Страница 2 от 7

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 12 Сеп 2015 21:59
от Akima
skydiver написа:...
Дотук - много доволен!
Рапорт даден.
Това е важното!
Рапорт приет.

:cheers: :cheers: :cheers:

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 12 Сеп 2015 22:29
от skydiver
Понеже съм повече от приятно изненадан от поведението на двигателя при обороти под 2000 1/мин, направих следното сравнение :
Изображение
Оказва се,че при 1 AZ-FE потребителят разполага с над 80% въртящ момент в диапазона 1500-6300 1/мин, и с над 90% в диапазона ~3000-6000 1/мин...

Източник:
ENGINE - 1AZ-FE ENGINE.pdf

Re: skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 15 Окт 2015 13:13
от skydiver
Сериозно обмислям монтаж на теглич.
Идеята е да тегля платформа с кола, когато се наложи.
По информация отhttp://www.uktow.com/ , XA20 може да тегли до 1,5 тона :
http://www.uktow.com/towing%20capacity. ... 02.0%204x4
В следващия момент чета тук и се споменава за макс. дотустим товар от 1500 lbs, а не килограми...
Разликата е х2 и би могло да доведе до проблеми...

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 16 Яну 2017 14:50
от skydiver
Ама че прах събрала тази тема, малко ъпдейти биха могли да я почистят.
Сълзенето от задния диф изчезна само...
Тъкмо се бях засилил Механикът да го сменява, напазарих го ОЕМски, и се навеждам - масло няма, сухо като барут boxed.gif ??!!?
Единственото разумно обяснение е ,че явно е имало нещо върху маслосъбиращия ръб , което е изпаднало само.
Отделно имаше шум от предно ляво колело - лагер главина, ясно.
Тест - местя гумата отзад - задно дясно почва да вие - явно не е лагер главина :)
Гуми Goodyear Assurance All-season 235/60 R16 на около 6 години.., заминаха във вечените гумени полета :whistle:
Сложих Fulda Kristall Control HP - прекрасно поведение за среден клас гума, само да се има предвид относително по-мекият й страничен борд (всъщност не съм сравнявал дали е по-мек от този на други производители в класа).
Изминати над 50к км на газ - никаква промяна в работата на двигателя, напролет съм планувал да й замеря луфтовете и да разберем наистина какво се случва.
Разход на газ 9-13/100 средно, при смесен цикъл 70/30 градско/извънградско движение.
Грешка P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) се появява на всеки 150-200км извън града, в града не съм я виждал досега.
Поведение в дълбок сняг -30-40см учудващо добре, явно се дължи на адекватното задвижване и липсата на "on demand" в описанието.
Поведение на заснежен път - в завой "тръгва" прекрасно настрани , при подаване на повече газ.
Бих я сравнил със Субару, с тази разлика, че на Rav4 й липсва силата да продължи тренда на 2ра/3та предавка (друг е въпросът дали семейният навигатор ще ви позволи да карате така колата й tooth.gif ).
При тест за максимална скорост успя да ускори до 197 км/ч по GPS (мисля,че ще има силата да премине границата от 200 км/ч, но няма да бъда този, който ще направи това)
Общо впечатление за един морално остарял (вече над 10 години) автомобил - прекрасно.
Има и негативи, като падащия сенник (патентован от Rav 4.2), "виене" от моторчето на парното и разни други паразитни шумове при ниските температури (-22С към момента на появяване на шума) , но се живее с тях.
И тук може да си навлеча неодобрение , но определено имам чувството,че RAV4 при екстремни условия , ще се справи по-добре от конкурентите си в класа/генерацията.
Ако само имаше лесен ъпгрейд към 2,4 или нагоре... :D
Рапорт даден.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 31 Яну 2017 00:55
от Akima
skydiver написа: Fulda Kristall Control HP
Разумен избор са - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=317349#p317349.
skydiver написа: замеря луфтовете
Замерването боли - измерете ги - по-безопасно е. :)
skydiver написа: Грешка P0420
Втулка - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 20#p274944.
skydiver написа: адекватното задвижване
Мислено е.
skydiver написа: в завой "тръгва" прекрасно настрани
Дрифт със SUV не е препоръчителен - това не е Silvia. :whistle:
skydiver написа: семейният навигатор ще ви позволи
Бие или вика? :)
skydiver написа: При тест за максимална скорост успя да ускори до 197 км/ч
Тук уточнявам, че колета е тествал на частна писта и не е нарушавал ЗдВП в този момент.
skydiver написа: като падащия сенник
Каска или изолирбанд - по избор на "пилота".
skydiver написа: "виене" от моторчето на парното
Не ми се рови за лични снимки:
https://www.drive2.ru/l/458987006920275821/
https://www.drive2.ru/l/5361582/
https://www.drive2.ru/l/455859720972928603/
Четките на моторчето са се разпрашили.
Като дойде лятото сваляй, чисти с бензин и сменяй - май бяха 8x8mm.
skydiver написа: Ако само имаше лесен ъпгрейд към 2,4
http://www.rav4world.com/forums/95-4-2- ... -swap.html :whistle:
skydiver написа: Рапорт даден.
Рапорт приет. cool.gif

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 24 Апр 2017 06:54
от skydiver
Благодаря, колега Акима :thumbsup: !
Да ъп-на малко какво подготвих за лятото:
Enkei RP03 17х8.5J със 235/55 R17, пак Fulda , но Sportcontrol.
Не намерих нищо по-разумно в този ценови клас.
Гума с джанта - едвам прехвърля 20 кг.
Дизайнът на сувчето няма да коментираме сега, но малко с тези джанти стана като на свинче -звънче tooth.gif
Изображение
Рапорт даден.
Успешна седмица!

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 24 Апр 2017 09:56
от Veni1
Бонбон!!

Тия джанти нямат капачки, или така ги виждам?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 02 Авг 2017 09:41
от skydiver
Имат си, но така се вижда тук.
Иначе ето така са отблизо:
Изображение

Да попитам аз нещо дето ме мъчи.
Виждам на няколко места инфо за масла за кутията и трансфер бокса, където трансфер бокса го дават да си взима масло от кутията
Transfer Box (Auto transmission) 0.9l
Transfer Box (Manual transmission): From Transmission
Това вярно ли е,че аз налях почти 1л там преди 30к км?
boxed.gif

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 15 Окт 2017 17:12
от skydiver
След като се разрових наляво-надясно и след потвърждението на мехаННика - транфер бокса си е с отделно масло.
Грешката е в съветниците за избор на масло на сайта на производителя.
Та смених всички масла по колата ,че понаближиха пробега.
Сложих всичко на Ravenol.
RAVENOL SSO SAE 0W-30
RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85 и
RAVENOL Getriebeöl EPX SAE 90 за трансфер бокса и задния диф.
Преди това във всичко, освен двигателя, бях с гамата на Motul и маслата изтекоха доста чисти, което ме зарадва.
Ще видим с тези сега как ще е, предвид че точно това 0W-30 не е в списъка с препоръчаните масла за 1AZ-FE според съветника на Ravenol.
Скоро и хидравличната течност ,и антифриза.
Разходът на колата е твърдо в рамките на 10-12/100 газ при различните режими на каране ( магистрала/градско час пик в съотношение 60/40)
Направих си тест и лятото изразходих два резервоара бензин - пълно/празно .Разходът е една идеа по-малък(9-11л/100км), като разлика в работата на двигателя има, макар и съвсем леко доловима.Разходът на бензин при монтиран 500л куфар и скорости до 120км/ч е около 11л/100км.
Ако се кара само на магистрала , със скорост до 110км/ч, разходът е твърдо под 10л /100км, дори и на газ.
Разходът съм го засекъл с гуми 235/55 R17 , както и с една единствена цел - като показател за изправността на двигателя и периферията.
Прибрана в гаража харчи най-малко tooth.gif .
Рапорт даден.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 16 Окт 2017 18:15
от skydiver
....eй това ЕГН не прощава tooth.gif
Вчера писах, а най-важното нещо забравих - някой повдигал ли е RAV4.2 ?
Задната част е с повече от 1см по-ниска от предната и дразни окото.
Отделно като тръгнем някъде на път и с повече багаж положението се влошава още повече.
Преди време гледах за койловъри, но понеже отзад пружината е отделно от амортисьора , не са опция за повдигане.
По Русия директно слагали други пружини от далечна страна, което пак не е опция, защото освен ,че е no name решение, може и да съсипе комфорта.Друсалките в гаража станаха достатъчно, трябва да има и една нормална кола.
Та си мисля за някакви подложки само отзад ?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 06 Фев 2018 20:29
от skydiver
Вчера подменихме шоферския ейбърбег в Тойота-Благоевград.
Разгледах новите модели,хората бяха изключително любезни и след няма и 20мин колата беше готова.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 25 Май 2018 10:32
от skydiver
Колата е с нови дискове, накладки и челюсти - Textar.
Отдавна не ми бяха свирили така спирачките...
Ходих на писта, "сработвах" ги по правило - никакъв положителен резултат.
Да ги намажа с грес освен?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 27 Май 2018 20:13
от extory
skydiver написа: 06 Фев 2018 20:29 Вчера подменихме шоферския ейбърбег в Тойота-Благоевград.
Разгледах новите модели,хората бяха изключително любезни и след няма и 20мин колата беше готова.

Как така смениха ти ейрбега....нов ли? unsure.gif
Кво му имаше на старият?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 28 Май 2018 21:01
от skydiver
Според Таката му е имало.
Сменихме го по програмата им, писах тук, защото основната тема беше заключена.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 22 Юли 2018 17:52
от skydiver
3к км по-късно спирачките позаглъхнаха.
Докога обаче boxed.gif.