Акумулатора на хибрида

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Hursa
Мнения: 831
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 13
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнениеот Hursa » 16 яну 2017 19:27

Scott написа:На моята кола например (не е хибрид) 12В акумулатор има широк диапазон на зареждане - примерно при режим на спиране се напомпва до максимума, след това отдава енергия при старт-стопа или ускоряване и се зарежда отново от двигателя ако няма регенериране на енергията, само ако напрежението му падне под критичен минимум.

Автомобила със старт-стоп система, като цяло май наричаха системата - микрохибридна - е снабден с акумулатор със значително по голям капацитет - до колкото знам. Той трябва да осигури много по-чести и безпроблемни стартирания на двигателя по сравнение с автомобил без такава система (по често запуска двигателя при "градско" дори по сравнение с хибрида). Трябва да осигури работата и на всички (почти) 12 волтови консуматори докато автомобила стой с изключен двигател в градските задръствания и светофари, без това да се отрази на комфорта. Но при такъв автомобил, в тези условия акумулатора е единствения източник. При хибрида акумулатора е с много малък капацитет, предполагам защото разчита на батерията като източник в такива условия (но и акумулатора при хибрида не стартира двигателя - което е основния "шоков" консуматор при другите автомобили). Когато бях изтощил акумулатора, веднага след като стартирахме системата от друг автомобил, всичко заработи с нормалната си интензивност, още преди да се стартира двигателя - стартира се с около 10 (или 15-20 лятото) секундна задръжка след стартиране на системата - т.е. тогава е бил захранен от източник с нормалното работно нисковолтово напрежение, не се чувстваше "падналия" акумулатор. Преди старта всичко "едва светеше". Затова предполагам, че 12 волтовите консуматори при стартирана система черпят от голямата батерия, през конвертора smile.gif . Но според описанието в книжката и след замерването мисля дали не се изключва акумулатора от 12 В шина и дали не се захранва от отделна "линия" на конвертора, само когато зарежда батерията. Но това мисля, че може да се провери лесно, както го е описал BOz (и което още не съм направил smile.gif ).
Но да си изясня:
- има 12 В "шина";
- има 205?В "шина", по която инвертора зарежда голямата батерия и черпи по нея от батерията за да захрани ел. двигателите, от нея се захранва и "конвертора" за да даде ниското напрежение;
- има и променливотокова трифазна "линия" - предполагам, че са две, към всеки ел. двигател-генератор, около 650?В и двете са свързани с инверора - по които в генераторен режим подават енергия за зареждане на батерията или помежду си (основно) с "посредничеството и управлението" на инвертора. На тази ел. машина smile.gif, която в момента "изпълнява" ролята на ел двигател, се подава напрежение с необходимата честота и мощност и с "точният" фазов ъгъл? - така си мисля - се управляват оборотите и момента "давани" от трансмисията. Надявам се да има поне нещо вярно smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 16 яну 2017 20:13

Не се променя. Точно това казвам, че всичко идва от инвертор-конвертора, който има много добра стабилизация, спрямо товара, като се стреми да държи напрежението на +12 волтовата шина на ~14 волта, поне при мен. А при постоянно +14 волта, акумулатора винаги се пада като товар на системата и реално се зарежда непрекъснато.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнениеот BOz » 29 мар 2017 23:57

Днес имах приключение с един автомобил, та така и така опрях до осцилоскопа, то накрая реших да снема и покажа формата на заряд на хибрида, базирайки се на тази тема.
Първата снимка:

Изображение
При "1" натискам спирачката, за да запаля автомобила.
При "2" е момента, в който натискам бутона за палене.
"1" и "2" в червено е пик спада на напрежение в момента, в който щракат 2-те релета на батерията - има един тест за проверка на окъсяване в проводниците на батерията в момента на запалване на системата.
При "3" е момента, в който системата изписква, че е запалена и надписа "Ready" светва.
Резолюцията на осцилоскопа е много малка, но целта беше да се види как се държи системата и точно в кой момент започва да зарежда акумулатора. За това реално е и толкова дебела. Споко, напрежението не варира в такива граници. С тази цел направих и следващия скрийншот:

Изображение
Тук вече съм поставил осцилоскопа в максимална резолюция - 50 наносекунди на делител. Също така съм извадил и стойностите на напрежението.
Изчаках колата да запали двигателя, да поработи и да изгасне.
Извод - изходното напрежение не се влияе по никакъв начин от двигателя. Инвертора държи с абсолютна константна стойност напрежението и по време на палене на двигателя, и по време на гасненето му. Осреднено на 14.288 волта при мен.
Това от мен по тази тема. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта