Страница 35 от 61

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 23 Фев 2018 22:39
от Corolla_E12_hs
Викаш ти у вас държиш лампите денонощно светнати и чешмите пуснати - те тия разходи бълха те ухапала :D :D Все пак основният разход по 1 кола е горивото - след това ремонтите и застраховките. Удоволствие може да имаш от някое Порше в Алпите , не от работническа кола ;)

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 23 Фев 2018 23:10
от peterhr
Ако искам работна кола, ще си купя най-евтината Дачия (без климатик и без нищо, ама поне е евтино)
Аз също не разбирам как да стана роб на едни сметки и тънежи колко по-малко може да ми харчи колата.
Най-голямото перо е обезценяването на самата кола, а не разхода за гориво.
Никога досега ме съм купувал кола, гледайки най-важното колко ще е евентуално разхода на гориво.
За мен колата е предмет, който носи удоволствие от изполването.
Ако ми е скъпо горивото, което плащам, ще я карам по-малко, ще ходя с градски транспорт на работа. Така реално ще спестя повече, отколкото ако карам супер икономично с цел да сваля разхода с 0,5 литра на 100 и да се радвам на числата в спринтмонитор. Просто ниския разход, на мен не ми носи удоволстие. Радвам се на колата.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 23 Фев 2018 23:14
от celeron_7000
Категорично няма да споря. Който е осмислил думите ми, знае за какво говоря. Ако мислех за гориво --> ремонти --> застраховки, по-добре да ходя пеша. Ще ти кажа за какво мисля обаче - че животът е твърде кратък, за да мисля за гореизброените. А за чешмите и лампите - без коментар. Удоволствие мога да изпитам и на лагерница, и на "Чук и Гек", и пеша. Знаеш ли защо? Защото търся удоволствието във всичко и във всеки детайл. Счетоводството оставям на икономистите. Кажи някоя друга "работническа" марка автомобили, за да си имам едно наум. :D
Идеята на форума е да има развитие, дискусия по разни топици, за да могат те да бъдат максимално полезни на потребителите. За вековната тема - "Разход" - всеки може да говори. И какво като разходът на един е 7, на друг 8, на трети 9, а на мен 10. Какво от това? Отегчително е!

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 23 Фев 2018 23:20
от Corolla_E12_hs
Мисълта ми е , че човек , когато купува, трябва да обмисли и последващите разходи. Все пак сме бедна държава и повечето хора за сефте могат да си купят по-нова или нова кола и затова питат за разход и т.н. А и в БГ повечето разходи да доста по-високи от западноевропейските държави като съотношение към заплатата - в Испания 300 евро за гуми са все тая, ама в БГ са сума за някои хора.

Колкото до работническите автомобили - всеки според джоба си както казах. За повечето хора Тойота са си екстра за парите, ама попитай 10 000 човека със среден доход от 90 000 евро чисто годишно и Тойота ще кажат 4% :D Всички са по Лексуси, Инфинити, Поршета и други немски марки , английски марки. За БГ реалността Корола си е екстра кола, но спрямо света ние сме една развиваща се държава ;)

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 00:06
от slowtraveler
peterhr написа: Най-голямото перо е обезценяването на самата кола, а не разхода за гориво.
Да не те плаша, но за нисък клас автомобили голямото перо е разхода на гориво, ТО и страничните разходи, а не обезценяването :)
Гледам за Маздата стойността на горивото за 100км е бил около 20лв... За 100х.км - 20х.лв. гориво. При мен автомобила струваше 50х.лв и се обезцени с над 30х.лв защото забавих продажбата му с две години, през които въртях с него под 10х.км/годишно... Ако я бях продал навреме, обезценяването щеше да е равно на цената на горивото... Т.е. тя бе що годе граничен като цена автомобил... И то с напълно приличен среден разход - малко над 8л/100км, повечето от който - градски..
Сега на джипа трябва да навъртя сигурно 500-800х.км за да успея да достигна с цената на горивото обезценяването му - за него важи правилото ти, но пък цената му е несъизмерима с обсъжданите модели :)
Докато с Доблото, дето си бе евтина кола, за 4г и малко над 100х.км стойността на горивото практически се изравни с цената на новия автомобил, и е двойно по-голяма от обезценяването му :)

celeron, нали не мислиш, че обсъждането на разхода е чак толкова критичен за колегите тук?
В края на краищата това е един параметър, който плащаш ежедневно и е нормално колегите да се интересуват... Да, отегчително е да се спори 'НЕ - ТОЗИ АВТОМОБИЛ ГОРИ ЕДИ КОЛКО СИ' - ами той гори така, както го караш :)

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 00:23
от celeron_7000
slow, аз говорех за себе си. Като видя един хубав топик да отива към "разход", просто ми става безинтересен. А иначе всеки да си обсъжда каквото го вълнува. Не критикувам никого. Дори и таблици, диаграми с разходи да се качват. Повърхностно ми се струва и загуба на време, но щом няма други интересни теми. Може когато се говори за разход на гориво, да се засегнат други фактори. Например - кога за последно си си сменял въздушния филтър или свещите, с какви гуми караш. Не може да абсолютизираш величина, която е зависима от толкова много фактори, най-важен от които е "гори, както го караш".

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 11:37
от biro
Ако караш малко разходът може и да няма значение.
На c-hr врътнах 10к км за 4 месеца със среден разход 5.7/100 без да се стремя към икономично шофиране.
Преди да поръчам c-hr тествах корола cvt и там разходът при теста бе над 9/100, а на тестовия c-hr точно 5.7/100 както и моят среден разход.
Изборът ми на хибрид спести около 660лв за 4 месеца или 2000лв на година. За 5 години експлоатация ще спестя от гориво разликата в цената за най-високото ниво на оборудване, което поръчах.
Отделно удоволствието при c-hr е по-голямо в сравнение с корола - 18" гуми, лед фарове и задни светлини, по-висока позиция, навигация, адаптивен кк, отопление на волана, JBL аудио, полу кожа, електро режим, йонизатор.
Така че сметките за разхода на гориво са важни.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 15:16
от peterhr
То това е абсолютно стандартна логика, колкото повече караш - толкова по-скъпа кола купуваш (или с повече екстри), все пак прекарваш много повече време на ден в нея.

Сподели за екстрите, че на мен лично ми е много по-интересно.
Как работи адаптивния КК? Удря ли спирачки при спускане? Следи ли колата отпред?
Какво е "електро режим"?

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 18:16
от mapto
peterhr написа: .. Съвсем грубо, но Тера на фейслифт и Луна преди фейслифта имат сходни екстри. ...
Би ли написал моля кои са сходните екстри на двете нива освен добавеният блутуут?

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 24 Фев 2018 20:43
от peterhr
Съвсем примерно и двете нямат:
- Toyota Safety Sense
- 4 стъкла ALL AUTO
- графичен дисплей между километража и оборотомера.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 25 Фев 2018 09:04
от mapto
Въпросът ми беше какви сходни екстри имат, а не какви нямат. В този смисъл може да се каже, че и двете имат волан, педали и седалки.
Не дезинформирайте хората, двете нива нямат нищо общо (без значение дали са фейслифт или не).

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 25 Фев 2018 10:15
от biro
peterhr написа: То това е абсолютно стандартна логика, колкото повече караш - толкова по-скъпа кола купуваш (или с повече екстри), все пак прекарваш много повече време на ден в нея.

Сподели за екстрите, че на мен лично ми е много по-интересно.
Как работи адаптивния КК? Удря ли спирачки при спускане? Следи ли колата отпред?
Какво е "електро режим"?
Адаптивният кк натиска спирачките ако отпред има бавнодвижещ се или спрял обект. Има настройка за дистанцията до предния обект с 3 степени - близо, средно, далеч. Аз предпочитам близо, което е около 30 метра и позволява някой да се мушне пред мен след като ме изпревари и скоростта ми намалява. Можеха да направят разстоянието по-малко. При включване на кк след стартиране на колата винаги дистанцията е максимална, не запомня предпочитанията ми след изключване на колата. При последващо използване на кк без да е изключвана колата си помни дистанцията, а тя се управлява с бутон на волана. Ако мпс отпред ускори и моя кк е настроен на по-висока скорост, колата автоматично ускорява следвайки предходното мпс. Ако колите отпред спрат, кк също спира колата държейки спирачките натиснати като дистанцията вече е по-малка, а не 30метра. При потегляне на колоната обаче моята кола не потегля автоматично, защото се изключва при спирането, придружено със съобщение на дисплея.
На включен кк ако подам газ си ускорява, като върна газта кк поема като намаля рязко ако скоростта при отнемане на газта е много по висока от зададената.
Има опция да се ползва стандартен кк без следене на обекти, тогава не натиска спирачка.
АКК заедно с асистента за поддържане на лента е добра комбинация за дълго шофиране и умора (стига да има читава маркировка) при настъпване на маркировката колата коригира посоката чрез автономно завъртане на волана.
Интересното е, че като включа АКК понякога някое мпс с радар детектор намаля и шофьора започва да се оглежда за полицаи.
Радарът и камерата участват в система за предотвратяване на сблъсък, ако мпс отпред спре рязко получавам звуков сигнал, дисплея става тъмночервен и показва надпис BRAKE! и ако не натисна спирачки колата спира сама. Малко след като взех колата ми изкара акъла - в тясна улица с паркирали от ляво коли и лек завой на дясно пешеходец вървеше срещу посоката ми на движение , на платното плътно до паркиралите коли. Скоростта ми беше около 30км/ч и колата се разпищя, докато се усетя защо го прави (още не знаех кое как работи) закова спирачки и колана се вряза в мен много неприятно. А нямаше опасност за пешеходеца, около 50см от него до лявата част на колата ми.


Автоматични дълги светлини - ако мпс ме изпреварва, колата минава на къси чак като види стоповете и заслепява изпреварващия водач. Внимавам когато използвам този асистент.

Електро режим е когато двг не работи. Много приятно в задръстване при плавно преместване на колата. Може да се включи принудително от бутон EV до 5 секунди след стартиране преди да е запалил двг. Ако бутона се натисне по-късно, колата отказва натискането и мога да използвам EV чак като загрее катализатора. При шофиране електро режима се включва автоматично ако колата е спряла и температурата в купето е достигната (при отопление) и има достатъчно заряд в батерията или ако карам без да ускорявам. При натискане на EV отоплението отпада като приоритет, тоест може в купето да е студено, отоплението да е включено, но двг спра да работи. EV отпада автоматично (със звуков сигнал и съобщение) при рязко ускорение или спадане на заряда на батерията. Климатикът е електрически и може да охлажда без да се върти двг.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 25 Фев 2018 10:39
от peterhr
mapto, това не е дезинформация а лично мнение. Ако знаеш в детайли както има едната кола и какво има другата - вероятно всички четящи ще са доволни да го прочетат.

biro, Благодаря, изчерпателно.

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 25 Фев 2018 10:51
от slowtraveler
Адаптивният КК обикновено не се настройва на дистанция, а на време (освен при напълно спиране)... Т.е. 'късата дистанция' вероятно е 2 сек до мястото, където е преминал предходния автомобил :) Изключително неприятна функция при движение по магистрала :) Иначе за заслепяване при изпреварване - не съм съгласен - ти не успяваш да заслепиш изправарващия, защото той е в другата лента когато автоматиката превключва на къси... Заслепяваш тираджиите, изскачащи иззад хълм - това да :)

Мнения за Corolla E17 /2013- /

Публикувано на: 25 Фев 2018 11:08
от biro
На първото нощно пътуване с включен AHB (auto high beam) получих среден пръст от пасажерския прозорец, явно ги дразнят дългите.
Изображение
На магистрала (висока скорост) акк започва да намалява скоростта от далеч при наличие на бавнодвижещ се мпс, но самата дистанция до изравняване на скоростите си остава същата като при шофиране с по-ниска скорост (на междуградски път). Ако акк "види" бавновижещият се по-навреме, намаляването на скоростта става чрез хибридната система (зареждане на батерията) или ако не "види" навреме поради завой прилага спирачки като стоповете светват.