Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Според вас кои от фаровете по-малко заслепяват насрещните автомобили

1. Оригиналния ксенон
54
62%
2. Допълнително монтирания
15
17%
3. Няма разлика
18
21%
 
Общо гласове: 87

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 26 яну 2009 11:24

На Миро фаровете изглеждаха що-годе добре настроени (нивелация и посока), но самия лъч не е фокусиран и не се виждат резки 'отрези', а поразмазани петна... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

DMDimitrov
Мнения: 294
Регистриран: 23 окт 2007 15:00
Репутация: 0
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнениеот DMDimitrov » 26 яну 2009 11:40

Безспорно с фабричния ксенон е по-добре! Но честно казано, откакто сложих ксенон на королата, просто се родих! Преди нищо не виждах нощем, особено на къси... Сега картинката е коренно различна и знам, че може да заслепявам повече, но пък навеждам фаровете надолу за да не преча на колегите.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г

Потребителски аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1383
Регистриран: 08 апр 2008 00:59
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Georgimitrovich » 26 яну 2009 12:07

Темата е доста обща и немисля че има някаква база за сравнение. Се едно да питаме коя бира е по-хубава. Всеки според разбиранията си и ред други фактори. Не може да сравнявате чисто нови фарове и фарове на 10+ години, ако ще и от марс да са. Все пак мисле че на Миро фаровете си светят много добре. Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2001 Audi TT

If you can't fix it with a hammer, you have an electrical problem.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 26 яну 2009 12:42

Georgimitrovich написа:....Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лЪскави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif

И как точно спряха да те заслепяват лъскавите коли?! Заради това, че ти си си сложил ксенон?! Те както са си светили, така и си светят..
Вярно, че изказването е доста егоистично...
По същата логика дай да си караме на дълги - аз ще си виждам, пък за другия кво ме е..е. Е, може и докато е заслепен да види каруца в последния момент и да ми скокне в платното, или пък от 'ефекта на пеперудата' директно да ме размаже челно, ама това са дребни детайли....
Нали точно това е смисъла и разликата между къси и дълги светлини - едните са точно отрязани, докато дългите са разфокусирани.
Добрите къси светлини трябва да отговарят на следните изисквания:
1. да не заслепяват насрещните
2. да са максимално вдигнати, но спазвайки т.1
3. Да дават максимална осветеност на платното (по добър рефлектор и подобрено излъчване - крушка)

П.1 и 2 ти дават максималната възможна осветена дистанция, и тя е фактора на комфорт. Тези две точки можеш да постигнеш само с точно отрязване на лъча и постоянно следене на нивото, което за съжаление не е изпълнимо при любителски условия...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1383
Регистриран: 08 апр 2008 00:59
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Georgimitrovich » 26 яну 2009 15:06

Обяснението защо не ме заслепяват вече е мнооооого простичко, уче се още в 8-ми клас по биология wink.gif Каза нещо за осветенос, аз не съм запознат какво е изискването за осветеност, горна долна граница и растояние от колата, ако може да ги споделиш ще помогнеш на много от нас. Разбирам че много си се радваш на фаровете, което е разбираемо, защото са хубави, но недеите сравнява нещо ново, мислено с пари и човешки ресурс, с нещо по-старичко, което има единствена цела да свети по-добре от преди, а не по-добре от всичко. :thumbsup: cool.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet

1982 Camri GLi (sold)

1997 RAV4

2001 Audi TT



If you can't fix it with a hammer, you have an electrical problem.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 26 яну 2009 19:00

Ако в завоалирания отговор за биологичните особености имаш впредвид, че не те заслепяват, защото контраста между осветената част от пътя и насрещните фарове е малка, това значи, че нямаш достатъчно тъмна част в горния сектор - т.е. заслепяваш насрещните :whistle:
Относно осветеносТ: едва ли ще помогна на много от нас, защото си е работа на професионалисти със съответното оборудване да мерят осветеността в различните зони. А професионалистите би трябвало отдавна да знаят какви са ограниченията... Като грубо насочване - директива на ЕС от 76г и корекциите след това (напр. 1999/17/ЕО): http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:BG:HTML .
Там има и таблица с ограниченията на осветеността по зони...
Има и други забележки от рода:
6.2. Късите светлини трябва да произвеждат върху екрана достатъчно ясен "отрязък", за да е възможна регулировка с помощта на този "отрязък". От противоположната страна на посоката на движение, за която е предвиден фарът, "отрязъкът" трябва да е хоризонтална права линия или да е разположен под ъгъл от 15° над тази хоризонтала.
И точка 2.1.10. от корекционната директива (отразяваща и газоразрядни лампи) : Само фаровете, излъчващи светлина с бял цвят, се одобряват съгласно настоящата директива.
(1)
Не е въпроса в радване или не - на Авенсиса (първия) оригиналните нексенонови фарове светеха много добре и също съм нямал оплаквания.
Въпроса е, че освен, че такива модификации освен, че пречат, но те и не отговарят на закона... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 26 яну 2009 23:58

Georgimitrovich написа:Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif


Гледай сега това не само ,че звучи малоумно ами отива и към терористично/камикадзе/олигофренично wacko.gif !

El Camino

Мнениеот El Camino » 27 яну 2009 00:21

Bass_Man написа:
Georgimitrovich написа:Дали заслепяват, ами нека заслепяват и мен преди разни лускави коли ме заслепяваха, но вече не. Може да кажете че съм егоист и пр., но за мен лично е по важно да виждам каде карам, а не дали на някои ще му светна за секунда. wink.gif tongue.gif


Гледай сега това не само ,че звучи малоумно ами отива и към терористично/камикадзе/олигофренично wacko.gif !


Нема нищо по опасно от чичка в москвич със запотени стъкла и цайси с неколко диоптера и самоделки ксенонки на Опел/Голф/Алди/Тойота. Нали сте виждали как скачат сърните и зайците в гората кат ви видят фаровете?
Па нека ви е светло.
Темата отива май в страни, но не забравяйте, че подобни фарове самоделки са забранени по света.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран: 31 окт 2007 18:39
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Мнениеот Nixter » 27 яну 2009 22:31

Лъчът на фаровете трябва да пада под ъгъл от 1 % от фара към пътното платно. Тоест ако фара ти е на 50 см от пътя (който се приема за идеално нивелилран) - трябва да осветиш 50 метра от пътя пред теб. За това и СУВ-овете ни заслепяват, защото това правило важи и за тях и теоретично СУВ с фар на 90 см от пътната настилка трябва да освети 90 мерта пред себе си. В последния брой на Аутобилд има подробна статия със сравнение на най-новите модели фарове. Обсегът на повечето фарове беше 50-60 метра. За СУВ-овете до 70-75 м. Най-слаба оценка получи фар с обсег 45 м. Има и един друг термин - "самозаслепяване". Това е точно тази разсеяна светлина над отсечената линия на светлината. Без нея не може, защото имено тази светлина ни осветява пътните знаци, за да ги виждаме, и други обекти над пътя (номера на улици и пр.) Когато обаче тази светлина е повече - се получава самозаслепяване (освен че заслепяваш и насрещното движение) , както когато пуснеш дълги светлини в мъгла.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 27 яну 2009 23:46

темата много се провлачи. фаровете ми са регулирани добре, в сервиз, така че минимално да заслепяват и максимално да осветяват пътя. да, има разсейки при моите, но не заслепяват повече отколкото заслепяват не добре настроените фарове, или други халогенни фарове, пак не добре настроени или просто нарочно вдигнати да му свети повече на шофьора. факт е че при тия фарове има разпръскване, но не чак такова според мен че да зслепява като дълги светлини или като халогенните на някои по-стари коли. ако всичко е регулирано добре, се вижда добре, но не знам как решихте толкова неща от тая снимка, която дори не е нощем. а и на живо моя фар не беше толкова ярък от горе. :thumbsup: факт е че лупата отрязва по-добре, определено. тя прави сноп, а не петно, и свети само напред. :thumbsup: заводски е по-добре всичко, но ако сложиш на лупи друг ксенон, а не заводски може да се окаже, че ще свети по-добре, като продължава да снопира светлината, без разсейки. :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 27 яну 2009 23:56

Миро - замислил съм следващите снимки как да ги направим ако си навит:
1. Колите на около 100. 50 и 20м една срещу друга на равен участък, и снимка от двете коли с едни и същи настройки на фотоапарата - така ще видим как се вижда всяка кола от другата и дали някоя от тях заслепява повече... Но трябва участъка наистина да е прав и колите да са почти точно една срещу друга.
2. Снимка на осветения участък (къси/дълги)
3. Подобно на нашето първоначално сравняване, но нощем на бяла стена, за да се видят ако има отблясъци/разсейки...

Не се засягай - твоите фарове наистина са монтирани и настроени професионално (вижда се и от снимката) ....
Затова според мен е ценно да направим максимално достоверно сравнение с добре монтирани допълнително ксенони като твойте (то с лошо монтираните няма какво да се сравнява) :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 28 яну 2009 00:02

да, съгласен съм, тогава (на тъмно) ще се видят доста работи. факт е че лупата снопира доста повече, а фарове като моят разпръскват повече, затова мисля че и анкетата е малко невярна, защото въпросът е кой фар с ксенон повече заслепява, рефлектор или лупа. всички знаем отговора че е рефлекторът, но като е добре регулиран това е сведено до минимум. не се засягам, знам че леко заслепява, но не повече от истинските заслепячи с грешно регулирани фарове, дори и те да ас халогенни. хем и на тъмно ше се види кой повече свети. на тъмно е истината. обаче ти спомена нещо за дългите.. мисля че моите ще светят повече от твоите. след снимките с королката, ще направим едно сравнение с авенсиса, който също е вече с допълнително монтиран ксенон, и има лупи на късите. късите ги отрязва както твоите лупи, но свети по-слабо самият фар, защото купите на тоя са си прецакани по принцип. иначе дългите светят пак доооста по-добре. едно по едно smile.gif
stay up and keep shining!!





slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 28 яну 2009 00:09

Радвам се, че ще можем да разнищим въпроса :thumbsup:
Наистина ще е интересно да сравним и с Авенсиса, защото предполагам, че конструктивно фаровете му са почти еднакви с тези на Маздата.
Авенсиса с биксенон ли е?
За дългите - напълно вероятно е твоите да светят повече, затова ми е интересно да ги сравним.
В края на краищата ти си с два комплекта крушки х 35W - обща мощност 140W на дълги на 4 рефлектора, докато аз съм със обща мощност 70W и то само на лупи...
Последна промяна от slowtraveler на 28 яну 2009 00:14, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 28 яну 2009 00:14

не, къси с лупи, дълги с рефлектор.
после трябва и да пробваме на някой, на който късите му не са гадни, щото се оказа че на тоя модел авенсис (2005), късите се прецакват с времето. т.е. светят по-слабо.
stay up and keep shining!!





slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 28 яну 2009 00:15

Аз съм насреща за сравняване :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Yahoo [Bot] и 3 госта