тресе двигателя на Авенсис- бензин

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от slowtraveler » 30 Юни 2013 08:55

stany68 написа:Другото са си твои свободни предположения - как нищо не съм направил или цената не ме устройвала.........Та така ;) .
Приятелю... Уверен съм, а не предполагам, че нищо не си направил и то заради цената..
Най-лесния начин е да смениш катализатора и/или ламбда сондите щом си уверен, че е катализатор.
Дали са два - не знам, защото не си написал модела - там Чичо Дидо може да каже дали е така(ако наистина той е гледал изпускателната система, а не някой незнаен Дидо)...
Но катализаторите в ТМ струват пара (навярно половината от цената на автомобила ти), та затова и наистина е по-разумно да се търси алтернатива...
А под ясна диагностика отново имам предвид не само четене на кодове - четенето на кодове можеш да си го направиш и с телефона, но то дава само първоначална насока....
Сигурен ли си например, че горивната, запалителната и смазочната системи (включително износване на бутала/цилиндри/сегменти) са напълно изправни.
И дали проблема с катализатора (ако има такъв) не е вторичен - заради лошо горене, вкарване на масло (с което отравяш и запушваш катализатора и мориш сондите) и т.н. и т.н. и т.н.
Тъй-като самия катализатор няма сензор 'повреден катализатор', сто процента ли си сигурен, че ламбда сондата след катализатора е ОК (може тя да е заминала и да дава грешна информация, че е заминал катализатора)....
Общо взето логичните проблеми, заради които може да се дава такава грешка са:
1. наистина умрял катализатор. Ако не искаш да сменяш 'оригинален' катализатор - тогава няма решение. Реалните решения са смяна с оригинален, със заместител (навярно предложението на Дидо) или както са указали колегите - 'изтърбушване' на оригиналния и лъжене на сондите
2. умряла сонда. Подменя се с оригинална или в някои случаи става и универсална.
3. пропуск в изпускателната система - оглежда се и се запушва...
4. Възможност поради общо грохнало състояние или проблем някоя друга система горенето да е лошо и затова катализатора да не работи както трябва...

За съжаление си доста лаконичен в обясненията, и поради това отговорите не са много...
Нормално е 'форумния ремонт' да протича по следния начин: 'пострадалия' дава максимално много информация за проблема. Форума генерира възможни повреди. Пострадалия си избира по-правилното според него решение, и действа, след което връща информация отново във форума (независимо дали е успешно решението или не). Ако не е успешно - добавя нова информация какви са промените при извършената интервенция. И кръга се завърта...
Иначе с приказки 'знам какъв е проблема, но никой не може да го оправи' наистина няма да се оправи.
Защото няма проблем, който да не може да се оправи. Но има проблеми, чиито оправяне не е ценово обосновано - в някои случаи е по-разумно да се бракува автомобила ...
А решението при всички случаи се базира на точна диагностика...

P.S. явно от друга тема е, че двигателя е 2.0Д4
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 14:32

slowtraveler написа:
stany68 написа:Другото са си твои свободни предположения - как нищо не съм направил или цената не ме устройвала.........Та така ;) .
Приятелю... Уверен съм, а не предполагам, че нищо не си направил и то заради цената..
Най-лесния начин е да смениш катализатора и/или ламбда сондите щом си уверен, че е катализатор.
Дали са два - не знам, защото не си написал модела - там Чичо Дидо може да каже дали е така(ако наистина той е гледал изпускателната система, а не някой незнаен Дидо)...
Но катализаторите в ТМ струват пара (навярно половината от цената на автомобила ти), та затова и наистина е по-разумно да се търси алтернатива...
А под ясна диагностика отново имам предвид не само четене на кодове - четенето на кодове можеш да си го направиш и с телефона, но то дава само първоначална насока....
Сигурен ли си например, че горивната, запалителната и смазочната системи (включително износване на бутала/цилиндри/сегменти) са напълно изправни.
И дали проблема с катализатора (ако има такъв) не е вторичен - заради лошо горене, вкарване на масло (с което отравяш и запушваш катализатора и мориш сондите) и т.н. и т.н. и т.н.
Тъй-като самия катализатор няма сензор 'повреден катализатор', сто процента ли си сигурен, че ламбда сондата след катализатора е ОК (може тя да е заминала и да дава грешна информация, че е заминал катализатора)....
Общо взето логичните проблеми, заради които може да се дава такава грешка са:
1. наистина умрял катализатор. Ако не искаш да сменяш 'оригинален' катализатор - тогава няма решение. Реалните решения са смяна с оригинален, със заместител (навярно предложението на Дидо) или както са указали колегите - 'изтърбушване' на оригиналния и лъжене на сондите
2. умряла сонда. Подменя се с оригинална или в някои случаи става и универсална.
3. пропуск в изпускателната система - оглежда се и се запушва...
4. Възможност поради общо грохнало състояние или проблем някоя друга система горенето да е лошо и затова катализатора да не работи както трябва...

За съжаление си доста лаконичен в обясненията, и поради това отговорите не са много...
Нормално е 'форумния ремонт' да протича по следния начин: 'пострадалия' дава максимално много информация за проблема. Форума генерира възможни повреди. Пострадалия си избира по-правилното според него решение, и действа, след което връща информация отново във форума (независимо дали е успешно решението или не). Ако не е успешно - добавя нова информация какви са промените при извършената интервенция. И кръга се завърта...
Иначе с приказки 'знам какъв е проблема, но никой не може да го оправи' наистина няма да се оправи.
Защото няма проблем, който да не може да се оправи. Но има проблеми, чиито оправяне не е ценово обосновано - в някои случаи е по-разумно да се бракува автомобила ...
А решението при всички случаи се базира на точна диагностика...

P.S. явно от друга тема е, че двигателя е 2.0Д4
Благодаря за изчерпателния и подробен отговор !!! Ще карам подред:
Не е тук мястото да изреждам няколкото сервиза/на които от 10-15 години разчитам/,в които съм ходил, и които констатират,че проблемът е в катализаторите.Дали е точно това,аз не знам,не съм специалист.Само ще отбележа,че и в ТМ Ауто ,констатацията беше същата.А дали проблемът е първичен или вторичен ,аз не знам,и "майсторите" не споделят.Катализатор и туй то !
Че няма да сменям с оригинални катализатори - не съм луд.Че колата я е гледал "точния" Чичо Дидо .....тук няма какво да коментирам :) .Неговото мнение е същото,с тази особеност,че за точно този двигател не знае какво ще се получи след интервенцията.
Ще съм благодарен,ако ме насочиш къде да отида за детайлна диагностика - да кажат защо свети въпросния чек и на какво ТОЧНО се дължи грешката Р0430.
Въпрос - ако е умряла сонда/сонди/,не следва ли диагностиката да го отчете ?
Факт е,че сервизите,по които ходя,не са специализирани за Тойота,но в никакъв случай не са някакви квартални гаражи. Затова и наистина ще съм благодарен ако споделиш къде да отида за точна диагностика.Понеже, по някаква причина не съм много сигурен,че и след Дидо нещата ще се оправят.А това до много голяма степен мисля се дължи на факта,че от Хонда Акорд,ръчка, се качих на Тойота,автоматик,комби :) :) :). Колата много ме кефи,но спрямо Акорда е като умряла - на градско най-вече. Ще взема да отида на срещата в Еко,да покара някой и да си каже мнението. Аз сравнявам с Акорд,Пасат,Волво и сравнението не е в полза на Авенсиса.
Малко се отклоних.......В няколко поста мисля,че съм дал достатъчна информация за симптомите.Двигателят работи равномерно,без колебания,оборотите изобщо не играят,но след като загрее,се започва с вибрацията.И това е единствената видима промяна в поведението на колата.След около 50-60 км.на градско светва чекът и грешката винаги е една и съща.На дълъг път,след като е изчистена грешката,чекът не светва. Колата на магистрала се държи добре,разходът мисля ,че е нормален за този двигател - при около 120-130 км/ч,с климатроник,най-ниския разход беше 7,2л.
За малко над 1000 км.на градско маслото не е мръднало.Колата не пуши например ;) .Сменил съм и свещите - ДЕНСО в ТМ. Не знам какво да споделя още.

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 15:44

Може би не съм добавил само,че като се отвори предния капак,тресенето е най-видно отдясно,където е кутията на въздушния филтър.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от slowtraveler » 30 Юни 2013 16:55

Най-кратко - посочената грешка показва само, че сигнала от втората ламбда сонда (B) е извън спецификацията (показва лоши/ненормални стойности).
Дали причината е в лоша сонда или катализатор - може да се разбере само със смяна на едно от двете (дори и временно). И ако не се оправи - значи проблема е другото...
Относно тампоните - мисля, че на авенсиса бяха доста на шибано място (както и на повечето съвременни автомобили де)...
Затова за да съм сигурен, че не е от тях - бих ги сменил... Само проверката би трябвало да е доста труд, а с още малко $ би монтирал направо нови, в които си сигурен...

Но казваш, че е автоматик. Вибрацията при всички скорости ли е? При неутрална и P също ли го има?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от Scott » 30 Юни 2013 18:44

slowtraveler написа:Най-кратко - посочената грешка показва само, че сигнала от втората ламбда сонда (B) е извън спецификацията (показва лоши/ненормални стойности).
Този двигател (1AZ-FSE) е доста капризен - има много случаи на проблеми от същия род в западните форуми. По принцип в такива случаи се процедира от по-евтино към по-скъпо. Трудът в България е евтин, така че най-добре да се свалят и четирите сонди и катализатори и да се огледат за видими проблеми, сондите могат да се измерят, а катализаторите проверят за намалена проходимост. След това се сменят първо сондите две по две (в повечето случаи хората казват че вторите сонди са проблемните) и накрая ако грешката не се изчиства се решава със или без катализатор. Смяната обезателно с OEM - видях няколко случая на напразна замяна със заместители в британския форум. Премахването - има инфо в този сайт:
http://www.drive2.ru/cars/toyota/rav4/r ... 579364272/
П.П. Има и сервизен бюлетин на Тойота за замяна на ECU-то, така че не е лошо да се провери дали този конкретен автомобил спада в тая категория.
http://www.kerkerinck.de/allgemeineinfo ... or_Kat.pdf

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 19:34

slowtraveler написа:Най-кратко - посочената грешка показва само, че сигнала от втората ламбда сонда (B) е извън спецификацията (показва лоши/ненормални стойности).
Дали причината е в лоша сонда или катализатор - може да се разбере само със смяна на едно от двете (дори и временно). И ако не се оправи - значи проблема е другото...
Относно тампоните - мисля, че на авенсиса бяха доста на шибано място (както и на повечето съвременни автомобили де)...
Затова за да съм сигурен, че не е от тях - бих ги сменил... Само проверката би трябвало да е доста труд, а с още малко $ би монтирал направо нови, в които си сигурен...

Но казваш, че е автоматик. Вибрацията при всички скорости ли е? При неутрална и P също ли го има?
Ако правилно разбирам,както са си на колата,не може да се установи дали сондите са сдали ??? А коя според теб е втората сонда ? Аз имам 2 горе на двигателя,и две отдолу.
По отн.на тампоните,предния ,който беше тотално скъсан,го смениха лесно. Страничните ,които доколкото разбрах май са маслени/или поне единия/ са на относително кофти място. Най-труден за смяна е задния,за който следва да се разкачи горе-долу целия мост....Качихме на повдигач колата,с работещ двигател,и отдолу напъваха насам натам,за да усетя при повдигане нанякъде,евентуално намаляване или усилване на вибрацията.Обаче нищо не усетих :( .

Да,колата е автоматик. Тресенето го има на Р ,при загряла кола и нормални обороти. За неутрална не съм се сетил да видя.Когато съм на светофар,на D и спирачка,вибрирането пак го има.Иначе,при каране на градско,на магистрала,тоест,обороти,различни от тези на Р,вибриране и тресене няма и нещата са ОК.

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 19:41

Scott написа:
slowtraveler написа:Най-кратко - посочената грешка показва само, че сигнала от втората ламбда сонда (B) е извън спецификацията (показва лоши/ненормални стойности).
Този двигател (1AZ-FSE) е доста капризен - има много случаи на проблеми от същия род в западните форуми. По принцип в такива случаи се процедира от по-евтино към по-скъпо. Трудът в България е евтин, така че най-добре да се свалят и четирите сонди и катализатори и да се огледат за видими проблеми, сондите могат да се измерят, а катализаторите проверят за намалена проходимост. След това се сменят първо сондите две по две (в повечето случаи хората казват че вторите сонди са проблемните) и накрая ако грешката не се изчиства се решава със или без катализатор. Смяната обезателно с OEM - видях няколко случая на напразна замяна със заместители в британския форум. Премахването - има инфо в този сайт:
http://www.drive2.ru/cars/toyota/rav4/r ... 579364272/
П.П. Има и сервизен бюлетин на Тойота за замяна на ECU-то, така че не е лошо да се провери дали този конкретен автомобил спада в тая категория.
http://www.kerkerinck.de/allgemeineinfo ... or_Kat.pdf
Приятелю,благодаря за краткото и много точно инфо. Извинявам се за лаишкия въпрос - втори са не сондите горе на двигателя,а тези отдолу ли ? Пък ако дадеш съвет къде в София да свалят и проверят въпросните сонди и катализатори .....

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 19:48

stany68 написа:
Scott написа:
slowtraveler написа:Най-кратко - посочената грешка показва само, че сигнала от втората ламбда сонда (B) е извън спецификацията (показва лоши/ненормални стойности).
Този двигател (1AZ-FSE) е доста капризен - има много случаи на проблеми от същия род в западните форуми. По принцип в такива случаи се процедира от по-евтино към по-скъпо. Трудът в България е евтин, така че най-добре да се свалят и четирите сонди и катализатори и да се огледат за видими проблеми, сондите могат да се измерят, а катализаторите проверят за намалена проходимост. След това се сменят първо сондите две по две (в повечето случаи хората казват че вторите сонди са проблемните) и накрая ако грешката не се изчиства се решава със или без катализатор. Смяната обезателно с OEM - видях няколко случая на напразна замяна със заместители в британския форум. Премахването - има инфо в този сайт:
http://www.drive2.ru/cars/toyota/rav4/r ... 579364272/
П.П. Има и сервизен бюлетин на Тойота за замяна на ECU-то, така че не е лошо да се провери дали този конкретен автомобил спада в тая категория.
http://www.kerkerinck.de/allgemeineinfo ... or_Kat.pdf
Приятелю,благодаря за краткото и много точно инфо. Извинявам се за лаишкия въпрос - втори са не сондите горе на двигателя,а тези отдолу ли ? Пък ако дадеш съвет къде в София да свалят и проверят въпросните сонди и катализатори .....
По отн.на линковете - моята кола я няма в посочения сервизен бюлетин. По отн,на руския линк :) :) :) - нямам въпросните умения,че случайно търкалящи се в гаража парчета титан......Тоя направо ме разби .

memorex

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от memorex » 30 Юни 2013 20:13

Колега с верига ли е автомобила ?Ако да и не е гледано състоянието имай го предвид

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от slowtraveler » 30 Юни 2013 20:27

Съвет за място за ремонт ще дадат софиянци...
Вторите са след катализатора по посоката на изгорелите газове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 30 Юни 2013 21:18

memorex написа:Колега с верига ли е автомобила ?Ако да и не е гледано състоянието имай го предвид
С верига е,и не е гледана. Това пък е нова тема сега :( :( :(

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 04 Юли 2013 16:24

Отидох на диагностика в ТМ Ауто.Диагнозата е: неефективно работещ катализатор и нищо друго.Сондите са си ОК. Няма нужда да сменям катализатора,щото при тях бил 2500. Замислената друга интервенция - при Дидо в Люлин - засега се чудя,най-вече защото и той самия не е сигурен какъв би бил крайния резултат при този двигател. От ТМ препоръчаха да си карам така,нищо че свети чекът. Той пък,днес взе че изгасна някак си. Може и крушката да сдаде :) :) :) .
По отношение на вибрациите - преди няколко години имало ъпдейт на софтуера на електрониката за този двигател - нещо свързано с оборотите при работещ климатроник......Та аз съм бил с последната ъпдейтната версия,та затова и били вибрациите,като страничен ефект от не знам си какво.Човек от приемчиците се повози и покара колата - всичко си било абсолютно нормално.Вибрациите не могло да са от верига или нещо друго;не били и от тампони на двигател. Иначе диагностиката и прегледът беше над час - само не разбрах и не видях през витрината как се установи,че тампоните на двигателя са ОК.НАПРАВО НЕ ЗНАМ КАКВО ДА МИСЛЯ.
И като финал - казаха ми,че съм за смяна на биалетка - като за 250 лв тяхна цена, и тампони на стабилизираща щанга - били тотално за смяна.А тези тампони ги смених преди 20 дни. Тази последна информация направо ме смая,защото такова нещо не бях сменял през 20 дни.......Ще отида на "независим" сервиз да видят верно ли е така :) .
Това е .

Аватар
stany68
Мнения: 104
Регистриран на: 10 Май 2013 05:57

Re: тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от stany68 » 12 Юли 2013 08:58

Интересно,че от последния ми пост,та до момента - цяла седмица,чекът не светва.Иначе,при стартиране си светва,както си му е редът.Дали пък по някаква причина катализаторът не се е поотпушил ? Или добавката ,която сипвам на Kastrol , е дала вече ефект ? Каквото и да е,факт е,че откакто не свети въпросната оранжева лампа,колата струва ми се върви по-добре. А тресенето си продължава,и още как.....Даже вече не ми прилича да е като от тампон на двигателя/масления под веригата/,който ми препоръчват да сменя.Ще стигна и до него :) .

modedit/ колега, в случая няма нужда да цитираш цялото твое предходно мнение. Долу вляво под мненията има един надпис с малки букви 'Добави отговор'...
/slowtraveler

ise76
Мнения: 5
Регистриран на: 02 Апр 2017 21:09
Местоположение: София
Автомобил: Авенсис Т25 2.0 бензин 147 к.с

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от ise76 » 10 Сеп 2017 16:37

Здравей колега прочетох поста ти макар и от 2013г. и аз имам сходен проблем с автомобила си идентичен на твоята Тойота само че с ръчни скорости Т25 ,147 коня , 2.0 бензин с код на двигателя ми AZT250L-AWMEHW.При мен се появяват грешки и на двете сонди пред катализатора РО420 и РО430 наслушах се на мнения за сонди и катализатори , както и втулки при теб кое бе ефективно за решение на проблема ти .Благодаря предварително . :thumbsup:

YMR
Мнения: 13
Регистриран на: 16 Сеп 2018 22:28
Местоположение: Sofia

тресе двигателя на Авенсис- бензин

Мнение от YMR » 02 Дек 2018 18:55

Здравейте!
Имам Авенсис ( на 180 000 км. 2006 фейслифт 2.0 147 к.с. бензин автоматик 1AZ-FSE ) от около 3000 км. и няколко месеца.
В момента няма грешки, сменил съм масло и маслен филтър на двигателя и скоростната кутия, въздушен и поленов филтър на купето, освежил съм маслото на кормилната рейка, сменен е антифриза и спирачната течност, свещи и две от ламбда сондите ( защото даваха грешки ) - почити всичко с оригинално. Почистена е и дроселната клапа.
За съжаление обаче продължавам да имам вибрации при ниски обороти, които стават особено осезаеми под 800 и което не мога да приема за нормално. Гледани са тампони на двигателя от поне трима майстори и въпреки, че на тези километри и години няма как да не са омекнали ( дори и по Швейцарските пътища ) не виждат да има дори закъсано. Не знам дали има връзка или не, но другия проблем, който ме притеснява е значително по-високия разход на гориво от каталожния - най-ниския който съм постигнал до момента на извънградско е 8.8 ( 7.4 ) / а на градско е над 15 ( 12.8 ).
Вече има доста колеги с опит и по-двете теми. Искрено се надявам ( за конкретния модел ) да споделите кой как го е преборил.
Благодаря предварително!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] и 42 госта