D4D не пали

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D4D не пали

Мнениеот e 10 » 16 ное 2017 12:16

stefo91 написа: С бутане се създава по голяма компресия и пали.

На времето бях прилежен ученик, но явно този урок по някаква причина съм го пропуснал unsure.gif .
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D4D не пали

Мнениеот slowtraveler » 16 ное 2017 12:30

ДВГ си иска определени обороти за да запали... Ако върти бавно стартера (износени втулки или лош ел-контакт и т.н.), то колата ще пали на бутане ако оборотите са над критичните, но няма да пали на стартер, ако неговите обороти са под критичните...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 296
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 18
Местоположение: Вършец
Контакти:

D4D не пали

Мнениеот stefo91 » 16 ное 2017 12:31

Е не знам каква е причината да го пропуснеш :D но с бутане или по скоро дърпане, двигателя се развърта много по силно и пали, но не ми е ясно колегата как е запалил "задавения" дизел с бутане. Сигурно 5-ма като Усеин Болт са го бутали. worthy.gif :D :D :D
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D4D не пали

Мнениеот e 10 » 16 ное 2017 12:33

rolleyes.gif
Последна промяна от e 10 на 16 ное 2017 12:41, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 296
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 18
Местоположение: Вършец
Контакти:

D4D не пали

Мнениеот stefo91 » 16 ное 2017 12:34

А според мен със свещите.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D4D не пали

Мнениеот e 10 » 16 ное 2017 12:38

slowtraveler написа:Източник ДВГ си иска определени обороти за да запали... Ако върти бавно стартера (износени втулки или лош ел-контакт и т.н.), то колата ще пали на бутане ако оборотите са над критичните, но няма да пали на стартер, ако неговите обороти са под критичните...

e 10 написа: За мен колегата има проблем със стартера.

Ами аз какво казвам?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D4D не пали

Мнениеот slowtraveler » 16 ное 2017 13:02

e 10, обосновавам мнението си в началото на темата, и обяснявам на колегите каква може да е причината за дадена реакция - т.е. че не трябва да се изключи от вероятните причини стартера.....

stefo91, дизела съвсем не се дави така, както бензинката... Там няма свещи, които могат 'да се зацапат'... Така, че ако няма 'електронен' проблем - дизела си пали дори още по-лесно от бензинката на бутане, стига да има достатъчно инерция за да преодолее по-големия първоначален спиращ момент на този тип двигатели...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 411
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 71
Местоположение: Ловеч

D4D не пали

Мнениеот e 10 » 16 ное 2017 13:21

► Виж съдържание
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
ikobek
Мнения: 24
Регистриран: 01 дек 2016 22:16
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

D4D не пали

Мнениеот ikobek » 16 ное 2017 13:40

stefo91 написа:С бутане се създава по голяма компресия и пали.
Според мен на тази Тойота (2003г.) винаги и се включват подревните свещи, не е като на по новите модели да не включва свещите до определени градуси. Той колегата трябва да има и лампа на таблото за подгрева, но много "постно" е обяснил всичко. Тази лампа светка ли, изгасва ли?
Със стартера какъв проблем може да има като казва че върти и мирише на нафта?
Само ми е интересно как е запалил с бутане а не дърпане, защото дизела "задави ли се" пали много трудно даже и с дърпане камоли с бутане.

Комън рейл карам за първи път. До сега бях само с помпа-дюза. Лампата свети, но е само за секунда. При ВАГа няма значение температура само да е над 0 градуса светише поне 3 секунди. За стартера ще направя клип и ще кача.

Потребителски аватар
ikobek
Мнения: 24
Регистриран: 01 дек 2016 22:16
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

D4D не пали

Мнениеот ikobek » 16 ное 2017 17:03

https://youtu.be/EtQtDCnLo-4

Направих клип. Днеска пробвам за първи път да я запаля. С чисто нов акумулатор

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D4D не пали

Мнениеот slowtraveler » 16 ное 2017 19:52

За мен върти с мъка... Т.е. не ми е отпаднало предложението все пак да почнеш от кабели и стартер..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 296
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 18
Местоположение: Вършец
Контакти:

D4D не пали

Мнениеот stefo91 » 17 ное 2017 12:50

Аз мисля, че при такова въртене би трябвало да запали, не мисля че върти слабо.
От време на време се опитва да запали, но не успява.
Щом имаш нафта, веднага се изключва проблем по горивната система, стартера явно върти достатъчно бързо за да запали, така че аз и него бих изключил.
Не претендирам че съм голям специалист, но на твое място бих направил следните неща:
1. Свалям свещите за да видя дали наистина подгряват - не мисля че ще ти бъде трудно да го направиш.
2. Тест на компресията - ако и свещите подгряват, според мен остава само варианта да нямаш добра компресия (може да са ти нагорели клапаните или нещо друго).

Успех и пиши пук какво е станало. :thumbsup:
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

kally
Мнения: 11
Регистриран: 15 юни 2008 22:12
Репутация: 1
Местоположение: София

D4D не пали

Мнениеот kally » 18 ное 2017 18:09

Срещал съм подобен проблем и то при две различни коли - Vw и Avensis D4d 2.0 2002 г. - и двете бяха с комън рейл двигатели.
Подобно на описания проблем колите не палеха и след сравнително проста манипулация всичко се оправя.
Според колегата , който ми показа решението става въпрос за въздух , който се задържа в комън-рейла (човека не е механик, а професионален шофоьор).
Та накратко:
1. Леко се разхлабват гайките (една по една), които стягат горивните тръби към дюзите
2. Завърта се стартера докато потече гориво и още докато стартера върти се стяга гайката. Същата процедура се прави и със следващата горивна тръба.
Поне в случаите , на които съм присъствал колата пали още на 3-тата тръба и не се налага развиване на всички. Удобно е процедурата да се прави от двама - единия развива и стяга , а другия в колата "стартира". НЕ се изискват някакви специални познания или инструменти .
Струва си да се опита преди да се премине към по-сложни процедури !
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota Avensis 2.0 D4D / 2002 г.
Toyota Yaris 1.4 D4D / 2003 г.

d1ma
Мнения: 2
Регистриран: 30 юни 2016 23:23
Репутация: 0
Местоположение: Тук-там

D4D не пали

Мнениеот d1ma » 18 ное 2017 21:59

От опит /януари 2017 г./ мога да потвърдя, че 1CD-FTV при минус 15 градуса пали без нито една работеща подгревна свещ. Трудно му е, но пали.
Toyota RAV4 D4D - 2003 г.
Разликата между теория и практика на практика е по-голяма, отколкото на теория!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

D4D не пали

Мнениеот slowtraveler » 18 ное 2017 22:41

Комън рейл двигателите съвсем не са толкова капризни към температурата и свещите колкото братовчедите им с предкамерно горене...
Май бях пускал таблицата на Пежо колко секунди работят свещите преди старта на HDI...
При над +10С не подгряваха въобще. При 0С бе нещо около секунда... Да, при по-ниски температури времето прогресивно се увеличаваше, ама все пак при сегашните температури свещите няма да са фактор..
Проблемът е другаде..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Yahoo [Bot] и 4 госта