Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот spiridoncho » 11 сеп 2017 11:40

Dyankov написа:Източник Това което ми предлагаха от една фирма, беше между 15 и 20 % бензин на градско, и около 10% на извънградско.
Към spiridoncho: май преди доста време са били такива цените, сега това, което намирам е между 1500 и 2000лв.
Някой да препоръча къде да отида да разпитам за подобна газова в София?

Както спомена @Двигателист, горецитираната цена е за течна фаза. За газова фаза цената е по-различна (около 1500лв), но и крайния резултат е малко куц ако колата не навърта доволно километри с едно палене, особено в по хладните месеци.
Колегата Bass_Man се занимава професионално с тези работи и би могъл да се довериш на експертното му мнение, та дори и ако монтира такива би ти свършил работа. Иначе ето ти предложение - Prins VSI. Моята там я монтираха и съм доволен.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Миланов
Мнения: 35
Регистриран: 04 яну 2010 16:18
Репутация: 7
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Миланов » 11 сеп 2017 12:08

Колега Bas Man първо искам да направя едно уточнение, че газовите уредби са ми хоби и не се занимавам професионално.Но имам доста приятели , работещи в тази сфера, благодарение на които съм имал възможност да посетя доста семинари на много уважавани производители в този бранш.Имам и доста опит в практиката с монтаж и настройки на ГИ от доста марки , които се предлагат на пазара ни.Така че ненапразно по- горе писах, че не са много газовите контролери , които успяват да се справят успешно с този тип двигатели. Ако ти смяташ , че с всичко става , желая ти успех , но и се приготви за доста ядове. Валветроник двигател съм настройвал , а не само съм чел или чул. И тъй като форума е създаден да си помагаме , а не да си мерим .........искам да отбележа едно много важно нещо относно Valvematic двигателя на Тойота , което скоро научих. Бензиновия компютър използва многорежимна горивна карта. Това беше за майсторите на ГИ. Правете си изводи какво да монтирате , за да останат клиентите ви доволни. Това е засега от мен.Хубав ден и ако мога да помогна с нещо , с удоволствие бих се отзовал.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Bass_Man » 11 сеп 2017 12:35

Колега като цяло от меренето няма голям смисъл!
Но все пак от разговора трябва да има някаква полза. На Българина му е малко трудно да води конструктивен диалог без да подрипа! Поради което ни е такова дереджето!
Та да си дойдем на думата! От както съществува инжекциона в електрическо или електронно управляема форма той ползва множество карти за впръскване на гориво и момент на запалване! И това го различава от чисто механичните системи!

ГИ за съжаление е доста глупав и с много по-малки възможности но все пак върши работа. Защото горенето на газта е близко до това на бензина. И защото просто копира работата на бензиновото ЕКУ като прилага разни корекции.

Проблеми могат да възникнат когато имаме несъвместимост във формата и големината на ел сигналите. Пример - бензина пръска на неравномерни дози, пръска по няколко пъти за такт или пък ползва нестандртно управление на инжекторите (pwm или по нашему шим). Това се наблюдава с осцилоскоп.
До тук с теорията. Бих ти препоръчал да прочетеш малко повече за начин на работа на ЕКУ и чип тунинг. За да не се налага да откриваш отдавна известни неща. Които между другото 99% от монтажниците не ги знаят.

Възможността за управление на валветроник системи се появява в италианските ГИ някъде около 2010. От тогава реално почти няма изменение в техните фърмуери. За това и не ме кефят много но пък са доста стабилни.

Това че сега някои Полски и Български инженери започват да се занимават с отдавна решени проблеми не означава че те са много сложни. Това означава че просто те са изостанали. Но за разлика от нас поляците доста добре наваксват!

Сега да се върнем на поредния мит и да го разбием!
Липсата на вакуум в колектора по никакъв начин не пречи на ГИ да функционира! Защо така си мислим?
Защото ГИ е просто устройство което само модифицира вече изработения от ЕКУ сигнал. И как го модифицира? Като отнема и прибавя време така че да напасне нужната порция гориво към дадения момент.
Като може да вложи малка корекция по температура и налягане може и да не я влага.

Една смешка от началото на лятото.
Дойде ми една кола с едно старо БРЦ и викам я да я настроя. Тръгвам да правя настройката а тя няма МАП сензор и иска да се включи сервизен! А старата настройка беше вече изтрита, а човека искаше да пътува ............
И те така.

Миланов
Мнения: 35
Регистриран: 04 яну 2010 16:18
Репутация: 7
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Миланов » 11 сеп 2017 13:58

Колега Bas Man , объркал си човека , на когото ще изнасяш такава лекция. Дай да не изпадаме в подробности , че накрая не се знае кой ученик , кой учител. Относно автомобилна електроника , системи за упраление и диагностиката им също можеш да си спестиш лекцията си .Поне спрямо мен.Един пример ще ти дам . Аз съм от ония ентусиасти , който си е правил собственоръчно адаптер Visa Uniscan , програмирал е микроконтролера на платката и всичко работеше перфекно на стария комппютър. Сети се преди колко години се ползваше това нещо. Относно примера за ВRC не ми се коментира , толкова пари дават хората за тази система , а те се циганеят за един МАР датчик. То и новите им системи са същата работа.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Bass_Man » 11 сеп 2017 14:57

Не ме разбирай погрешно нито искам да те уча нито имам време за това. Но виждам че имаш пропуск в специфична област. Въпреки че в други области може да си доста грамотен. Което като цяло е нормално. Но за системи за диагностика дори дума не съм казал! Може там да ги разбираш нещата нищо против. Но там никъде не се вижда или споменава за броя карти. По-вероятно ако се занимаваш с чип тунин, премахване на катализатори, егр-и и тн ще си се сблъсквал с огромния брой карти във всяко едно ЕКУ.

Говорихме за МАП или вакуум в колектора. А дъртото БРЦ на безброй километри дори нямаше сензор да го мери. А жабетата не са го сложили по две причини не му трябва и кат го нямаш трябва да ходиш до сервиза w00t.gif . Това ми беше идеята.

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Hursa » 11 сеп 2017 17:03

Двигателист написа: Според мен spiridoncho говори за системи с течна фаза, които отгоре на всичко я подават през щатните бензинови инжектори...

Това вярно ли е? Бензиновите инжектори, или са заменени на "газови"? То тогава май цялата горивна система трябва да е заменена - пълна "конверсия".
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Bass_Man » 11 сеп 2017 17:14

Да ве има такива системи! Нищо не се заменя!
Понеже бензиновите инжектори се ползват с високо налягане не им дреме дали пръскат газ или бензин.
Има обаче разни еквилибристики с превключването на горивото и някои сензори, както и газова помпа.

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Hursa » 11 сеп 2017 17:20

Добре, а как става "преминаването" от бензин към газ и обратно? Газта къде се подава, монтира се "тройник" преди всеки инжектор ли, с "обратни" клапани smile.gif ? (Ще съм благодарен, ако споделите линк за подобна система или поне схема.)
(пс Това са системи само за двигателите с директно впръскване?)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот spiridoncho » 11 сеп 2017 17:55

Накрая ще излезе като реклама, но ето линк за Vialle LPdi с инфо и принципна схема. На сайта има и други системи които могат да се разгледат. Има разни pdf файлчета с повече инфо предполагам. Има и някакви течни фази на ICOM и фирма която ги монтира в София, но тях не съм ги проучвал защото колеги ме посъветваха за Vialle. Като изключим, че съм мрънкало и никога не съм доволен на 100% от някоя работа защото това ми е професионално изкривяване, мога да заявя, че монтиралите ми газовата, направиха доста чисто изпълнение на монтажа. Относно настройката - до сега 1 година нямам забележки.
П.С. Промоционалните цени на сайта не са много актуални. Мисля, че се спекулира с ограничените количества т.е. рекламата стой, но промоционалните количества свършили rolleyes.gif .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Chillout
Мнения: 13
Регистриран: 18 сеп 2016 14:08
Репутация: 1
Местоположение: Sunny beach

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Chillout » 11 сеп 2017 18:14

Нека и аз да добавя моите 50 стотинки по темата.Сложих газово на Тойота Авенсис 2012 -1.8 valvematic преди една година. Няма абсолютно никакви драми с двигателя,харчеве на масло,или промяна на вървежа. Сложих BRC газова уредба и наскоро имаше обслужване на филтрите и профилактика. Майстора сподели че двигателя има много хубава широкообвхватна ланда сонда. Или по друг начин казано,спогаждат се супер със газово. Имахме и разговор за това,дали да има омаслител за клапаните. Неговото мнение е,че е равносилно финансово ако се сметне парите за маслото и след време една смяна на легла на клапани и ремонт на глава.
Но за успокоение ,може да сложиш омаслител . Такова е неговото мнение.

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Hursa » 11 сеп 2017 19:48

spiridoncho написа:...ето линк за Vialle LPdi с инфо и принципна схема...

Благогаря! Мислех, че не може по този начин да се реализира smile.gif А има ли колеги поставили такава система - да споделят мнения? Любопитно ми е какво става, ако се изключи автомобила, когато е "бил на газ" - губи ли се газ и колко, може ли да е опасно в гараж.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Bass_Man » 11 сеп 2017 20:32

Е от къде пък ти хрумна че ще се губи газ?

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Hursa » 11 сеп 2017 22:21

От линка smile.gif
"Течният газ има физическата способност, при определени обстоятелства, да се изпарява под влиянието на топлината и температурата. Това може да доведе до стартови времена, които са по-дълги от тези, които се използват с бензинови двигатели. За да се намали този ефект, на някои модели помпата за автогаз се активира в момента, когато вратата на колата се отвори, за да се постигне по-бързо натрупване на налягане в системата."
Обема след това, което наричат "FSU", до колкото разбирам, се уплътнява само от инжекторите - а те достатъчно плътни ли са за да не пропускат газовата фаза.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот Bass_Man » 11 сеп 2017 23:43

Аве каква газова фаза виждаш? Как си ги измисляте тези неща :D ?
Инжектор който изпуска каквото и да било без да му е подаден импулс е за кофата.
Този цитат който си дал няма предвид че газта започва да се изпарява в и около колата tooth.gif !
Става въпрос че може да и трябва повече време на помпата да вдигне нужното налягане. И за това почва да помпа още като се отвори вратата!
Идеята на това FSU е да осигури безпроблемно превключване без да обгазява :whistle: .

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнениеот spiridoncho » 12 сеп 2017 08:31

Само да допълня, че в следствие на понижаване на налягането и евентуално изпаряване на малко газ в системата се налага предварително активиране на помпата, която да "продуха" системата и да втечни газообразната фаза. Но тази изпарена газ е в системата, а не е изпусната в атмосферата. Просто изпаряването си е част от процеса ако няма достатъчно налягане. Отделно е въпроса, че ако в тръбите има газова фаза, то колата няма да работи нормално. Същото се получава и ако на газов инжекцион предназначен за газова фаза му се пусне течна фаза. Затова и повечето, да не кажа всички газови инжекциони предназначени да работят на изпарена газ, имат влошена работа ако се минава на газ при по-ниска температура, защото изпарителя не успява да изпари всичката газ. Докато при течната фаза не трябва температура, а налягане :thumbsup: .
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта