Акумулатора на хибрида

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 03 яну 2017 19:56

Някой наясно ли е - нещо "консумира" ли от акумулатора, когато е стартирана хибридната система? Кога зарежда акумулатора - само, като се зарежда батерията или зарежда и директно от батерията?
(Някъде бях питал, но не мога да намеря темата smile.gif )
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Акумулатора на хибрида

Мнениеот slowtraveler » 03 яну 2017 22:05

Доколкото бях чел - стартира ли се хибридната система, акумулаторчето винаги се зарежда (предполагам за него питаш, а не за акумулатора на хибридната система)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Енев
Мнения: 103
Регистриран: 05 апр 2016 16:59
Репутация: 18
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Енев » 04 яну 2017 10:40

Акумулаторът се ползва когато хибдридната система не е стартирана и за стартиране и потегляне на колата. Не съм сигурен, че може да се зарежда от хибридната батерия. Принципът на двете трябва да е един и същ - зареждане от колела и двигател.
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 04 яну 2017 10:45

slowtraveler написа:Източник Доколкото бях чел - стартира ли се хибридната система, акумулаторчето винаги се зарежда (предполагам за него питаш, а не за акумулатора на хибридната система)

И аз така предполагам. Когато е стартирана системата 12 волтовата шина е захранена от батерията, предполагам. Не ми се вярва, да има реле което да изключва и включва акумулаторчето само, като се зарежда батерията. Макар, че според книжката за експлоатация се подразбира второто.
(Но пък може да е някаква по сложна схема и акумулатора да се изключва от 12 волтовата шина, когато е стартирана системата и да е включен еднопосочно към инвертор-преобразувателя (по отделна линия?). Всъщност каква е схемата за свързване и на батерията към инвертора, ако може да се каже така smile.gif, ако може да даде някой и цялата ел схема )
Последна промяна от Hursa на 04 яну 2017 11:17, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12665
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Акумулатора на хибрида

Мнениеот slowtraveler » 04 яну 2017 11:16

Това, което четох бе дословно - при стартиране на хибридната система се стартира преобразователя на 12В...
Т.е. 12В шина точи ток от хибридната система.
Дали вече хибридната система в конкретния момент взема енергия от нейния си акумулатор или от МГ - това няма значение - системата е стартирана, и на 12В шина имаш 'зарядно' напрежение (т.е. над 13 волта), което винаги ще ти зарежда акумулаторчето...
Това имах предвид...
То и в книжката си пишеше - ако смяташ да стоиш на място с пуснато радио - пусни хибридната система в режим READY :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 04 яну 2017 12:54

Да, така е и според мен. Но в книжката пише, че ако акумулатора (12 волтовия), не е зареден - ДВГ не се изключва, а това не е логично, ако схемата е такава (поне според мен) - при изключил ДВГ ще продължи да се зарежда от голямата батерия - какъв е смисъла да се държи включен двигателя.
(Може да се провери опитно, дали е така, но търся на готово отговори smile.gif )
Последна промяна от Hursa на 04 яну 2017 13:07, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1710
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 04 яну 2017 13:04

slowtraveler написа:Източник Дали вече хибридната система в конкретния момент взема енергия от нейния си акумулатор или от МГ - това няма значение - системата е стартирана, и на 12В шина имаш 'зарядно' напрежение (т.е. над 13 волта), което винаги ще ти зарежда акумулаторчето...

Това е точно така.
Щом светне надписа READY, то вече малкия акумулатор не играе роля в цялата работа, защото от инвертора се връща напрежение от dc-dc преобразователя на около 14 волта, който кабел е закачен за главната шина на +12 волта при предпазителите. Демек акумулатора и напрежението от инвертора са свързани паралелно в шината, като напрежението подавано от инвертора е по-високо, съответно малкия акумулатор става единствено консуматор, демек се зарежда постоянно. За това наистина няма никакво значение дали двигателя работи или не, от чисто техническо естество, защото инвертора преобразува +2хх волта в 14 волта.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 05 яну 2017 19:13

Днес като се върнах от работа свалих всичко от багажника и се добрах до акумулатора (че обещаваха днес да е последния по топъл ден smile.gif ).
Когато двигателя не работи при включена система ми показа напрежение 12,1-12,2 - след като съм пътувал.
При принудително включен двигател, включено парното на 30 гр - ми показа около 13,8. След изключване на системата ми показваше 12- 12,1. Според мен означава, че не зарежда от батерията.
(Не ми се вярва при ауриса да е решено по различно по сравнение с приуса)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1710
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 05 яну 2017 23:47

Hursa написа:Източник След изключване на системата ми показваше 12- 12,1

Предполагам имаш предвид след изгасяне на двигателя, а не на "системата", демек си стои в запалено състояние, надписа READY свети?
Това е странно. Не трябва да е така.
Да кажем ако запалиш колата сутрин, то след сигнала (бибиткането) и светването на надписа READY, не виждаш ли веднага на фаровете как напрежението става по-голямо - демек фаровете да светват по-силно? Нали двигателя пали винаги да кажем 10-на секунди по-късно.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 06 яну 2017 13:00

BOz написа:Източник Предполагам имаш предвид след изгасяне на двигателя, а не на "системата", демек си стои в запалено състояние, надписа READY свети?

Третия замер е след изключване на системата. Свети само плафона в багажника.
BOz написа:Източник Да кажем ако запалиш колата сутрин, то след сигнала (бибиткането) и светването на надписа READY, не виждаш ли веднага на фаровете как напрежението става по-голямо - демек фаровете да светват по-силно? Нали двигателя пали винаги да кажем 10-на секунди по-късно.

Да, така е, не по фаровете, че не ги държа на автомат, а по интериорните светлини се забелязва.
Затова, че показва едно и също при включена система, когато двигателя не работи и при изключена система мисля дали акумулатора не е на отделна шина която се включва, когато се зарежда батерията. И когато се изключва системата.
(Измереното едва ли е точно, че ползвах някакъв китайски мултицет, купен не помня кога и от къде.)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1710
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 06 яну 2017 13:28

Няма превключване специално за заряд. Но все пак пак не разбрах кога мериш първия път. Сигурен ли си, че READY е светил на дисплея? Да не си се заблудил и колата да е била в ACC режим, а не със запалена хибридна система?
Измери още веднъж, но този път просто измери отпред при двигателя, а не на акумулатора отзад. И по-точно на терминала за приемане на ток (jump start) при предпазителите.
Иначе ако акумулатора ти показва 12.1 волта, то той е пътник. Пробвай да го заредиш възможно най-бързо с външно зарядно, че иначе ще умре с тия температури, които ги дават в следващите 1-2 дни, ако си сигурен, че е здрав, ама просто се е разредил по някаква причина.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 06 яну 2017 14:05

И аз така предполагах, че си заминава акумулатора, още от лятото ме съмняваше, затова си играх. Първия замер е при включена система, третия при изключена. Отпред няма ли да замеря 12 волтовата шина, към "нисковолтовите" консуматори. (Трябва тогава да покаже разлика при изключен двигател и изключена система.)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1710
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 06 яну 2017 15:32

Там би трябвало да се свързва кабела от акумулаторчето отзад. Демек би трябвало да е все тая дали мериш на акумулатора отзад или на точката за подаване на ток отпред. По този начин ще избегнеш да разглобяваш отзад и е много по-лесно. И тогава ако имаш разлика - демек отпред да мериш 14, а на терминала на акумулатора 12 волта, то вече има нещо гнило, защото няма как да мериш различно напрежение, при положение, че виждаш очевидно засилване на лампите в интериора, след пускане на хибридната система, като инвертора и акумулатора са свързани последователно.
Ето при Приус как е изпълнено най-общо:
Изображение

От долу в ляво е 12в батерията, а отгоре идва от инвертора. И двата кръга се виждат, че са свързани паралелно.
И от 5-ти предпазител в лятата редица се пада за вътрешното осветление. И няма как при него да имаш повишаване на напрежението, и реално да нямаш същото повишаване на напрежението при акумулатора.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 832
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 06 яну 2017 20:25

Днес не беше много подходящо, за задоволяване на любопитството тук smile.gif . Сутринта ринах снега пред гаража, след работа колата вече бе затрупана, а съм забравил да сложа нещо за почистване на снега, та с пропуска позачистих прозореца и вратата да вляза замръзвайки. Тъкмо се стоплих докато пътувах и пред гаража трябваше да чистя колата и отново пред гаража. Мразя зимата, в тази и част. А вчера нямаше грам сняг и беше слънчево. От няколко дена предупреждават с оранжеви кодировки, но мен пак успя да ме изненада.
Благодаря за схемата, но за съжаление е доста нечетлива. Ще се пробвам да я разбера smile.gif
BOz написа:И по-точно на терминала за приемане на ток (jump start) при предпазителите.

Това е клемата ("специалният полюс за помощно стартиране" го наричат в книжката smile.gif) в кутията на предпазителите, предполагам?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1710
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 185
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 07 яну 2017 00:44

Hursa написа:Източник Това е клемата ("специалният полюс за помощно стартиране" го наричат в книжката smile.gif) в кутията на предпазителите, предполагам?

Да. Може и така да звучи в български превод. :)
https://www.youtube.com/watch?v=nxXL_g4ONrU
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост