Страница 1 от 8

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 08:12
от уди
Првет!
От известно време се ровя за информация за хибридите, обаче в повечето случаи всички теми опират до разхода, или дизел срещу хибрид, или за и против... Е, намира се и доста полезна информация, ама трудно и с много четене на безполезна такава.. За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.

Та на конкретния въпрос - Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата, и различни системи за парно ли имат ярис, аурис и приус?
Към момента карам ярис 1,3 2007, предимно на къси разстояния- около10км в посока, ако хибрида ще трябва да го чакам да загрява 8км, ми се обезмисля евентуалната смяна.
За приуса съм мяркал че е с ел. парно и не се нуждаел да чака да загрее мотора, за другите не съм срещнал информация различна от тази, че на парно харчили повече....

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 09:29
от Рошко
уди написа: За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.
Съвсем определено не бих се върнал на "нормална" кола!
уди написа: Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата,
Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 10:12
от slowtraveler
Офтопик
Ами вземете си свестен дизел - започва да духа топло и да топли още в момента в който се кача :)

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 10:58
от Оги
Печка Вебасто топли охл. система и обдухва салона, може да се пали с дистанционно няколко минути преди да си тръгнал. Сутрин влизаш на топло, палиш топъл мотор. С някакъв дребен разход на гориво. Съоражението се скъпо и се ползува само ако колата стои навън. Но пък с лед и сняг по колата грижите са дребни. Може да се монтира на всякаква кола съответно с каквото гориво е.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 11:01
от slowtraveler
За хибрид не върши работа, щото 'стартовото' му акумулаторче е като на моторетка tongue.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 11:35
от уди
Рошко написа: Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
Съдейки по подписа ти, става въпрос за аурис, предполагам че са еднакви с приус, но само предполагам....
Интересно ми е как е на ярис, дано се включат още собственици на хибриди да споделят.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 14:30
от BOz
За моделите, за които питаш има няколко варианта:
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
При хибридите затоплянето харчи реално най-много енергия в града. Повече от климатика или задръстванията. Та ако колата стои навън на -15 градуса, ти си настроил да кажем 21 градуса в купето и караш по 5-7км, то не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.
slowtraveler написа: За хибрид не върши работа, щото 'стартовото' му акумулаторче е като на моторетка
Да ама за сметка на това имаш опцията да си пуснеш климатика лятото, преди да влезеш в колата. Ти с големия акумулатор не го можеш този трик. tooth.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 15:25
от уди
BOz написа:
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...
BOz написа:2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
Абе аз накъдето и да се извъртя да бягам, все към приус ме дърпа, ама пусто като размери не ми пасва, ама нищо не се знае още...
Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?
BOz написа: ......не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.
Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 15:34
от BOz
уди написа: Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...
Теоретично да. Реално това "бавно" загряване се изразява в това колко по-често ще ти се пали колата и най-вече колко дълго ще работи след като запали. Демек от гледна точка на температурата в купето е почти все тая, за сметка на изразходвано гориво.
уди написа: Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?
Лично за Приус само съм гледал и се вижда по някои технически разлики - като предпазител за електрическия нагревател. Иначе с оглед и на канал трябва да се види също дали има маркучи към генерацията от охладителната система или липсват такива.
уди написа: Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.
Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис. Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 19:40
от уди
BOz написа: Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис.
Ами, щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..
BOz написа:Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.
При мен е малко повече студеното време, ама има и по-зле от мен...

Мерси за отговорите на всички!
Пп. ако има и други, които има какво да споделят, да не се срамуват angel.gif

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 19:48
от Енев
7 градуса външна темпертатура(усеща се 5 :) ), започна да духа топло около 3-ия километър, като половината беше лек наклон нагоре, средна скорост 40км/ч. Инфо от преди 1 час. :thumbsup:

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 21:43
от Рошко
уди написа: щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..
Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?

Няма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 23:39
от Hursa
Аз съм от топлолюбивите. Загрява бързо и стария аурис smile.gif . Подгряване на антифриза от изгорелите газове не се предлага мисля за аурисите продавани у нас. Електрически нагревател за купето, май също не се предлага у нас, дори като допълнителна екстра. Но новите ауриси се предлага с ел отопляеми седалки от ниското или средно ниво на оборудване, дали вършат работа?

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 19 Окт 2016 23:53
от уди
Рошко написа: Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?
Никъде не съм забил още, засега само проучвам, дори не съм пробвал някоя все още.
Рошко написа:Няма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.
Ами мисля го още, от всяка има по нещо което ми и не ми харесва, поне на теория...
Заглеждам аурис(ми е фаворит още от самото начало) и приус от 2013г.до 50х.км, за същите пари ще взема почти нов ярис... Съвсем друг е въпроса дали за още по-малко пари да не взема 3 годишен ярис на към 20- 30х.км.... Та такива мисли ми се въртят още из главата.

Отопление при хибрдите?

Публикувано на: 27 Окт 2016 14:58
от Not_active_user_1
Ако си зиморничав си вземи малка бензинова кола. Затопля много бързо. Ако имаш и други критерии ще е по-трудно. Ярис хибрид за какво ти е само не разбрах? Ако живееш в голям град с много задръствания и малко парко места с много нагъчкани коли, САМО тогава Ярис хибрида си заслужава. Ако не ти е проблем паркирането и трафика си вземи Приус или Аурис хибрид. Разхода на гориво е почти идентичен с Яриса хибрид, но комфорта е несравним и динамиката също. Според мен по-добре Приус/Аурис хибрид на няколко год. и малко км. отколкото нов Ярис хибрид. ;)