Страница 1 от 2

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 09 Дек 2017 15:34
от Colinor
Здравейте,

Преди половин година си везх един круйзър, че да събира повече и да катери по-недостъпни терени. Каран само в БГ, на 170 000км. Има няколко проблема които все още немога да разбера на какво се дължат, макари механици да ме съветват различни неща. Ще бъда много благодарен, ако някой се е сблъсвал с подобни проблеми и знае повече.

- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.

- При каране има чукане в скоростния лост, като си поставя ръката върху него се усеща като чукане с чук. При подаване на повече газ и по-висока скорост чукането увеличава честотата си. Предстои сменяне на съединител и като се свали скоростната кутия ще се огледат тампоните. Предните вътрешни карета имат лека хлабина, но според механиците това няма значение за биенете.

- При скорост на 110 и на 6та скорост при подаване на газ се чува жужене в купето посредата отпред.

- Волана е леко по труден за въртене (Незнам дали това е нормално за модела, но в момента (тъй като съм в чужбина) служебната ми кола е същата и е относително много по лесно да се върти волана.

Към момента предстоят сменяне на предните носачи, съединител и ремък, както и всички течности и филтри.

Благодаря за помоща.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 09 Дек 2017 18:04
от veso_hds
По втора и трета точка със сигурност ти предстои ремонт на скоростната кутия.Пиши от къде си.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 18:06
от remote
Colinor написа:
- При палене първите 10тина минути двигателя трака в определени обороти докато загрее. (Дюзите са замервани на студен двигател - няма големи отклонения, всичко е в норма. Няма пушек при запалване. Оставяна е да престои вечер под наклон с предницата напред и на сутринта на студено никакъв пушек. Маслото с което е в момента е 5 на 30 кастрол.
Здравей,

Присъединявам се към този проблем. Дадох торба пари за да си намеря читав екземпляр, но...

При температура от около нула градуса надолу, докато загрее почуква. При мен се обажда м/у 1500 и 2100 оборота докато се сгрее хубаво целия двигател. Явно като я докарах от Германия е имала някаква добавка, която го е елеминирала. Някой опит с решаването на този проблем?

ПС: Бих искал първо да чуя други мнения, преди да кажа финалната диагноза и дилемата пред която съм в момента.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 18:50
от iovkito
Сменяш дюзите с нови и си решаваш проблема.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 18:59
от e 10
При този двигател 1KD-FTV обикновено смяната на собственика предхожда тази на дюзите... ermm.gif

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 19:10
от remote
Да. Веднага диагноза води до дюзи, защото чука. Но никой не дава обяснение защо колата не пуши, защо не го прави, когато е на место, защо не прекъсва, защо като загрее работи перфектно...все симптоми, които трябва да са налице, ако е дюза.

Последната диагноза от хора, които оравят само джипове, предимно Крузери (Троян) е, че това си е характеристика на двигателя. Буталото хлапче докато се разшири (микромилиметри) и си пасне като хората в цилиндъра. Проявявало се при някои екземпляри.

Благодаря предварително за всякакви мнения.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 19:11
от iovkito
Ако искате да си карате джипките евро4 с този двигател - при всяко обслужване проверка на стойностите на дюзите. Ако не са сменяни дифтунгите им гаранционно - смяна с нови и почистване на цедката на маслената помпа. Който е решил само да кара, по-добре да се насочи към друг модел или да се оглежда за нов двигател.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 19:25
от remote
Имам опит с крузерите. Имам крузер 70 и 80 серия. Но там нещата са далеч от капризни. Позната ми е и 120-ката до болка. Просто нещо ми куцат обясненията с този случай.

Да, уплътненията са сменени на 55хил.км. Сега е на 115хил.км. Цедката е чиста. Дилемата дали да сменя дюзите не е заради цената, а поради и факта, че се разчука след като смених маслото. Смених го втори път след 500 км с 5W40 (преди това беше 5W30) стана по-леко чукането. Няма логика, но явно ще поръчвам дюзи пък, ако не се оправи поне ще съм с нови дюзи. worthy.gif

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 20:15
от gena_bs
А според сервизното ръководство на машината с какви характеристики трябва да е маслото?
Да не би 0Wнещо си? Обикновено при ниски температури се появяват шумове в двг на всички автомобили.
Сегашното масло съответства ли на изискванията на Toyota? Oт сигурно място ли е купено?

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 24 Яну 2018 20:58
от remote
Така е, всички двигатели са по шумни на студено. Но тук говорим за чукане появяващо се само след натоварване на двигателя след потегляне (на място не) и си е добре изявено чуващо се чукане в упоменатите обороти.

Да маслото е подходящо. ОК е, стандарти всичко отговаря. Все пак намаля и чукането след смяната. Леко, но намаля. Което и причината да съм склонен да вярвам на версията с буталото...

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 25 Яну 2018 01:45
от slowtraveler
Според мен това си е просто характеристика на дюзата... Дизела често гори детонационно в част от обема...
Спомняте си тракащите дизели....
При студен двигател температурата в цилиндъра е по-ниска и съответно горенето не е чак толкова ефективно и навярно се получава детонационното горене/чукането...
Когато дюзата е с други характеристики и успява да оформи нормално горене (многостепенно впръскване с добро разпръскване и т.н.), то двигателя работи доста по-меко...

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 25 Яну 2018 08:57
от mfandakov
Според мен обяснението на тракащите двигатели при ускорение на студено,се крие в самите горивни карти /в автомобилните бинарни файлове/.
Не случайно в един и същи автомобил могат да се вграждат различен по вид карти в зависимост страната или региона за който е произведен самият автомобил/за различен климат,различно атмосферно налягане и т.н..В един автомобилен софтуер обикновено има хиляди карти, които определят целия алгоритъм на работа на двигателя.И съм сигурен че ако се намери кадърен човек който се занимава автомобилен чип/тунинг да "пипне" тук там по самите карти и този проблем ще се реши,но за това си трябват умения и не става в гаражи с табели по тях за чипосване. :D .И да се открият необходимите мап-карти, по които ще се работи, да се знаят мерните единици, предназначението и начина на евентуална промяна, както и какъв ефект да се очаква след определени промени по конкретната мап-карта...... Работата си иска специалист и съм сигурен че ефекта от тази манипулация че бъде положителен .
А това дето по горе колегата спомена че "хлапчят "буталата с някакви си там микро "хилядни" милиметри :D и когато колата загрее се оправят нещата е мноооого далече от истината.Но просто така си ги обясняват някои хора.Този симптом го има и при други двигатели на Тойота /при мен го има същото на Корола 2.0 116ps 1cd ftv същият двигател го има на Авенсис и там е със същите звук.Защо това тракане се губи в когато надуе турбината,ами защото се изменя и предварението на впръскването на горивото .Напримен ниски са ни оборотите на двигателя/и е студен/предварението е едно,а е друго когато сме да речем на 2000об. оборота и сме подали максимална газ .Един добър специалиста с добро познаване и боравене горивната карта може да постигне понижен разход и да се елиминират вибрации породени от много излишно гориво и неправилно изгаряне.Това съвсем не е лесен процес и изисква задълбочени познания в областта.Та така карайте си колите и не се филмирайте излишно.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 25 Яну 2018 11:39
от remote
Благодаря за стойностните мнения. И тази теория с ремапа (чип тунинга) също ми я поднесоха. Аз също намирам логика. Но за сега отлагам, защото нямам контакт с добър специалист. Не знам дали тойота (ТМ Ауто) не го предлагат все още (повишаването на 204 к.с. с Тойота чип/бокс). Четох , че и този вариант помага.

Успешен ден.

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 26 Яну 2018 09:07
от Colinor
Здравейте на всички. След като смених съединитля дойде време да стисна зъби и да сменя и дюзите, като прескочих замерването на компресията на цилиндрите, както уж било реда първо. Нови 4 дюзи Денсо и тракане сутрин няма вече. Паля и тръгвам. Очевидно сутрешното тракане е било от дюзи, а и ние се знаем че тук е слабото място на тези коли.

Остават обаче два проблема които още не можем да открием и ако някой има мнение да пише. Когато колата е под натоварнване, дали повече газ е подадена или на баир между 1800 и 2200 оборота нещо тропа със същата честота като двигателя при подаване на газ без значение на коя скорст е. Тропането се усеща и в педала, волана но най вече в скоростния лост. Другия проблем е над 120кмч започва едно жужене в купето при натискане на педала на газта, същото е и ако е на круиз контрол.
Дано открием и тези проблеми скоро, че почна леко да ми омръзва...

Land Cruiser Prado KDJ120 съвет отностно леки проблеми

Публикувано на: 26 Яну 2018 11:08
от slowtraveler
Жуженето вероятно е някой лагер (включително кардан?)... Тропането - има ли демпферен маховик това нещо? Да не би да е от него..