Икономичен автомобил ли е Prius?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Какво мислите по въпроса?

Да
79
49%
Не
23
14%
Зависи от шофьора
59
37%
 
Общо гласове: 161

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 11 юли 2017 12:32

Аз като карам Приуса го правя сега около 4.5. Дадох го на жената, че имаше да върти километри през уикенда и тя го докарва до 6.3. tooth.gif
Иначе след смяна на батериите, ако го карам след 22 часа, то без проблем навлизам в границата под 4. punk.gif

п.п. Имам точна статистика от един колега, с който работим на едно място и 90% от маршрута ни е един и същ. И той като мен си води абсолютно точна статистика на разхода. Неговия автомобил е с газ, 1.4 двигател, роботизирана автоматична скоростна кутия.
За това си позволявам да сравнявам Приуса с някакъв алтернативно газифициран автомобил, какъвто спор е воден много назад в тази тема.
При мен средния разход на автомобила ми е 5,19/100. Което по евтините цени към днешна дата за моя град се равнява на 9,65лв/100км.
При газифицирания автомобил, средния му разход е 9,77/100 газ + 1,21/100 бензин = 10,65лв/100км.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

HukuToy
Мнения: 4
Регистриран: 16 юни 2017 21:44
Репутация: 0
Местоположение: Veliko Turnovo

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот HukuToy » 11 юли 2017 14:33

Wolf значи гори добре punk.gif

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 15 юли 2017 00:22

BOz написа:Източник Иначе след смяна на батериите, ако го карам след 22 часа, то без проблем навлизам в границата под 4.

Днес беше време за зареждане. Имах и идеалната възможност да карам доста икономично, като нямаше движение с което да се съобразявам, а само светофарите.
Ето и какъв разход правя при такива условия: tooth.gif

Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 16 юли 2017 00:59

Аз под 3.3 моя не съм го виждал, не знам дали е заради от едни от най-неикономичните гуми - 215/45/17 P-Zero Nero или уморена батерия tooth.gif

Изображение
И 5к км разлика:
Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 17 юли 2017 14:43

Е, този разход не е нормален и не мога да го направя през деня, когато има автомобили около мен.
В случая просто изстисквах максимално, колкото е възможно от глайда и да кажем ако видя светофара, че е червен, то глайдвах до него, та дори не съм натискал спирачката чак да кажем до 12-13 км/ч, като до тази скорост колата забавя само от самия глайд. Когато нямаш коли, които да задържаш зад себе си, то си е постижимо това. Чак до такава степен в разхода не бях слизал, ама редовно си се въртя в диапазона 3.5-3.8 през този часови диапазон.
С такъв глайд относително лесно се слиза под 4, защото хем не чакаш на светофара да светне зелено, колкото и енергия да събираш преди това от самото спиране, хем по възможност запазваш и движението, та да има шанс докато стигнеш до светофара да светне зелено и да не трябва да спреш напълно. В тази игра влиза донякъде и познаване на маршрута и как работят светофарите. Примерно се приближавам до някой светофар, който го виждам от далече, че е червено. Виждам, че зелено е на колите перпендикулярно на моя път. Съответно знам, че следващото зелено е на колите, които са в обратна посока и чак след тях идва ред на зеленото на моя светофар. Демек само като видя, че перпендикулярните коли на моя път минават, то знам, че моето зелено ще "дойде" след поне 40 секунди. И да кажем тези 40 секунди ги използвам за събиране на енергия - демек не глайдвам, а пускам газта, за да започна да регенерирам. Така мога да се домъкна след 20-30 секунди събиране на енергия до светофара и накрая пък директно и на зелено да мина. Ако пък видя, че минават колите, които са срещу мен, то знам, че имам да кажем 20 секунди време - примерно ако веднага на тях им светне червено, то следва моето зелено, което е да кажем 20 секунди. И по този начин си правя сметката, че за 20 секунди най-много трябва да стигна и мина светофара. И така задържам колата в глад режим, за да не губя от скоростта и обикновено ще мина на зелено с почти постоянна скорост. И ей такива неща, които оказват голямо влияние. Ама ако има движение не може да задържаш колите зад теб. Те си държат да стигнат бързо до светофара и да си циклят на едно място. tooth.gif
Само нерви и желание да имаш по принцип. Ама иначе времето за предвижване е едно и също реално погледнато. Така или иначе ще трябва да спреш на светофара и да чакаш. Защо просто да не забавиш времето за стигане до самия светофар? Лесно е като приемеш този възглед. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 17 юли 2017 20:53

Е точно това се опитвам да обясня на много хора - че няма смисъл да раздават газ от светофар до светофар, намиращи се на 5-600 метра и максималната им скорост да достига 100 между тях и после да скачат на спирачкие, но винаги ме плюят, че съм паразит и преча, били бързали да не закъснеят за склада или автомивката на която работят, затова карали Е60 535D, примерно, и т.н. тъпотии... Не можеш да ги научиш подобни от висшата класа с дърт, ама "премиум" автомобил tooth.gif Такъв спор има и у Форд форума сега, та се джавкаме tooth.gif

Мина време, покарал си вече с новите клетки, има ли някакво истинско намаляване на средния разход при нормално каране? Гледам от Спритмонитора си бил на 5.2, а след смяната? Аз все се втелясвам с моята, очаквам да умре всеки момент - все пак е дърта кофа вече, въпреки, че е с реална история и според приусчат на среден пробег, скоро подминах 100-те хиляди мили. Питам, защото моето каране е 50:50 градско:магистрала и в момента съм на 5.1 среден по колонка, което ми се вижда малко високо на фона на приусчат потребителите.

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 17 юли 2017 21:42

Как става това с 5/100 среден раход аз на моят Аурис едвам се задържа под 6/100 worthy.gif ,макар пак е добре.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12565
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 18 юли 2017 00:13

Pyrhel написа:Източник Е точно това се опитвам да обясня на много хора - че няма смисъл да раздават газ от светофар до светофар

Просто трябва да се шофира интелигентно... Винаги... И винаги адаптирано към условията...
Може за теб това да е най-икономичния режим, но ако например заради мотане си оставил да чакат на светофара 10 други автомобила, това в глобален план е неикономично, но и егоистично шофиране :)
Безспорно даване на газ преди червен светофар е едно от най-безсмислените и неикономични действия... Но има и варианти, при които се налага и това действие - гориш например 10гр повече гориво, но получаваш други 'облаги' или намаляваш въздействието си върху трафика (облекчаваш колегите)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 589
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 50
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 18 юли 2017 00:32

Брата като хвана Приуса и като почна газ и спирачка до дупка беше награден с много регенерации и един вид подстрекаван да кара така tooth.gif
pet77 написа:Източник Как става това с 5/100 среден раход аз на моят Аурис едвам се задържа под 6/100 worthy.gif ,макар пак е добре.
Не мога да кажа на какво се дължи, ще трябва да ме повозиш cool.gif
Изображение
Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 18 юли 2017 00:59

Като се има предвид, че имам кола за забавление с ауспухче 2 педи дълго и половин педя широко от турбината през предния капак, която ми дава разход малко над 40/100, не съм от съвсем моткащите се, просто с малко мисъл и поглед по-далеч от носа трябва да се кара - виждат, че остават 4 секунди или светофара зеленото му се е размигало, а са на 200 метра, газ до долу ли е най-разумнто нещо (при положение, че са примерно с умряло, пушещо TDI без душа) и после да свирят гуми в добрия случай или в лошия - минаване 3-4 секунди след червеното)... Аз в такива случаи пускам газта и се довлачвам до светофара, а спирачката натискам чак на 2 метра преди линията. Разбира се, повечето се изнервят и не искат да се "спускат" до светофара, а да стигнат с газ и да тракат на място. По същия начин карам и дизеловия си автоматик и то не с цел икономия, а за лично спокойство. Да не преразказвам ще сложа направо цитат, за София става въпрос:
Типичен пример е бул Ал. Малинов в натоварените часове. Тръгвам от Селския Парк (Бизнес Парк - София) към Цариградско, това са 3.5км с 3 ленти в посока прав булевард със светофари тук-там. Хващам дясната лента и карам с 30 до 40 км/ч. Състезателите, които се бутат като кочовете в стадото, ме изпреварват след всеки светофар, а в крайна сметка под Цариградско пак сме един до друг, защото им е под достойнството да хванат дясната лента и да карат спокойно. Същевременно стигаме по едно и също време до детелината, а са изхабили тройно повече гориво


Пет, не искам да се намесвам към твоя въпрос, за да не ми сипеш пак, че умните и таксиджиите карали Приуси tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12565
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 18 юли 2017 08:05

Pyrhel, разбира се това е разумният и икономичен начин на шофиране. Но както споделих може при конкретни условия избраното от теб темпо да не е най подходящото за икономично шофиране на друг автомобил. Затова или ти или другият ще смятате, че другият не е прав :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1678
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 180
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 18 юли 2017 10:28

slowtraveler написа:Източник Просто трябва да се шофира интелигентно... Винаги... И винаги адаптирано към условията...

Това е самата истина.
Понякога въпреки, че няма смисъл да се напъваш до следващия светофар, защото очевидно е червено на него, то някой зад мен като е решил, че иска да лети, то гледам да се движа с по-голяма скорост от общото движение, само и само да не всявам допълнително напрежение въпреки, че предната му емблема ми е на камерата на капака отзад.
Отделно да кажем по маршрута ми имам два светофара, на които се минава много трудно - по 2-3 коли само. И това се случва само заради малоумниците по пътя, които чакат да им светне зелено, този пред тях да тръгне, за да се сетят, че трябва да включват първа и да започнат дългата процедура по отпускане на съединителя. И докато минат през нея, то вече светофара е в червено. На тези светофари винаги гледам да съм захапал предния за бронята и той като тръгне все едно сме залепени един за друг, не създавам никакъв "ластик" между нас. И на такъв принцип минават минимум двойно повече коли.
Ама както каза трябва да се кара умно и с мисъл.
Pyrhel написа:Източник Мина време, покарал си вече с новите клетки, има ли някакво истинско намаляване на средния разход при нормално каране?

Истинско намаляване още трудно да се забележи, честно казано. Но съм изразходвал и по-малко от един резервоар след смяната.
Но като наблюдавам нещата, то батерията я "яде" големите товари - да кажем да тръгнеш само на батерия и да вдигнеш да кажем 40км/ч. А там както знаеш тя много бързо свършва при такива товари и да кажем (предположения) ако преди съм могъл да ускоря да кажем 5 пъти с един заряд, сега да кажем мога да го направя това 6-7 пъти, но като го съпоставиш това със самото изминато разстояние, то ще видиш, че реално не изминаваш кой знае колко при такова условие. Реално има полза от цикленото на едно място, че дава малко по-дълго време, но както казах, все още нямам статистика, за да видя дали това ще бъде усетено в реалния разход. Лично си мисля, че ако има то ще е нещо незначително, защото реално разхода се определя от стила на каране на този автомобил, а не толкова от капацитета на батерията.
Единствената забележима промяна се изразява за сега във времето на зареждане и разреждане на батерията. Сега е много по-статична - както не мога да я напълня толкова лесно, така не мога да я изпразня също толкова лесно в сравнение с преди. Но това го казвам на база опит, защото си познавам маршрута и при какви условия с колко батерия съм разполагал през различните "етапи". :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Pyrhel
Мнения: 48
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 2
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 18 юли 2017 14:21

О не, НЯМА условия, в които да е подходящо да караме със 120-130-140 от светофар до светофар. По околовръстното и големите булеварди в София вече се кара по-бързо от магистралата (вероятно, защото по магистралата ги е страх да раздават газ с тия кенефи, че ще им трябва бърз кредит за пътна помощ). По въпросния бул. Малинов всеки ден има потрошени огради или спирки, от време на време и смъртни случаи точно заради 100++ км/ч на червено и удар между вратите в друга кола, излязла на зелено. Живея в близост до въпросния Селски парк, та всеки ден минавам по няколко пъти и ги гледам (вечер и чувам... А клаксоните - не wink.gif) какво правят. Изтрих си надолу поста, не ми се чопли и тук тая темата... worthy.gif

БОз, това чета и в приусчат как непрекъснато говорят за бързо пълнене и изпразване. Какво се разбира под "бързо"? Според мен моята се изпразва бързо, но пък ако имам подходящи условия по равно с предварителна засилка, на батерия изкарвам по около 1км със скорост 70-75 км/ч. между 1 чертичка до пълно и 2 до празно, като както казваш - последните свършват осезаемо по-бързо от първите. После пали бензиновия и обикновено показва 1 черта и му трябва повечко време докато "напълни" втората, а нагоре се зареждат по-бързо.

Също така, понякога ми се случва на светофар да не загасне моторът, а батерията да е 1 черта до максималното състояние, което ми се струва странно. Поработи около минута и чак тогава спре, понякога и не спира, а хибрид индикатора не показва да се зарежда батерията през това време, все едно моторът трака на празен ход. Това е понякога, обикновено седя тих на светофарите. И това не е, когато двигателя се върти от ел. мотора, за да изразходва презаредена батерия от спирачки при спускане.

Странно поведение има, това и четох - сложни алгоритми - при еднакви условия не винаги едно и също поведение, не мога да схвана дали е правилното или имам батерия на смъртния одър stretcher.gif tooth.gif

Да взема утре да мина през ТМ ауто да покарам някоя, за да сравня w00t.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12565
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 328
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 18 юли 2017 17:13

Никой не говори за 120-140 между светофарите... Ти говореше за доста по-нисък порядък на скоростите...
И ако например ти се движиш с 10км/ч, то това може да не се отрази за тези зад теб, но цялата колона е принудена да се движи с такава скорост. И съответно през предхотното кръстовище ще минат по-малко автомобили ако опашката е по-дълга...
Затова и споделих, че трябва да се мисли по-глобално и колегиално - тогава всички ще са доволни (или по-малко недоволни :) ) drunk.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pet77
Мнения: 55
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 19 юли 2017 17:40

Pyrhel аз си карам доста спокоино такива състезателски маниери изчезнаха отдавна,е то понякога на всеки му се случва нещо подобно :D .А за батерията и на мен ми се е случвало да върви мотора на място а да не зарежда.
Auris Touring Sports HSD


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост