Страница 38 от 79

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 11:40
от spiridoncho
Dyankov написа: Това което ми предлагаха от една фирма, беше между 15 и 20 % бензин на градско, и около 10% на извънградско.
Към spiridoncho: май преди доста време са били такива цените, сега това, което намирам е между 1500 и 2000лв.
Някой да препоръча къде да отида да разпитам за подобна газова в София?
Както спомена @Двигателист, горецитираната цена е за течна фаза. За газова фаза цената е по-различна (около 1500лв), но и крайния резултат е малко куц ако колата не навърта доволно километри с едно палене, особено в по хладните месеци.
Колегата Bass_Man се занимава професионално с тези работи и би могъл да се довериш на експертното му мнение, та дори и ако монтира такива би ти свършил работа. Иначе ето ти предложение - Prins VSI. Моята там я монтираха и съм доволен.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 12:08
от Миланов
Колега Bas Man първо искам да направя едно уточнение, че газовите уредби са ми хоби и не се занимавам професионално.Но имам доста приятели , работещи в тази сфера, благодарение на които съм имал възможност да посетя доста семинари на много уважавани производители в този бранш.Имам и доста опит в практиката с монтаж и настройки на ГИ от доста марки , които се предлагат на пазара ни.Така че ненапразно по- горе писах, че не са много газовите контролери , които успяват да се справят успешно с този тип двигатели. Ако ти смяташ , че с всичко става , желая ти успех , но и се приготви за доста ядове. Валветроник двигател съм настройвал , а не само съм чел или чул. И тъй като форума е създаден да си помагаме , а не да си мерим .........искам да отбележа едно много важно нещо относно Valvematic двигателя на Тойота , което скоро научих. Бензиновия компютър използва многорежимна горивна карта. Това беше за майсторите на ГИ. Правете си изводи какво да монтирате , за да останат клиентите ви доволни. Това е засега от мен.Хубав ден и ако мога да помогна с нещо , с удоволствие бих се отзовал.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 12:35
от Bass_Man
Колега като цяло от меренето няма голям смисъл!
Но все пак от разговора трябва да има някаква полза. На Българина му е малко трудно да води конструктивен диалог без да подрипа! Поради което ни е такова дереджето!
Та да си дойдем на думата! От както съществува инжекциона в електрическо или електронно управляема форма той ползва множество карти за впръскване на гориво и момент на запалване! И това го различава от чисто механичните системи!

ГИ за съжаление е доста глупав и с много по-малки възможности но все пак върши работа. Защото горенето на газта е близко до това на бензина. И защото просто копира работата на бензиновото ЕКУ като прилага разни корекции.

Проблеми могат да възникнат когато имаме несъвместимост във формата и големината на ел сигналите. Пример - бензина пръска на неравномерни дози, пръска по няколко пъти за такт или пък ползва нестандртно управление на инжекторите (pwm или по нашему шим). Това се наблюдава с осцилоскоп.
До тук с теорията. Бих ти препоръчал да прочетеш малко повече за начин на работа на ЕКУ и чип тунинг. За да не се налага да откриваш отдавна известни неща. Които между другото 99% от монтажниците не ги знаят.

Възможността за управление на валветроник системи се появява в италианските ГИ някъде около 2010. От тогава реално почти няма изменение в техните фърмуери. За това и не ме кефят много но пък са доста стабилни.

Това че сега някои Полски и Български инженери започват да се занимават с отдавна решени проблеми не означава че те са много сложни. Това означава че просто те са изостанали. Но за разлика от нас поляците доста добре наваксват!

Сега да се върнем на поредния мит и да го разбием!
Липсата на вакуум в колектора по никакъв начин не пречи на ГИ да функционира! Защо така си мислим?
Защото ГИ е просто устройство което само модифицира вече изработения от ЕКУ сигнал. И как го модифицира? Като отнема и прибавя време така че да напасне нужната порция гориво към дадения момент.
Като може да вложи малка корекция по температура и налягане може и да не я влага.

Една смешка от началото на лятото.
Дойде ми една кола с едно старо БРЦ и викам я да я настроя. Тръгвам да правя настройката а тя няма МАП сензор и иска да се включи сервизен! А старата настройка беше вече изтрита, а човека искаше да пътува ............
И те така.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 13:58
от Миланов
Колега Bas Man , объркал си човека , на когото ще изнасяш такава лекция. Дай да не изпадаме в подробности , че накрая не се знае кой ученик , кой учител. Относно автомобилна електроника , системи за упраление и диагностиката им също можеш да си спестиш лекцията си .Поне спрямо мен.Един пример ще ти дам . Аз съм от ония ентусиасти , който си е правил собственоръчно адаптер Visa Uniscan , програмирал е микроконтролера на платката и всичко работеше перфекно на стария комппютър. Сети се преди колко години се ползваше това нещо. Относно примера за ВRC не ми се коментира , толкова пари дават хората за тази система , а те се циганеят за един МАР датчик. То и новите им системи са същата работа.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 14:57
от Bass_Man
Не ме разбирай погрешно нито искам да те уча нито имам време за това. Но виждам че имаш пропуск в специфична област. Въпреки че в други области може да си доста грамотен. Което като цяло е нормално. Но за системи за диагностика дори дума не съм казал! Може там да ги разбираш нещата нищо против. Но там никъде не се вижда или споменава за броя карти. По-вероятно ако се занимаваш с чип тунин, премахване на катализатори, егр-и и тн ще си се сблъсквал с огромния брой карти във всяко едно ЕКУ.

Говорихме за МАП или вакуум в колектора. А дъртото БРЦ на безброй километри дори нямаше сензор да го мери. А жабетата не са го сложили по две причини не му трябва и кат го нямаш трябва да ходиш до сервиза w00t.gif . Това ми беше идеята.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 17:03
от Hursa
Двигателист написа: Според мен spiridoncho говори за системи с течна фаза, които отгоре на всичко я подават през щатните бензинови инжектори...
Това вярно ли е? Бензиновите инжектори, или са заменени на "газови"? То тогава май цялата горивна система трябва да е заменена - пълна "конверсия".

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 17:14
от Bass_Man
Да ве има такива системи! Нищо не се заменя!
Понеже бензиновите инжектори се ползват с високо налягане не им дреме дали пръскат газ или бензин.
Има обаче разни еквилибристики с превключването на горивото и някои сензори, както и газова помпа.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 17:20
от Hursa
Добре, а как става "преминаването" от бензин към газ и обратно? Газта къде се подава, монтира се "тройник" преди всеки инжектор ли, с "обратни" клапани smile.gif ? (Ще съм благодарен, ако споделите линк за подобна система или поне схема.)
(пс Това са системи само за двигателите с директно впръскване?)

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 17:55
от spiridoncho
Накрая ще излезе като реклама, но ето линк за Vialle LPdi с инфо и принципна схема. На сайта има и други системи които могат да се разгледат. Има разни pdf файлчета с повече инфо предполагам. Има и някакви течни фази на ICOM и фирма която ги монтира в София, но тях не съм ги проучвал защото колеги ме посъветваха за Vialle. Като изключим, че съм мрънкало и никога не съм доволен на 100% от някоя работа защото това ми е професионално изкривяване, мога да заявя, че монтиралите ми газовата, направиха доста чисто изпълнение на монтажа. Относно настройката - до сега 1 година нямам забележки.
П.С. Промоционалните цени на сайта не са много актуални. Мисля, че се спекулира с ограничените количества т.е. рекламата стой, но промоционалните количества свършили rolleyes.gif .

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 18:14
от Chillout
Нека и аз да добавя моите 50 стотинки по темата.Сложих газово на Тойота Авенсис 2012 -1.8 valvematic преди една година. Няма абсолютно никакви драми с двигателя,харчеве на масло,или промяна на вървежа. Сложих BRC газова уредба и наскоро имаше обслужване на филтрите и профилактика. Майстора сподели че двигателя има много хубава широкообвхватна ланда сонда. Или по друг начин казано,спогаждат се супер със газово. Имахме и разговор за това,дали да има омаслител за клапаните. Неговото мнение е,че е равносилно финансово ако се сметне парите за маслото и след време една смяна на легла на клапани и ремонт на глава.
Но за успокоение ,може да сложиш омаслител . Такова е неговото мнение.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 19:48
от Hursa
spiridoncho написа:...ето линк за Vialle LPdi с инфо и принципна схема...
Благогаря! Мислех, че не може по този начин да се реализира smile.gif А има ли колеги поставили такава система - да споделят мнения? Любопитно ми е какво става, ако се изключи автомобила, когато е "бил на газ" - губи ли се газ и колко, може ли да е опасно в гараж.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 20:32
от Bass_Man
Е от къде пък ти хрумна че ще се губи газ?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 22:21
от Hursa
От линка smile.gif
"Течният газ има физическата способност, при определени обстоятелства, да се изпарява под влиянието на топлината и температурата. Това може да доведе до стартови времена, които са по-дълги от тези, които се използват с бензинови двигатели. За да се намали този ефект, на някои модели помпата за автогаз се активира в момента, когато вратата на колата се отвори, за да се постигне по-бързо натрупване на налягане в системата."
Обема след това, което наричат "FSU", до колкото разбирам, се уплътнява само от инжекторите - а те достатъчно плътни ли са за да не пропускат газовата фаза.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 11 Сеп 2017 23:43
от Bass_Man
Аве каква газова фаза виждаш? Как си ги измисляте тези неща :D ?
Инжектор който изпуска каквото и да било без да му е подаден импулс е за кофата.
Този цитат който си дал няма предвид че газта започва да се изпарява в и около колата tooth.gif !
Става въпрос че може да и трябва повече време на помпата да вдигне нужното налягане. И за това почва да помпа още като се отвори вратата!
Идеята на това FSU е да осигури безпроблемно превключване без да обгазява :whistle: .

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 12 Сеп 2017 08:31
от spiridoncho
Само да допълня, че в следствие на понижаване на налягането и евентуално изпаряване на малко газ в системата се налага предварително активиране на помпата, която да "продуха" системата и да втечни газообразната фаза. Но тази изпарена газ е в системата, а не е изпусната в атмосферата. Просто изпаряването си е част от процеса ако няма достатъчно налягане. Отделно е въпроса, че ако в тръбите има газова фаза, то колата няма да работи нормално. Същото се получава и ако на газов инжекцион предназначен за газова фаза му се пусне течна фаза. Затова и повечето, да не кажа всички газови инжекциони предназначени да работят на изпарена газ, имат влошена работа ако се минава на газ при по-ниска температура, защото изпарителя не успява да изпари всичката газ. Докато при течната фаза не трябва температура, а налягане :thumbsup: .