Икономичен автомобил ли е Prius?

Модератори: мехаННика, Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI

Какво мислите по въпроса?

Да
75
48%
Не
22
14%
Зависи от шофьора
59
38%
 
Общо гласове: 156

pet77
Мнения: 41
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 28 юни 2017 15:15

То при всички положения с 120 ще гори повече,но все пак 5/100км или 5.5 е абсолютно приемливо.Както написах по горе разхода който ми показа беше на темпомат и почти несъм я развалял скороста.Само че, ако това беше в Чехия примерно щеше да е поне 6 и отгоре, а ако се движиш с 90 там може и 7да отиде понеже теренът е кофти а Бургас - Стара Загора си е лек маршрут.
Auris Touring Sports HSD

Pyrhel
Мнения: 46
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 1
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 28 юни 2017 19:48

Много хубаво го каза - приемливо, но не и икономично. Според мен Аурис комби / Приус могат да се отнесат към Пежо 308 или Фокус като големина. А като мощност бих ги сравнил с новите Евро-6 мотори 1.6 Blue-HDi (120 кс) и 1.5 TDCi (120 кс), те са доста по-икономични като л/100. Та даже дори 2.0 Blue-HDi и 2.0 TDCi (по 150 к.с.) са по-икономични, а цените им започват доста надолу, а топ оборудванията стигат до началните на Аурис комби HSD / Приус. Ама то дори и старите 2.0 HDi и 2.0 TDCi по 140кс са с по-нисък реален разход... Да не говорим за икономичните им серии като 100 кс е-HDi и ECO-Netic...

pet77
Мнения: 41
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 28 юни 2017 22:21

Ами какво да ти кажа то не е само до Единият литър по малко изгорено гориво,виж критиките и забраните срещу дизеловите автомобили а да не говорим на това пежо ,ако му попадне кофти нафта голям рев го чака сабственикът.Аз съм имал френски автомобил и не бих си взел пак.
Auris Touring Sports HSD

Pyrhel
Мнения: 46
Регистриран: 03 апр 2017 19:22
Репутация: 1
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот Pyrhel » 29 юни 2017 00:24

Не съм съгласен - какви ограничения, недей вярва на хахави новини. Ограниченията са допълнителна такса за дъртите кофи за влизане в определени градове, така е и с камионите, те даже плащат на км спрямо евро нормата, дори по магистралите.
Аз също имам досег с PSA дизели (и пак бих взел, даже клонях повече към новия 1.6, вместо Тойотата) и тук не съм съгасен, всичко е въпрос до хубав филтър и да няма тубаджийски истории с вода, но това се отнася за всеки дизел от тоя век. С предните ми 2 дизела съм минал близо 350к км и съм имал 0 проблеми с горивната с-ма. Е, ако изключим, че преди няколко месеца бобината на единия инжектор на 2.2 HDi-то изгоря и трябваше да направя инвестиция от 50-тина лв :)
За нова кола не виждам каква разлика има в поддръжката, HSD-то единствено спестява едни 300-500 лв на 120 хил. км за ремъци и ролки. Тука (както и малко назад и напред в постовете) бях писал с цифри. Мисълта ми е такава, че привидно икономичния автомобил след 3-4-5 години употреба не е толкова икономичен като се тегли чертата на общите разходи - поддържка и гориво и то при положение, че се кара ЗДРАВ автомобил. Ако е кенеф си е е**ло майката, без значение от марката - само висене по сервизи...

Не ме разбирай погрешно, кефя се на хибрида, тихичко, няма вибрации, ускорява що-годе адекватно и за бензин не му е лош разхода, особено в града, просто не трябва да се пренебрегват другите марки и техните мотори.

Да не съм само офтопик, колко мръсно е това с каталожния разход и измерването му в лабораторните условия, аууу... На Приус 3 в Европа му дават 3.9л/100 смесен, а в Щатите - 4.7л/100 и то при положение, че всичко му е 1:1 по задвижване, мотор, батерия. После се чудим 'що едвам докарваме каталожните данни... guns.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 11915
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 230
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 29 юни 2017 08:21

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 440
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 37
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 29 юни 2017 09:57

Точно причината, поради която взех хибрид stupid.gif punk.gif
Изображение - първата
Изображение - текущата

pet77
Мнения: 41
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот pet77 » 29 юни 2017 16:03

За каталожния разход си е така.В Щатите в Англия огромна част от такситата са приуси те не са по прости от нас и щом ги ползват значи има защо.Интересно ми е защо не карат икономичният форд.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1521
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 140
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 29 юни 2017 16:33

Новите дизели за градско каране не стават. Вече на два дизела, които се карат основно градско, по принуда се налага да им махам ДПФ-ите. А по принцип съм против тези мероприятия, защото обичам колите да са във вид излезли от завода. Ако нямаш минимум по едно извънградско на всеки 20-40 дни, то стават доста мизерии. Особено след събиране на 5-6 месеца висене само по светофарите.

slowtraveler написа:Източник Молбата ми е - при удобно равно място направи 'извадки' от семплите (например 30 секунди или минута, пък ако е повече - още по-добре, защото хибрида може да е влязал в някой от преходните си режими - зареждане, разреждане и т.н.) при поддържане на равномерна скорост (след достигането и) при няколко различни скорости...
Например 20, 40, 60, 80, 100км/ч?

П.С. навярно идеалният отчет ще бъде с извадка между сдве стартирания на двигателя без промяна на 'газта'...

Мисля, че не виждам как в града ще направя такъв експеримент за сега. Просто не виждам място, което да използвам. Трябва да е целенасочен експеримент в 2 часа през нощта, за да мога по една и съща отсечка да поддържам 2-3 минути да кажем 50км/ч, след това 70 и накрая с 90 на автопилот. И да видя за тези 3 минути колко е бил средния разход на всяка скорост.
Този експеримент съм го правил на една дълга и равна отсечка между Пловдив и Стара Загора на магистралата. От този път е и тази снимка на предишната страница, която съм показал. Там може приблизително 20 минути да карам с абсолютно един и същ среден разход (<0,1/100 на 5 минутно усредняване). tooth.gif
Понеже експеримента ми беше от преди тази снимка, то видях, че при 90км/ч е най-икономично. И съответно се вижда, че ако закова точно на тази скорост, то разхода ми е 4/100. С много зор мога да го сваля с 01-0.2 по-ниско, но задължително само на "крак", без използване на автопилота. На всички останали скорости разхода е твърдо над 4 и на крак дори.
А както се очертава може с хибрида да не изляза повече извън града, поради нуждата от багажник за бебета. w00t.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 11915
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 230
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 29 юни 2017 16:59

Точно затова и имах предвид чистия разход при дадена скорост... Ако излезеш извън града разхода ти при различна скорост би се доближил до идеалната крива... Т.е. ако караш извън града с 40км/ч навярно ще докараш най-ниския постижим разход. И той ще е по-нисък отколкото при 60 и 80км/ч...
При приуса за да е идеален експеримента например трябва да си изключил климатика, батерията да е напълно заредена, пътя да е равен и да отчетеш средния разход между две стартирания на двигателя (за да игнорираш немалкото влияние на разреждащата се или зареждащата се батерия...Да, става само при целеви експеримент (И то само в контролирана среда защото си е опасно да се появиш на извънграски път с 40км/ч), но спомага за изясняване процесите и отхвърляне на неверни твърдения...
В града каквото и да правиш - страничните фактори също оказват голям ефект върху крайния резултат...

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1521
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 140
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 29 юни 2017 17:45

slowtraveler написа:Източник Т.е. ако караш извън града с 40км/ч навярно ще докараш най-ниския постижим разход.

Това няма как да стане защото:
slowtraveler написа:Източник При приуса за да е идеален експеримента например трябва да си изключил климатика, батерията да е напълно заредена,

Това е неизпълнимо.
Ако караш с 40км/ч, то ще се стреми да кара на батерия. Съответно батерията я изразходваш и условията никога няма да са същите. А едно преобразуване на ДВГ -> ток за батерия -> движение от ток -> и т.н. е много с по-малко КПД от това да използваш ДВГ-то директно за движение, без да преминаваш през ДВГ -> ток -> движение.
И има много писано от хипермайлерите по тази тема.
Най-лесното и накратко е да гледаш искрата да е на 14 градуса. Тогава се постига най-икономичното движение. Поне ония хипермайлери с рекордите това споделят. И това не става при движение с 40км/ч или още повече когато ДВГ-то се превърне в генератор. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 11915
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 230
Местоположение: Варна

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот slowtraveler » 29 юни 2017 19:26

BOz написа:Източник Ако караш с 40км/ч, то ще се стреми да кара на батерия. Съответно батерията я изразходваш и условията никога няма да са същите.

Когато караш на батерия, периодчно ти пали двигателя... Затова и добавих условието измерването да е между две стартирания на двигателя (ако са между повече - още по-добре)... Така игнорираш фактора кой момент от процеса си хванал - допълнителен разход за зареждане, или понижен, ако караш само на ток...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1521
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 140
Местоположение: София

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот BOz » 30 юни 2017 00:18

Днес завърших едни тестове, които се изразяваха да ми задоволят любопитството с колко ми се повишава разходът, когато ползвам климатика.
Цифрите показаха точно 0.25л/100км -> 4.47 срещу 4.72
Това е съпоставка между логовете за 4 последователни дни - 4 без климатик и 4 с климатик. Реалната разлика в средната скорост се изразява в 1.2км/ч в полза на климатика, ама мисля, че сравнението е допустимо.
Едно уточнение да направя, че колата стои на сянка и реално не е напечена от слънцето при тестовете, където да се губи допълнително енергия за охлаждането.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
centil
Мнения: 45
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 7
Местоположение: Germany

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот centil » 01 юли 2017 16:51

Едно хубаво видео без много технически данни, но с хубав обзор на Приус
https://youtu.be/hpQ5IHofw9M
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

HukuToy
Мнения: 4
Регистриран: 16 юни 2017 21:44
Репутация: 0
Местоположение: Veliko Turnovo

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот HukuToy » 10 юли 2017 14:26

Колко ще ви гори Приуса при Търновско шофиране?

Аз съм на 6-6.5л.

Някой с по-добре резултати има ли?

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 440
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 37
Местоположение: Стара Загора

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнениеот WoLF » 10 юли 2017 22:40

Оказа се климатика играе ОГРОМНА роля при моя разход w00t.gif При теб е голяма денивелацията и оттам разхода, в Стара Загора съм 5.2 при каране из равната част и 6 при посещавания на наклонените части boxed.gif
Изображение - първата
Изображение - текущата


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост