въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 15:01

nowyaris написа:
prius 3 написа:..., т.е. искаш да кажеш, че като отидеш в Тойота да ти обслужат колата и ти наливат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО 5W30, ако нямаш други претенции, то значи, че двигателя се експлоатира „неправилно“.
Хм, доста интересно? Явно от Тойота прецакват клиентите си по този начин или друго искаше да кажеш? Може и механика да ме е излъгал, че обслужва таксита Приуси на стотици хиляди км., налива им от същото и няма проблеми. Реално погледнато за него най-вероятно е по-изгодно да ми сипе от по-скъпото, а ме съветва за по-евтиното. Май, някой неща не са баш така...
И в крайна сметка кое е по-доброто:
0W20 или 5W30 по отношение живот на двигателя?
По постовете ти винаги е личало че си умен мъж,ама сега с този нещо почнах да не съм сигурен.Я ми обясни какво общо има между обслужването в сервиз на Тойота и правилната и експлоатация.Ти на кой свят живееш.Понеже си новичък и не знаеш,но навремето в повечето сервизи на Тойота тук в БГ-то наливаха 5/40,твърдяха че е Хаволин,макар че си беше Приста и се кълняха че това е най-правилното масло за гаранционните ни коли.Спряха да го правят след страшно много оплаквания на клиенти от повишено ниво на шум,замръсени разпределителни валове и скапани катализатори.Така че много много не вярвай на сервизи и на майстори,дори и "оторизирани".
В Тойота София продължават да наливат 5W40, като изрично съм ги питал какво е маслото - Тойота. Предложиха ми като вариант и някаква програма за коли над 5 години да ми сипят Havoline 10W40 , което отказах. Ти откъде си сигурен,че 5W30 е Хаволин. Почти напълно съм убеден,че на варелите ще пише Тойота,а не Хаволин, камо ли приста и не ми се струва сериозно ТМ Ауто да преливат масло в различни варели или туби. Някак си конспиративно ми звучи това и доста нереално. Такава измама винаги може да бъде доказана с хим.анализ на маслото,а и какъв е смисълът ТМ Ауто да си рискуват гаранцията от 5 години или 160 000км. с по-некачествено масло, пък и VVT-i за него е важно качеството на маслото мисля.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от mirott » 25 Апр 2014 15:14

Тойота не произвеждат масла!

pesh0_
Мнения: 13
Регистриран на: 08 Апр 2014 23:10
Местоположение: Пловдив

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от pesh0_ » 25 Апр 2014 15:29

Само да кажа, http://www.cars.bg/c700381 това е въпросната кола, над 200 000км е била преди година и 3 месеца със сигурност :), ако някой я оглежда да го има предвид.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 25 Апр 2014 16:30

mirott написа:Тойота не произвеждат масла!
Много си прав.Мисълта ми беше,че никак не е сигурно че оторизиран сервиз на Тойота ще направи всичко което е нужно за да осигури правилната експлоатация на един автомобил.Като всяко едно търговско дружество единственото сигурно което ще направи е да си осигури максимални печалби на гърба на неграмотни клиенти.Затова на немския колега в Мюнхен му слагат 5/30 вместо препоръчания 5/20.Затова тук все още слагат 5/40 вместо препоръчаното 5/30.Просто е въпрос на аритметика за собственика на оторизирания сервиз.То е истина,че с каквото и да е масло колата ще си изкара гаранцията,а после на никой дилър не му е на оная работа какво ще стане-колкото по-грохне автомобила в гаранционния период,толкова вероятността след това сервиза да гризне някоя кинта е по-голяма.Така че принципа е ясен-този или онзи казал-рекъл няма.Има си книжка и в нея си пише.Волните изпълнения се оставят за художествената гимнастика и фигурното пързаляне.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 25 Апр 2014 21:11

Ярисе стига писа, че само се излагаш! laugh.gif
Нали всички дилъри спазват стандарти и им се правят ненадейни проверки от компанията към, която са франчайз. Защо мислиш МакДоналдс продават едни й същи сандвичи навсякъде по света като всеки отделен МакДоналд е на различен франчайз собственик? - Стандарти му казват хората!

Отделно имаш ли доказателства, че 5W40 e по-лошо от 5W30 или 5W30 e по- лошо от 0W20?
Имали прецакани деигатели с някоф от тези масла?
Запомни от мен, че когато колата има масло и то не е менте няма много значение какво е маслото, особено ако е синъетика. Има знамение, ако е менте или ако ти скимне да го сменяш на 15-20 хил. км - тогава вече стават проблемите!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Not_active_user_1 » 25 Апр 2014 22:02

nowyaris,
май почваш с глупостите! biggrin.gif
5W30 маслото и в САЩ го наливат и в БГ. Веднъж си бях в БГ и ми казаха, че наливат 5W30. За Венци говоря. Аз поисках 0W20 и ми казаха, че няма никакви грижи да ми налеят такова. Ако беше чел какво съм написал малко по-задълбочено, нямаше да правиш свободни съчинения. Можеш ли да обясниш как на някой автомобили са им препоръчвали 5W30, а в един момент започва да се препоръчва новото масло 0W20. Модели и двигатели едни и същи. А сега де! И как пак задавам въпроса след като производителя препоръчва 0W20, трябва да си доплатя, за да ми го налеят, а иначе ми наливат от другото?
Явно до никъде няма да е докараме с тея масла и само писането ще ни остане. Гледам и по чуждите форуми не са съвсем наясно, но четейки стигам до извода, а и повечето хора са на това мнение, че маслото 5W30 е с повече резерв и има по-добри мазилни качества при натоварване. Малко резерв никога не е излишен мисля. :whistle:

Аватар
smsdeliverer
Мнения: 102
Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
Местоположение: Пловдив
Автомобил: LEXUS NX300H F sport
Обратна връзка:

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от smsdeliverer » 25 Апр 2014 22:30

Въпроса може би трябва да се зададе така, кое масло ще предпази повече двигателя, ако се приема, че приуса е градска кола караща се в града до 70 км.ч и за едно придвижване има десетки спирания и пускания на двигателя и това масло е.
1. 0W/20 ?
2. 5W/30 ?
3. или и двете ?
Lexus NX 300H F sport

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 25 Апр 2014 23:27

Има си тестове. Едно масло е добро в една област, друго в друга. По отношение на защита 5/30 е по-добро. По птношение на често палене и гасене 0/20 може и да е по-добро. И двете работят до около -40 градуса С. При повечко жега в двигятеля 5/30 се справя по-добре. Те тези цифри не са сложени за украса.

Ако искаш да си прецакаш колата, допитай се до nowyaris! biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2014 00:15

Japanese_fever написа:Има си тестове. Едно масло е добро в една област, друго в друга. По отношение на защита 5/30 е по-добро. ...
Те това не го вярвам... Какво значи 'по отношение на защита е по-добро'?!
Ако 0W20 поддържа непрекъснат маслен филм (в което аз съм убеден - иначе повредата е на една ръка разстояние, а такава не се проявява), то не би имало никаква разлика в износването между 5/30 и 0/20....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 26 Апр 2014 01:49

Казах кое е по-добро при висока темп. Горе хората ти дадоха резултати от HTHS тест. От тази гледна точка 5/30 е по-добро.

Както и 5/40 е по-добро при висока темп. от 5/30.
Както казах, ти числа не са сложени за украса.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от BOz » 26 Апр 2014 02:27

0-20 масло за Приус се препоръчва единствено заради икономия на гориво.
Но тази икономия идва за сметка на нещо. В случая за сметка на по-доброто смазване, което двигателя би получил при използване на 5-30 масло.
За това в по-южните райоти на щатите например при използване на 0-20 масло, то препоръчаната смяна е на всеки 6 месеца.
Баси, то бива икономии, ама да икономисваш чак от масло, за да намалиш разхода с 0.1л/100км, евентуално, това е прекалено.
Всеки сам си решава дали да използва 0-20 или 5-30, но нека да е информиран за разликите и какво печели или губи в изборът си на подходящото масло.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от Japanese_fever » 26 Апр 2014 06:05

Принципно за Приуса може и да не е фатално 0/20, защото двигателя му работи на по-малко натоварен режим, а са му слижили тънко масло, защото днес двигателя може да запали и угасне 20 пъти. Примерно. А при запалване е много важно маслото да е редко, за да стига бързо навсякъде, ами имайте на предвид, че Приуси карат и в Скандинавието!

Всички нови модели на Хонда също ползват, само че 5/20. Въпреки това за спортната Хонда S2000 (която не се произвежда вече) се препоръчва 10/30 масло. За немските марки съшо препоръчват 5/30 или 5/40. Но тук говорим за коли, които дори са спортни, а Приуса не е спортен.

Но да не забравяме, че най-подходящото масло за климата на БГ е 10/40. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2014 07:49

Japanese_fever написа:Казах кое е по-добро при висока темп. Горе хората ти дадоха резултати от HTHS тест. От тази гледна точка 5/30 е по-добро.

Както и 5/40 е по-добро при висока темп. от 5/30.
Както казах, ти числа не са сложени за украса.
Явно не ме разбра - HTHS съвсем образно доколкото знам показва стойност, при която ще се разкъса масления филм при висока температура....
Ако двигателя е конструиран да държи параметрите на лагерите далеч от тази стойност, то масления филм няма да бъде разкъсан...
Т.е. ще си го експлоатираш безпроблемно същото време, за което би го експлоатирал и с 5/50...
И в този случай нещата приличат на преминаване на брод - дали дълбочината е 5 или 10см или 20см няма значение. Но стигнеш ли граничната стойност - удавяш се от раз...
При условие, че си под граничните параметри на 'късане' на масления филм за дадения двигател, то няма разлика в износването...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 26 Апр 2014 10:21

smsdeliverer написа:Въпроса може би трябва да се зададе така, кое масло ще предпази повече двигателя, ако се приема, че приуса е градска кола караща се в града до 70 км.ч и за едно придвижване има десетки спирания и пускания на двигателя и това масло е.
1. 0W/20 ?
2. 5W/30 ?
3. или и двете ?
На този въпрос отговора е даден в ръководството за експлоатация на автомобила.И на другите въпроси също отговорите са там.И това че някой оторизиран сервиз използва определени консумативи при техническото обслужване не значи че това са верните консумативи-това са консумативите от които шефа на сервиза печели най-много.И според колегата от Америка там 5/30 е минерално в голяма част от случаите.И е евтино,за разлика от 0/20,което няма как да е нещо друго освен синтетика - разбирай скъпичко.И затова наляво и надясно обесняват че 5/30 е правилното за Приуса.Ама не е.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: въпрос за поддръжката на Тойота приус хибрид

Мнение от nowyaris » 26 Апр 2014 10:29

BOz написа:0-20 масло за Приус се препоръчва единствено заради икономия на гориво.
Но тази икономия идва за сметка на нещо. В случая за сметка на по-доброто смазване, което двигателя би получил при използване на 5-30 масло.
За това в по-южните райоти на щатите например при използване на 0-20 масло, то препоръчаната смяна е на всеки 6 месеца.
Баси, то бива икономии, ама да икономисваш чак от масло, за да намалиш разхода с 0.1л/100км, евентуално, това е прекалено.
Всеки сам си решава дали да използва 0-20 или 5-30, но нека да е информиран за разликите и какво печели или губи в изборът си на подходящото масло.
То Приус се купува единствено и само заради икономията от гориво.Вземи и го разбери това веднъж за винаги.Така че трябва да се използва двигателно масло което я осигурява - какво не е ясно и защо спорите с Джапанезето.За Приус подходящото е 0/20.Другите като 5/30 или 5/40 просто също стават,но променят параметрите при които двигателя е максимално ефективен.Какво не е ясно?
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта