Страница 1 от 5

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 04 Юни 2017 07:38
от DeXa
Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 04 Юни 2017 14:23
от slowtraveler
Да не би вентилацията да се е позапушила?

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 05 Юни 2017 18:03
от DeXa
От? Още повече на кола взета преди 3 месеца? Преглеждах вентилационните отвори, не изглеждат запушени.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 05 Юни 2017 22:58
от pet77
В тойота би трябвало да направят някакъв тест и да се установи,а нали е в гаранция.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 05 Юни 2017 23:04
от WoLF
Питай Тойота за обяснение, после ние ще чешем езици...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 05 Юни 2017 23:39
от DeXa
Ще, стига да остане време. Аз за това почнах с чесането, че най-малко време изисква tongue.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 08:06
от slowtraveler
Може и да е нормално поведение - из клипчетата на хибриди се вижда, че при по-сериозно натоварване хибридната система започва да орязва мощността, особено ако батерията почне да поспада... (затова и на времето спорихме дали на хибрида му е хубаво магистрално шофиране при високи скорости :) ). Логично е да има ограничение и при загряване...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 08:56
от BOz
А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 10:38
от WoLF
Теслите преди две години имаха подобно поведение - пуснат ги на се "дърпат" с нещо V-образно и след 100 метра почва да игнорира крайното положение на педала и минава на 80% мощност, примерно... Както се каза по-горе, при магистрално каране батерията не се ползва практически mellow.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 10:56
от biro
DeXa написа: Здравейте,

На няколко пъти вече ми прави впечатление, че след като батерията мине 42 градуса, максималната мощност на разряд започва да пада значително, като при 44 градуса, става под 10кW (същото важи и за заряда). Проблема е, че това се случва след 20-30 минути магистрално каране и в последствие, колата става ужасна за каране. Някой друг наблюдавал ли го е този проблем, не само при RAV4?
Как следиш температурата на батерията и максималната мощност на разряд?

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 16:26
от DeXa
ТеchStream или HybridAssistant (това е Android-ско приложение, изисква Bluetooth или WiFi ELM237 модул). И двете показват лимитите на заряд/разряд, както и моментния заряд/разряд.
BOz написа: А под магистрално каране какво се има предвид? Демек равномерно каране или каране на макс, колкото позволява колата - педал на 100% и всичко останало зависи от физиката?
Примерно на Приуса при магистрално каране, но равномерно такова - да кажем с автопилота пуснат на 140км/ч, батерията почти не се използва, дори и на изкачванията.
Ток започва да се смуче от нея само при рязко натискане на педала на газта - да кажем карам на автопилот и настигам някой, но отзад виждам, че някой ме настига. И за да не преча на задния, то давам педала на 100%, за да изпреваря по-бързо колата. Но това са малко случаи и не съм наблюдавал повишаване на температурата ѝ в следствие на стабилно/плавно шофиране, какъвто е моя стил на шофиране.
Под магистрално визирам темпомат на 140-160, според зависи от трафика. Батерията при мен си се ползва интензивно в този режим, забелязал съм, че при промени в наклона (съответно товара) започва да я използва. По някога повече, по някога по-малко, но е факт, че след каране с 140 от София до Пловдив преди влизане в Пловдив, температурата на батерията беше 44C.
Другото, което ми прави впечатление и отново не знам нормално ли е (без SIL, няма как), е температурата на MG1, която при магистрално каране отива на над 90C. Може да е нормално, но ми прави впечатление, защото на MG2 никога не е превишавала 70.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 16:52
от slowtraveler
Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 16:59
от BOz
За последно на магистрала съм гледал температурата зимата, където не надвишават 50-на градуса. По принцип не карам извънградско, за да мога да дам точни данни в момента/следващите седмици.
Това означава, че маслото също не надвишава тази температура. Което е предпоставка за много дългия му живот, почти вечен.
Но при теб с тези 90 градуса това си се доближава до температура на класически автомат, която температура износва и маслото, което при такива температури определено си подлежи на смяна на някакъв регулярен интервал. Странно е, но явно наистина батерията се използва бая, за да загрее толкова ел. двигателя.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 17:15
от DeXa
slowtraveler написа: Макар и хибридна, РАВ-ката си има аеродинамика на тухла - т.е. е нужна доста енергия... 150к.с. ДВГ безпроблемно поддържат 160-180км/ч на такъв тип автомобил, но за хибридна система това вече е близко до терминалните параметри, така, че не ме учудва, че започват ограничения в използването на енергия... Все пак РАВ-ката си е ограничена до 180км/ч - т.е. там е ограничението по обороти на MG1/MG2...
Тук си в грешка ... абсолютно никакъв проблем не е, за хибридната система. При 160 съм на 3/4 от еко режима и ако настъпя си има пънч, дори при 175. Нещо друго е причината за греенето или просто и трябва ъптдейт на софтуера (прави ми впечатление, че при 44C вентилаторите на батерията са на 2-3 степен (от максимални 6). Като ходя в Тойота ще искам и това (ако има нова версия разбира се). Ограниченията нямат нищо общо с скоростта - в смисъл не са функция зависеща от скоростта.б

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 06 Юни 2017 17:16
от slowtraveler
E нали МГ1 трябва да генерира ток и за МГ2 дори и да не се ползва батерията... При близки до терминалните обороти (и усилие) е нормално да грее толкова...
Предполагам смъкването на скоростта на 140км/ч ще облекчи сериозно нещата...
Ограниченията може да са заради температурни режими, но това не значи, че температурните режими не зависят от скоростта :)