Страница 1 от 1

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 21 Сеп 2017 10:51
от ironhristo1973
Имам от скоро Тойота Корола Версо 2003год и днес срещнах проблем с климатроника.Студено си духа нормално,но топлото го няма!Регулирам темпетатурата но така и не идва топъл въздух!Какви съвети ще ми дадете?Благодаря предварително!

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 21 Сеп 2017 15:33
от max-2
Ако е намаляло нивото на антифриза по някаква причина в парното влиза въздух и няма топло.
Другото е някакви клапи и кранче ако има да не работят.

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 21 Сеп 2017 18:12
от ironhristo1973
Ще го проверя!Дано да е това!

А има ли вероятност да е термостат или запушено радиаторче?

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 11 Яну 2018 12:20
от ironhristo1973
Антифриза си е наред!Това го изключвам какво може да е?

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 11 Яну 2018 12:49
от slowtraveler
Чува ли се движение на клапите? Евентуално - включване на компютър за анализ на данните - какви температур отчита (да не би да си мисли, че е прекалено топло), и тест на механизмите/клапите...

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 11 Яну 2018 17:26
от valioman
Пробвай по този метод излиза ли някаква грешка
klimatronik.png
klimatronik.png (224.3 KiB) Преглеждано 3029 пъти

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 14 Яну 2018 08:46
от ironhristo1973
Благодаря ти много,аз вече се справих с този проблем!Оказа се,че е бил заклещен клапана за температурата!Поразглобих таблото но слава богу оказа се лесна работа.Работи си перфектно!Имам друг проблем губи масло и не знам дали маслото не е подходящо,или има проблем!

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 15 Яну 2018 08:58
от valioman
И при мен губеше масло (около 1.5л за 10к км) ... не димеше , сменях масла визкозитет и марки но нямаше промяна.
Бях се примирил ,че си мирише на сегменти ... НО тук във форума прочетох за евентуален проблем с дихтунгите на дюзите ... и като за последно се реших да ги сменя. Купих комплекта дихтунги,4 гумени уплътнения и има едни "пластмасови" конуси които са най-скъпото нещо в този комплект.
Не бях свалял досега капака на главата и ми отне доста време да разбера ,че за да се случат нещата трябва да се свали ламаринения "водобран" под чистачките. от там нататък нещата са лесни .Действително на 3 от дюзите гумените и пластмасовите уплътнения бяха заминали (изгорели) и имаше много нагар (една манджа смес с масло и едни твърди топчици кюмюр) по корпусите на дюзите,което е признак за изпуснали дихтунги според мен :) .
Смених всичко с доста псуване заради спичането на 2 от дюзите и доста трудното им вадене но с WD40 и търпение нещата се получиха.
ДАже съвет .. ако сваляте дюзи купете и сменете алуминиевите уплътнителни (4 +1 бр) шайби които се намират на болтовете за обратното гориво , аз не бях взел и не съм ги сменял но е желателно да се сменят защото се смачкват и не се знае дали после няма да изпускат гориво което да се меши с маслото впоследствие (може да се разбере ако маслото впоследствие вместо да намалява се увеличава ;) ) .
Та след тази интерференция масло не съм доливал (15К км).

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 03 Фев 2018 20:35
от фантан
Здравей,колега "'valioman"' мнението Ви е много ценно за мен.Предстой ми същата процедура ,може ли да ми кажете дали металните дефтунги се нагряват до 200 градуса и след това се охлаждат ,/не знам бързо или бавно/ за да се откалят?
Как се почиства леглото на дюзата с какви средства?Дефтунгите бели ли бяха?

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 04 Фев 2018 09:04
от slowtraveler
Медните дихтунги се откаляват с рязко охлаждане... А се закаляват с бавно (обратното на стоманата :) )...

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 04 Фев 2018 23:02
от valioman
Дихтунгите са медни (такива извадих и такива ми продадоха от магазина за авточасти :) ).
Нищо не се закалява ... вадиш старите и слагаш новите.При ваденето ако се затрудяваш може да ползваш WD40 (пръснах около дюзите и изчаках 10 тина минути )
Леглата внимаваш да не надраскаш разбира се . Почистват се нагарите с всякаква химия която може да се намери за почистване (спрей за карбуратори или квото ти предложат в бакалията) аз ползвах WD40 .Внимаваш да не смачкаш гумените пръстени и пластмасовия конус (не знам защо е и толкова скъп да го е**а ;) ).
Дюзата със новата дихтунга,гумен пръстен и конус трябва да влезнат "мазно " в леглото .Стягаш с динамометричния ключ (мисля беше 6кг но не съм сигурен в упътването си го пише) и си готов .

Тойота Корола версо 2003год.

Публикувано на: 04 Фев 2018 23:17
от slowtraveler
При продължителен престой по складове медта се самозакалява и става по-твърда... При което МОЖЕ да не уплътни толкова добре.
Затова и при ползване на медни уплътнения често се прави разкаляване на медта, при което тя отново става мека и еластична мед...