Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувай отговор

Какво мислите по въпроса?

Да
107
51%
Не
25
12%
Зависи от шофьора
79
37%
 
Общо гласове: 211

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2016 14:21

Наливай Зипо в резервоара - аз моята джобна печка с такова я пълня - не ми гори много :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 105 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 07 Дек 2016 17:15

Ще взема да си бутна в колата една туристическа газова бутилка с печица. Нали е модерно колата ти да е газифицирана, за да пестиш.
Ще я тура пред духалките и тогава ще пиша в другата тема, че като пусна да ми духа в лицето, такова парно имам, че директно веждите ми сваля от лицето. punk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2016 17:50

То майтап майтап, ама може да е по-ефективно от въртенето на ДВГ... Пък и май имаше печици за електричките...
В края на краищата - слагаш едно Вебасто и си ти (то гори май някъде 300-400мл/час - т.е. няма да ти качи много разхода)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от Hursa » 07 Дек 2016 22:24

Ако някой все пак реши, да купи от електрическите печки за купе - първо ги пробвайте. Че аз за предишната кола бях взел - 200 ватова, с вентилатор - от тия 200 вата чувствах само вентилатора, а не е приятно да пускаш да ти духа вентилатор когато е студено smile.gif . А иначе печките за автомобил са значително по икономични от двигателя работещ на празен ход по отношение на топленето на купето smile.gif - има сравнения. А ако си я пуснеш директно в купето, както предлага BOz ефективността и е 100% smile.gif - и аз си го мислех за такава газова печка в купето с дизела, и то не за туристическа, но тогава нямах гараж.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4898
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 139 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от slowtraveler » 08 Дек 2016 08:15

Ооо, за печките, ползващи електричество в автомобила работата е мнооооооооооого относителна...
Колата ми има такава вградена - 1кВт.. За обдухване на предното стъкло.. Да, ускорява размразяването на стъклото, но докато не подгрее самия двигател - топлото е някаква химера (ако се изключат и другите подгреви - волан, седалка и т.н.) :) Все пак парното на лек автомобил обикновено е с мощност 7-10кВт, че може и да е нагоре....
Иначе за допълнителните горивни печки - да, това нещо топли като змей (мисля са около 5кВт).. При едно пътуване зимата бях наел микробус (абе много багаж мъкнахме :) ), а студа началото на февруари бе як... Парното на микробуса (нов) не се справяше много добре.. Обаче пусна ли допълнителната печка, и вътре стана баня... Дори когато чакахме на границата в Малко Търново с неработещ двигател...
Така, че може би има смисъл да се обмисли идеята за подгрев на охладителната течност с допълнителна бензинова печка ('мокра' печка)...
Хем ще имаш топло, хем като разход няма да имаш разлика... Само връзването ще е тегаво - малкото акумулаторче не е предвидено за такъв разход - трябва да се търси някъде другаде 'яки' 12 волта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 105 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 08 Дек 2016 10:19

slowtraveler написа: Все пак парното на лек автомобил обикновено е с мощност 7-10кВт, че може и да е нагоре....
Само за протокола, че топлоотдаването се върти около 5кВ.

Иначе ето едно предложение за хората с гараж и хибрид.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от Hursa » 08 Дек 2016 12:25

За ел печката - беше такава за включване в запалката - не нещо за монтаж smile.gif . Надявах се да ми "духа" топло докато дойде топлото от двигателя когато пътувам за работа. Сега с ауриса започва да духа топлото още като затворя гаража - така че не търся нищо допълнително smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

AlexPP
Мнения: 87
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от AlexPP » 09 Дек 2016 21:49

Има ли някой тук дето е минал от Prius Gen 2 на Prius Gen 3 да каже какви по-точно са преимуществата на по-новия модел? Аз от една година карам Prius 2007-ма година и за 15,000км (карам го малко, защото имам и други коли) съм сменил само една ламбда сонда. Гореше ми доста масло (1 литър на 2000км), но при последната смяна на маслото сипах в цилиндрите газ за осветление и след тази процедура за последните 5000км е изгорила под 1 литър масло. Gen 3 също горят масло и май чак през 2012-та година е оправен проблема. Та струва ли си двойната и тронйа цена на Gen 3 спрямо Gen 2?

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от Hursa » 09 Дек 2016 23:39

Каква е процедурата с газта? Преди смяната на маслото наливате газ в цилиндрите и стой известно време така? Да не би предишното масло да е било некачествено?
При ауриса хибрид (той е със хибридната система и двигателя на "приус 3"), по стария , масло не ми се е налагало да доливам - но е на 70к км.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2625
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от WoLF » 10 Дек 2016 01:58

Колко точно е сериозен проблема с горене на масло? Някой има ли кола над 200к км.?
ИзображениеИзображениеИзображение

AlexPP
Мнения: 87
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от AlexPP » 10 Дек 2016 20:25

Hursa написа: Каква е процедурата с газта? Преди смяната на маслото наливате газ в цилиндрите и стой известно време така? Да не би предишното масло да е било некачествено?
При ауриса хибрид (той е със хибридната система и двигателя на "приус 3"), по стария , масло не ми се е налагало да доливам - но е на 70к км.
Това с газта е много разпространен метод за отпускане на запекли сегменти. В тази тема е описан добре: http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=92301

Ако някой реши да направи тази процедура, да си приготви един пожарогасител да има под ръка, защото има вероятност при изхвърлянето на газта от цилиндрите (при свалени свещи) газта да се запали. При мен така се получи, но го загасих веднага и се размина само с едно опушено казанче и решетката под чистачките беше леко опърлена. Бях свалил свещите, но бубините не бях им разкачил кабелите и май това ми беше грешката. Може и да се е получило дизелиране (самозапалване като при дизелите). Аз смесих газ за осветление с кореселин.

А иначе проблема с горенето на масло при Gen 2 и Gen 3 e много сериозен. Справка: http://www.carcomplaints.com/Toyota/Prius/

Интересно, че първите Приуси (Gen 1) го нямат този проблем

По моя въпрос, все повече се убеждавам, че е безсмислен ъпгрейда от Gen 2 до Gen 3. Направили са багажника по-голям за сметка на вътрешното пространство (между предните и задните седалки има по-малко място). При Gen 3 предната броня е много издадена напред и е много ниска. В чуждите форуми много се оплакват, че им опирали колите отдолу. Махнали са дисплея и само малка част (тези с навигация) имат дисплей. За дълъг път Gen 3 ще е по-добре, но аз моят Приус го карам предимно в града. За дълъг път имам S класа.

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от Hursa » 10 Дек 2016 21:25

Благодаря. Макар, че аз не бих го направил (не бих посмял) smile.gif . Вероятно така се цели да се почистят смолистите отложения и нагара по сегментите и каналите на сегментите. Но защо сте го смесили с кореселин. Той е летлив - не знам дали разтваря нагара. Керосина не е, може би може да се използва "технически" керосин. Авиационния не е чист, има мажещи присадки и дори почистващи. След процедурата може би тогава трябва да се налее нещо летливо за да промие керосина, който може да се задържи по двигателя - може би спирт, може би може да се използва и кореселин, а може би и бензин - но трябва да се изчака да се стече и изпари от стените след това и тогава да се налее по малко масло да се стече и то smile.gif. Любопитна процедура, но сигурно трябва да продължи доста, един ден да престой с доливане и още един с раздвижване "на ръка" на двигателя, дали ще има ефект, ако сегмента е блокирал.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
WoLF
Мнения: 2625
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от WoLF » 10 Дек 2016 22:21

AlexPP написа: А иначе проблема с горенето на масло при Gen 2 и Gen 3 e много сериозен.
И аз така четох, че след 200к почва да гори масло и то добре! Точно по тази причина питах тук дали някой има кола надхвърлила въпросният Рубикон... Интересно е защото къде да намериш втора генерация под тези километри в нашата страна? Едно е да преглътнеш проблеми с батерии, които още ще са в гаранция и съвсем друго на всеки резервоар да слагаш и масло - тогава дали излиза икономичността?
ИзображениеИзображениеИзображение

AlexPP
Мнения: 87
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от AlexPP » 11 Дек 2016 09:49

Смесих газта с кореселин щото бях чел, че така ще има по-голям ефект. Източих маслото и под картера сложих един леген. Наливам смес от газ + кореселин в цилиндрите и от време на време (през няколко часа) въртя двигателя с един ключ на болта на шайбата на коляновия вал. Не бързах много. Оставих го към 2 дена и накрая явно се отпуснаха сегментите и газта буквално спря да изтича в легена и беше останала доста газ в цилиндрите. Трябваше да взема един маркуч и с една спринцовка през отворите на свещите да извадя колкото мога, но ме домързя. Сложих старото масло и с извадени свещи влизам в колата и натискам "Power". След няколко секунди двигателя се завъртя и се чу слаб гърмеж и всичко под капака стана в пламъци и вече се виждах как купувам още един Приус. Веднага взех пожарогасителя от багажника и го загасих. В първите секунди гори само газта и затова нямаше големи последствия. С един компресор издухах праха от пожарогасителя. Сложих свещите и я оставих да поработи малко на място и смених маслото ио филтъра с нови. При другата или по-другата смяна на маслото пак ще я направя процедурата, но ще внимавам повече.

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 105 пъти

Икономичен автомобил ли е Prius?

Мнение от BOz » 11 Дек 2016 10:39

Има оплаквания тук-там, че на някои хора им гори масло Приуса, но това не е валидно за всички.
Да кажем при американците има Приуси на по 300-400к мили и още не горят масло.
Първото нещо, което трябва да се направи е да се смени ПЦВ клапана и да се види дали ще има разлика.
Моя е на ~176k и маслото не го пипа грам. От смяна до смяна (~10k) нивото не мърда по пръчката въобще.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта