шофьора да се стори тясно, най-вече заради този среден остров. За мен мястото е повече отколкото в предишната ми кола, най-вече защото няма съединител и съм изтеглил седалката доста по назад, по сравнение с преди. Специално в хибридната система – пропуснах един основен елемент – електрониката, в това число силова електроника работеща на около 600 В. Някой източници твърдят, че е доста сложна електрониката и алгоритъма за управление. Според мен алгоритъма не е по-сложен отколкото в автомобил с автоматична или с роботизирана скоростна кутия. При автоматика също има, до колкото знам, силови ел. елементи или електрохидравлични, така че също системата е достатъчно сложна. Освен това управлението трябва да се съобразява със степенчатото изменение на предавателното число. Според мен, в нещо автоматика е по сложен в нещо по прост от хибрида на аурис, като цяло са примерно на едно ниво на сложност.
При висока скорост над 130-140 си е шумен. Зимата ако искате да е топло на къси разстояния с пуснато парно харчи близо литър повече. Двигателя работи много по продължително време, най-вече за да топли през парното. (Но загрява действително много бързо, поне като го сравня с предишния ми дизел. Това ме притесняваше зимата, дали ще топли, че съм зиморничав.) А и това постоянно гасене и стартиране на двигателя налага свои изисквания за масло, които противоречат с изискванията при продължително движение с висока скорост. Всичко това води до завишени изисквания и внимание към подръжката. Всъщност се гаси и пали доста по рядко от автомобил със старт стоп системи при градско шофиране, но тя поне може да се изключи, при хибрида не. За съжаление е дадена много малка свобода в управлението на хибридната система за водача. А чрез софтуерно препрограмиране можеха да му дадат настройки в много широк диапазон, диапазон на настройки за които в стандартен автомобил не биха и помислили. Можеше да дадат на шофьора възможност да го пренастрой според своите предпочитания, да го направи действително уникален. Това би му прибавило търсене, много по голямо отколкото дава ниският разход. Но това е само според мен.