Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

biro
Мнения: 439
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 35
Местоположение: Русе

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот biro » 14 ное 2017 14:56

Похвално за труда.
offtopic.gif
В неделя бях паркирал до х-л Дунав и намерих на чистачката си твоята визитка на сервиза за хибриди. Исках само да вмета, че през следващите 70 месеца или 195800км хибридът ми ще е в гаранция. Докато тя изтече се надявам да съм се научил от лекциите как се ремонтират и обслужват хибриди drunk.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017
Avensis II 2.0 D4D 126к.с. T25 1AD-FTV 2008

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 21 ное 2017 15:15

Урок 3 Лекция 7

Забавяне и движение по наклон

Когато плавно забавяте движение или се спускате под малък наклон, отпада необходимостта от предното количество енергия. Поради тази причина намалявате натиска върху педала на газта и ДВГ намалява оборотите. За по-бързо забавяне или при спускане при по-голям наклон спирате да натискате педала на газта. В момента, в който си махнете крака от там ДВГ веднага гасне. При последващо натискане на педала МГ2 започва да увеличава оборотите си и ако неговата енергия е достатъчна да движи автомобила с необходимата скорост ДВГ не пали.

Вече писах как при бавно движение МГ2 може да достави цялата необходима енергия при изгасен ДВГ. Режим EV може да бъде зададен по подразбиране (ръчно) до скорости 45-50 км/ч. Но за всеки автомобил тя е фиксирана и автомобилът ще ви уведоми със звуков сигнал и надпис върху дисплея, че този режим се изключва. Това не означава, че автомобилът не може да се движи само на ток при по-високи скорости. Засичани са случаи на движение само с електроенергия и при скорости над 90 км/ч, когато има лек наклон в наша полза. На равен път аеродинамичното съпротивление позволява на автомобила да се движи на ток до 64-67 км/ч. Увеличаването на скоростта ще доведе до запалване на ДВГ.

При по високи скорости системата трябва да защити МГ1 от много високи обороти по същия начин, както когато се движи. Единствената разлика е, че короната получава енергия не от движението на колата, а от мотора МГ2. Същевременно генераторът МГ1 все още произвежда енергия със съпротивление съизмеримо на оборотите на въртене.

В резултат на това двигателят е принуден да се върти на празен ход без гориво и без искра на запалване. Разбира се, въртейки се така, МГ1 отнема енергията, която иначе би ускорила колата. Някои загуби на енергия отиват за въртенето на ДВГ, но основната част се усвоява като електричеството, произведено от MG1. Той просто става източник на електроенергия за да допълни частично енергията, консумирана от MG2. А останалата излишна електроенергия, ако има такава, отива във батерията.

следва продължение

инж. Пламен Пеев

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 73
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 21
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 21 ное 2017 15:32

Урок 3 Лекция 8

Заден ход

Схема 13.jpg

Приус няма никакво зъбно колело за заден ход, което би му позволило да се движи на заден ход с помощта на ДВГ. Затова, той може да се движи назад само с помощта на МГ2, т.е. само на ток.

ДВГ не може да помогне директно за такова движение. В болшинството от случаите автомобилът гаси ДВГ, в момента в който включим на задна. Докато МГ2 се върти назад, короната на планетарния механизъм също ще се върти назад. При това положение ДВГ не работи. Това означава, че оста на сателитите също не се върти. Следователно МГ1 ще се върти напред. Той се върти на празен ход без да потребява електроенергия, но и без да произвежда. Това е подобно на режим EV, но наобратно. Блокът за управление не позволява на автомобила да се движи много бързо с цел да защити МГ1 от много високи обороти. (Схема. 14)

Схема 14.jpg


Ако ДВГ продължава да работи, когато скоростният лост е в положение R, например в случаите, когато заряда на ВВБ е малък, МГ2 пак ще движи автомобила назад, както преди. Единствената разлика е, че оста на сателитите ще се върти напред, а слънчевото колело и МГ1 ще се въртят по-бързо напред и компютърът трябва да ограничи задната скорост на колата до по-ниска скорост, за да предпази МГ1 от прекомерно високи обороти на въртене. Енергията в този случай може да бъде взета от генератора МГ1 за захранване на МГ2 и за зареждане на батерията (Схема. 15).

Схема 15.jpg


Да се разбере взаимната връзка от всички тези процеси, които се случват едновременно в силовия агрегат е сложна задача. Затова нека да поясним. Назад автомобилът се движи само от МГ2, а ДВГ почти никога не работи. МГ2 се захранва с електроенергия от ВВБ. Но ако заряда е малък и вие се движите на заден ход по-продължително време ДВГ ще запали. Това ще се случи, когато нивото на батерията падне под 44%. Тогава МГ1 ще започне да произвежда електроенергия, с която ще се захранва МГ2 и ще се зарежда разредената ВВБ.

Реални и въображаеми опасности, очакващи механика по време на ремонта на хибридни автомобили.
Като правило при появяване на нови технологии се появяват и нови опасности – реални и измислени. Днес ние вече не се страхуваме да използваме ежедневно и ежеминутно клетъчни телефони и сме сигурни, че телефонът не може да ни „изпържи“ мозъка. Простата действителност е, че ние бързо свикваме с новите технологии и те стават реалност в нашия живот без да се страхуваме повече от тях.

Ние бързо забравяме дори и за напълно реални опасности. Спокойно се отнасяме към скорости от 90 км/ч в една кутия от стомана, стъкло и пластмаса, движеща се на 4 гуми на метри от подобни обекти, които се движат в противоположна посока. На борда на всяко превозно средство се намират десетки литри лесно възпламеними течности и избухливи газове. И тази ситуация никого ли не плаши? Но когато някой е снабдил автомобил с мощна електрическа система, ние веднага почваме да нервничим. В този раздел аз искам да поговорим за опасностите при обслужването и ремонта на Приус.

следва продължение
инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта