Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

ultrashock
Мнения: 8
Регистриран: 07 фев 2018 09:15
Репутация: 0
Местоположение: София

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот ultrashock » 13 фев 2018 15:38

Бюджета ми е 35к да кажем, ако има някоя екстра, която много ме грабва може и до 38к. Иска ми се да вляза и под бюджета. За момента съм гледал Шкода Октавия, която е горе долу на тези пари, но и от нея не съм впечатлен. Снощи бях в Опел и да си призная новата Астра ме впечатли, двигателя който е 1.4Т 150кс, но нямаше наличен автомобил за тестдрайв.
Тойотата ми харесва поради няколко причини - хибридната система и ниския разход на гориво, външно ми допада, допада ми и просторния багажник на комби версията, ниския данък. Това което не ми хареса е мощността й, плашещия поне за мен звук на ск. кутия и малко странния интериор.
Ще изчакам и тестдрайв на опела и вече не знам към коя друга марка да се насоча в този клас.
Лексуса е ок, но цените са worthy.gif

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 467
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот mfandakov » 13 фев 2018 15:46

Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 164
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот peterhr » 13 фев 2018 15:58

То затова е Турбо, за да върви по-добре на ниските обороти. От 1.4 не е толкова фрапантно 150 коня. Има и доста по-изцедени мотори.
А пък новата кола е с гаранция, никой не купува нова кола и да мисли как ще е на 300 000км. Повечето хора, вероятно първо ще загубят гаранцията по години, а не по километри. Така че дори и този мотор ще има достатъчен ресурс за първия собственик.

Аз също гледах Астра, но тогава беше 140 коня (по-стария модел). Но само един от вносителите имаше наличен такъв двигател за тест, но трябваше да чакам и се отказах.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13078
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот slowtraveler » 13 фев 2018 16:03

mfandakov написа:Източник Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.

Който не е карал турбобензинка, не знае що е то въртящ момент от ниските - врътне ли турбината (т.е. вдигнеш ли около 1500-1800об/мин за да почне да надува ефективно) то това моторче те залепя на седалката, защото вече е достигнало около 100% от максималния си въртящ момент :)
За здравината - да, както всичко усложнено (турбина и т.н.) и изцедено - ресурса няма да му е като на атмосферка... :)
Но не бих сравнявал хибрида с турбобензинка, пък била тя и малка - съвсем различни са целите на двете 'идеи'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 467
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот mfandakov » 13 фев 2018 16:11

Имам близък който вкара едни 6000 евро в ремонта на такъв мотор,добре че бе гаранционен автомобилът и плати само 2300евро.
Не казвам че масово това,но
"Публикувано във факти."
Шефът на VW обяви край на даунсайзинга
Ръководителят на концерна Volkswagen Херберт Дис обяви на всеослушание, че ерата на т.нар. даунсайзинг е приключила. "Стремежът на автомобилните производители към намаляване на обема на двигателите приключи" - бяха точните думи на Дис пред Car Throttle.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 467
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 58
Местоположение: Пловдив

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот mfandakov » 13 фев 2018 16:27

slowtraveler написа:Източник Който не е карал турбобензинка, не знае що е то въртящ момент от ниските - врътне ли турбината (т.е. вдигнеш ли около 1500-1800об/мин

Е аз имах едно Е38 M73 326 ps 490Nm,вървеше си доволно. punk.gif
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1800
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот BOz » 13 фев 2018 22:41

mfandakov написа:Източник Аз кола 1.4 150кс,не бих си взел,нали знаеш на кои обороти ги вади тези 150кс.
И какъв е ресурса на това моторче с турбина 1.4 дето вади 150кс.

Обикновено на по-ниски от атмосферните двигатели.
Технолгиите се развиват. Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра. Минават години и стават 2-3 и т.н. И сега сигурно караш някой 2 литров двигател с мощност колкото за 4 през 50-те, ама не се притесняваш чак толкова. smile.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 65
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот pet77 » 13 фев 2018 23:06

Бих избрал aurisa,мисля че е по- надежден и икономичен както и да го погледнеш,за вървежа Опела ще е по добре но мисля че може да се преглътне.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13078
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 382
Местоположение: Варна

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот slowtraveler » 13 фев 2018 23:33

BOz написа:Източник Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра.

Не че нещо, ама по онези години нямаше много 5-6 литрови двигатели... А също и турбомоторите бяха изключение :)
1.8 бе нещо голямо, пък камо ли 2л :) Все пак в началото на 70-те години имаше сериозна световна петролна криза... Да, нямам ясен спомен от началото на 70-те, но от средата нататък и у нас се усети кризата (е, не като в началото на 90-те, но си я имаше де)...

Също мисля, че Ауриса хибрид ще е по-добрия избор...

Ето причината за изчезването на големите двигатели :) (цената на петрола:
Изображение
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1800
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот BOz » 13 фев 2018 23:42

slowtraveler написа:Източник
BOz написа:Източник Представи си да кажем през 70-те и 80-те, когато пи-масово навлизат турбините тия с по 5-6 литровите двигатели какво са си мислили за новите 3-4 литра.

Не че нещо, ама по онези години нямаше много 5-6 литрови двигатели... А също и турбомоторите бяха изключение :)
1.8 бе нещо голямо, пък камо ли 2л :) Все пак в началото на 70-те години имаше сериозна световна петролна криза... Да, нямам ясен спомен от началото на 70-те, но от средата нататък и у нас се усети кризата (е, не като в началото на 90-те, но си я имаше де)...
Също мисля, че Ауриса хибрид ще е по-добрия избор...

То и аз нямам спомени но не пречи да чета историите на развитията. И точно не случайно визирах цели две десетилетия, именно заради началото на 70-те и историческото БМВ и след това в края на 70-те и през 80-те света се преобръща в това направление.
А зад океана преди петролната криза В осмаците са си нещо абсолютно нормално по това време.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

ultrashock
Мнения: 8
Регистриран: 07 фев 2018 09:15
Репутация: 0
Местоположение: София

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот ultrashock » 15 фев 2018 09:21

Благодаря за съветите и насоките! И мен ме притесняват тези нови малолитражки с много коне. Притеснява ме и хибрида, тъй като е технология, която е изцяло непозната за мен, въпреки че има доста информация в Интернет.

Вече гледах няколко марки и за сега фаворитите са ми Toyota Auris и Opel Astra. И двете са един клас автомобили и двете ми допадат визуално и като размери. В очакване на тестдрайв на Астрата съм и тогава ще взема окончателно решение. Дотогава мисля да погледна Киа и Сеат. Вчера бях във Форд, просто информативно - по голямо дърво от фокуса няма :)
Тъй като форума все пак е на Тойота, нека обсъдим конкретния модел тук. Както споменах и по-горе за Ауриса - разсъжданията ми във връзка с притежание на този модел са основно:
- Липса на мощност - притеснява ме факта, че колата върви добре само в Power режима и да се случи да я карам само в този режим, което никак няма да е икономично;
- Шумна скоростна кутия и странно чувство, подобно на тролей, който предизвиква при ускорение. Притеснява ме колко ще е шумна с 130-140км/ч?;
- Положителните страни са: все пак е нов еко автомобил, нисък разход на гориво, нисък данък, добри лизингови условия и 6 години гаранция на Тойота, също и ниска цена на автокаско - 1370лв за първата година(за всички други марки е 1500-1800лв)
- Не съм се сблъсквал с гаранция на нов автомобил - според търговците включва всичко, което не е консуматив. Но наистина ли е така? Какви са ви впечатленията от сервиза и гаранцията на Тойота, независимо от модела?
- И последно - кое ниво на оборудване си струва? Не успях да видя нормални фарове на Аурис, само LED, които са в последното ниво на оборудване и цената вече е доста висока, е включва и панорамен таван, който много ме впечатли.

pet77
Мнения: 65
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот pet77 » 15 фев 2018 17:20

Колега,аз шум в скоросната кутия не съм забелязъл понеже до колкото знам няма такава,просто усещането е странно когато няма превключване.Току що пътувах от Стара Загора до София четири човека скорост 130~140 км/ч повечето на темпомат розход 7/100км но на обратно е под 6.Двигателят ръмжи повечко само при ускорение и нагорнище но после отихва.Като изолация е по- слаба и се усещат леки шумове от съпротивлението на вятъра,но все пак е Аурис не Лексус.Като динамика до 100 е доволно после нищо асобенно но това може да го пробваш. За сервиза немога да кажа още не съм ходил.Ако се сетиш друго питай.
Auris Touring Sports HSD

IliyanNikov
Мнения: 7
Регистриран: 27 яну 2017 11:08
Репутация: 0
Местоположение: Varna

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот IliyanNikov » 15 фев 2018 21:15

Здравей, мога и аз да добавя за въпросния модел впечатления след 1 година и близо 40 000 пробег. Взех колата точно заради хибридната технология и затова че е комби. Имам две малки деца, та големия багажник беше задължителен. Има какво да се желае от качеството в интериора но другото е добре. Минал съм вече 2 пъти смяна на консумативи. На 15000 км ми излезе 300лв, с на 30000км 390лв. Годишен данък за Варна 52лв. Този така наречен силен шум от скоростната кутия е само при ускорение и изкачване. За мен чувството че автомобилът не ускорява достатъчно добре е субективно. Едно на ум при изпреварване имам само при изкачване. Дори и на еко режим при натиснат до долу педал на газта си ускорява както трябва. Разхода ми за тези 40к км е малко под 5.3 като това се дължи на честите ми магистрални пробези. Най ми харесва градското шофиране, там си е удоволствие. Когато преди година търсих автомобил и аз разгледах почти всичко възможно в този клас и ценови диапазон. Ауриса надделя с цената, която получих и това че съпругата ми имаше желание да я кара а не като предната :)
2017 Toyota Auris TS HSD

Hursa
Мнения: 854
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 17
Местоположение: Козлодуй

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот Hursa » 15 фев 2018 21:38

Ако мощността в Power режим ви задоволява, трябва да имате в предвид, че в еко и нормал режими максималната мощност не се редуцира. Изменя се реакцията на системата (според мен и „захранването” на двигателя) към действията на шофьора (към педала на „газта”). При напълно (и почти напълно) натиснат педал реакциите в трите режима се изравняват (според мен). До колкото разбирам и до колкото съм проследявал разхода не зависи силно от режима в който шофирате. Нещо повече – ако шофирате динамично - сравнително резки забавяния с последващи резки и големи ускорения (педала в „пода”), ще имате по-малък разход в пауер режим по сравнение с другите режими, ако и в тях шофирате по същия начин. Това е според мен, не съм засичал при такова шофиране в различни режими, но в планината обикновено шофирам в пауер режим и не съм установявал повишен разход.
За шума от скоростната кутия – както пише и колегата преди мен, няма такава smile.gif . (Всъщност на какъв да е автомобил не мисля, че може да се отдели на слух шума на скоростната кутия, ако е в добро състояние, на фона на шума на форсиращия се при рязко ускорение двигател.) Коментирано е често, но ще си позволя да го повторя, при рязко ускорение на хибрида на тойота или на автомобил с вариатор – управлението на системата извежда още в началото двигателя на високи обороти (около максималната мощност). Докато при автомобил с превключване на предавките на степени – двигателя при всяко превключване минава през средни до високи обороти (дори „свободен” ход в момента на превключване)(така, че минава и през целия този „звуков” спектър smile.gif ). При автомобил с вариатор и при хибрида двигателя работи на високи през цялото ускорение. (Не е нещо ново и вероятно го знаете, съжалявам.)
Аз от ускорението на автомобила съм доволен при всякакви скорости и особено в планината – е не е спортен автомобил, все пак мощността му е далече от такъв. И когато се шофира в еко, а в такъв режим шофирам основно, трябва да се има предвид известното забавяне на реакцията в първия момент след натискането на педала.
Иначе – шумоизолацията на купето не е особено добра, но това е за стария модел, за новия, не мога да кажа.
За гаранционното обслужване – не ми се е налагало да го ползвам. Дори габарит не съм сменял от както е купена – 6 години. За обслужването в тойота – сменял съм само масла и филтри, по „график” обслужване – според мен не е скъпо (и антифриз със спирачна течност).
(За конкретните сервизи, не бих искал да коментирам тук за да не „засегна” колегите от Варна smile.gif .)
пс За фаровете - на стария модел късите не са особенно добри. За нивото на оборудване - на мен ми допадат екстрите, които има при ниво сол (или както там се чете), сол екстра не съм го виждал - любопитно ми е как се "представят" -- лед фаровете.
Последна промяна от Hursa на 15 фев 2018 21:57, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

pet77
Мнения: 65
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Съвет за покупка на Auris HSD хибрид

Мнениеот pet77 » 15 фев 2018 21:54

И за двете мнения по горе абсолютно съм съгласен :thumbsup: .
Auris Touring Sports HSD


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта