Страница 1 от 2

FAQ / ЧЗВ (Често задавани въпроси)

Публикувано на: 08 Дек 2014 17:40
от slowtraveler
Във връзка с постоянно появяващи се еднотипни въпроси, май е добре да направим тази тема:
Моля да се структурират новите мнения по следния макет:

Аудиовизуална техника и информационни дисплеи:

ПРОБЛЕМ: Бордовия компютър показва много висок разход - 17-28, докато реалния разход си е нормален....
ВЕРОЯТНО РЕШЕНИЕ: Проверете единиците, в които показва компютъра - вероятно сте го превключили в други единици: MPG, km/l и т.н.


ДВГ
ПРОБЛЕМ: Автомобила ми от началото на века с двигател 1ZZ-FE или 3ZZ-FE гори масло
ВЕРОЯТНО РЕШЕНИЕ:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1030
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20608
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=21529
____________________________________________________________________

РАБОТА С ФОРУМА

ПРОБЛЕМ: Как се качват снимки във форума:
РЕШЕНИЕ:
Akima написа: 1.Качваш снимката на външен сървър - например http://prikachi.com/ или http://snimka.bg/
2.Копираш директния линк на изображението - завършващ с .jpg .png .gif
3.Пишеш си поста и когато стигнеш до мястото,където ще е снимката натискаш бутона [img] в редактора.
4.Пействаш директния линк на изображението между двата тагa IMG
5.Готово.

Нагледен пример:

Код за потвърждение: Избери целия код

[img]http://prikachi.com/images.php?images/479/8007479Q.jpg[/img]

Re: FAQ

Публикувано на: 08 Дек 2014 19:17
от Akima
Аз съм твърдо ЗА! :thumbsup:
Отдавна "напъвам" за подобна тема/раздел. worthy.gif
Запазвам си този пост за някои неща за Корола и други полезни работи,които съм събрал.

Профилактика на фарове на автомобил - Toyota Avensis T25

Re: FAQ

Публикувано на: 13 Дек 2014 09:04
от Japanese_fever
Двигател

ПРОБЛЕМ:
Тойота (Авенсис, Корола-Версо, Корола, Селика) 1ZZ-FE (1.8L VVTi) двигател - голям/ненормален разход на масло

РЕШЕНИЕ:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=1030
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=20608
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=1&t=21529


Ето и повечето теми на тази тема:
https://www.google.com/search?q=biorhyt ... 0%BB%D0%BE

Re: FAQ

Публикувано на: 21 Мар 2015 20:36
от Japanese_fever
Старата и новата щека за маслото на 1ZZ-FE:
http://forums.genvibe.com/phpBB3/viewtopic.php?t=37406

Re: FAQ

Публикувано на: 21 Мар 2015 20:41
от slowtraveler
Japanese_fever написа:Старата и новата щека за маслото на 1ZZ-FE:
http://forums.genvibe.com/phpBB3/viewtopic.php?t=37406
You have been permanently banned from this board..... Това ми пише...

Re: FAQ

Публикувано на: 15 Май 2016 17:00
от Japanese_fever
Брех, на мен защо ми показва всичко? smile.gif
Това е същият линк, който е с дал в Akima в тeмата Celica T23 VVTi е с проблемен мотор-гори масло над допустимо в раздел "Двигатели":
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=13283&start=45

За което трябва да го черпите, между другото! biggrin.gif

Защита на турбото

Публикувано на: 22 Юли 2016 18:59
от longoza
Здравейте колеги. Понеже за първи път карам турбо дизел( D4D) се зачетох, че след каране дълго време на високи обороти двигателя трябва да се остави да работи няколко минути преди да се изключи. Това много ли фатално може да бъде, че какъвто съм разсеян сигурно ще забравя някой път. Четох някъде, че не трябвало да се пуска по инерция дълго време по наклон, понеже двигателя се охлаждал бързо, което вече ми изглежда развинтена фантазия.

Защита на турбото

Публикувано на: 22 Юли 2016 20:18
от TATI
Да, трябва да се остави да работи на празен ход за няколко минути, за да се охлади маслото, иначе става на бакелит.
А от какъв зор трябва да пускаш колата по инерция? Ами ако загасне? Оставаш без серво и без спирачки.

Защита на турбото

Публикувано на: 22 Юли 2016 20:31
от longoza
Ще си лепна една бележка на таблото докато ми стане навик.

Защита на турбото

Публикувано на: 22 Юли 2016 23:40
от WoLF
Спускай се винаги на скорост - возиш се за без пари, а по инерция си гори грамовете cool.gif Ако много си "ръчкал" колата винаги я остави малко да се нормализира температурата на маслото, примерно докато си сваляш колата или нещо подобно wink.gif

За какво служи лампата за чека

Публикувано на: 23 Юли 2016 08:12
от Антонио
Някой може ли да ми обясни за какво е тази лампа за чека на таблото
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля поставяйте насочващо заглавие на темата за да е ясно за какво се отнася...
Заглавието е коригирано

Привет на всички.

Публикувано на: 23 Юли 2016 08:17
от iovkito
worthy.gif tooth.gif

Защита на турбото

Публикувано на: 23 Юли 2016 08:21
от slowtraveler
Джипката има специална таблица:
Stop/go без натоварване със студено турбо - 0 минути
Stop/go със средно натоварване със студено турбо - 0.5 минути
Магистрала със средно натоварване топло турбо - 1 минута
Градски трафик с натоварен до максимум автомобил топло турбо - 1.5 минути
Магистрала с натоварен до максимум автомобил топло турбо - 2 минути
Катерене на баир с натоварен до максимум автомобил горещо турбо - 2.5 минути

На времето някои хора си поставяха турбо таймери - 'гасиш' автомобила, и си излизаш, но двигателя остава да работи зададено време...
Относно инерцията - ползвал съм я по предназначение... Не ми е гаснал автомобила, но дори и да изгасне, това съвсем не е толкова трагично колкото някои си го представят tooth.gif
Сервото на волана при движение почти не е необходимо. А сервото на спирачките пази вакуум за няколко натискания на спирачките... А след като вакуума изчезне - спирачките пак си работят, само е нужно по-голямо усилие... Така сме карали и тежък бус с повреден двигател...

За какво служи лампата за чека

Публикувано на: 23 Юли 2016 08:29
от slowtraveler
Мдаа, трудно може да си скрие усмивката човек tooth.gif

Колега, лампата за чека, е по - позната като MIL: malfunction indicator lamp - лампа за индикация на повреда (да някои и викат 'хеликоптерчето', 'Джеки Чан', подводницата и т.н.)....
Компютърът на двигателя постоянно следи състоянието на двигателя чрез множество датчици...
Ако сигналите от някои от тези датчици излязат извън предварително зададени рамки, компютърът отчита, че има проблем, светва жълтата лампа и записва в паметта си какъв проблем е отчел (кода на грешката)....
В някои случаи е възможно проблема да е бил временен, и лампата да изгасне от самосебе си, ако датчиците започнат да подават коректни данни...
При подаване на контакт лампата винаги светва, за да можеш да я провериш дали въобще работи...

За какво служи лампата за чека

Публикувано на: 24 Юли 2016 11:34
от WoLF
Някои мерцедеси вадят грешка ако караш на резерва wink.gif ДжекиЧан-а означава всичко и нищо в същото време. Многобройни неща могат да го причинят, включително страхотни проблеми или страхотни дреболии rolleyes.gif Доброто в случая, е че е записана грешка и може да се прочете конкретно какво го е причинило. На някои пипани коли въпросната индикация не свети, докато не паднат гумите на колата...