Страница 1 от 2

Май не е термостат?

Публикувано на: 22 Дек 2016 16:17
от Maxi
Колеги,
Имам следният проблем с охладителната система на колата от подписа: при загрял двигател (малко под средата на склата) на празен ход при пускане на климатроника - стрелката на охладителната система бавно пада надолу, но не стига до края, 3-4 деления. Смених термостат няма подобрение, обадих се на майстора, който го смени, той обясни, че парното ми било силно, термостатът си отварял нормално и трябва да се радвам, че имам силно парно. Антифризът е G 12 + и е при достигане на работна темп е до Full отметката, при студен двигател е 5-6 см по-надолу, радиаторът е пълен до капачката.

Май не е термостат?

Публикувано на: 23 Дек 2016 14:57
от ufer
Нивото на антифриза трябва да е на full при студен двигател, а не при работна температура. Рано сутринта трябва да долееш до тази марка.

Май не е термостат?

Публикувано на: 23 Дек 2016 20:34
от Maxi
ок, ще долея и ще пиша после, благодаря!

Май не е термостат?

Публикувано на: 23 Дек 2016 20:57
от TATI
ufer написа: Нивото на антифриза трябва да е на full при студен двигател, а не при работна температура. Рано сутринта трябва да долееш до тази марка.
Нивото при студен двигател трябва да е между МИН и МАКС.
При загрял двигател не трябва да надвишава МАКС.
Не подвеждай колегата!

Май не е термостат?

Публикувано на: 24 Дек 2016 11:51
от metro_d4d
В книжката на корола ми беше правило впечатление точно за антифриза че за бензиновите мотори пишеше да е на макс, за дизеловите между мин и макс. За студен мотор.

Май не е термостат?

Публикувано на: 25 Дек 2016 08:04
от cuiceka
И при мен е на макс при студен мотор , моята е дизел,в Тойота Стара Загора я обслужвах , маслото на двигателя и спирачната течност и те са full

Май не е термостат?

Публикувано на: 26 Дек 2016 19:13
от ufer
TATI написа: Не подвеждай колегата!
Не мисля, че го правя! Но не изключвам да има модели, които да се различават в нивата на течностите. Все пак, който се интересува, винаги би могъл да погледне в оригиналната си книжка за обслужване или ако няма такава, интернет почти винаги помага... smile.gif

Май не е термостат?

Публикувано на: 26 Дек 2016 20:53
от slowtraveler
Някои автомобили имат две графи - студен и топъл двигател... МИН/МАКС на студено...
И МИН/МАКС на топло...
Винаги съм следял единствено при студен двигател антифриза да е над МИН...
Няма как при студено нивото да е точно на МАКС - антифриза е с доста голям коефициент на температурно разширение...

Май не е термостат?

Публикувано на: 26 Дек 2016 20:57
от Оги
Според мен също критерий за работна температура през зимата е работата на парното.
Колкото до нивото то при студен мотор трябва да е поне на мин. Или над него, а ако при някаква температура е над макс.- не се кахърета за това. На капачката има преливен канал и ако трябва излишния ще излезе. Това обаче едва ли има общо с температурата или показанието.

Май не е термостат?

Публикувано на: 29 Дек 2016 16:40
от Maxi
Колеги, благодаря за отговорите, поради грипни занимания не успях да пиша по-рано за развитието по въпроса с термостата, за което се извинявам. Преди да поставя проблемът тук, прочетох и книжката към колата, и DIY относно нивото на антифриза - обикновено се пълни до фулл марк, с цел да се следи по-лесно при евентуален теч или консумация от двигателя и не мислех, че 5-6 см антифириз разлика до фулл марк ще е свързано с колебанията на стрелката след достигане на работна темп, по скоро го посочих, като факт.
п.с. тези дни ще тествам с антифриза до фулл марк, за да видя дали има разлика, което ме съмнява, но ще пробвам.

Май не е термостат?

Публикувано на: 01 Яну 2017 21:49
от Maxi
Колеги, ЧНГ и за много години!
Както писах по-горе, пробвах с доливането на антифриза до фулл марк на преливното казанче, след достигане на работна температура в продължение на около час по Околовръстното на София, 20 км, проблемът пак се прояви за 10-15 мин - с изкл. скорост, на място и пуснат климатроник - стрелката на температурата се премести с 2 деления надолу. При изкл. на климаторника, пак на място същата се вдига до работното й положение.
Темп.датчик?

Май не е термостат?

Публикувано на: 01 Яну 2017 23:59
от iovkito
Нищо ѝ няма на колата, просто не може да загрее в този студ. Другата седмица ще става - 20, тогава съвсем няма да мръдне стрелката. :thumbsup:

Май не е термостат?

Публикувано на: 02 Яну 2017 15:26
от Maxi
Благодаря, колега за мнението, предишни години, имам я от окло 3 год. не мърдаше стрелката от средата, вероятно тази зима е по-студена :thumbsup:

Май не е термостат?

Публикувано на: 03 Яну 2017 09:38
от Japanese_fever
За какво разтояние ти загравя колата до работна темп.? Ако термостата здрав не бива да ти отнема повече 2-3 км, докато загрее.

Май не е термостат?

Публикувано на: 03 Яну 2017 16:18
от Maxi
В Сф има доста светофари т.е. не бих могъл да определя разстоянието в км rolleyes.gif , тези дни си е хладничко:)