Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Scott » 30 Май 2017 01:48

pacoran написа:Старт/стоп системата е по скоро еко норма отколкото намалява разхода!
Определено намаля разхода. Заедно с другите еко хитринки които имам досега за 5 години не съм видял по-висок среден разход от 4.5 л/100 км на 2-литров дизел.

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от DeXa » 30 Май 2017 10:08

pacoran написа:
Старт/стоп системата е по скоро еко норма отколкото намалява разхода!
И съм и не съм съгласен с теб. Съвременен дизел клопайки на място харчи между 250 и 1200 мл. на час (според консуматорите - климатици отопление и т.н). Както и да го гледам, аз за около 100 км градско, имам поне 30-50 минути висене на място. От тях половината да са на изгасен двигател, все си е икономия. Вярно, че е малко в сравнение с хибрида, ама я има и спокойно може да дръпне до литър надолу в средния разход.

Днес ми се случи да пътувам към офиса с колега - той с неговата кола (1.6 дизел 2016 година), аз с хибрида, из задръстваниятав София - след час и 40 минути и изминати 29 км. при хибрида среден за трип-а 5,8, при дизела 6,4. Отдавам го на факта, че снощи колата я оставих на ~67% батерия и сутринта за първите 30 минути беше запалена само докато изляза от гаража и изхвърля боклука (около 2-3 минути). Обикновено по тоя маршрут осреднявам на 6,8. Може и да е защото се постопли ...
Въпреки всичко продължавам да смятам, че ако основната ми цел беше нисък разход, нямаше да си взема хибрид.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 30 Май 2017 10:53

Преимуществото на хибрида си е комплекса от възможности, които предлага. Комфорт, здравина, икономия, евтина поддръжка... Който и от тези фактори да ти е приоритет - пак би избрал хибрид :)
Затова и интереса към хибридите си е голям, като възпиращо е предимно цената..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 30 Май 2017 12:34

pet77 написа: Между 4~5 е постижим, но виж в сайта на Тойота колко е на Ауриса за градско 3.6/100км а на приУса е 3.3/100км. Мисля, че е непосилно с пешеходни пътеки буквално на всеки сто метра и гърбици +дупки и неравности. Няма едни 500метра където спокойно да ги изминеш. Поне в нашият град е така.
Не знам, не съм карал дълго, за да мога да кажа колко ще харчи при мен. Но и тестовете не са направени на участъци с легнали полицаи, дупки и т.н.
За моето каране в София нямам чак такива препятствия. Имам си просто задръствания.
pacoran написа: Старт/стоп системата е по скоро еко норма отколкото намалява разхода!
Е то двете са много тясно свързани - по-малко изразходвано гориво, по-малко вредни емисии. И обратното.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 30 Май 2017 23:37

Здравейте,днес се вредих да покарам новозакупеният хибриден Аурис,че на жена ми не и се слиза от колата.Когато тръгнах се движеше сякаш с лекота и скалата на моментният разход беше на 5 дори по- малко, а си беше много леко нагорнище. Батерията беше на две черти и в следващият момент поглеждам моментният разход 15/100 връщам педала пак там стой,и това продължи около 5 секунди много сранно ми се струва.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 31 Май 2017 00:37

Е гледа батерия да зареди най-вероятно wink.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Енев
Мнения: 102
Регистриран на: 05 Апр 2016 16:59
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Енев » 31 Май 2017 05:37

pet77 написа: Здравейте,днес се вредих да покарам новозакупеният хибриден Аурис,че на жена ми не и се слиза от колата.Когато тръгнах се движеше сякаш с лекота и скалата на моментният разход беше на 5 дори по- малко, а си беше много леко нагорнище. Батерията беше на две черти и в следващият момент поглеждам моментният разход 15/100 връщам педала пак там стой,и това продължи около 5 секунди много сранно ми се струва.
Накратко - когато батерията се изтощава и отива по-надолу от третата черта, бензиновият двигател се включва и започва да зарежда батерията. И не се притеснявай, не е 15/100, а много повече, сигурно това е нещо като психологическа граница tooth.gif
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 09:03

Е за моментния разход много сме говорили :) При престой на място дори и да е хибрид - запали ли двигателя моментният му разход е плюс безкрайност (при мен 'психологическата граница' на конструкторите явно е по-висока - стига до 99л/100км :) )
И в момента, в който автомобилът мръдне от място разхода започва да слиза плавно от плюс безкрайност до нормални нива..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 31 Май 2017 09:43

Не е безкрайност, а около 75-80 кила на всеки стотак, но след секунда става 40, 20, 15, 12, 9, примерно tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 09:48

WoLF написа: Не е безкрайност, а около 75-80 кила на всеки стотак
Не си прав... Направи калкулацията какъв ти е моментния разход ако си изгорил дори 1мл бензин и си изминал 0м дистанция :whistle:
Можеш да я повториш и при изгорен 0.000001мл бензин при изминати 0м дистанция tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от peterhr » 31 Май 2017 09:54

Затова разхода се дели на литри/км и литри/час.
На много коли, след като съм спрял и минава на литри/час. То пак влиза в общата сметка за общ разход, но все пак е много по-информативно и полезно, отколкото 99/100 или нещо друго, както казваш делено на нула (изминати метри).
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 31 Май 2017 10:04

Да, така е... Неслучайно на стационарни двигатели (или такива, работещи при ниска скорост - трактори и т.н.) разхода се казва в л/ч...
На опела си бе така - преминава в л/ч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 31 Май 2017 10:55

slowtraveler написа: при мен 'психологическата граница' на конструкторите явно е по-висока - стига до 99л/100км
И на Приус-2, когато си в екрана да гледаш моментния разход в цифров вид, а не в барче, лимита е отново 99.9/100. tooth.gif
Не съм сигурен, ама на П3/Аурис мисля, че няма възможност да гледаш моментния разход в цифров вид, а е само на барче, което е ограничено до 10/100 с много малка резолюция. Демек не може да видиш дали в момента харчи 3.2 или 3.7 да кажем. А виждаш, че е нещо под 5/100. boxed.gif

Та в този ред на мисли по моя път имам едно изкачване, което се пада след един дълъг престой/задръстване. Ако не мога да стигна до изкачването с някаква останала батерия, а точно по време на изкачването батерията премине в зареждащ режим, това изкачване го превземам с разход средно между 40 и 50 на 100. tooth.gif
Иначе ако ми остане поне малко батерия, демек да го изкачвам само на двигател, с малко зареждане на батерията, моментния разход се върти между 15 и 20 на 100.
Ако пък е нямало задръстване преди това и започна да го изкачвам с нормално заредена батерия, разхода ми е около 10-12/100.
Просто информативно го казвам за колегата, за да види, че не всичко е константа. Има много фактори, които влияят и с времето се научават.

За това казах, че е важно първо да свикне с колата, да види при различни ситуации как се държи и след това да прецени кога може да извлечеш максималното от хибрида, за да има и по-нисък разход в края на пътуването, а не в конкретен участък.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 31 Май 2017 14:42

Да разбирам и сте прави,ще му се свикне иска каране.Ще си организирам едно извън градско при първа възможност да фидя как е.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 31 Май 2017 22:23

slowtraveler написа: Не си прав...
Абе прав съм си, но само в моята глава, защото пиша без да прочета на какво отговарям tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта