Мнения за Corolla E17 /2013-2018/ - Всички двигатели и ск.кутии

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от slowtraveler » 28 Ное 2017 20:16

Е как защо - двигателя ВЕДНАГА започва да подава леко подгрят въздух, защото и при изгорели дори 10гр бензин/нафта, това повишава температурата в малкия кръг, който минава и през парното...
Подсушен с климатика. Както знаете - има относителна и абсолютна влажност...
При ниска температура абсолютната влажност е доста ниска и може да се повишава при повишаване на температурата. Относителната влажност при запазване на една и съща абсолютна влажност се понижава при повишаване на температурата...
При дадена относителната влажност може да достигне 100% и това е максималното насищане с вода, което въздухът може да поеме. Ако температурата се понижи още малко - ще настъпи конденз/мъгла и т.н..
Затова и процесът е такъв - конденз започва в участъка с най-ниска температура (например стъклото, което е доста топлопроводимо)...
При пускане на климатика, температурата рязко се понижава, при което въздухът изхвърля /кондензира влагата, след което се подгрява от парното и вече с много ниска ОТНОСИТЕЛНА влажност обдухва стъклото, като поема влагата от него. Като едновременно загрява стъклото, намалявайки вероятността за конденз върху него. Точно заради малко по-ниска локална температура при участък със сняг върху стъклото, там се появява конденз..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от gimara » 28 Ное 2017 20:31

Колеги вижте си филтрите. Първият път като го сменях, го сложих на обратно и положението с изпотяването беше трагично.
Ето защо се заблудих:
Оригиналния филтър има стрелка за посоката на поставяне:
Original.jpg
Original.jpg (43.02 KiB) Преглеждано 2506 пъти
На афтърмаркет филтрите също има стрелки, но те са за посоката на въздуха, която в моя случай е надолу:
After.jpg
After.jpg (10.32 KiB) Преглеждано 2506 пъти

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от Hursa » 28 Ное 2017 20:48

slowtraveler написа: При пускане на климатика, температурата рязко се понижава, при което въздухът изхвърля /кондензира влагата
на вътрешния топлообменик (макар, че чак рязко е силно казано)
Да, така мислех и аз. Но това е точно обратното на
gimara написа: режим “разскрежаване” на климатичната уредба

Поне според мен. А и не знам дали автомобилния климатик може да реализира такъв режим “разскрежаване”, или как го реализира. Или се има предвид разскрежаване на стъклото? На стъклото от вън климатика няма да помогне. Разскрежаване на стъклото от вътре?
пс Може би се има предвид "обдухване" на вътрешния топлообменик на климатика с въздух преминал през топлообменика с охлаждащата течност (парното) за "салона"?
Последно промяна от Hursa на 28 Ное 2017 20:56, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от slowtraveler » 28 Ное 2017 20:54

Може да е и проблем в превода... А разскрежаването се получава заради повишените температури в този режим - практически цялата възможна топлина може да бъде насочена натам, за да разтопи скрежа на стъклото... При някои модели се пуска и допълнителна функция в този режим - например при мен при ниски температури компютъра може да реши да включи около 1кВт електрически нагревател, който допълнително загрява въздуха САМО към предното стъкло... Но не съм се интересувал дали Королата има такива функции...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от peterhr » 28 Ное 2017 21:36

Да, но както каза slowtraveler, и аз преди това, само над определена темепература...
Аз започнах питането, по-скоро хора със същия модел Корола да споделят как е при тях.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от Hursa » 28 Ное 2017 23:20

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от slowtraveler » 29 Ное 2017 00:09

Hursa, предходните ми автомобили работеха по същия начин...
Лампата светва, защото се подава сигнал за включване, но от друга страна защитата против замръзване на изпарителя (върху който се кондензира влагата) ще сработи и няма да позволи частично или изцяло работата на изпарителя/климатика...
А затоплянето е учудващо бързо, макар и да не го усещаш... Дори на големия двигател на джипката с огромните количества течности и многото топлообменници (топлещи дори и маслото на скоростна кутия) антифриза се топли с над 1С на 5-7 сек в ниските температури... Т.е. например при -5С му трябват да кажем 25 секунди за да почне да се размразява стъклото.. Стига да насочиш цялата топлина към стъклото.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от BOz » 29 Ное 2017 10:33

slowtraveler написа: Лампата светва, защото се подава сигнал за включване, но от друга страна защитата против замръзване на изпарителя (върху който се кондензира влагата) ще сработи и няма да позволи частично или изцяло работата на изпарителя/климатика...
Това е така. И в допълнение трябва да светне, защото един нормален потребител веднага би вдигнал проблем, защото той натискал копчето (примерно), а нищо не става. За това е много по-удачно просто да направиш нещата да изглеждат, че работят, ама какво става "отзад" си е друга работа.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

va4opi4a
Мнения: 4
Регистриран на: 07 Дек 2017 13:46
Местоположение: vraca

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от va4opi4a » 07 Дек 2017 14:13

Здравейте и от мен. Имам няколко въпроса за новата корола 1.6 cvt , какви обороти държи колата когато не е в движение? При мен са между 500 и 600 а в движение на празен ход 1100 това нормално ли е ? Досега съм карал само дизели и ми е пълна индия :)

T0tti
Мнения: 1
Регистриран на: 04 Дек 2017 14:46
Местоположение: Русе

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от T0tti » 10 Дек 2017 08:35

va4opi4a написа:Здравейте и от мен. Имам няколко въпроса за новата корола 1.6 cvt , какви обороти държи колата когато не е в движение? При мен са между 500 и 600 а в движение на празен ход 1100 това нормално ли е ? Досега съм карал само дизели и ми е пълна индия :)
Здравей Колега,

Честита придобивка! Много безаварийни километри.

Сигурен ли си, че държи 500-600 оборота?
Съшо дълги години карах само дизел, а Королата я имам от една седмица, но когато включа на D си държи 1000 rpm, при P е на ~800 rpm.

Ако не тресе и ти показва 500-600 rpm - значи си 6+ punk.gif

Ще загледам моята сега като я запаля, но не мисля, че е 600 оборота...

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от peterhr » 10 Дек 2017 10:27

При автоматик и включен на D наистина са там някъде. Говоря за спряло състояние. При потегляне се вдигат.
При спряло състояние, ако показва 600 при включена D и натисната спирачка, при изключен климатик се вдигат мааалко. При превключване към P отново се вдигат мааалко оборотите.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от kostadinnm » 10 Дек 2017 11:54

За изпотяването - потвърждавам, че съм имал прекормерно такова на моята, а се обсулжва редовно. Т.е. или не са ми сменили филтъра, или е бил сложен наобратно или е бил калпав, което е най-малко вероятно. Задръстване от листа/боклуци изключвам, защото сега се кара/държи на много 'листопад'-ни места, а изпотяването е много по-поносимо спрямо ония период.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от celeron_7000 » 23 Дек 2017 22:02

Да споделя за един "зимен" проблем. Corolla E17, 2015. При температури около нулата и по-ниски, сутрин при отваряня на багажника, след това не може да се затвори, не може да захапе. Случи ми се два пъти. Решението - натискате бутона за закл./откл. до бутоните за ел. стъклата на шофьорската врата, и нещата си идват на мястото. Вероятно нещо не се връща и трябва да се пораздвижи (смазах го), като се отключи и заключи отново.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от zi_zi_top » 24 Дек 2017 10:19

Внимавайте със смазването на ключалки и заключващите механизми, защото след това натрупват прах и мърсотия и клеясват. Използвайте само силиконов спрей.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Мнение от slowtraveler » 24 Дек 2017 10:59

Съгласен съм със zi_zi_top, но в интерес на истината поради липса на силиконов спрей под ръка (държа си го вкъщи, пък ми е потрябвал в колата :) ) доста пъти съм пръскал ключалки и механизмите им с WD-40...
И за мое учудване след това ГОДИНИ (т.е. никога до продажбата на автомобила) не съм имал проблеми с дадената ключалка...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 58 госта