Динамометричен ключ

Аватар
dhristov
Мнения: 15
Регистриран на: 21 Дек 2016 13:56
Местоположение: София

Динамометричен ключ

Мнение от dhristov » 03 Апр 2017 11:56

Здравейте колеги,
Знаете ли къде в София гумаджийниците затягат гумите с динамометричен ключ.
Навсякъде блъскат само с пистолет и пренатягат. Това на път ако се наложи - няма развиване. Да не говорим че се скапват и резбите.
Поздрави.
Toyota Verso 1.8 VVTi 2010

Аватар
hallowe_en
Мнения: 57
Регистриран на: 06 Сеп 2015 03:55
Местоположение: София

Динамометричен ключ

Мнение от hallowe_en » 03 Апр 2017 14:02

Здравей,
знам 1 място където затягат секретните гайки с динамометричен ключ. Предполагам, че има шанс да се уговорите да се затегнат всички срещу съответното заплащане. Като цяло работата е уморителна и за това играе предимно пистолета.
Не ги познавам хората лично, но миналата есен останах доволен от работата им.Имай в предвид,че чакането е много.
StAni's Pitstop

Между другото темата ти е за раздел Сервизи / Магазини.

Поздрави,
Стани
Тoyota Avensis II
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от BOz » 03 Апр 2017 14:47

Тук.
Но с един коментар. Ключът им е настроен на "стандартен" диапазон и не го променят спрямо различните автомобили.
Аз лично бих се учудил ако някъде в България някой ти затяга гайките/винтовете с точната сила, спрямо изискванията на производителя за всеки модел.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от tora » 03 Апр 2017 15:13

Медина мед, поне в Ст. Загора е мястото, където винаги гледат в таблица и затягат с предписан момент. Не знам в другите градове дали така работят.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от urb » 03 Апр 2017 15:14

Аз пък ходя там където затягат на ръка. Ако го видя да посяга към гайковерта му казвам да се отмести и сам си ги затягам. Това също е опция.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

Динамометричен ключ

Мнение от kickata » 03 Апр 2017 16:47

Чувал съм за динамометрична втулка, която се слага на гайковерта и така се елиминира пренатягането.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Динамометричен ключ

Мнение от Рошко » 03 Апр 2017 17:23

Точно затова си купих динамометричен ключ и сам си сменям гумите, като винаги ги затягам с предписаните от Тойота нютони, а ключа нося в колата. Както се казва... на вълка вратът му бил дебел, защото сам си вършел работата! tooth.gif

Аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 152
Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
Местоположение: Sofia

Динамометричен ключ

Мнение от Toyota Fan Forever » 04 Апр 2017 11:17

kickata написа: Чувал съм за динамометрична втулка, която се слага на гайковерта и така се елиминира пренатягането.
21_dyno_wheel_nut_socket.GIF
21_dyno_wheel_nut_socket.GIF (1018.04 KiB) Преглеждано 3089 пъти
Работи отлично за 10.5 кгм . Струва си, когато се работи предимно с колела! В щатите всеки уважаващ себе си механик я има в инструментариума си, но някои избягват да я ползват, защото прави пистолета по трудно насочващ се, когато си поработил няколко часа... (там все бързат ... и е нормално на Flat Rate им се плаща), предпочитат органолептичната си преценка за собствения си гайковерт и рядко пренатягат. Много си я обичам!
Сучи се поради дългото си тяло и специфичен материал, от който е направена и разсейва енергията - след дълго ползване се чупи по средата sad.gif
Използването на динамометър и за колелата е символ за качествена работа!
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от BOz » 04 Апр 2017 12:06

Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от Оги » 04 Апр 2017 14:56

Изглежда ми обикновен глух ключ с ръчно въртене. Тоз върт. момент на ръка се прави доволно. За който е хващал такъв или кръстат ключ.
п.с. единствения проблем е, че при развиване се ползува по-голяма сила и ако сте затегнали прекалено здраво гайките може да не успеете да ги развиете само с ключа, а да се наложи да удължите въртока с тръба.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 248
Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 2 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 04 Апр 2017 19:48

Рошко написа: Точно затова си купих динамометричен ключ и сам си сменям гумите, като винаги ги затягам с предписаните от Тойота нютони, а ключа нося в колата. Както се казва... на вълка вратът му бил дебел, защото сам си вършел работата! tooth.gif
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC

e 10
Мнения: 676
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от e 10 » 04 Апр 2017 20:07

Абе и аз си купих динамометричен ключ, но за съжаление на следващия ден, след като скъсах една шпилка на предно колело на джипа w00t.gif . Сега ключът се вози кротко в джипката заедно с 12 нови шпилки, очакващи смяна вече година и половина bash.gif !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 152
Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
Местоположение: Sofia

Динамометричен ключ

Мнение от Toyota Fan Forever » 05 Апр 2017 18:30

BOz написа: Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Принципа е прост - всичко е в материала и формата. Слагате на пистолета (като системата за въздух е настроена спрямо изискванията на производителя му - обикновено 6.5-7 атм) на максимално затягане и гърмите малко по-дълго от колкото ако не ползвате динамометър (стягане само с пистолет по преценка на собствена отговорност, което опитен техник прави безпогрешно). Ако за последно контролно с пистолета гръмвате до 2-3 удара и сте готов, с тази вложка гърмите 2 пъти по-дълго и сте готов. Ако блъскате по 3-4 и повече секунди пак се получава известно пренатягане и се скъсява живота на вложката.
Много е готина и ако сте и свикнали пести време и гарантира качество!
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

Динамометричен ключ

Мнение от G.Panayotov » 05 Апр 2017 18:49

liav_dolen_(no)pedal написа:
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

Аватар
liav_dolen_(no)pedal
Мнения: 248
Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 2 пъти

Динамометричен ключ

Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 06 Апр 2017 19:28

G.Panayotov написа:
liav_dolen_(no)pedal написа:
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.
Точка 43 COROLLA Repair Manual RM925E
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта