Страница 2 от 5

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 07 Юни 2017 14:10
от DeXa
Ами то .. хем е така, хем не е, защото само оборотите са терминални, усилието не е. Да не говорим, че MG1, при тая скорост е много далеч от терминалните си обороти. Само MG2 е на 13000, ама пък той си е комфортно студен (~60C). Работата е там, че и при 140 се получава същото - батерията грее и почва да ми реже максималната мощност на разряд, а MG1 само си грее. Трябва някой да изрови SIL и да видим какви са граничните температури, та да не хвърляме боб :)

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 07 Юни 2017 14:17
от slowtraveler
И усилието е близко до терминално - с тази мощност не мисли, че можеш да постигнеш много по-висока скорост при тази аеродинамика...
Виж за 140км/ч вече ме учудва - там би трябвало ограничаването да се случва много по-рядко и то предимно при неразумно шофиране...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 13 Юни 2017 23:17
от DeXa
Сега като се затопли, проблема се наблюдава още по-често, дори в града. Ако е стояла на слънце, батерията е на 38-39 градуса. Като тръгна и движа 30-40 минути, стига 43-44 и започва пак прословутото лимитиране на разряд/заряд и колата става, все едно карам с ластик на педала. Да не говорим, че разхода под 10 трудно ... Нещо сбъркано има в софтуера към момента. Дано ми остане време да отида до Тойота, да я видят.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 14 Юни 2017 00:12
от pacoran
Ебати хибрида 10/100км. tooth.gif

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 22 Юни 2017 10:53
от DeXa
Нали ... стига да не е студено или горещо, иначе си е добре.
От днес:
IMG1.JPG
IMG1.JPG (277.86 KiB) Преглеждано 3659 пъти

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 18 Юли 2017 16:51
от DeXa
Ходих вчера в Тойота за обслужване ... 1 час не можаха да проумеят, как съм видял температурата на батерията и как съм усетил, че колата не върви. Крайния резултат е, че било нормално. Което за мен е абсурд, не може да е нормално да имаш 6 степени на вентилаторите и до 43 градуса да седи на 0-ла (когато вече е започнало ограничаване на максимално отдаваната мощност от батерията) и при 44 (когато мощността е ограничена на под 10kW) да мине на 2-ра степен. Има някаква бъгня в цялата работа, ама да видим Японците, кога ще се усетят да пуснат нов софтуер.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 19 Юли 2017 15:42
от pet77
А някои друг оплакал ли се е с подобен проблем,или това е минимално намаляне на мощнос и е неусетно.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 19 Юли 2017 15:48
от slowtraveler
Да не би просто логиката да не е толкова проста, и да има други фактори за ограничаване на мощността? И какво точно ограничава - мощността на ел-системата, или мощността към колелата?

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 10:27
от DeXa
Ограничава максималната отдадена мощност от батерията, както и максималната мощност на заряд към батерията. Демек мощността на системата и от там максималната мощност към колелата. Започва да работи предимно с ДВГ, което е много гадно, като свикнеш да има въртящ момент.
pet77 написа: А някои друг оплакал ли се е с подобен проблем,или това е минимално намаляне на мощнос и е неусетно.
Ами не ми казаха някой да се е оплаквал, но ако си караш колата като мен по 60-70км на ден, веднага ще го усетиш. Все едно си пуснал еко на еко-то, ама с разликата, че предимно работи с ДВГ и съответно разхода съвсем не е еко.

П.С. Отделно тука, не мога да разбера как са решили, че максималната мощност е 197 коня, при положение, че ДВГ е 155 коня, а максималната мощност на разряд на батерията при нормални условия е 25.5 kW (~34 коня). За да им излезе сметката, максималния разряд трябва да е поне 32kW, а аз такава стойност не съм виждал. Да не говорим, че ДВГ не съм го виждал да генерира повече от 110kW (това лесно се смята като се знае колко е gear ratio-to между MG1 и ДВГ и се гледа мощността пратена към MG1 при максимално натоварване), което още повече прави сметката крива...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 10:48
от slowtraveler
Все пак това са пикови мощности... А и косвеното измерване на мощността през MG1 не е съвсем коректно, защото има и други 'консуматори на мощност', дори и да се остави настрана информацията, че това е нетна мощност...
Просто трябва да се сравнят показанията с друг аналогичен модел за да направиш някаква външна оценка дали имаш проблем...
Защото така описаните 'проблеми' може съвсем да не са проблем, а да са погрешни очаквания и измервания към все още нов за теб автомобил...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 10:58
от DeXa
Възможно е, но не вярвам да са погрешни (а и вече не е толкова нов за мен минах 16к км с него), тъй като ги засичам по усещане за поведението на колата и по параметри. Аз почнах да се ровя, след като усетих, че колата не върви, както обикновено. Принципно, проблема не е чак толкова голям, ако ползваш workaround - в случая Hybrid Assistant (приложението за андроид). Като е жега на вън, просто пускам fan-а на батерията на 6, като се кача в колата и драма няма ... стига да не си някакъв еко freak и да караш без климатик, щото видиш ли гори с половин литър на 100 по-малко ... Просто е дразнещо, всеки път да го правя.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 11:32
от slowtraveler
Честно казано - не можах да хвана логиката на сработване на вентилатора... Явно взема информация от други датчици, а не тези, които показва на 'Асистента'... Можеш да гледаш доста клипчета из нета, където на 36С включва на първа скорост... След което гаси вентилатора и спокойно си стои на 38С. Докато в един момент изведнъж при същата температура решава да включи на 6-та скорост вентилатора.....

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 12:25
от DeXa
Ами аз доста време го следих (не само с хибрид асистента, но и с течстрийм-а) и според мен следи 3 неща само - температурата на входящия въздух, температурата на батерията и SoC-а на батерията. Евентуално би могъл и да следи discharge rate-a, ама той е много spiky и като се вземе в предвид, колко инертна е охладителната система на батерията, не виждам смисъл да следи и това, ама знае ли се ... Не му знам точно алгоритъма, но наблюденията ми са такива. Без значение, какво следи обаче, проблема е на лице.

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 13:21
от slowtraveler
Това, което гледах бе няколко доста продължителни клипчета на Аурис..
От рода на това:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=4LiQdJ2p2j4[/bbvideo]
Та и мен ме учуди на пръв поглед нелогичната работа на вентилатора - например се включи на 36С, а след това на 38С изключи, а при 39С включи от раз на 6-та степен... А тъй-като при компютрите няма нелогична работа, то това ме наведе на мисълта, че има фактори, които се вземат предвид при вземане на решение от компютъра, но не се визуализират...

RAV4 XA40 2.5 2AR-FXE HSD температура на батерията и ограничаване на мощността

Публикувано на: 20 Юли 2017 14:19
от DeXa
Напълно възможно е да има още нещо. Въпроса е, че при мен стига доста по-високи градуси, а тук не ...