Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
dragonn2
Мнения: 23
Регистриран: 04 май 2013 21:10
Репутация: 7
Местоположение: Sofia/Samokov
Контакти:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот dragonn2 » 26 фев 2017 12:50

Колеги, тъй като темата е точно за този модел/двигател, ще питам тук. Утре ми предстои оглед на 4-5 бройки и като цяло знам какво да гледам по купе и окачване, но до сега дизел не съм купувал и имам следните въпроси:
1. Как да разбера дали турбото е тръгнало или не работи добре? Какви са симптомите за които трябва да си отварям очите/ушите?
2. Същият въпрос относно маховика: До сега съм карал само бензинки с едномасов маховик и знам че съединителя не трябва да отделя много високо, защото това означава че е накрая. Но за маховик не съм се замислял. Как се разбира дали е в добро състояние?
3. Дюзи - разбрах че това е друго слабо място на дизелите. Предполагам че за състоянието им може да се разбере по работата на двигателя, но все пак да питам и за тях. Какви са симптомите? Притрисане? Гаснене?

И въобще ако можете да ми дадете още някой съвет за какво да внимавам конкретно за този модел/двигател, ще ви бъда много благодарен!
Изображение + Powerbox

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12667
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот slowtraveler » 26 фев 2017 14:34

Общо взето по въпросите - само косвени признаци ако не се вързва диагностична апаратура...
1. Турбината като почне да нагнетява се усеща голям прилив на мощност... Обикновено в диапазона 1500-1800об/мин... Просто се чувства 'ритника'
2. Освен да се ослушате за непривични шумове и потраквания - не виждам друг косвен способ.
3. За да почне да гасне, значи нещата са много сериозни... Диагностиката би показала отклонения на проблемна дюза... На 'слух' по-трудно ще хванете проблем.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

enthusiast
Мнения: 3
Регистриран: 16 яну 2017 21:38
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот enthusiast » 26 фев 2017 15:01

dragonn2 написа:Източник Колеги, тъй като темата е точно за този модел/двигател, ще питам тук. Утре ми предстои оглед на 4-5 бройки и като цяло знам какво да гледам по купе и окачване, но до сега дизел не съм купувал и имам следните въпроси:
1. Как да разбера дали турбото е тръгнало или не работи добре? Какви са симптомите за които трябва да си отварям очите/ушите?
2. Същият въпрос относно маховика: До сега съм карал само бензинки с едномасов маховик и знам че съединителя не трябва да отделя много високо, защото това означава че е накрая. Но за маховик не съм се замислял. Как се разбира дали е в добро състояние?
3. Дюзи - разбрах че това е друго слабо място на дизелите. Предполагам че за състоянието им може да се разбере по работата на двигателя, но все пак да питам и за тях. Какви са симптомите? Притрисане? Гаснене?

И въобще ако можете да ми дадете още някой съвет за какво да внимавам конкретно за този модел/двигател, ще ви бъда много благодарен!


Колега, ако може да споделиш после кои обяви си посетил и какви са ти впечатленията wink.gif

Потребителски аватар
dragonn2
Мнения: 23
Регистриран: 04 май 2013 21:10
Репутация: 7
Местоположение: Sofia/Samokov
Контакти:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот dragonn2 » 27 фев 2017 16:08

Днес бях до Дупница и гледах 6-7 РАВ-ки. По-голямата част бяха в много лошо външно състояние. Ще се опитам да опиша кои съм видял и какво ми е направило впечатление.
Започвам от тези, които не ми харесаха:
1. http://www.mobile.bg/21487777298335235 - освен че липсва капака на резервната гума, има и доста забележки по боята. На снимките не се виждат добре, но си спомням че останах разочарован от външното състояние.
2. http://www.mobile.bg/21482397281943355 - имаше страшен луфт в скоростния лост - като го разклатиш и от пред се чува някакво дрънчене. Мисля че нямаше и масло за хидравликата. Задната броня е ожулена от дясно.
3. http://www.mobile.bg/21487425855941418 - Трудно запали, продъвачът държеше той да запали. Подместих я малко назад да пробвам съединителя и от пред се показа прясно капнало масло на земята. Таблото е изпечено от слънцето, направо се бели, все едно някой го е минал с едра шкурка.

Тези горе-долу ми харесаха:
1.http://www.mobile.bg/21485334532109834 - няма никакви външни забележки. Току що я бяха измили, още мокра, а обявата е от доста време (може би я карат с временни номера?). Запали добре, работи равномерно. Обаче ми се вижда скъпичка 9500 hmm.gif Като я регистрирам със всички такси и застраховки + начално обслужване и отиде над 10к. VIN JTEHG20V400061689.
2. http://www.cars.bg/c1956067 - Има доста външни забележки, драскотини по предния капак (абе за боя е) пребоядисвани детайли, липсва капака на резервната гума. Не светва лампичка за TCS, а само тракшън. Продавачът каза че бил сменил съединителя и проверил маховика бил ОК. На място я беше обявил за около 7800. Ще свали още, но не знам...
3. http://www.mobile.bg/21487960721744945 - Има няколк външни забележки, драскотини тук-таме и от зад в ляво е удряна и ремонта е бил ... (http://prikachi.com/images.php?images/834/9053834z.jpg), но пък продавачът ми хареса - даде ключовете и вика "палете, карайте, гледайте каквото искате", докато други постоянно ти гледат в ръцете или те палят колата и като ги питаш за каране, почват да кършат пръсти. Колата запали веднага от раз.

Мисля до погледна и някоя от обявите в СФ, въпреки че не съм фен на Горубляне (от легендите които се носят, не че съм имал допир с тях).

Сега отново имам няколко въпроса, но вече по-конкретни:

1. Всички РАВ-ки които тествах бяха с меки съединители и отделяха много ниско. Почти щом отлепиш педала от пода и зацепва като колата тръгва без газ. Скоростите се включват нормално. ОБАЧЕ на някои от бройките които гледах, двигателя се разклаща доста при палене, дори се усеща в купето. Аз мисля че това е от тампон на двигателя, но все пак да питам - има ли вариянт това да е от маховика или нещо друго? При някои е доста сериозно поклащане, при някои по-слабо, при други почти го няма. Даже запалих една педи фейслифта така за проба и там изобщо не разклати двигателя, въпреки че въртях повече докато запали.

2. На някои им светеше лампичката за вода във филтъра - предполагам това ще се оправи като се смени филтъра, нали така?

3. Като дам газ от 2500 оборота на горе се чува леко виене, предполагам от турбото. Нормално ли е? Мисля че при всичките го имаше това.

Основно искам да разбера за първия въпрос. Благодаря!
Последна промяна от dragonn2 на 27 фев 2017 17:11, променено общо 2 пъти.
Изображение + Powerbox

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 659
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот veso_hds » 27 фев 2017 16:36

Колега,внимавай много с дупнишките автоджамбази.Не е нормално съединителя да отделя толкова ниско.В комбинация с "разклащането" на двигателя при палене и гасене -това води до маховика и съединителя.Не е причина тампона на двигателя, а маховика.А лампата за филтъра свети,защото не е сменян никога.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
dragonn2
Мнения: 23
Регистриран: 04 май 2013 21:10
Репутация: 7
Местоположение: Sofia/Samokov
Контакти:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот dragonn2 » 27 фев 2017 17:56

Да де, за лампата на филтъра въпроса ми беше да се притеснявам ли като светеи, след като ще го сменя във всички случаи при първоначалното обслужване?
А относно съединителя, поне на бензин знам че като е тръгнал отделя много високо, а не ниско. При дизелите явно не е така.
Лошото е, че повечето бяха така.
За притирисането, аз винаги паля с натиснат съединител, но не знам дали това има значение...
Някой може ли да извади някаква информация от VIN-a на тази http://www.mobile.bg/21485334532109834 ?
JTEHG20V400061689
Изображение + Powerbox

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 659
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот veso_hds » 27 фев 2017 18:26

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
dragonn2
Мнения: 23
Регистриран: 04 май 2013 21:10
Репутация: 7
Местоположение: Sofia/Samokov
Контакти:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот dragonn2 » 28 фев 2017 12:32

Днес гледах една в Горубляне, съединителя пак отлепи много ниско. Продавачът ми обяснява, че всички Тойоти били така. Естествено, не може да му се вярва, но пък 100% от бройките които гледах бяха така. При вашите как е?
Изображение + Powerbox

donibrasco
Мнения: 91
Регистриран: 24 юли 2016 12:51
Репутация: 12
Местоположение: пазарджик

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот donibrasco » 28 фев 2017 13:54

Съединителя е саморегулиращ се винаги отлепя на едно и също местоположение(ако греша , някой да ме поправи), по скоро обърни внимание на гасенето, като врътнеш ключа да изгасиш и ти се стори че има забавяне при изгасянето на двигателя, смисъл прави обороти преди да изгасне окончателно , тогава със сигурност може да имаш съмнения в маховик/съединител.Късмет с търсенето. :thumbsup:
Т25 Комби 2ADFTV non dpf

Потребителски аватар
dragonn2
Мнения: 23
Регистриран: 04 май 2013 21:10
Репутация: 7
Местоположение: Sofia/Samokov
Контакти:

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот dragonn2 » 02 мар 2017 19:52

Вече съм собственик на 2004 Rav4 2.0 D4D. Купих го от частно лице, че в автокъщите не видях нищо читаво. Има някои дребни забележки, но като цяло съм доволен от покупката. Скоро ще пусна отделна тема със снимки и въпроси, за да не цапам тази.

ПП. Можете да я видите тук, докато старият собственик не свали обявата: http://www.mobile.bg/21488105603407207
Изображение + Powerbox

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12667
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот slowtraveler » 02 мар 2017 19:59

Честито колега :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 659
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 25
Местоположение: Бургас

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот veso_hds » 02 мар 2017 20:29

Честито и добре дошъл в клуба!Да си я караш със здраве! :thumbsup:
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

tado
Мнения: 114
Регистриран: 03 дек 2008 22:55
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Покупка на Рав 4 d4d 116

Мнениеот tado » 28 май 2017 22:43

Дайте мнения и съвети за модела .
Колата е 2004-та Италианка 4 врати
Последна промяна от Akima на 28 май 2017 23:20, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.ВЕЖЛИВОСТ!

antyox
Мнения: 36
Регистриран: 02 окт 2017 16:28
Репутация: 0
Местоположение: varna

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот antyox » 02 окт 2017 17:07

Капарирах Toyota Rav4 2.2 D-4D 2008г. има лек проблем с двигателя. Ще и сменят уплътнител и ще шлайфат главата.Ще и слагат по-добра гайка защото губела вода.Ще я получа след няколко дни. Дано излезе читава!
Toyota Rav4 2.2 D-4D 136 к.с. 2008г. ENGINE: 2ADFTV DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM (LOW EMISSION ENGINE)

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12667
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Покупка на RAV4 XA20 2.0 D4D Facelift

Мнениеот slowtraveler » 02 окт 2017 19:04

Не разбрах каква гайка...
По принцип не бих вярвал на приказки за 'лек проблем'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта