Икономичен автомобил ли е Prius?

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Какво мислите по въпроса?

Да
84
50%
Не
24
14%
Зависи от шофьора
61
36%
 
Общо гласове: 169

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 14 яну 2018 00:59

stoyanov.bs написа:Източник Според това проучване, разликата в разхода между съседни размери джанти(гуми) е около 2%, което отнесено към разход на приус е около 0,1л/100км.

От същият източник може да се направи и друг извод - съгласно техен цитат разликата е 10% в разхода между гуми, широки 235 и 195....
Същата разлика (40мм) има и между гуми, широки 175 и 215, което навярно означава същите 10% разлика в разхода и на Приус...
Което прави грубо 0.5л/100км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

stoyanov.bs
Мнения: 61
Регистриран: 26 апр 2014 19:55
Репутация: 1
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот stoyanov.bs » 14 яну 2018 10:13

slowtraveler написа:Източник
stoyanov.bs написа:Източник Според това проучване, разликата в разхода между съседни размери джанти(гуми) е около 2%, което отнесено към разход на приус е около 0,1л/100км.

От същият източник може да се направи и друг извод - съгласно техен цитат разликата е 10% в разхода между гуми, широки 235 и 195....
Същата разлика (40мм) има и между гуми, широки 175 и 215, което навярно означава същите 10% разлика в разхода и на Приус...
Което прави грубо 0.5л/100км...

Колега, нали точно това ти писах - разликата в разхода между съседни размери гуми/джанти е около 0,2%, съответно между 4 размера ще е около 0,8%.
За да сме коректни размера на 235 е по-добре да не се вклюкчва в сметките, тъй като при него има 3 мили(може и проценти да са) грешка в показанията на скоростомера.
Виж между размер 225 и 195, тази грешка е еднаква, а разликата в консумацията на гориво между тези размери е около 6%, т.е. около 0,3л/100 приравнено към разхода на приуса.
Моят приус е с гуми 195/55/16 и 110к.с.(комбинирана мощност) по спецификация. Колко според теб е адекватния размер гуми за кола от такъв клас?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 15 яну 2018 00:41

Накратко - според Тойота разликата в разхода на Приус с 15 (195) и 17 (215) инчови колела е 0.1/100.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2018 09:56

stoyanov.bs написа:Източник Колко според теб е адекватния размер гуми за кола от такъв клас?

175 според мен си е ОК...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 15 яну 2018 13:06

А бе малко трудна работа. Вярно, че хибрида е с малки дискове, но тоя размер те ограничава доста силно в 14" колела, а както знаем някои нови коли (Аурис да кажем) се събират в 16-ки вече.
Освен да те вкарат в някакви екзотични гуми, като на БМВ и3 да кажем - 155 на 20". wacko.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2018 13:42

Всичко е относително :)
На времето 16-ките бяха екзотични гуми :) За 175 - да не говорим (доста от колите си бяха със 145-155 :) )....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 15 яну 2018 17:22

slowtraveler написа:Източник Всичко е относително :)
На времето 16-ките бяха екзотични гуми :) За 175 - да не говорим (доста от колите си бяха със 145-155 :) )....

И тежаха под тон, и спираха колкото да се каже, че спираха и т.н.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 15 яну 2018 17:42

Теглото не е чак такъв параметър... Според тази логика 215 са малко за автомобил 270к.с около 2 тона??? Или 225 за среден спортен седан 320к.с. ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 16 яну 2018 13:53

Знаеш, но все пак си сложил въпросителна, за това пиша. За да спреш дадените кила, то трябва топлината да я разсееш някъде. И за това ти трябва джанта, а не гума, за да може да събереш някъде диск, който да може да топли атмосферата. За това не визирам главно широчината, а големината на "стандартна" джанта. И понеже малко или много широчината на гумите са свързани и с големината на джантата, за това еднолично не мога да кажа, че 215 или 225 е малко или много. Защото да кажем в 17" джанта спокойно влиза някой топуз, който е да кажем 330+мм и има възможността да разсейва доста голямо количество топлина, преди да спадне ефективността. Така, че при 225 гума, която е напълно нормална за 17" джанта, то мисля, че ще успее да се справи в твоя пример спокойно.

п.п. Лично аз не мога да се сетя за "седан", който да е над 300кс и да излиза от завода с 225 гуми. Просто на тези коне им трябват дискове, които обикновено са над 340мм, което вече си отива към 18" джанта, на която джанта отиват в "стандарт" към 235-245 и т.н.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 16 яну 2018 15:37

Грешни са ти представите за 'стандарт'.... Инфинити G37x как ти се струва?
330мм обикновено си иска 18" джанта... А 17 обикновено се спират до 320мм... Инфинитито си дойде със 18"... Маздата май бе 17" / 215 и пак бе над 270к.с (щатска)....
Към това добавяме особеностите на хибрида - регенеративно спиране, липса на спортни амбиции и т.н... Все неща, позволяващи да се намали диаметъра на диска...
Та да се върнем на хибрида - както сам споменаваш, на приуса дискчетата май са 255мм? Т.е. не е проблем да се слага и тънка гума, съответстваща на широкоразпространени съотношения и размери?
И също така сам отбелязваш, че екологично насочените автомобили започват да ползват 'нестандартни тънки' размери гуми, макар и с голям диаметър на джантата...
Та 'за какво се борим' ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 729
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 60
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 16 яну 2018 19:10

По-широка гума = по-голямо сцепление, намален спирачен път, устойчивост в процеса на спиране и т.н. Същата причина, поради която колите не могат да ускорят по-бързо от 2 секунди...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 16 яну 2018 19:26

WoLF написа:Източник По-широка гума = по-голямо сцепление

Би ли го доказал с формула (насочващ въпрос ) :) Или твърдението е частен случай? :whistle:
Влиянието на широката гума съвсем не е толкова пряко, и е вследствие на странични фактори.
По същият начин обосновано мога да твърдя: По-широка гука = повишен разход, повишена опасност от аквапланинг, по-малко сцепление при определени повърхности, неусточивост при неравен/грапав път, повишена подресорна маса и т.н.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 16 яну 2018 22:09

slowtraveler написа:Източник Грешни са ти представите за 'стандарт'.... Инфинити G37x как ти се струва?
330мм обикновено си иска 18" джанта... А 17 обикновено се спират до 320мм... Инфинитито си дойде със 18"... Маздата май бе 17" / 215 и пак бе над 270к.с (щатска)....
Към това добавяме особеностите на хибрида - регенеративно спиране, липса на спортни амбиции и т.н... Все неща, позволяващи да се намали диаметъра на диска...
Та да се върнем на хибрида - както сам споменаваш, на приуса дискчетата май са 255мм? Т.е. не е проблем да се слага и тънка гума, съответстваща на широкоразпространени съотношения и размери?
И също така сам отбелязваш, че екологично насочените автомобили започват да ползват 'нестандартни тънки' размери гуми, макар и с голям диаметър на джантата...
Та 'за какво се борим' ?

Добре ми се струва. Значи има някакви изключения. Като 155 на 20" или пък 375 на 13". Което не променя фактите.
Но това не променя факта за мощността и масово използваните размери.
И за дисковете грешиш. Примерно БМВ-то ми беше с 330 на 17". Ама това са подробности.
За Приуса си е така. Нищо не пречи да влезеш да кажем на 175 14".
Иначе аз за нищо не се боря по принцип.

П.п. В едното мнение говориш за спортен седан, а след това за липса на спортни амбиции. Обърках се вече. Вече ще изразя лично мнение, че с тия убити дискета, като направи 3 обиколки на Калояново дори, тази псевдо "писта" това Инфинити няма спиране. Хем слагаш 300 коня, ама само ако веднъж решиш да ги използваш, еднократно. Може би в това визираш липсата на спортни амбиции. :D
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13535
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 458
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 17 яну 2018 01:32

За дисковете си прав - моите са 350 и стават 18", но не и 17"...
А какво си се объркал - не знам... Инфинитито съвсем не е хибрид, а за липсата на спортните амбиции изрично съм указал хибрида от този ценови клас - Приус, Аурис...
За Инфинитито - не бери грижа - може да скрие топката на доста 'конкуренти', като си спира много добре :) Също както и Маздата - нея поне съм я пробвал в юнашки завои и нямаше осезаем фадинг...
Та да обобщя за да не се объркваш толкова, а и за да се върнем в темата (споменаването на други марки бе единствено с цел да се илюстрира, че широките гуми е нещо доста относително):
За мен поставянето на широки гуми на Приуса вреди на разхода, без да има някаква осезаема практическа полза...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1867
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 223
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 17 яну 2018 09:49

slowtraveler написа:Източник За мен поставянето на широки гуми на Приуса вреди на разхода, без да има някаква осезаема практическа полза...

Щом има повишаване на килограмите и размера, то харчи повече, да. Както от Тойота твърдят разликата се изразява в 0.1/100. Лично за мен това не е повишаване, което ще може да го усетиш, защото от самото каране може да загубиш 20 пъти повече в разхода.
Но конкретно за Приус ако говорим, при тези модели със 17" гуми разликата не е само в размера на гумите/джантите, а има и разни промени по кормилната уредба, ъгли и т.н., с цел да се промени цялото представяне на автомобила, а не се разчита само на промяна на размера на джантата, провокирано единствено от чисто визуален характер.

п.п. Ако може да разкараш последните няколко мнения от тази тема би било много добре. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост