Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Според вас кои от фаровете по-малко заслепяват насрещните автомобили

1. Оригиналния ксенон
55
63%
2. Допълнително монтирания
15
17%
3. Няма разлика
18
20%
 
Общо гласове: 88

Потребителски аватар
newmiro
Мнения: 1364
Регистриран: 03 апр 2006 21:59
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Мнениеот newmiro » 28 яну 2009 00:19

ще видиш, че освен от ксенона, и фара играе голяма роля. защото ксеноните са всички от Ме4о, на авенсиса са 5000 К, и ще видиш разлика в изгледа на самия фар, в светенето, абе въобще всичко.:) до скоро, само айде да го направим към края на седмицата или след това и ще съм на линия:)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 28 яну 2009 00:33

Няма проблем - когато е удобно и на двамата....
Аз също си мисля, че лупата би била доста по фокусирана и без разсейки дори и с допълнително сложен ксенон (бях го написал и някъде из тая тема)....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 28 яну 2009 11:02

slow - гарантирано биксенона ти свети по-слабо от 4х35 ксенон - то е проста сметка happy.gif А когато фара си е лупа, заводско или after market, пак свети еднакво добре и разлика няма. Освен във самите лупи, защото и те са различни, на различните коли.... А заводски ксенон без лупи има дори и на последни модели автомобили - Subaru Forester, Nissan Qashqai, Nissan Navara/Pathfinder, малко по-старите Volvo-a също са с D2R крушки - т.е. за рефлекторен фар. Само едно проверих и определено НЕ ми харесва - автонивелирането - при мъгла е дооста гадно, защото не бута фаровете или поне недъстатъчно ги сваля. Аз имам доста по-добра преценка колко да ги сваля, спрямо моите очи. Това го тествах тия дни на Соларата и определено беше гадно. Може да има автонивелиране, но определено трябва да е с копче - Auto и да има режим на ръчно настройване.... А истината е винаги по средата biggrin.gif Колегата го каза правилно - всеки фар е за себе си различен, а ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни... Така че теста на ауто билд, колкото е верен, толкова и не е много субективен, щото фар на СУВ и кола няма смисъл от сравнение.... А на камионите ксеноните светят най-добре laugh.gif Щото светлината пада от по-високо, дължината на пътя е по-дълга осветената, а и ти самия си на доста по-висока позиция....

Scott
Мнения: 2658
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 23
Местоположение: Bristol, UK

Мнениеот Scott » 28 яну 2009 11:26

Me4oKyX написа:... ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни...
Чудно ми е защо производителите на фарове не са помислили за осветяване на знаци пешеходци и т.н., а ни оставят да се надаваме на 'разсейки' :whistle:

Nixter
Мнения: 584
Регистриран: 31 окт 2007 18:39
Репутация: 0
Местоположение: Бургас

Мнениеот Nixter » 28 яну 2009 13:44

Хахаха, ми то на теб ти трябва да осветиш краката на пешеходеца - не да му видиш лицето. За което стига и отсечения сноп на късите. Виж за знаците си е проблем biggrin.gif
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 28 яну 2009 16:56

Scott написа:
Me4oKyX написа:... ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни...
Чудно ми е защо производителите на фарове не са помислили за осветяване на знаци пешеходци и т.н., а ни оставят да се надаваме на 'разсейки' :whistle:

Ами някои фарове явно светят без расейки, като осветяването на пешеходци, знаци и т.н. се прави с добро и точно оформяне на снопа....
Не съм усетил проблем с осветяването на знаците - десния сектор е доста повдигнат и осветява знаците при по-голяма дистанция - 20-30м...
Относно автонивелирането.
И аз си мислех, че с копче е по-умно, дори на предходната кола си бях направил 'режим за магистрала' - почти хоризонтален сноп 'къси' при определена ръчна настройка.
Приех автонивелирането с известни резерви, но вече 4 месеца експлоатация ме убедиха, че е добре направена система...
Фактите са:
1. Нямал съм проблеми с видимостта нощем, независимо от условията (сняг, мъгла, дъжд и т.н.).
2. Примигванията от отсрещни заслепени водачи изчезнаха (пътувам често по път с резки изкачвания и спускания, и там често се случва на билото на всяко хълмче да заслепиш някого).
При мъгла не съм имал проблем:
1. Фара няма отблясъци в горния сектор и съответно почти няма самозаслепяване
2. Автонивелацията явно има и корекция по скорост, защото когато се движиш по-бавно, ги забива повече, и съответно в мъглата при по-бавно каране късите са още 'по-къси'....
Може да имаш проблем единствено, ако си вдигнал фаровете доста, и от там автонивелирането поддържа високо ниво... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9382
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 1
Местоположение: Touge, Japan

Мнениеот Japanese_fever » 29 яну 2009 06:35

Kliu4a za palatkata se krie v lupata, mai?! biggrin.gif

Imam edin vupros otnosno xenona.

Ako si s xenon i karash na kuso moje li da regulirash kolko silno da svetqt ili da re4em pri nqkoi modeli da si gi nastroivash otvutre kolko visoko da svetqt?

Pitam, za6toto nqkoi za men kato kara luksozna kola s xenon i po nqkoe vreme tiq farove izvenuj si usilvat intenzitet kakto karame po raven put i bez da si baram ogledalata.

Kak stavat tiq filmi ne znam, no mnogo me drazni nqkoi zad men kato si bara xenon-a, ta mi interesno dali pri nqkoi modeli nqma nqkakvi opcii da si igraesh s tqh.
1989 Toyota Camry DX, 2.0L (3S-FE), automatic -> отдавна за скрап
1998 Honda Civic LX, 1.6L (D16Y7), 5 speed -> работна
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 29 яну 2009 09:24

Оригиналния ксенон няма пипане....
Интензитета по принцип си е един и същ, но се променя височината на снопа и от там започва да те дразни...
Моите при равен път и при по-висока скорост си правят малка корекция, за да се вдигнат още малко, но пак са си доста смъкнати....
Но оригиналния ксенон също има първоначална настройка - настройва се нивото, което да се поддържа от автоматиката.
Ако някой с леви ръчички го е пипал - ще заслепява отвсякъде...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

sashoskiora
Мнения: 276
Регистриран: 26 окт 2007 00:55
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

Мнениеот sashoskiora » 29 яну 2009 21:12

По добро от оригиналното няма и според мен е изчерпана темата.Все пак в тази разработка са взели участие най добрите в бранша а и създаването на един автомобил е плод на няколко годишен труд на такива специалисти.
Нивото на фаровете се регулира от електронно устройство свързано с предното окачване,дали скоростта влияе на положението нямам идея.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 30 яну 2009 00:42

Имах впредвид, че първоначалното ниво се настройва както при обикновени фарове - със същите винтове за хоризонтала и вертикала....
Автоматиката следи дали това ръчно установено ниво се поддържа
А автонивелацията взема нивото на преден и заден мост (има и на двата моста 'качалки' на нивото)....
А за скоростта и качеството на пътя (следи динамиката на промяна на натоварването на мостовете) пишеше в някаква книжка за колата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ALTEZZA
Мнения: 3673
Регистриран: 10 сеп 2004 20:19
Репутация: 0
Местоположение: Chicago

Мнениеот ALTEZZA » 30 яну 2009 08:29

Japanese_fever написа:...Kak stavat tiq filmi ne znam, no mnogo me drazni nqkoi zad men kato si bara xenon-a, ta mi interesno dali pri nqkoi modeli nqma nqkakvi opcii da si igraesh s tqh.


na staria mi IS300 nastroikata na visochinata stavashe avtomatichno. pri nego ima po edin sensor na predno i zadno okachvane i po tiah znae kolko e natovarena i taka si preceniavashe na kolko visoko da sveti. btw, toi beshe s HID i reflektorni farove.

pri STi-kata(kakto i niakoi modeli na Toyota) nastorikata na visochinata stava s kopche ot vatre. vartiasht se buton s nomera ot 0-4, pri 0 farovete svetian nai visoko.
->

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Мнениеот slowtraveler » 18 апр 2009 10:54

Извинявам се, че изравям стара тема, но попаднах на интересна статия:
http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Me4oKyX
Мнения: 2192
Регистриран: 10 яну 2007 14:16
Репутация: 3
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Me4oKyX » 21 апр 2009 01:52

превод ?!?! rolleyes.gif :help:

DMDimitrov
Мнения: 294
Регистриран: 23 окт 2007 15:00
Репутация: 0
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнениеот DMDimitrov » 21 апр 2009 12:49

slowtraveler написа:Извинявам се, че изравям стара тема, но попаднах на интересна статия:
http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml

Нищо чудно и тук да ги забранят. Както например е забранено да се кара с включени халогени без да има нужда от тях.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5511
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 22 апр 2009 01:11

Аз лично доста ще се радвам да си кажа честно :whistle: .
Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта