Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от celeron_7000 » 23 Мар 2017 20:47

Screen Shot 2017-03-23 at 23.46.38.png
Screen Shot 2017-03-23 at 23.46.38.png (68.62 KiB) Преглеждано 2674 пъти
Screen Shot 2017-03-23 at 23.45.29.png
Screen Shot 2017-03-23 at 23.45.29.png (262.08 KiB) Преглеждано 2674 пъти
При чисто нова Corolla Anniversary (1,6 бензин, ръчна ск. кутия) системата работи, но не издава нито звуков сигнал, нито светва жълтият индикатор за приплъзване на таблото. При королата от подписа ми издава звук и светва жълтата лампа. Моля, някой колега с подобна нова Тойота, да сподели опит. В упътването пише, че трябва да има и звук, и индикатор (както е при мен).
Благодаря!
Да разбирам ли, че индикация има само при дизеловите двигатели за турския пазар?
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от celeron_7000 » 24 Мар 2017 09:26

Какво се оказа? При последната Корола (фейслифт 2016) функцията работи безупречно, но от Тойота умишлено са премахнали звуковия и светлинния индикатор. Обяснението в някои форуми е, че жълтият индикатор за TRC/VSC, както и звуковият сигнал, обърквали много от потребителите, които случайно се натъквали на тази функция, натискайки по-силно педала на спирачките. Само при дизелите за турския пазар промяна няма. При последните яриси също няма звукова и светлинна индикация.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2017 11:33

Напълно е вероятно - на моя автомобил също не пищи и свети нищо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4282
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 101 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от BOz » 24 Мар 2017 16:16

Е ти нали си с автомат? То имаш ли такава екстра като си с автомат?
Поне на колите, които съм карал, тези с автомат не задържат спирачките, а си разчитат на самия автомат да си държи колата. Алтернативните модели с ръчка си държат спирачката иначе.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2017 16:21

Автомата предава постоянно определен малък въртящ момент към колелата, затова ти се струва, че автомата задържа автомобила...
Това не е така - при по-голям наклон този въртящ момент може да не е достатъчен за да задържи автомобила да не тръгне по надолнището...
Във Варна границата на 'задържане' от автомата на джипката най-явно съм го виждал на бул.Република на кръстовището на Кауфланд. Там все още колата не тръгва назад по баира. Но не се движи и напред.
Ако наклона е малко по-голям, колата си тръгва назад ако не си натиснал спирачката за да сработи системата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4282
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 101 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от BOz » 25 Мар 2017 00:32

Теорията с наклоните, автомата и т.н. е ясна. Просто питах дали имаш такава функция, защото моите наблюдения ги споменах. А именно, че на повечето автоматици тази екстра не е активирана. И това най-лесно се усеща при голям наклон, където колата веднага потегля леко назад, както спомена. Но явно при теб с тоя "джип" са решили да се подсигурят допълнително. Примерно и на Инсигниата ми е така - на моята с автомат няма активирана такава функция, ама ако е ръчка, то спирачките си държат колата 2 секунди. На БМВ също е така, на Алфа Ромео също е така, на Голф с ДСГ също е така...

п.п. Не знам наклона за който споменаваш колко процента е, но да кажем (по спомен, бях го мерил и споделял тук) Опела си държи на доста наклон преди да тръгне назад. Нещо от порядъка на 15%, което рядко се среща по нормален терен. Ако е повече тръгването назад е съвсем леко. И на хибрида му е вкарана тази функция чрез скоростната кутия, а не чрез спирачките. Ма държи малко по-малко от на класическия хидравличен автомат. :) И това за мен е една от причините производителя да не активира тази излишна функция на автоматите в случая, защото драг-а на кутията е достатъчен за 95% от случаите в ежедневието. Дори за останалите 4.9% колата би тръгнала съвсем леко назад и за това е излишно програмистите да си усложняват живота.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2017 08:47

Също не знам какъв е наклона на участъка, но не е малък. Да, джипката има такава функция и точно около такъв наклона започва да се усеща сработването и в педала на спирачката (усещането при натискане на педала е мааалко по-различно).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
JulianoG
Мнения: 91
Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от JulianoG » 25 Мар 2017 09:42

При мен няма никаква разлика в педала на спирачката, асистентът при потегляне си сработва напълно автоматично и без никакви индикации, но само при по-голям наклон. Което е малко тъпо, защото в един момент му свикнах и при по-слаб наклон един-два пъти се изненадах неприятно.
И функцията няма нищо общо с Hold-асистента, също много приятна екстра при по-дълго чакане на светофари и задръствания.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4885
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 146 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от slowtraveler » 25 Мар 2017 09:48

При мен когато сработва асистента се усеща едно съвсем леко потрепване на педала в началото на натискането - все едно си смачкал трошичка с обувката...
И да - сработва само при по-голям наклон... При мен няма HOLD асистент... Дори и когато автомобила е автоматично спрял, след 3 секунди изпищява и тръгва :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4282
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 101 пъти

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от BOz » 25 Мар 2017 12:31

JulianoG написа: При мен няма никаква разлика в педала на спирачката, асистентът при потегляне си сработва напълно автоматично и без никакви индикации, но само при по-голям наклон. Което е малко тъпо, защото в един момент му свикнах и при по-слаб наклон един-два пъти се изненадах неприятно.
И функцията няма нищо общо с Hold-асистента, също много приятна екстра при по-дълго чакане на светофари и задръствания.
Това предполагам на хибрида?
Практично на хибрида този асистент работи по логиката на хидравличен автомат. Когато отпуснеш педала на газта системата подава малък ток към ел. двигателя, за да симулира това автоматично тръгване като на класически автомат. При мен този ток е приблизително равен на около 4А. И това е от нанадолнище, равно или такъв наклон, при който тези 4А са достатъчни да задържат колата на едно място. Но системата ако засече, че ел. двигателя започва да върти в обратна посока, демек колата да тръгне назад, то автоматично тези 4А започват да се увеличават плавно и прогресивно (плавно в рамките на 0.2-0.5 секунди, до около 10А) до такава степен, че да задържи ел. двигателя в статично положение. Точно по този начин хибридната система изпълнява ролята на асистент за задържане на наклон.
И точно това ми е странно как при теб самата система не работи по този начин, защото теоретично ако наклона е малък, то колата тръгва отново напред. Въобще не говорим дори за тръгване назад в този случай. Да не би при теб да са премахнали логиката за тръгване когато пуснеш спирачката, за да симулира това чувство, че караш нормален автомат?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
JulianoG
Мнения: 91
Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос относно асистента при потегляне по наклон

Мнение от JulianoG » 25 Мар 2017 13:16

Макар и хибрид, асистентът при потегляне при наклон при мен работи като на стандартен автоматик - чрез задържане на спирачките. Дори ги чувам, когато отпускат и леко проскърцват. Всъщност винаги ги чувам като се задействат - и при спиране и при потегляне.
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 23 госта