Страница 1 от 5

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 08:00
от nov
Вчера както си карах и за момент ми примигна лампата на акумулатора, след 10-на километра чистачките започнаха да се движат супер бавно, после радиото отказа. След още 2 километра се чу гърмеж от газовата и след няколко стотин метра колата изгасна. С обикновена АГУ, 26 годишен немски автомобил, акумулатора е Ексаид 64 Ач на 6 години, зареждал съм го само един път преди 4 години, необслужваем. Окото му е е черно от около две години. Няма как да го отворя да видя дали има нужда от доливане на някакви течности, като капсулован е. След като изгасна колата, взех акумулатор от приятел 45Ач и запали на секундата. Възможно ли е акумулатора да е здрав, да иска само зареждане а да имам проблем в алтернатора например? С взетия акумулатор изминах около 25 километра докато се прибера, след което го върнахме на автомобила от който беше и той запали нормално. Никога досега не ми се е случвало акумулатор да се прецака така и то в движение. Последната една седмица карам колата на къси отсечки, но не пускам парно и т.н. тоест пестя консуматорите.
Сега съм го сложил да се зарежда, но промяна в окото няма, преди да го заредя го замерих и показваше 11,8 Волта. Има ли начин акумулатор да се скапе докато автомобила се движи, нали го зарежда, освен ако няма проблем в зареждането?
Някой може ли да даде съвет без значение марката на колата, чисто теоретично питам какви са възможностите.
Ако не ще се купува нов.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 08:09
от biro
Обслужваем е
Изображение
В задната част от ляво и дясно има малки отдушници. Пластмасата се повдига с отвертка и се дърпа. На нея са тапите за отворите

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 08:37
от nov
Огледах го и аз, пробвах с отвертка - самата пластмаса се огъва и деформира, но не се повдига като капак. По-скоро ме интересува може ли някой да каже да търся проблема в колата или да взимам нов акумулатор, според гореописаната ситуация?
Също така - ако може съвет какъв да търся обслужваем, необслужваем марка и т.н. говорим за бензинов двигател с изисквания между 60 и 70Ач. Като качество в момента кои са водещите марки? Не държа на марков, а на такъв, който да си върши работата поне няколко години след гаранцията. За българските чувам, че изкарват гаранцията и са до там.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 08:42
от tora
Интересна ситуация, редно би било, ако двигателя работи и не е гасен, генератора да може да захрани консуматори, дори и да продължи да работи. Оченцата мерят само 1 клетка и не може да се добие обща представа за състоянието. Според мен има проблем със заряда от генератора. Това можете да го проверите при работещ мотор дали е около 14 волта напрежението.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 09:09
от nov
Ще го проверим това.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 09:18
от dokkito
tora написа: Интересна ситуация, редно би било, ако двигателя работи и не е гасен, генератора да може да захрани консуматори, дори и да продължи да работи.
Не съм много съгласен. Лично съм преживявал ситуацията на колегата с акумулатор на мотор. Знаех че акумулатора ми е зле , но карах така , защото палеше на бутане и за малко да си прецакам електрониката.
Докато си вървеше мотора и започна да гасне и пали сам през няколко секунди.
Когато акумулатора има мъртви клетки е способен да дърпа много голям ток, а така се срива електрониката.
Задължително си провери алтернатора да не той да скапва акумулатора.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 10:37
от nov
Ще го видя по-горе изказаното мнение, а именно с монтиран акумулатор на автомобила и запален двигател дали има 14 волта на клемите на акумулатора, някой знае ли колко е допустимия толеранс? Например 13,5 волта ОК ли е? Или пък трябва 14 да е минимума, а максимална стойност някаква, да не би пък да презарежда и оттам да скапва акумулатора знам ли и аз?

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 10:49
от Оги
13,5-14,2
Хвърляй го тоз кютук, какво очакваш от него на 6 г. Това е батерия, която си е изживяла живота. Каквото и да го правиш- проблемите с него следват един след друг. Купуват ги лев/килото или правят отстъпка за новия като го дадеш.
А за новия- така или иначе за да важи гаранцията се мери зареждащото напрежение, ако има проблем /в което се съмнявам/- ще се прави.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 11:18
от BOz
Не хвърляй нищо преди да си се убедил, че акумулатора не е наред. Особено след като го заредиш и може да запалиш колата с него нормално в последствие.
В твоя случай по-вероятната причина да е алтернатор.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 11:28
от kickata
nov написа: акумулатора е Ексаид 64 Ач на 6 години, зареждал съм го само един път преди 4 години
Не му е проблема, че е на 6 г. Ако караш предимно градско е хубаво веднъж годишно преди зимата да го дозареждаш. Моя в момента е на 7г. и все още си пали на -10 градуса. Факт е, че оригиналния ми на колата умря на 5-тата година, ама този (пак закупен от ТМ Ауто) за сега се държи добре. Ходи някъде да ти замерят алтернатора и ще стане ясно от къде е проблема. А иначе нищо не ти пречи да дозаредиш сегашния и да пробваш дали ще държи. Нов се купува много лесно, стига пари да имаш...

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 11:35
от YoKK
Според мен проблемът е в алтернатора, но ме учудва защо сигналната лампа само е премигнала, а не е продължила да свети постоянно?! Иначе допустимото зареждане е от 13,6 до 14,7. При мен лятно време зарежда на около 13,9, а зимата 14,4в. 6г. е доволна възраст за пенсиониране на стария акумулатор. Обикновен акумулатор изкарва 2-4г, по-марков 6-8г. Лично бих заложил на Varta. И ако мога да ти дам още един съвет- вземи си акумулатор с точните спецификации за Ah за твоя автомобил, но с по- силен стартов ток.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 12:11
от tora
За лампата май само при скъсан ремък светва. Ако веднъж е загаснала, и при слаб заряд не свети.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 12:29
от nov
Сложен е да се зарежда, зарежда се около 5-6 часа, окото си е все така черно. Изключих го да не вземе да гръмне, защото не мога да го отворя, зареждам го с Лидълско зарядно, което уж било умно. Довечера ще го закача на колата и ако запали ще премеря с мултицет напрежението, ако всичко е ОК ще приема, че е единичен случай, докато не ме остави пак на пътя. Сервизната лампа премигна само за около 2 секунди и повече не е светнала. И аз си помислих, че е ремък, но той е здрав, натегнат е добре и наистина ако в него беше проблема или приплъзваше щеше да свети лампата постоянно или ако е алтернатор, но ще ги проверя пак. При избора си на акумулатор за този Ексайд и аз се ръководех от Ач на производителя и големия стартов ток на самия акумулатор 640А. В крайна сметка ще купя нов - само въпроса е пак да търся обслужваем или необслужваем, ако потрябва.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 12:31
от mfandakov
Често окото мери ниво,а не заряд.

Може ли акумулатор да се прецака насред път?

Публикувано на: 31 Яну 2018 12:57
от BOz
nov написа: Сложен е да се зарежда, зарежда се около 5-6 часа, окото си е все така черно. Изключих го да не вземе да гръмне, защото не мога да го отворя, зареждам го с Лидълско зарядно, което уж било умно.
Сложи го пак на зарядното докато го зареди докрай. Не се притеснявай, нищо няма да стане.
На по-стар акумулатор е нормално "окото" да е черно, защото макар и необслужваем акумулатора губи вода, а това око е един обикновен поплавък, който като стигне електролита определена гъстота, то да изплува и да "светне" в зелено. Ама като водата е намаляла, то си стои черно.