Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Според вас кои от фаровете по-малко заслепяват насрещните автомобили

1. Оригиналния ксенон
64
62%
2. Допълнително монтирания
20
19%
3. Няма разлика
20
19%
 
Общо гласове: 104

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 07 Мар 2010 21:27

то е ясно, че ще се сменят заедно
фаровете ми са от 09/2004, вероятно с оригиналните крушки
чудя се дали да не сложа едни китайски на 6000к, може пък да светят по-силно smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Мар 2010 21:33

'Най-силно' светят оригиналните 4300К (окото е най-чувствително към този спектър, и затова най-добре се вижда). 6000К осветява малко по-слабо, но все още е поносимо, а нагоре нещата стават съвсем като халогенка.. biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Proff
Мнения: 49
Регистриран на: 06 Окт 2007 09:15

Мнение от Proff » 07 Мар 2010 21:51

slowtraveler написа:
Super Sprint написа:...В случая искате да изтъкнете недостатъците на допълнителния ксенон ,но защо не избрахте еднакви фарове за сравнение............
Никой нищо не е искал да изтъква....
Просто това бяха 'наличностите' от фарове (заводски ксенон без лупа не съм виждал)...
На времето имахме дружески спор с Мечо и за да има яснота бе дошла идеята да направим сравнението.
Ако имаш познат с неоригинален ксенон с 'лупа' - може да направим още едно сравнение и снимките ще бъдат постнати тук.... :thumbsup:
Мечо може да сподели как е наистина, но според мен лупата дори с 'колхозен' ксенон ще е по-фокусирана....
Но дори и тогава не можеш да си направиш динамичната автонивелация и е трудоемко поставянето на пръскалки на фаровете... :thumbsup:
На тойотите нямам, но аудито е с лупи (Valeo) + aftermarket Xenon H7 - 35W ! Можем да ги тестваме! rolleyes.gif Отсича по начина, по който го правят фаровете на сниманата 6-ца! :thumbsup:
Toyota New Corolla
Toyota Avensis D4D facelift ex.
Изображение

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 07 Мар 2010 21:55

slowtraveler написа:'Най-силно' светят оригиналните 4300К (окото е най-чувствително към този спектър, и затова най-добре се вижда). 6000К осветява малко по-слабо, но все още е поносимо, а нагоре нещата стават съвсем като халогенка.. biggrin.gif
за спектъра нещата са ми ясни, обаче започвам да имам съмнения относно светенето на реномираните производители спрямо китайските като сила biggrin.gif

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 09 Мар 2010 11:35

Kiki, допълнително монтиран ксенон на такъв авенсис свети и отрязва по същия начин.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Мар 2010 12:22

newmiro написа:Kiki, допълнително монтиран ксенон на такъв авенсис свети и отрязва по същия начин.
Е нали кики това е показал - допълнително монтиран ксенон на такъв авенсис :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 09 Мар 2010 12:47

аз разбрах за оригинален ксенон. сори, може и грешката да е моя:)

мисълта ми е, че работата не е толкова в ксенона, а във фара. ясно е, че рефлекторните разсейват повече. ясно е, че ако се регулират правилно, рефлекторните разсейват по-малко, ясно е също, че е най-добре да си с лупа за (допъолнителен) ксенон, ясно е и обаче, че докато галошите по-улицата не почнат да си регулират нормалните фарове с халогенните крушки, и не ги правят да ми светят в окото или в небето, никой няма да започне да се съобразява докрай. от малък още, когато сме пътували с родителите ми по междуградските пътища има келеши с фарове като зърната на силиконени цици, светят накъдето им падне или накъдето ги бутнеш с пръстче, за цели 20 години това не се оправи, колко преход извървяхме и пичовете още си искат фаровете им да светят като пиянски очички, е как да се съобразяваш с такива. иначе и мен ме дразнеха "новите" ксенонови фарове на разни стари коли, които заслепяват и си мислиш, че светят на дълги, обаче накрая обстоятелствата ме накараха и аз да си сложа ксенон на рефлекторния фар.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 09 Мар 2010 20:08

newmiro написа: мисълта ми е, че работата не е толкова в ксенона, а във фара.
Точно така Миро, но и ксенона си има своите предимства.

Силата на светлината е по-голяма, при по-малка консумация на енертия, което не е маловажно.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 10 Мар 2010 09:51

разбира се, това го приемаме за дадено :thumbsup:
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 23 Апр 2010 12:35

За заслепяването разликата м/у ксенона и H7 крушки е , че H7 има като шапчица на върха и не свети напред , а само настрани към рефлектора.Ксенононовата крушка свети навсякъде и затова заслепява дори. Направих си от капаче на кисело мляко като шапчица пред ксенона около жичката и в голяма степен намали разсейването на светлината нагоре. Който иска да пробва :thumbsup:
Авенсис 3S-FE

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 24 Апр 2010 20:22

би ли сложил някоя снимка, че ми е много любопитно. не вярвам да има голяма разлика де:)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Заводски v/s допълнително монтиран ксенон (фотоотчет)

Мнение от slowtraveler » 07 Авг 2017 10:08

Явно колегите не успяват да разберат двата фактора при формирането на светлинният лъч, и затова възникват такива въпроси...
Ще се опитам да разясня:
1. В зависимост от конструкцията на фара, светлинният лъч може да се формира общо взето по три начина
а) пречупване през стъклото на фара (особена форма на самото стъкло) ... Това е доста стар начин - виждали сте го на старите автомобили... Там самата форма на стъклото изменя посоката на светлинният лъч в необходимата посока, но и крушката има 'щоричка' за късите светлини.... Рефлекторът обикновено е 'гладък' и целта му е само да насочи светлината към стъклото. Ясно се вижда коя част формова 'ъгъла' на късите светлини
far1.jpg
far1.jpg (59.18 KiB) Преглеждано 23260 пъти
б) пречупване и насочване на лъча чрез особена форма на рефлектора, който е 'насечен' и отразява светлината различно в различни свои зони. 'Стъклото' в повечето случаи е равномерно - без особена форма, и само предпазва рефлектора. Често лампите на късите светлини са с капаче, препятстващо директната светлина от крушката/жичката, и насочващо целият сноп от крушката назад към рефлектора, за да се формова в правилната форма.
far2.jpg
far2.jpg (22.48 KiB) Преглеждано 23260 пъти
в) 'лупите' - при тях има стандартно фарче, във фокуса на което се намира светоизлъчващият елемент. Лъча се фокусира върху 'щора', след което отново се разсейва от лупата, като по този начин 'прожектира' формата на щората върху пътя
far3.jpg
far3.jpg (13.25 KiB) Преглеждано 23260 пъти
2. До тук с конструкцията на фаровете... Сега обаче възниква въпроса за излъчвателите във фара - лампите... И ЗАЩО всеки фар има означение за какъв светлинен излъчвател е предназначен този фар...
Излъчвателите общо взето са:
а) лампа с нажежаема жичка ... При нея източника на светлина има физическите размери и форма на нажежаемата жичка - т.е. сравнително тънък цилиндър. Неслучайно жичката на късата светлина е по диаметралната линия със сравнително малък диаметър - за да е локализирана максимално във фокуса на фара, без странични отклонения...
lampa1.jpg
lampa1.jpg (20.88 KiB) Преглеждано 23260 пъти
б) ксенонова лампа. При нея светоизточника представлява овално топче. То е с по-голям диаметър отколкото ширината на навитата жичка за къса светлина. Дори и това топче да е локализирано във фокуса, различната ширина позволява неправилна фокусировка на част от лъча, който бива излъчен от периферията на тази колбичка, и съответно се отразява или пречупва в неправилна посока. Когато към това се добави по-големият интензитет, излъчен от тези светоизточници, и комбинираш това с фар от а) или б) от предходната точка, нещата стават още по-зле... При в) ефектът не е толкова забележим, защото там щората отрязва механично лъча, и дефектите във фокусировката не са толкова видими (евентуално би се забелязало не-толкова рязко отсичане (или артефакти) на линията...
lampa2.jpg
lampa2.jpg (40.32 KiB) Преглеждано 23260 пъти
в) светодиод... При светодиода заради технологични ограничения (нужда от охлаждане и т.н.) все още излъчващата площ е достатъчно голяма, и има плоска форма. Което затруднява поставянето на такъв светоизточник във фокуса. Неслучайно производителите най-често прибягват към 'обходен маршрут' - използване на няколко малки излъчватели, всеки фокусиран отделно (с отделна оптика) вместо един голям и невъзможно да бъде ефективно фокусиран излъчвател....
lampa3.jpg
lampa3.jpg (39.59 KiB) Преглеждано 23260 пъти
Да обобщим - трите светоизточника имат различна форма - цилиндър, сфера, и равнина (или няколко равнини)...

Точно заради различната форма на светоизлъчвателният елемент (дори и да е на същото геометрично място спрямо цокъла) не е коректно да се разменят различните светоизточници - просто не могат да бъдат ефективно фокусирани... А щом няма ефективно фокусиране, не може да се гарантира, че част от лъча няма да попадне в очите на насрещния водач...
Дано съм се изразил ясно...

П.С. илюстрациите са от интернет...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта