Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 28 Май 2017 14:29

Енев написа: Каталожните разходи всички знаем, че са невъжможни са среден разход, не са виновни само горивата, а основно начина на тестване.
За горивата съвсем не съм съгласен, но е тотално друга тема.
Примерно вчера след като заредих около 22 часа, то имах малко задачи из София. Та след зареждането ми движението беше вече нощно, с малко трафик. Това ми дава възможност да изсмукам максимално от възможностите на хибридната система, когато няма движение, с което да се съобразявам.
Та изминах 20км от тръгване и връщане до една и съща точка. Демек изключвам полза от денивелация в уравнението. На всеки светофар минавах от първия път, заради липсата на трафик.
Крайния резултат в разхода ми се закова на 3.5/100. Това при положение, че минималния разход за моя автомобил по книжка е 4.2 (извънградско). Та може спокойно да слизаш и под заводските данни, стига да имаш желание. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mfandakov » 28 Май 2017 14:49

Честито за новата придобивка,новата кола си е нова каквото и да се говори.Със здраве да си я караш,и само консумативи да сменяш.
На мен лично ми прави впечатление друго във всички собственици на хибриди,купувате коли давате едни пари/в повечето случаи все големи/
И след това нещо Ви става започвате едно вманиачаване,следите разход,треперите му на този разход,променяте си стила на каране/да няма бързи стартове,да няма ,очите Ви все в разхода.Треперите на едни 1/2 литра в повече или по малко.Четох четох този раздел и все се чудя толкова ли Ви е проблем ако колата гори да речем 6/100 дизел или 8/100 бензин.Нали тези коли ги купуваме да ни вършат работа,е не да им ставаме "роби" а тук в този раздел Вие само за едни 0.500л разход в повече или в по малко говорите.Не го приемайте всички собственици на хибриди като заяждане от моя страна,просто не мога да разбера за "какъв" трябва да си купя хибрид.За екологията ли,за разхода ли,за треперенето за 1л ли? За какво ,ето карам кола с малък мотор и в града ми дава 5.5 или 6л,това не е ли достатъчно.Казвате за колите че трябва да се научи човек как се кара хибрид,но защо по дяволите трябва да се уча как се кара една кола,колата трябва да се кара от всеки качил се на кола а не от специално обучени хора да карат хибриди.
Не натрапвам на никого собственото си мнение,просто нещо не мога да "вдяна" цялата тази история с вторачването в разхода.
Карал съм Тесла на познат,да "резачка" е и е супер за града,но съм вързан към контакта,хибрида ни кон ни магаре.

П.с Никога не съм купувал кола за която критерият да е бил разходът.Купувал съм голям автомобил за дълги пътувания и малък за града ,и обикновено имам по 2/3 коли.
worthy.gif

Аватар
Енев
Мнения: 102
Регистриран на: 05 Апр 2016 16:59
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Енев » 28 Май 2017 15:17

BOz написа:
Енев написа: Каталожните разходи всички знаем, че са невъжможни са среден разход, не са виновни само горивата, а основно начина на тестване.
За горивата съвсем не съм съгласен, но е тотално друга тема.
...
Крайния резултат в разхода ми се закова на 3.5/100. Това при положение, че минималния разход за моя автомобил по книжка е 4.2 (извънградско). Та може спокойно да слизаш и под заводските данни, стига да имаш желание. tooth.gif
Надявам се правиш разлика среден разход за 1000+км и моментен разход за 10-20км wink.gif Постигни за 1000+км разход от 3.5/100 и ще призная, че каталожният разход е лесно постижим.
Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!

Auris Hybrid Touring Sports 2016

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 28 Май 2017 17:56

mfandakov написа:На мен лично ми прави впечатление друго във всички собственици на хибриди,купувате коли давате едни пари/в повечето случаи все големи/
И след това нещо Ви става започвате едно вманиачаване,следите разход,треперите му на този разход,променяте си стила на каране/да няма бързи стартове,да няма ,очите Ви все в разхода.Треперите на едни 1/2 литра в повече или по малко.Четох четох този раздел и все се чудя толкова ли Ви е проблем ако колата гори да речем 6/100 дизел или 8/100 бензин.Нали тези коли ги купуваме да ни вършат работа,е не да им ставаме "роби" а тук в този раздел Вие само за едни 0.500л разход в повече или в по малко говорите.Не го приемайте всички собственици на хибриди като заяждане от моя страна,просто не мога да разбера за "какъв" трябва да си купя хибрид.За екологията ли,за разхода ли,за треперенето за 1л ли?

П.с Никога не съм купувал кола за която критерият да е бил разходът.Купувал съм голям автомобил за дълги пътувания и малък за града ,и обикновено имам по 2/3 коли.
Не всички собственици на хибриди се интересувме от раход на гориво. Аз хибрида го купих заради:
1) безпроблемен автомобил/задвижване за предполагаеми 10г и/или 100 000 - 120 000 км на употреба
2) изключителна цена - 3 500€ хибридна премия + три години безплатно обслужване + първи безплатен TÜV.
3) желанието да изпробваш различни технологии сам, а не само да четеш по форумите мнението/изживяванията на други хора
4) изпълнваше поставените изискавания - под 4м дължина, автоматик, камера, бензин.

Разхода по обичайния дневен маршрут е 4,6-4,7л. На магистрала с много задръствания и каране 130-140км/ч след това - 7,5л.

Познат успява да докара разход от 2,9л със същия автомобил и оборудване (купили сме ги с една седмица разлика), но неговото не е нормално каране - Pulse & Glide в диапазона 30-70км/ч по първокласни пътища, където потока се движи със 100-110км/ч. Нещо, което няма да направя никога.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
JulianoG
Мнения: 91
Регистриран на: 04 Фев 2012 04:39
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от JulianoG » 28 Май 2017 18:30

Хибридите много добре показват на собственика си колко много енергия се хаби при различните стилове на каране. И се започва една игра докъде мога да я докарам. При мен поне това се прави и двете посоки - както за минимален, така и за максимален разход. Така стигнах до следните стойности за поне половин резервоар:
Аурис HSD: мин. 4/100, макс. 11/100
C-HR HSD: мин. 4.2/100, макс. 12/100
Lexus GS450h: мин 6.2/100, макс. 33-34/100
Toyota AYGOИзображение
Lexus GS 450h Изображение
Toyota C-HR Cult HSD Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 28 Май 2017 21:13

Аз съм заковал на толкова, а като пробвах супер икономичното не свалих повече от половин кило... Та карам си на 6 бензин градско и 4.7 извън без да се съобразявам с нищо и се радвам на колата cool.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 28 Май 2017 23:17

Не всичко е до разхода на гориво.То в другите теми и в други форуми де пак всичко се върти около разхода,и за други болести на дизелите които са много и ревът на три гласа та, и аз съм бил в този хор. Хибрида се кара страхотно не ми се слиза дори ,а за 1 кило в повече или по малко не бие куче удоволствието си струва.Все пак са ми първи впечатления имам го от три дни.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 29 Май 2017 00:00

Енев написа: Надявам се правиш разлика среден разход за 1000+км и моментен разход за 10-20км wink.gif Постигни за 1000+км разход от 3.5/100 и ще призная, че каталожният разход е лесно постижим.
Ами аз съм споделил. На моя автомобил каталожния градски разход е 5.0. С последния резервоар съм направил 4.7. Лятото го смъквам до към 4.2, 4.3. Така, че каталожните данни са си постижими отвсякъде. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pet77 » 29 Май 2017 07:54

Между 4~5 е постижим, но виж в сайта на Тойота колко е на Ауриса за градско 3.6/100км а на приУса е 3.3/100км. Мисля, че е непосилно с пешеходни пътеки буквално на всеки сто метра и гърбици +дупки и неравности. Няма едни 500метра където спокойно да ги изминеш. Поне в нашият град е така.
Последно промяна от pet77 на 30 Май 2017 00:18, променено общо 2 пъти.
Auris Touring Sports HSD

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от DeXa » 29 Май 2017 12:41

При мен за 9к км вече - градско 6-7, извън магистрално 8-10 (при 140 на радар), 1-во класен път 5-6 (80-110). Среден след рестарт преди 80 часа каране 7,9. Както и да я карам тоя разход 5 градско 5,1 извънградско, не виждам как ще го постигна, освен, ако не стана опасен за околните и не ме псуват по всеки светофар.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от iovkito » 29 Май 2017 14:39

Това е положението. За градско - хибрид, за извънградско - дизел. Бих си взел хибрид за извънградско, но обратното - не.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

DeXa
Мнения: 149
Регистриран на: 08 Сеп 2014 09:24
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от DeXa » 29 Май 2017 21:23

Да ти кажа, оня ден взех дизеловата да я покарам два три дни и разхода, заради навика ми от хибрида осредни на 7,4 за 430 км градско. Ако имаше старт/стоп, гаранция щеше да падне под 6,5. Демек, остава единствено екологията и плавното движение ... което не е малко в крайна сметка.
2020 RAV4 XA50 2.5 A25A-FXS HSD
2018 Alfa Romeo Stelvio 2.0T
2013 РАВ4 ХА40 2.2 2AD-FHV AUTO
EX 2017 RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD (открадната)
EX 2006 RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV DPF (открадната)

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Filbor » 29 Май 2017 21:43

Според мен заиграването с разхода идва от факта, че авто-производителите са го интегрирали, като вид игра:
Ако шофираш по-икономично ще получиш награда:

Примерно:

Съобщение "Eco Champion" с купа за шофьора:

https://www.flickr.com/photos/stuart166 ... otostream/


Ще се появяват на дисплея повече зелени листенца, ако се кара Еко и човек ще се се стреми да "поникнат и израснат" повече:

https://www.google.bg/search?q=Ford+Fus ... H_2C48qqM:

А като гледаш на Приус-а в HUD-а на предното стъкло и ще се стремиш все в Еко зелената графа да стоиш
:) Пак като вид игра и състезание.
08.2014-11.2021
Изображение

pacoran
Мнения: 37
Регистриран на: 21 Апр 2017 16:51
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от pacoran » 29 Май 2017 22:02

DeXa написа: Да ти кажа, оня ден взех дизеловата да я покарам два три дни и разхода, заради навика ми от хибрида осредни на 7,4 за 430 км градско. Ако имаше старт/стоп, гаранция щеше да падне под 6,5. Демек, остава единствено екологията и плавното движение ... което не е малко в крайна сметка.
Старт/стоп системата е по скоро еко норма отколкото намалява разхода!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от mfandakov » 29 Май 2017 22:17

Filbor написа: Според мен заиграването с разхода идва от факта, че авто-производителите са го интегрирали, като вид игра:
Ако шофираш по-икономично ще получиш награда:

Примерно:

Съобщение "Eco Champion" с купа за шофьора:

https://www.flickr.com/photos/stuart166 ... otostream/


Ще се появяват на дисплея повече зелени листенца, ако се кара Еко и човек ще се се стреми да "поникнат и израснат" повече:

https://www.google.bg/search?q=Ford+Fus ... H_2C48qqM:

А като гледаш на Приус-а в HUD-а на предното стъкло и ще се стремиш все в Еко зелената графа да стоиш
:) Пак като вид игра и състезание.
Ето сега вече ми стана ясно,един вид "зомбиране",няма лошо поне сте Еко.
И нека играта започне сега......
worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта