Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот WoLF » 18 окт 2017 19:30

Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо rolleyes.gif
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Чо :)
Мнения: 67
Регистриран: 11 юни 2011 18:57
Репутация: 7
Местоположение: София, Ямбол
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот Чо :) » 19 окт 2017 13:09

WoLF написа:Източник Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо rolleyes.gif

Ще пусна тема в съответния раздел, когато се споразумея с каското.
Prius 4 Изображение Smile is Health :) Keep Smiling ... :)

pet77
Мнения: 60
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 22 окт 2017 11:46

Честито на колегата.А на въпроса защо избрах хибрид колегите са отговорили точно.Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.
Auris Touring Sports HSD

vesodimov
Мнения: 22
Регистриран: 01 окт 2013 10:43
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот vesodimov » 22 окт 2017 14:59

pet77 написа:Източник Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.

Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ... blush.gif

pet77
Мнения: 60
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 22 окт 2017 18:00

Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
Auris Touring Sports HSD

vesodimov
Мнения: 22
Регистриран: 01 окт 2013 10:43
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот vesodimov » 22 окт 2017 18:13

pet77 написа:Източник Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.

Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.

rufo
Мнения: 4
Регистриран: 17 мар 2017 17:03
Репутация: 0
Местоположение: Добрич

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот rufo » 22 окт 2017 20:20

Харесъл съм си модел Prius+ от 2012-2014- от Германия или Италия...тук в БГ няма предлагане точно на този модел, а искам да е 7 местен хибрид.
Може ли малко подробности за тези литиеви батерии, какво толкова не ви допадат ?
Corola Verso 1.8 :iroc:

biro
Мнения: 460
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 38
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот biro » 22 окт 2017 20:46

vesodimov написа:Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.

Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017
Avensis II 2.0 D4D 126к.с. T25 1AD-FTV 2008 - Продава се

pet77
Мнения: 60
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 22 окт 2017 22:51

Просто ел двигателя помага на двгто иначе няма от каде да се докара ниския разход.А при по висока скорост си на екомод компа определя кое колко тяга да подава според заряда на батерията и терена по който караш.А само на ток дълго каране не очаквай.
Auris Touring Sports HSD

DeXa
Мнения: 110
Регистриран: 08 сеп 2014 09:24
Репутация: 13
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот DeXa » 23 окт 2017 09:53

biro написа:Източник
vesodimov написа:Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.

Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.

Аз да ти кажа и след 25к км, не усетих да ми падне разхода от "разработването" на ДВГ. Обаче, като дойде хладното време, падна чувствително (с 1.5л./100км.).

vesodimov написа:ИзточникЕгати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.

За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (премахнат)
2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD

vesodimov
Мнения: 22
Регистриран: 01 окт 2013 10:43
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот vesodimov » 23 окт 2017 10:17

DeXa написа:За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.

Не искам да обидя останалите, но за мен този пост е един от най-ценните. Дава отговор на много въпроси. Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия. Но това е грешка, защото после двг ще работи повече, за да я зареди. Логично е. Според мен основната идея, свързана с разхода , е крайния резултат. Оставан настрана другите плюсове, изброени по-горе.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1701
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 183
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот BOz » 23 окт 2017 15:09

vesodimov написа:Източник Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия.

Ами точно. Ти караш хибрид, а не електромобил. Ако караш електромобил, тогава се стреми да караш само на ток. :thumbsup:
С едно каране не може да усетиш колата. Веднъж е добре да караш само на ток, друг път не. Един път можеш, друг път не, защото профила на пътя или заряда на батерията са различни. Фактори много.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 60
Регистриран: 20 апр 2017 21:43
Репутация: 1
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот pet77 » 23 окт 2017 23:45

Да прави са колегите, че ако се стремиш да караш на ток не е икономичен вариянт.Но на извън градско при нормално каране електрониката си определя според терена как да ги редува и добре се справя.
Auris Touring Sports HSD

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот WoLF » 28 окт 2017 23:04

Някой ден като явно не ми е кеф ми се струва, че колата гори/бучи/тропа/шуми повече, но винаги в крайна сметка след няколко дни резултата се осреднява punk.gif
ИзображениеИзображение

strahomen1
Мнения: 25
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 4
Местоположение: Габрово

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнениеот strahomen1 » 06 ное 2017 16:30

vesodimov написа:Източник
pet77 написа:Източник Трябва да се пробва и не е всичко заради икономията на гориво.

Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ... blush.gif


Ами не е баш тъй!Електромотора си подпомага двигателя и си се получава доволен разход.Поне аз не съм карал друг автомобил от този клас ,бензин,1.8,автомат,на климатик и при скорост 130 на темпомат (колата е пълна догоре с багаж за море) да ти даде разход 5.2 !Така,че има нещо!


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост