Настройка на койловъри

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Настройка на койловъри

Мнениеот chaval » 21 ное 2008 00:46

На Королата съм с TEIN super street и лятото беше кеф голям, при нормално положение на пружините можех да ги нагласям и за твърда и за комфортна возия. Сега за зимата навъртях пръстените за по-голям просвет и пружините значително се нетегнаха, започнах да потскачам по улиците и веднага охлабих амортисьорите за да не ми попадат пломбите по устата wacko.gif при тая комбинация много лесно удара или на тампоните или събира пружините до крайно положение mad.gif незнам кое от двете се случва. Сега съм натегнал амортисьорите за да не удара по дупките, но ако ще е така по-добре да сложа стоковото окачване и да не троша спортното през зимата.

Според вас бъркам ли в нещо и има ли друг начин да повдигна колата за да върна пружините в нормало положение???

Изобщо пишете всичко което знаете за спорните окачвания, че инфото на български е доста оскъдно :thumbsup:

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Re: Настройка на койловъри

Мнениеот dimd00d » 21 ное 2008 01:11

casparcho написа:...


Ще се сетиш, че тия пръстени не са да си дигаш колата с тях - дискутирано е, ма да повторя - с въртенето просто сменяш прелоада на пружините (дето не е добра идея да го правиш, дано си си отбелязал къде са били фабрично - като искаш по-твърди или меки пружини, си купуваш такива, те не са цифра)

Има амортесьори, на които може да се променя и дължината на стъблото - тия явно не са от тях - сложи си старото окачване за през зимата най-добре.

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 21 ное 2008 01:51

В кашона бяха почти в насипно състояние и нямат фабрично полжение, а и тоя мегдан за реглаж за какво ще е ако не мога да регулирам височината
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 21 ное 2008 02:01

casparcho написа:В кашона бяха почти в насипно състояние и нямат фабрично полжение, а и тоя мегдан за реглаж за какво ще е ако не мога да регулирам височината


Бе аз съм писал, ма ти регулирай височината щом те влече (само че както виждаш, ефекта не е точно тоя дето търсиш) :thumbsup:

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 21 ное 2008 02:22

Да видях ефекта, но окачването се рекламира с възможност за регулиране и във височина, а сега се оказва друго та ме е яд
http://www.tein.co.uk/installation_manu ... a/y60.html

Потребителски аватар
dimd00d
Мнения: 358
Регистриран: 23 яну 2005 00:04
Репутация: 0
Местоположение: Корея

Мнениеот dimd00d » 21 ное 2008 10:52

casparcho написа:Да видях ефекта, но окачването се рекламира с възможност за регулиране и във височина, а сега се оказва друго та ме е яд
http://www.tein.co.uk/installation_manu ... a/y60.html


То *се* регулира, ма не и с едни и същи пружини - ако погледнеш ръководството, си пише какво е reference value-то за пружините в комплекта - обаждаш се на Тейн и казваш, че искаш да си промениш височината и си купуваш нови пружини. Това обаче е същото упражнение като да си сложиш старото окачване.

Потребителски аватар
poli
Мнения: 846
Регистриран: 02 май 2006 16:21
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poli » 21 ное 2008 15:06

Икономисал си в началото или не е имало кой да те информира или не си питал
Ако беше взел Type Flex сега нямаше да има нужда да копуваш други прожини,защото височината им се регулира чрез въртене на шенкела(основата на амортесьора).
По-начина по който си тръгнал да вдигаш колата ще съсипеш окачването.При натегната пружина стъблото ще бие в горно получение и ще се получи луфт и ще започнат да изпускат.
Най-добре си сложи заводското за зимата.
КЕФ ЦЕНА НЯМА

1.Тoyota Glanza V Turbo-290ps-RHD
2.Toyota Previa-156ps-LHD
3.Toyota Corolla AE86-165ps-LHD
4.Mazda RX7 FD-500ps-RHD
5.Subaru Justy 68ps-LHD

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 21 ное 2008 16:43

Усетих накъде духа вятъра още като започнах с експериментите, ще сменям заедно с гумите и окачването wacko.gif за това па всеки сезон ще мие интересно и няма да ни омръзне smile.gif .
За тая Корола TEIN са раработили само basic и super street, другата алтернатива беше кони или окачване на TTE за 4к като цената ми приседна некакси на гърлото wacko.gif
Все пак не съжалявам за избора, защото поведенито на колата е страхотно а и се сменя има нема за 2 часа, а и гайките няма да клеясват smile.gif
Мерси, че ми разяснихте некой неща, че имах нужда :thumbsup:това за шенкела го четох във форума на субару и падна едно здраво пулене как ще регулирам височината от там smile.gif

Потребителски аватар
cj
Мнения: 486
Регистриран: 17 сеп 2004 11:23
Репутация: 0
Местоположение: Варна, България
Контакти:

Мнениеот cj » 22 ное 2008 02:32

casparcho написа:Усетих накъде духа вятъра още като започнах с експериментите, ще сменям заедно с гумите и окачването wacko.gif за това па всеки сезон ще мие интересно и няма да ни омръзне smile.gif .
За тая Корола TEIN са раработили само basic и super street, другата алтернатива беше кони или окачване на TTE за 4к като цената ми приседна некакси на гърлото wacko.gif
Все пак не съжалявам за избора, защото поведенито на колата е страхотно а и се сменя има нема за 2 часа, а и гайките няма да клеясват smile.gif
Мерси, че ми разяснихте некой неща, че имах нужда :thumbsup:това за шенкела го четох във форума на субару и падна едно здраво пулене как ще регулирам височината от там smile.gif


Според мен имаш и друг вариант, но пак ще ти се наложи разглобяване - с подлагане на "спейсър" под амортисъора, като височината на спейсъра трябва да е равна на степента на повдигане на шайбите, на които лягат пружините. Така ще се запази първоначално настроеният диапазон на работа на амортисъора.

Всеки стругар може да ти свърши работата, като е хубаво да му се занесе един амортисъор, за да може по него да изработи добре пасваща подложка.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Потребителски аватар
cj
Мнения: 486
Регистриран: 17 сеп 2004 11:23
Репутация: 0
Местоположение: Варна, България
Контакти:

Мнениеот cj » 22 ное 2008 02:52

Ето малка импровизация на Paint. Надявам се да добиеш представа. :thumbsup:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 21
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 ное 2008 02:52

cj написа:
Според мен имаш и друг вариант, но пак ще ти се наложи разглобяване - с подлагане на "спейсър" под амортисъора, като височината на спейсъра трябва да е равна на степента на повдигане на шайбите, на които лягат пружините. Така ще се запази първоначално настроеният диапазон на работа на амортисъора.

Всеки стругар може да ти свърши работата, като е хубаво да му се занесе един амортисъор, за да може по него да изработи добре пасваща подложка.


А дали ще има пък после резба да се хване амортисьора от горе?

Потребителски аватар
cj
Мнения: 486
Регистриран: 17 сеп 2004 11:23
Репутация: 0
Местоположение: Варна, България
Контакти:

Мнениеот cj » 22 ное 2008 02:56

Bass_Man написа:А дали ще има пък после резба да се хване амортисьора от горе?


За коя резба имаш в предвид?
Първо се навиват шайбите на койловърите до желаното ниво на повдигане. Измерва се разликата между старото и новото ниво и се стругова спейсър със същата височина. Същият се подлага под амортисъора.
1984 Тойота Корола 4AGE 20v
2007 Субару Импреза STi
Изображение

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 21
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 ное 2008 05:04

Не ме разбра ! Нали амортисьора се захваща за тялото в горния край с някаква гайка или някаква резба . Kато го повдигнеш много нагоре и да не би после да не можеш да го завинтиш отгоре ? Говоря само за амортисьора ( не знам как се казва от шенкела нагоре тръбата в , която влиза амортисьора/пълнителя ) без значение от пружините .

chaval
Мнения: 204
Регистриран: 29 мар 2008 23:42
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот chaval » 22 ное 2008 11:22

С тая схема нема как да не ми стане ясно smile.gif . Днес ще ги свалям и ще го реша в движение. Предполагам ще сложа заводското за да не ги разглабям.

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5512
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 21
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 ное 2008 11:52

Схемата си е екстра само трябва да видиш отгоре как стоят нещата .
Какво не ти е ясно ? Вадиш пълнителя подлагаш под него колкото искаш да я вдигнеш . И после навиваш пружините нагоре колкото си подложил. Мене само ме притеснява , че ако подложиш много може да не можеш да фиксираш пълнителя ама това се вижда , като го разглобиш.


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта