Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

tones
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Юли 2017 22:15
Местоположение: Varna
Благодарил/а: 4 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от tones » 24 Юли 2017 23:35

Здравейте колеги,
От няколко седмици съм собственик на въпросния автомобил и се сблъсках със следния проблем. При включване на климаторника той започва да работи както си трябва, но след минута-две лампичката която е на бутона за климатроника почва да мига и климатроника спира да охлажда. Ако го изключа от бутона и веднага го включа отново започва да си работи нормално (лампата на бутона си свети постоянно без да мига) и пак така минута-две и започва да мига и спира да охлажда. Един път съм я карал на извънградско и там положението беше следното: Около 20-тина км лампичката мигаше и съответно климатика не охлаждаше, но изведнъж престана да мига и засвети постоянно и съответно климатика започна да работи нормално и така докато не слезнах от магистралата и влезнах в градски условия и проблема отново беше на лице. Водих колата на профилактика и имаше 330 мл фреон като и доляха още 150. Човека от сервиза каза че по механичната част всичко е наред и според него проблема е някъде по тоците. Та имате ли представа от какво точно може да се получава този проблем и дали може да е нещо сериозно от което да ми олекне джоба и ако може да ми препоръчате някой специалист по тази част в град Варна.

Благодаря ви за внимането!

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 26 Юли 2017 13:26

Здравей колега, добре дошъл в форума! Не съм специалист по автоклиматици, но според мен проблема няма как да е по електрониката. Отиди в друг сервиз за автоклиматици, но такъв в който се занимават само с автоклиматици. Най-вероятно е да ти е прецакан датчика за налягане и за това да ти се изключва климатика, защото ако налягането падне под определена стойност климатика минава е авариен режим и се изключва. Това обяснява и защо като си карал извънградско с по високи обороти климатика си е работил. Ако искаш пробвай на място да държиш колата на 2500-3000 оборота над 3 минути (за колкото казваш че се изключва) и виж какъв ще е резултата. Ако при този "тест" не се изключи на 90% съм сигурен, че ти е заминал датчика за високо налягане. Сервиз мога да ти препоръчам в София, но за Варна не знам... wink.gif

Поздрави, и пиши как си решил проблема!
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от todor87 » 26 Юли 2017 13:31

Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 26 Юли 2017 13:54

todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Да възможно е. Затова го посъветвах да направи този тест. Ако при високи обороти не се изключва, значи е датчика за налягане ако се изключи е възможно наистина да прегрява радиатора, особено ако перките не се включват.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

tones
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Юли 2017 22:15
Местоположение: Varna
Благодарил/а: 4 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от tones » 27 Юли 2017 12:34

Добре заварил! Благодаря Ви за отговорите колеги.
todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Първо да уточня че съм лаик на тема автомобили... та за перката - това което знам от майстора който ми прави профилактика на климатроника е, че всичко по механичната част е наред (предполагам че перката спада към механичната част и като ми е казал че всичко е наред е имал предвид й нея), но ще съм благодарен ако ми кажете как най-лесно мога да проверя това сам.
stefo91 написа:
todor87 написа: Най- вероятно изключва понеже прегрява кондензатора. На магистрала се обдухва добре и работи. Перките работят ли?
Да възможно е. Затова го посъветвах да направи този тест. Ако при високи обороти не се изключва, значи е датчика за налягане ако се изключи е възможно наистина да прегрява радиатора, особено ако перките не се включват.
Още преди да видя кометнара ти направих сходен на този тест: 1/2 минути я държах на 2000 2500 оборота в покой ( като преди това съм я карал 10тина километра в градско) и нямаше проблем, климатроника си работеше.
Друго което забелязах - след като карах отново 10тина километра градско с пуснат климатроник (като само веднъж ми направи номера да започне да мига лампичката и да спре да охлажда, но при изключване и включване от копчето пак се оправи), като паркирах колата по късно видях, че под нея се е образувала локвичка с вода (пробвах с ръка и на мирис). Предполагам това е конденз и е нормално да се случва или..?

И също, това което го правя със изключването и включването на климатроника когато се появи проблема с мигащата лампа, възможно ли е да прецакам повече нещата? Интересува ме защото ще мога да я заведа чак другата седмица на сервиз и до тогвава дали ще мога ползвам климатроника по този начин. Засекъсл съм че винаги проработва, но не съм сигурен дали е добре да го правя.
Пускам климатроника (работи) --> минава известно време (почва да мига лампичката, спира да охлажда) -->изклюване и включване от копчето (отново работи)

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 27 Юли 2017 13:14

Ами не е много добре това което го правиш, щом се изключва значи си има причина. Почти съм сигурен, че ти е повреден датчика за налягането, щом казваш, че като даваш газ на място проблема изчезва, този майстор при който си ходил едва ли ти е проверил този датчик, който също е от механичната част. За да се провери трябва да се направят замервания. Ако в него е проблема едва ли ще ти струва повече от 100 лева, но си вземи хубав не менте. За другият тест който говорихме - трябва да пуснеш климатика, да отвориш капак (даже може и да не го отваряш) и да видиш дали 2-те (може и 1 да е) перки, който са най-отпред (пред радиаторите) ти работят (при пускане на климатика тези перки трябва да се включват). Водата която си видял под колата е конденз и е напълно нормално особено при по-влажно време.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от slowtraveler » 27 Юли 2017 13:55

Не съм сигурен дали на този Авенсис компа помни грешките от климатика, но може да се пробва...
stefo91 е прав, че щом изключва значи си има причина :D
Дали е датчика за налягане, или системата е препълнена - трябва да се види... Ако е със същите вентилатори както бензинката - трябва да са два при двигателя (зад, а не пред радиаторите). Казваш, че си 'профилактирал' климатроника - да не би да са го допълнили с фреон без да са източили системата за да видят количеството му?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 27 Юли 2017 14:05

Да зад радиатора са перките, разбира се, че на са пред него, объркал съм се. Аз съм пълнл на Реното климатика и момчето ми обясни, че машината първо изкарва всичкия стар фреон и масло, пречиства ги и ги връща обратно, ако е необходимо се допълва с още. Но той провери по каталог колко фреон трябва да има в системата и зададе количеството ръчно на машината, така че от тук може да дойде грешка, въпреки, че този проблем говори не за препълнена система а точно за обратното, ако количеството фреон е правилно, остават възможни причини:
1. Датчик за налягането
2. Неработещи перки
3. Запушване по системата

Друго няма как да е.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

tones
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Юли 2017 22:15
Местоположение: Varna
Благодарил/а: 4 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от tones » 27 Юли 2017 15:31

Профилактиката представляваше: върза колата/климатроника към някакъв уред, като там правеше някакви интервенции с него (не знам точно какви), като след известно време ме извика да ми покаже че има 350 гр фреон и при желание може да го допълним до 480 (колкото го дават по каталог), като още тогава ми каза че почти на 100% проблема не е това и доливането няма да го оправи. Така и стана, общо взето както работеше/неработеше преди профилактиката така и работи/неработи след нея. Утре ще проверя перката и ще пиша какво е положението, а другата седмица веднага щом имам възможност я водя на сервиз, ще им кажа какви са симптомите и съмненията и ще споделя тук какво е било в крайна сметка.

Поздрави!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4901
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от slowtraveler » 27 Юли 2017 15:48

Да, измерването на фреона става с изтеглянето му от системата и претеглянето му... А след това се пълни правилното количество (смесено с масло разбира се)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

e 10
Мнения: 675
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 3 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от e 10 » 27 Юли 2017 16:15

Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 27 Юли 2017 23:52

Абе не съм сигурен в тава което ще кажа нооо, Рено Клио 2003 г. събира 750 гр. фреон (поне така ми казаха в сервиза) и ми се струва малко странно Авенсиса да събера 450 грама. Изводите са 2:
1. Или са ти напълнили по-малко фреон защото са некадърни.
2. Или мен са ме излъгали, което не ми се вярва, защото цената до 950 грама е една и съща и чак след това се доплаща.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от stefo91 » 28 Юли 2017 15:52

Абе верно ти дават 440+-30 грама. Ето тук го прочетох: http://ictworkshopsolutions.com/ict2014 ... -Chart.pdf
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от Iliyа Damyanov » 28 Юли 2017 20:08

Колегата най-напред да си измие добре радиаторите от прахоляци и насекоми като внимава да не пробие кондензатора с някоя яка водоструйка. Ако няма ефект проблема ще се реши в истински сервиз за автоклиматици. Относно доливането с фреон там майсторлък няма. Ако скоро някой е ходил до Италия ще забележи , че лятото всяка трета бензиностанция предлага зареждане на климатици (поне в Рим). Относно зареждането с масло ...то си е задължително за доброто здраве на компресора а струва малко повече от фреона (което ме кара да се съмнявам в някои нещица). В тая връзка можете да поискате да ви покажат маслото за да му видите цвета защото маслото не се рециклира а събира в маслоотделител и се източва от него (но повечето зареждачи не си купуват машина с маслоотделител защото струва тройно). Както и да е , добре е да се знае ,че маслата са няколко типа и ако се обърка става „Ами то му е дошло времето.“
За тия на които всичко им е на ред ще припомня да си влкючват климатиците поне по два пъти в месеца за по 7-8 минути дори през зимата.

tones
Мнения: 9
Регистриран на: 24 Юли 2017 22:15
Местоположение: Varna
Благодарил/а: 4 пъти

Toyta Avensis T22 D4D 2.0 110hp - климатроник проблем

Мнение от tones » 02 Авг 2017 11:06

Здравейте колеги,

Току що се връщам от сервиз за климатици (Климакар, Каменар) и не ми казаха нищо по различно от колкото като я водих на профилактиката. Още като им обясних проблема ми отговриха че "това май не е за нас" и след различни интервенции огледи тестове, казаха че, трябва да се закара на специалист по авто ел. услуги и инсталации и споемнаха, че сигурно има проблемен датчик, както колегата по-горе бе споменал. Интересно ми е тези неизправности лесно ли се установяват при ел. специалист или ми предстои обикаляне по сервзите и решения на базата проба-грешка-проба-грешка и т.н.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 84 госта