Celica T16 1.6 4A-GE 1988 - турбиниране на мотора и монтаж на охладител ?

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
toyota_fen4age
Мнения: 3
Регистриран на: 26 Апр 2016 02:17
Местоположение: Sofiq

Celica T16 1.6 4A-GE 1988 - турбиниране на мотора и монтаж на охладител ?

Мнение от toyota_fen4age » 26 Апр 2016 02:46

► Виж съдържание
Здравейте
Може ли някой да ми каже дали мога да монтирам турбо и интеркулер на Селика 88-89, 4А-GE, 1600 GTI. И през какво трябва да "мина".
Благодаря предварително biggrin.gif
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля прочетете Правилата на форума!
Пишете на кирилица. Одобрението на горното мнение е изключение, и е жест към Вас, като към нов потребител
Последно промяна от Akima на 08 Май 2016 19:23, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2016 08:02

Колега, не те съветвам да правиш такава конверсия...
Плюсовете на турбото ги знаеш, но дали знаеш недостатъците ако ще ползваш автомобила не за еднократни състезания (надявам се - официални):
1. Турбо се слага на изрядно работещ и ремонтиран двигател. Монтирането на турбо на стара брангия обикновено е много краткотрайно - просто двигателя няма да издържи.
2. В повечето случаи при смислен наддув (а не само хвърлени пари на вятъра) са нужни допълнителни модификации на двигателя - бутала, биели, глави и т.н.
3. Турбинирането в повечето случаи е скъпо занимание и не си заслужава такова на двигател, който няма достатъчно потенциал за директна конверсия.

Гледайки годината на автомобила, ми се струва, че ще си финансово ограничен, поради което конверсията едва ли ще ти се стори песен...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
G.Panayotov
Мнения: 153
Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
Местоположение: Варна

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от G.Panayotov » 26 Апр 2016 11:40

Има много информация в интернет пространството, за турбо конверсии, били те бюджетни или не.
Освен изброеното от колегата, при започването на такова начинание няма да е лошо да си дадеш сметката дали тази кола е за ежедневна употреба или просто за проект, което предполага, че имаш друга кола.
Ако имаш само тази кола не те съветвам да се захващаш, от опит мога да ти кажа че от две коли една не става :-D.
Ако има какво друго да караш, защо не? Има достатъчно варианти дори и за бюджетни конверсии.
Съответно ще трябва доста да прочетеш, ще ти трябват условия за работа и инструменти, защото ако някой ти го прави само от разходите за труд не си заслужава.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV

°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от Vokil » 27 Апр 2016 23:17

Току се появи някоя нова такава темичка . :) До автора : колега минималното което ти трябва са изпускателни колектори турбопътища турбина и тунингов компютър с подобен тунинг не очаквай повече от 10-15% . Ако разредиш и мотора малко и ако добавиш кулер и генерация може и да ги докараш до 30-тина процента. Нагоре трябват и дюзи и бензинова помпа и отдушник на двигателя и керамичен съединител и бла бла бла.
Човек и добре да живее умира .......

toyota_fen4age
Мнения: 3
Регистриран на: 26 Апр 2016 02:17
Местоположение: Sofiq

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от toyota_fen4age » 30 Апр 2016 12:50

Благодаря ви за мненията,но двигателят ми е доста запазен и съм се грижил за него(външният вид него коментирам). Въпроса ми е ако го съчетая този проект,пък и дори за малко повече конски сили,все пак колеги това е кола за събота и неделя.И бихте ли ми казали стъпка по стъпка какво трябва да се направи или при кого мога отида да ми настрои турбината (монтажа аз ще си го направя). Благодаря предварително-и съжалявам за латиницата,малко съм скаран с компютъра biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от slowtraveler » 30 Апр 2016 13:10

Благодаря за старанието - когато е изписано коректно няма да имате проблеми...
На въпроса - ами накратко - правиш нови турбо-пътища. От филтъра въздуха отива по някакви тръби до турбината. От там нататък тръбопроводите трябва да са здрави, да държат на налягане. Скобите също трябва да са ОК и добри... Междинния охладител на въздуха го слагаш на пряко обдухваемо място. От там - нови тръби до всмукателния колектор. Изпускателната част - променяш изпускателната система така, че газовете да преминават през турбината. Мазане и евентуално охлаждане на турбината също ще трябва да организираш отнякъде (т.е. отнякъде да докараш масло под налягане и евентуално - антифриз).. Ако е неуправляема турбина (вероятно такава ще слагаш) това е по турбо-пътищата...
Горивната система - евентуално може да се наложи смяна на инжектори. Смяна на компютъра ще трябва да направиш за да може да се настройват картите.
Може да се наложи 'разреждане' на двигателя - отваряне и слагане на дистанцираща гарнитура или слагане на друга глава....
И от там нататък почваш настройки... Щом си скаран с компютъра тогава настройката ще е сложна - ще трябва да разчиташ на външна помощ, която в повечето случаи е скъпа.
Какво ще получиш: повишена мощност (евентуално)... По-капризен двигател (включително към горивото). С по-голяма нужда от корекции. По-скъп за обслужване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

toyota_fen4age
Мнения: 3
Регистриран на: 26 Апр 2016 02:17
Местоположение: Sofiq

4A-GE турбо и кулер?

Мнение от toyota_fen4age » 30 Апр 2016 17:24

Супер,благодаря ти за изчерпателният отговор :) . А имали смисъл да и правя нещо като чип-тунинг на първо време или това не влияе по някакъв начин,и ако е ок,препоръчай ми сервиз :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Celica T16 1.6 4A-GE 1988 - турбиниране на мотора и монтаж на охладител ?

Мнение от slowtraveler » 02 Май 2016 14:55

Чип тунинг на атмосферна бензинка са пари хвърлени на вятъра... Можеш да получиш прираст на мощност няколко единици процента, които едва ли ще ги усетиш.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта