Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Colinor
Мнения: 4
Регистриран на: 22 Юни 2009 15:22

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от Colinor » 09 Дек 2017 15:34

Здравейте,

Преди половин година си везх един круйзър, че да събира повече и да катери по-недостъпни терени. Каран само в БГ, на 170 000км. Има няколко проблема които все още немога да разбера на какво се дължат, макари механици да ме съветват различни неща. Ще бъда много благодарен, ако някой се е сблъсвал с подобни проблеми и знае повече.

- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.

- При каране има чукане в скоростния лост, като си поставя ръката върху него се усеща като чукане с чук. При подаване на повече газ и по-висока скорост чукането увеличава честотата си. Предстои сменяне на съединител и като се свали скоростната кутия ще се огледат тампоните. Предните вътрешни карета имат лека хлабина, но според механиците това няма значение за биенете.

- При скорост на 110 и на 6та скорост при подаване на газ се чува жужене в купето посредата отпред.

- Волана е леко по труден за въртене (Незнам дали това е нормално за модела, но в момента (тъй като съм в чужбина) служебната ми кола е същата и е относително много по лесно да се върти волана.

Към момента предстоят сменяне на предните носачи, съединител и ремък, както и всички течности и филтри.

Благодаря за помоща.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от veso_hds » 09 Дек 2017 18:04

По втора и трета точка със сигурност ти предстои ремонт на скоростната кутия.Пиши от къде си.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

remote
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Яну 2018 11:06
Местоположение: София

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от remote » 24 Яну 2018 18:06

Colinor написа:
- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.
Здравей,

Присъединявам се към този проблем. Дадох торба пари за да си намеря читав екземпляр, но...

При температура от около нула градуса надолу, докато загрее почуква. При мен се обажда м/у 1500 и 2100 оборота докато се сгрее хубаво целия двигател. Явно като я докарах от Германия е имала някаква добавка, която го е елеминирала. Някой опит с решаването на този проблем?

ПС: Бих искал първо да чуя други мнения, преди да кажа финалната диагноза и дилемата пред която съм в момента.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от iovkito » 24 Яну 2018 18:50

Сменяш дюзите с нови и си решаваш проблема.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от e 10 » 24 Яну 2018 18:59

При този двигател 1KD-FTV обикновено смяната на собственика предхожда тази на дюзите... ermm.gif
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

remote
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Яну 2018 11:06
Местоположение: София

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от remote » 24 Яну 2018 19:10

Да. Веднага диагноза води до дюзи, защото чука. Но никой не дава обяснение защо колата не пуши, защо не го прави, когато е на место, защо не прекъсва, защо като загрее работи перфектно...все симптоми, които трябва да са налице, ако е дюза.

Последната диагноза от хора, които оравят само джипове, предимно Крузери (Троян) е, че това си е характеристика на двигателя. Буталото хлапче докато се разшири (микромилиметри) и си пасне като хората в цилиндъра. Проявявало се при някои екземпляри.

Благодаря предварително за всякакви мнения.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от iovkito » 24 Яну 2018 19:11

Ако искате да си карате джипките евро4 с този двигател - при всяко обслужване проверка на стойностите на дюзите. Ако не са сменяни дифтунгите им гаранционно - смяна с нови и почистване на цедката на маслената помпа. Който е решил само да кара, по-добре да се насочи към друг модел или да се оглежда за нов двигател.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

remote
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Яну 2018 11:06
Местоположение: София

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от remote » 24 Яну 2018 19:25

Имам опит с крузерите. Имам крузер 70 и 80 серия. Но там нещата са далеч от капризни. Позната ми е и 120-ката до болка. Просто нещо ми куцат обясненията с този случай.

Да, уплътненията са сменени на 55хил.км. Сега е на 115хил.км. Цедката е чиста. Дилемата дали да сменя дюзите не е заради цената, а поради и факта, че се разчука след като смених маслото. Смених го втори път след 500 км с 5W40 (преди това беше 5W30) стана по-леко чукането. Няма логика, но явно ще поръчвам дюзи пък, ако не се оправи поне ще съм с нови дюзи. worthy.gif

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от gena_bs » 24 Яну 2018 20:15

А според сервизното ръководство на машината с какви характеристики трябва да е маслото?
Да не би 0Wнещо си? Обикновено при ниски температури се появяват шумове в двг на всички автомобили.
Сегашното масло съответства ли на изискванията на Toyota? Oт сигурно място ли е купено?

remote
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Яну 2018 11:06
Местоположение: София

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от remote » 24 Яну 2018 20:58

Така е, всички двигатели са по шумни на студено. Но тук говорим за чукане появяващо се само след натоварване на двигателя след потегляне (на място не) и си е добре изявено чуващо се чукане в упоменатите обороти.

Да маслото е подходящо. ОК е, стандарти всичко отговаря. Все пак намаля и чукането след смяната. Леко, но намаля. Което и причината да съм склонен да вярвам на версията с буталото...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от slowtraveler » 25 Яну 2018 01:45

Според мен това си е просто характеристика на дюзата... Дизела често гори детонационно в част от обема...
Спомняте си тракащите дизели....
При студен двигател температурата в цилиндъра е по-ниска и съответно горенето не е чак толкова ефективно и навярно се получава детонационното горене/чукането...
Когато дюзата е с други характеристики и успява да оформи нормално горене (многостепенно впръскване с добро разпръскване и т.н.), то двигателя работи доста по-меко...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от mfandakov » 25 Яну 2018 08:57

Според мен обяснението на тракащите двигатели при ускорение на студено,се крие в самите горивни карти /в автомобилните бинарни файлове/.
Не случайно в един и същи автомобил могат да се вграждат различен по вид карти в зависимост страната или региона за който е произведен самият автомобил/за различен климат,различно атмосферно налягане и т.н..В един автомобилен софтуер обикновено има хиляди карти, които определят целия алгоритъм на работа на двигателя.И съм сигурен че ако се намери кадърен човек който се занимава автомобилен чип/тунинг да "пипне" тук там по самите карти и този проблем ще се реши,но за това си трябват умения и не става в гаражи с табели по тях за чипосване. :D .И да се открият необходимите мап-карти, по които ще се работи, да се знаят мерните единици, предназначението и начина на евентуална промяна, както и какъв ефект да се очаква след определени промени по конкретната мап-карта...... Работата си иска специалист и съм сигурен че ефекта от тази манипулация че бъде положителен .
А това дето по горе колегата спомена че "хлапчят "буталата с някакви си там микро "хилядни" милиметри :D и когато колата загрее се оправят нещата е мноооого далече от истината.Но просто така си ги обясняват някои хора.Този симптом го има и при други двигатели на Тойота /при мен го има същото на Корола 2.0 116ps 1cd ftv същият двигател го има на Авенсис и там е със същите звук.Защо това тракане се губи в когато надуе турбината,ами защото се изменя и предварението на впръскването на горивото .Напримен ниски са ни оборотите на двигателя/и е студен/предварението е едно,а е друго когато сме да речем на 2000об. оборота и сме подали максимална газ .Един добър специалиста с добро познаване и боравене горивната карта може да постигне понижен разход и да се елиминират вибрации породени от много излишно гориво и неправилно изгаряне.Това съвсем не е лесен процес и изисква задълбочени познания в областта.Та така карайте си колите и не се филмирайте излишно.
worthy.gif

remote
Мнения: 6
Регистриран на: 23 Яну 2018 11:06
Местоположение: София

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от remote » 25 Яну 2018 11:39

Благодаря за стойностните мнения. И тази теория с ремапа (чип тунинга) също ми я поднесоха. Аз също намирам логика. Но за сега отлагам, защото нямам контакт с добър специалист. Не знам дали тойота (ТМ Ауто) не го предлагат все още (повишаването на 204 к.с. с Тойота чип/бокс). Четох , че и този вариант помага.

Успешен ден.

Colinor
Мнения: 4
Регистриран на: 22 Юни 2009 15:22

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от Colinor » 26 Яну 2018 09:07

Здравейте на всички. След като смених съединитля дойде време да стисна зъби и да сменя и дюзите, като прескочих замерването на компресията на цилиндрите, както уж било реда първо. Нови 4 дюзи Денсо и тракане сутрин няма вече. Паля и тръгвам. Очевидно сутрешното тракане е било от дюзи, а и ние се знаем че тук е слабото място на тези коли.

Остават обаче два проблема които още не можем да открием и ако някой има мнение да пише. Когато колата е под натоварнване, дали повече газ е подадена или на баир между 1800 и 2200 оборота нещо тропа със същата честота като двигателя при подаване на газ без значение на коя скорст е. Тропането се усеща и в педала, волана но най вече в скоростния лост. Другия проблем е над 120кмч започва едно жужене в купето при натискане на педала на газта, същото е и ако е на круиз контрол.
Дано открием и тези проблеми скоро, че почна леко да ми омръзва...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Мнение от slowtraveler » 26 Яну 2018 11:08

Жуженето вероятно е някой лагер (включително кардан?)... Тропането - има ли демпферен маховик това нещо? Да не би да е от него..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта