Вибрации в съединителя

Аватар
vasil.d
Мнения: 15
Регистриран на: 13 Сеп 2017 14:14
Местоположение: Пазарджик

Вибрации в съединителя

Мнение от vasil.d » 13 Сеп 2017 14:40

Здравейте! Имам няколко въпроса към вас. Преди 2 месеца баща ми купи Корола Версо 2005 г. 2.0 Д4Д (116 коня) и понеже аз нямам книжка, но доста често ми дава да карам в негово присъствие, съм забелязал, че в педала на съединителя, когато при тръгване си превключил на скорост и вече колата е потеглила, в последните сантиметри от хода на педала и когато вече е напълно вдигнат, има някакви вибрации, които наподобяват стържене, но няма никакъв звук. Съединителя захапва много добре, нито много високо, нито много ниско, но освен вибрациите и педала си е доста твърдичък, сравнен с други коли, на които съм се качвал. Същото нещо ми сподели и бащата. Още нещо - понеже колицата си ми харесва много и искам да е в добро състояние, постоянно му давам зор и го дрънкам да купува добавки за нафтата tooth.gif :whistle: , обаче нашия се дърпа и смята, че са неефективни и са загуба на пари. Какво е вашето мнение върху почистващите добавки, още повече при Д4Д двигателите, които съм чувал, че не се славят с много издръжливи дюзи (е, поне за нашите горива, в чужбина съм сигурен че е различно).
Toyota Corolla Verso 2.0 D4D 2005

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Вибрации в съединителя

Мнение от WoLF » 13 Сеп 2017 17:25

При мен добавката само вдигна мътилката от дъното на резервоара и после играх други филми, добре че горивния филтър обрал всичко и го отнесе... Според мен ако имаш оплаквания и вече си чистил резервоара, може и да сложиш и да видиш колко силен е плацебо ефекта при теб wink.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
vasil.d
Мнения: 15
Регистриран на: 13 Сеп 2017 14:14
Местоположение: Пазарджик

Вибрации в съединителя

Мнение от vasil.d » 13 Сеп 2017 19:29

А за съединителя какво можеш да кажеш?
Toyota Corolla Verso 2.0 D4D 2005

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Вибрации в съединителя

Мнение от Kiki » 13 Сеп 2017 20:50

Щом педалът на един съединител стане твърд, значи си заминава и иска смяна.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

DML
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Окт 2015 13:24
Местоположение: София

Вибрации в съединителя

Мнение от DML » 01 Окт 2017 10:38

При мен на Corolla E12 D4D 116hp въпросното стържене го отдавах на проблема, който много колеги са имали със скърцащия педал на съединителя и износването му. След ремонта на педала скърцането изчезна, но стърженето си остана. Скоро след това се наложи да сменя комплект съединител/маховик и проблема изчезна... както и някои други, като трудно влизане на определени предавки, дрънчащия звук при отпуснат съединител, ударно превключване на скорости и "помпането" за прасец при смяна на скорости :D . Не е задължително при теб да се налага същия ремонт, но времето ще покаже.
Ако дюзите са в норми и колата работи добре, аз лично не бих сипвал добавки. Ползвам такива, но при мен положението е друго.

Аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 186
Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Вибрации в съединителя

Мнение от Toyota Yarispz » 01 Окт 2017 20:30

аз ползвам двутактово масло fc или fd 5 мл. на литър дизел., дали е достатъчно да смаже горивната система незнам, но със сигурност двигателя работи по меко и тихо....
tooth.gif Toyota

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Вибрации в съединителя

Мнение от kostadinnm » 03 Окт 2017 00:52

DML написа: При мен на Corolla E12 D4D 116hp въпросното стържене го отдавах на проблема, който много колеги са имали със скърцащия педал на съединителя и износването му. След ремонта на педала скърцането изчезна, но стърженето си остана. Скоро след това се наложи да сменя комплект съединител/маховик и проблема изчезна... както и някои други, като трудно влизане на определени предавки, дрънчащия звук при отпуснат съединител, ударно превключване на скорости и "помпането" за прасец при смяна на скорости :D . Не е задължително при теб да се налага същия ремонт, но времето ще покаже.
Ако дюзите са в норми и колата работи добре, аз лично не бих сипвал добавки. Ползвам такива, но при мен положението е друго.
DML, интересно ми е къде си сменихте съединителя и с каква марка?! Т.нар помпи(горна и долна) пипали ли сте ги?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

DML
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Окт 2015 13:24
Местоположение: София

Вибрации в съединителя

Мнение от DML » 03 Окт 2017 22:58

Комплекта съединител/маховик са на LUK. Королата ми е туркиня, такъв са сложили и при първоначалното вграждане. Монтиран е от мехаННика, благодаря му за което! За помпите не е ставало въпрос дали са пипани. Ремонта определено си заслужаваше.

romero2
Мнения: 3
Регистриран на: 17 Ное 2018 20:49
Местоположение: sofia
Автомобил: Corolla Verso

Вибрации в съединителя

Мнение от romero2 » 25 Дек 2019 21:57

Здравейте при мен стърженето се появи след ремонт на двигателя. Усеща се при лек допир с крак на педала на съединителя и при движение се усеща ритмично тласкане във волана. Преди ремонта такъв проблем нямаше. Някакви идеи? Ремонта беше изпълнен пт Механика, така че не знам какво да кажа.

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Вибрации в съединителя

Мнение от urb » 25 Дек 2019 22:46

Освен някой тампон да е изпуснал, друго не се сещам. А щом е точно след ремонта, може и нещо да е забравено да се затегне. Защо не се върнеш при този меХаННик?
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

devedeve
Мнения: 11
Регистриран на: 21 Мар 2019 12:53
Местоположение: Троян
Автомобил: AT220 4AFE

Вибрации в съединителя

Мнение от devedeve » 21 Яну 2020 19:48

Авенсис 1, при плавно отпускане на съединителя на потегляне, почти в най-горна точка и особено на наклон, се чува силно виене, не бих казал стържене. Изчезва при пълно отпускане. Съединителят не боксува, но скоростите се включват малко трудно ( лесно, ако уцелиш момента ). При пуснат съединител има лек лагерен шум, при натискане изчезва. Масло Yacco BVX600 в кутията. Струва ми се, че е време за съединител. Имам възможност за голяма отстъпка: AISIN KT100A(135 лв), EXEDY TYK2151(115 лв) и LUK (125 лв). Кой е добрият избор и кое изглежда менте от тези на база цена? Айсина е с гумените тампони на феродовия, как се държи това и трайно ли е като материал, заместващ пружините?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта