[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Смяна на наконечници на запалителни бобини - профилактика на запалителна система /COP/

Аватар
Akima
Мнения: 7090
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 28 пъти
Получена  благодарност: 51 пъти

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Смяна на наконечници на запалителни бобини - профилактика на запалителна система /COP/

Мнение от Akima » 04 Ное 2017 20:00

Автомобил:
Lexus IS200 XE10 - ниво Executive

Компонент/агрегат:
Запалителни бобини.

Проблем:
Не е наличен - обща профилактика преди зимен сезон.
Моторът работи равномерно в целия диапазон.
При рутинен оглед са открити 3 броя бобини с нацепване по корпуса и 6 броя наконечници с микропукнатини в гумата.

Решение:
Подмяна на амортизирани наконечници на запалителни бобини.
Лепене на "сцепени" бобини.

Процедура по демонтаж:
Сваляте въздуховода и кутията на въздушния филтър.
Развивате 6 броя болтове с глава 10.
Откопчавате бобините и вадите.

Първо се снабдявате с двукомпонентно епоксидно лепило:
Изображение
Изображение
След това се снабдявате с необходимия брой наконечници - в случая 6:
Изображение
Наконечниците са от мотори NZ серия - пасват идеално, най-нови са като производство и се продават отделно - OEM 90919-11009:
Изображение
OEM качество на изработка:
Изображение
Изображение
Изображение
Внимателно и с въртеливи движения отстранявате старите наконечници:
Изображение
Изображение
Ето как изглежда пукнатина в корпуса на напълно работеща бобина:
Изображение
Изображение
Още една фина пукнатина - сцепването е точно по снадката на кожуха:
Изображение
Нов наконечник/ляво/ и стар наконечник/дясно/:
Изображение
На снимката не се вижда добре, но при стискане на новия и стария наконечник разликата е осезаема:
Изображение
Налична е и разлика в цвета на гумата:
Изображение
Размерите са на важните повърхности съвпадат идеално:
Изображение
"Санирана" бобина с нов наконечник:
Изображение
Подготвяме равни части епоксидно лепило:
Изображение
Почистваме бобините с изопропанол/99%/ и запълваме пукнатините:
Изображение
След като лепилото изсъхне шкурим до достигане на оригиналния размер на стената:
Изображение
Залепена и изшкурена бобина:
Изображение
Готовият продукт:
Изображение


Важно четиво по темата - на руски език:
Статья о наконечниках катушек зажигания DIS-6

Манипулацията може да извършите на следните модели мотори:
  • 1AZ-FE, 1AZ-FSE, 1NZ-FE, 1ZZ-FE, 1MZ-FE, 1TR-FE, 1GR-FE, 1G-FE, 1NR-FE, 1SZ-FE, 1KR-FE ,1JZ-FSE, 1UR-FE, 1ZZ-FE
  • 2TR-FE, 2UZ-FE, 2AZ-FE, , 2NZ-FE, 2NZ-FXE, 2SZ-FE, 2GR-FE, 2GR-FSE, 2ZZ-GE, 2SZ-FE, 2AZ-FE, 2AZ-FXE/с доработка на бобини/
  • 3RZ-FE, 3S-GE, 3S-GTE, 3ZZ-FE, 3RZ-FPE, 3GR-FSE, 3ZZ-FE, 3ZZ-FXE
  • 4ZZ-FE, 4GR-FSE
По програма наконечници 90919-11009 са съвместими само с Yaris и IQ, но аз мисля че съвместимостта е следната:
Изображение



"Ремонтът" ми отне 2 часа - основно изчаквах епоксидното лепило и се мотаех на припек.
Моторът работи отлично - поставени са чисто нови иридиеви свещи 90919-01210 - Denso SK20R11.
Процедурата е лесна за изпълнение от внимателен механик-аматьор и може да подобри/удължи живота на вашите COP.
Трябва да отбележа, че автомобилът стана на 216 000 км и това все още са оригиналните бобини от завода - собственици на същия мотор конвертиран на LPG се оплакват от честа смяна на COP, но всяко нещо си има цена.
Цената на един наконечник е под 10 лева - цената на една нова бобина е с множител около 10.
Изводите оставям за вас.


Благодаря на колегата Toyota_forever за доставката на наконечници и свещи - пращайте му поздрави от мен.

Благодаря Ви за вниманието. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

ангелчо
Мнения: 32
Регистриран на: 25 Фев 2018 13:07
Местоположение: Панагюрище
Автомобил: Toyota corola verso1,6 2005g
Благодарил/а: 1 път

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Смяна на наконечници на запалителни бобини - профилактика на запалителна система /COP/

Мнение от ангелчо » 31 Окт 2019 23:52

Здравейте как може да се измери тази запалителна бобина с мултицед за нейната изправност ,и и за какво отговарят четирите пина на буксата

Аватар
rockton
Мнения: 36
Регистриран на: 24 Ное 2010 07:49
Местоположение: С-Ф Захарна фабрика

[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Смяна на наконечници на запалителни бобини - профилактика на запалителна система /COP/

Мнение от rockton » 24 Ное 2019 11:33

ангелчо написа: 31 Окт 2019 23:52 Здравейте как може да се измери тази запалителна бобина с мултицед за нейната изправност ,и и за какво отговарят четирите пина на буксата
С мултицет, нищо не можеш да измериш по запалителната бобина , тъй като "комутатора" тоест елемента който зарежда и разрежда бобината / в случая е IGBT "транзистор"/ е вграден в самата бобина! Изводите на запалителният модул са плюс 12в. ,минус /маса/12в ,команда от ECU двигателният компютър, обратна връзка/контрол/ пак към ECU-то! Днешните системи по запалването на бензинови ДВГ са тип бобина-цилиндър , най добре се измерват под напрежение и по време на работа на двигателя! -разбира се ако има достъп до тях, измерват се с Осцилоскоп и специална сонда която се поставя върху бобината за да се види разряда на високото напрежение, интензитет, утечки, загуби, и т.н. характеристики.
"четенето на грешки" - не е диагностика , "изтриването на грешки" - не е ремонт! 0896633459

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта