Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от slowtraveler » 11 Сеп 2017 13:31

Това на схемата за кой хибрид е? Защото така както е изобразено - трансмисията е вързана към вала на МГ2, а не към PSD... Така схемата подвежда...
А за това какво е ЕХО - на мен не ми е познат такъв автомобил...
Интересно на двигателите, работещи по 'емулирания' цикъл на Аткинсън е, че коефициента на сгъстяване е МНОГО ГОЛЯМ... Ако всмукателния колектор затвори около долна мъртва точка, този двигател не би работил - би имал страхотни детонации - бензина би се самозапалвал преди ГМТ... Затова вариантът е да се изчака да премине с доста ДМТ, и чак тогава клапана да затвори, за да се получи нормална компресия в ГМТ...
Споменавайки други съвременни ДВГ, работещи по цикъла на Аткинсън, но и предлагащи ПЪЛНА МОЩНОСТ при нужда, при тях въпроса с детонациите при пълна мощност (тогава е нужно максимално количество въздух/кислород в цилиндъра, и съответно клапаните затварят близо до ДМТ) се решава с интелигентно постепенно подаване на горивото директно в горивната камера - като на дизел, въпреки, че в този режим газоразпределението е по-близо до нормален ДВГ, а не до този, работещ по 'емулирания' цикъл на Аткинсън :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 12 Сеп 2017 19:39

За Япония - Toyota Echo за Европа - Toyota Yaris
Toyota Echo е базата, върху която конструкторите започват да строят Приус1.

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 12 Сеп 2017 23:16

Въпрос с повишена трудност от следващия урок.
Как пали ДВГ на Приус ?
Примерен Отговор: Приус пали на х Цилиндъра ... след ... време.

Това трябва да се знае от всеки един механик на хибридни автомобили.

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 13 Сеп 2017 13:26

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили Урок 2 Лекция 3
Двигател с Вътрешно Горене – Prius

За автомобил с тегло 1300 кг Приус има доста скромен двигател с вътрешно горене. Това е станало възможно поради наличието на електрически мотори и високоволтова батерия, които помагат на ДВГ, когато е необходима по-голяма мощност. Двигателят на обикновен автомобил е разчетен на бързо ускорение и движение в режим на изкачване. Затова той много често работи в режим на ниска ефективност (КПД). Двигателят на Приус го разгледахме по горе, затова продължаваме напред.

Мотор – генератори на Приус 20

Приус притежава два електрически мотор/генератора. Те са сходни по конструкция, но се различават по размерите си. И двата са трифазни синхронни двигатели с постоянни магнити. Тяхното название звучи по-сложно отколкото самата им конструкция. Роторът (тази част, която се върти) представлява един голям мощен магнит и няма никакви електрически компоненти. Статорът (неподвижната част, която е прикрепена към корпуса на автомобила) съдържа три набора намотки. В зависимост от сигналите от блока за управление мотор/генератора може да бъде, както производител на електроенергия, така и консуматор. Тези свойства са се отразили на името на агрегата.

МГ1 е свързан със слънчевото колело на устройството зо разпределение на мощността – PSD. Той, по-малкият от двата има максимална мощност 33 кВт. Обикновено той запалва ДВГ и регулирайки оборотите му изменяме генерираната електроенергия. МГ2 е свързан с короната на планетарния механизъм (Устройството за разпределение на мощността) и след това посредством редуктор е свързан към колелата на автомобила. МГ2 притежава максимална мощност 50 кВт. Той често е наричан тягов електромотор. Неговата роля е да приведе автомобила в движение като двигател или да произвежда електроенергия като генератор при забавяне на движението или при спиране. И двата електромотора имат течно охлаждане.

Инвертор
Инвертор на Приус 20
Инвертор на Приус 20
03.jpg (148.43 KiB) Преглеждано 9264 пъти
Мотор/генераторите, които работят в хибрида, се захранват с променлив трифазен ток. Но ВВБ, както и всички акумулаторни батерии, акумулират и съхраняват постоянен ток. Функцията на преобразувател на постоянен ток в променлив се изпълнява от Инвертора. Всеки мотор/генератор има свой собствен инвертор. Той разчита положението на ротора с помощта на датчика за положение на вала на МГ и управлява тока в намотките на статора, така че да поддържа оборотите на необходимата скорост на въртене с необходимия въртящ момент. Използвайки „самоиндукцията” на статорните намотки (свойство на електрическите намотки, които се съпротивляват на изменението на тока), инверторът може да пропуска през намотките токове, които са по-големи от тока, който се черпи от ВВБ. Този режим работи само тогава, когато напрежението на намотките е по-голямо от напрежението на батерията. В този случай се извършва зареждане на ВВБ.
Токът, който тече през намотките на електромотора, определя неговия въртящ момент. Особеностите на такъв електродвигател се оказват необичайно печеливши по отношение на двигател с вътрешно горене. На ниски обороти електромоторът е способен да достигне много голям въртящ момент. До скорости от 67 км/ч МГ2 е способен самостоятелно да създаде 400Н/м (не съм съвсем сигурен, но така пише в учебника) на входа на редуктора. Именно поради това хибридното транспортно средство може да започне движение с добро ускорение без използване на скоростна кутия. В един блок заедно са разположени инвертора и конвертора. Конвертора е предназначен да преобразува променливото напрежение в постоянно със стойност 13.8 В. От конвертора се захранва цялото бордово оборудване на автомобила.

Сега малко ще отдъхнем от теорията и ще се обърнем към практическата част.

Водна помпа на хибрида (хибридната система).

Инверторите, както и мотор/генераторите, се охлаждат с помощта на автономна система. И да, за охлаждането на мотор/генераторите и инвертора в автомобила е направен отделен независим охлаждащ контур. Той работи благодарение на електрическа помпа.
Ако на Приус 10 тази помпа се включва при достигане на температура около 48 °С, то на Приус 11 и Приус 20 е
TOYOTA Prius 20 е възприет друг алгоритъм на работа. В тези два хибрида помпата започва да работи още при включване на запалването.
Водна помпа
Водна помпа
04.jpg (129.14 KiB) Преглеждано 9264 пъти
[attachment=1]

Предимства и недостатъци на водните помпи.

Инженерите на Тойота са усъвършенствали помпата на Приус 20. За съжаление това не е добавило кой знае колко. Нейният ресурс е нараснал само до 40-50 хил км. Тогава Тойота провежда сервизна кампания по замяната на помпата на хибридната система на Приус 20 по целия свят. Затова препоръчваме на механиците, които ремонтират хибридни автомобили, да дават на своите клиенти, собственици на Приус 11 и Приус 20, следния практически съвет: Те трябва да приемат като правило минимум 2 пъти седмично да вдигат предния капак на автомобила и да проверят има ли движение на охлаждащата течност. Това се прави при включено запалване. Ако има движение значе всичко е нормално, но ако течността е спокойна автомобилът не трябва да се движи

В следващата лекция ще разгледаме СКОРОСТНАТА КУТИЯ на Приус.

Следва продължение
инж. Пламен Пеев
Прикачени файлове
Взривени транзистори в Инвертора
Взривени транзистори в Инвертора
07.jpg (159.14 KiB) Преглеждано 9264 пъти

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от BOz » 13 Сеп 2017 14:05

Леки неточности
plamsav написа: Инвертор на Приус 20
Показаното на картинката не е инвертор от Приус 2.
plamsav написа:До скорости от скорости от 67 км/ч МГ2 е способен самостоятелно да създаде 400Н/м (не съм съвсем сигурен, но така пише в учебника)
Учебника е грешен в случая. При около 67км/ч, МГ2 отдава около 180 Нм. Това е ориентировъчната вълшебна скорост (без да изпадаме в подробности) до която може да вдигнеш без да е необходимо да развърташ двигателя.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от Hursa » 13 Сеп 2017 15:22

BOz написа: Учебника е грешен в случая.
Само в този случай ли? Може ли да дадете характеристиката на максималния въртящ момент, който дава МГ2 в зависимост от оборотите. Най-вече ме интересува при "нула" оборота и как се изменя при много ниски обороти (как се "управлява старта"). Любопитно е и в какъв диапазон е 400 Нм и действително ли е постоянен в този диапазон. Интересува ме и как се изменя в диапазона от високи обороти (линейно ли е снижението и какво го налага). Ще съм много благодарен, ако "изпаднете в подробности" smile.gif , защото познанията ми по темата са смешни и защото не намирам информация - какви са характеристиките на синхроните двигатели под управление на инвертора (ако може така да се каже). А това ще обясни функционирането (поне най-бегло) не само на приус, а и на ел автомобилите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 17 Сеп 2017 21:14

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили Урок 2 Лекция 4

Високоволтовата батерия на PRIUS 10 се състои от 240 елемента с номинално напрежение 1.2 В всеки. Те много приличат на батерии за фенер размер Д. Тези елементи се събират по 6 броя последователно и приличат на бамбуково стъбло. Цялата батерия е съставена от два корпуса, в които има по 20 стъбла.

ВИСОКОВОЛТОВА БАТЕРИЯ (ВВБ) НА HONDA INSIGHT HYBRID
ВИСОКОВОЛТОВА БАТЕРИЯ НА HONDA INSIGHT
ВИСОКОВОЛТОВА БАТЕРИЯ НА HONDA INSIGHT
08.jpg (70.95 KiB) Преглеждано 9199 пъти
Общото номинално напрежение на ВВБ е 288 В. Работното напрежение в режем на празен ход е в границите от 320 В до 340 В. При спадане на напрежението под 288 В стартирането на ДВГ става невъзможно. Едновремено с това на екрана светва символа с батерийка с надпис 288. За да се стартира двигателя в този случай Японците са вградили в автомобила зарядно устройство. Достъпът до него се осъществява през багажника на автомобила.

Често задаван въпрос е как се използва. Отговарям: Зарядното може да се използва само и единствено, когато свети надписа 288. В противен случай при натискане на старт ще се чуе силен звуков сигнал и ще светне в червено грешка. Второ – към клеймите на малкия акумулатор трябва да се включи допълнителен акумулатор „донор“ или зарядно устройство. В никакъв случай не трябва да се включва пусково устройство. След това при ИЗКЛЮЧЕНО запалване трябва да се натисне старт за минимум 3 секунди. Когато светне зелена светлина започва зареждането на ВВБ. Зареждането ще е готово след 1-5 мин. Това зареждане ще е достатъчно за 1 или 2 старта.

Когато мотора запали ВВБ ще се зарежда от инвертора. Ако 2 – 3 опита не доведат до запалване на двигателя и при пова „READY“ свети, не говори за това, че автомобилът е готов за движение, а трябва да се търси причината за аварията. Всичко това означава, че имаме повреда. Имайте в предвид, че при нормални условия всички Приуси палят от първия път. Това си го запишете някъде с големи букви.

В Приус 11 ВВБ се състои от 228 елемента с напрежение 1.2 В всеки. Те са обединени в 38 групи по 6 елемента. При номинално напрежение показват 273.6 В. Работното напрежение е в диапазона 280 – 330 В. Самата ВВБ се намира зад задната седалка на автомобила. При това елементите не приличат на бамбукови стъбла, а представляват плоски модули в пластмасов корпус със сив цвят.

Автомобилът не трябва да се използва без гориво (бензин), дори когато тръгвате със заредена до горе батерия. В по-голямата част от времето шофьора може да използва около 1.5 МДж достъпна енергия. Много често ВВБ попадат за ремонт имено след като е свършил бензина в резервоара и водачът се опитва да стигне до най-близката бензиностанция. В този случай на таблото светва „Check Engine“ и триъгълник с възклицателен знак. Ако тогава продължите да се движите с автомобила напрежението на елементите пада под 0.5 В на клетка и те всичките умират. При спад на напрежението под указания минимум в клетките настъпват необратими химически реакции. По този начин се съкращават неимоверно много капацитета и живота им. На практика след месец, два ще трябва да смените почти цялата батерия.

Акумулатор с надпис 288V
НАДПИС 288V. САМО В ТОЗИ СЛУЧАЙ КОМПЮТЪРЪТ АКТИВИРАВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ ВКЛЮЧИ ВГРАДЕНОТО ЗАРЯДНО УСТРОЙСТВО ЗА ВВБ.
НАДПИС 288V. САМО В ТОЗИ СЛУЧАЙ КОМПЮТЪРЪТ АКТИВИРАВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ ВКЛЮЧИ ВГРАДЕНОТО ЗАРЯДНО УСТРОЙСТВО ЗА ВВБ.
11.jpg (107.89 KiB) Преглеждано 9199 пъти
На PRIUS 20 японските инженери са използвали друг начин за увеличаване на мощността. Те са намалили количеството на елементите до 168, като са оставили само 28 модула. Но с помощта на специално изградения „booster“ вътре в инвертора напрежението може да се повиши до над 500 В. Увеличаването на номиналното напрежение на МГ2 в PRIUS 20 позволява да се повиши неговата мощност до 50 кВт без увеличаване на размерите.

Освен това PRIUS притежава вспомагателен акумулатор. Това е една 12 волтова оловно киселинна батерия с капацитет 28 Ач. Тя се намира в:

Приус 10, 11 – задната лява част на багажника.

Приус 20, 30, … – задната дясна част на багажника.

Блок за управление на ВВБ
Във ВВБ има отделен блок за управление само за нея.

Този блок следи за температурата на елементите, тяхното напрежение, вътрешното им съпротивление и управлява охлаждащия вентилатор на батерията. На PRIUS 10 има осем вградени температурни датчици. Те представляват обикновен терморезистор. Освен това има и един допълнителен термодатчик, който контролира температурата на въздуха около ВВБ. На PRIUS 11 количеството температурни датчици е намалено до четири, а на PRIUS 20 до три броя.

следва продължение

инж. Пламен Пеев

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 20 Сеп 2017 23:02

Урок 2 Лекция 5
Устройство за разпределение на мощността
Въртящия момент от ДВГ и от двата мотор/генератора се разпределя с помощта на планетарен набор от зъбни колела, наречен от TOYOTA “устройство за разпределение на мощността” (PSD, Power Split Device). И колкото и просто да изглежда неговото устройство е трудно да се разбере как в действителност работи. Затова ние ще му отделим достатъчно време. PSD позволява на Приус да работи едновремено в три режима – като последователен хибрид, като паралелен хибрид и като последователно – паралелен хибрид. И на всичкото отгоре да получи накуп всички техни преимущества и нито един недостатък.
По този начин ДВГ може едновремено да върти колелата и в същото време излишната енергия да се превърне в електрическа и да зарежда ВВБ. Освен това ако е необходимо от МГ1 енергията може да отиде направо в МГ2 за да подпомогне във въртенето на колелата. Гъвкавостта на този механично – електрически механизъм за разпределяне на енергията позволява на Приус да подобри показателите на икономичност и да намали изхвърлянето на вредни газове по време на движение. Това е невъзможно при твърда механична връзка между двигателя и колелата, реализирана при паралелния хибрид. И е недостижимо за последователния хибрид без загуба на енергия.
ВВБ СЪС СВАЛЕН ГОРЕН КАПАК НА PRIUS 11
ВВБ СЪС СВАЛЕН ГОРЕН КАПАК НА PRIUS 11
14.jpg (121.49 KiB) Преглеждано 9171 пъти
Трансмисия
Приус има трансмисия, която се нарича CVT (Continue Variable Transmission). На български този термин звучи така „безстепенно – регулируема“ или „постоянно – променлива“ трансмисия. В основата и стои устройството за разпределение на мощност PSD. Такава безстепенно – регулируема скоростна кутия работи точно така както и обикновена автоматична скоростна кутия, с изключение на това че предавателното число в нея може да се променя непрекъснато и плавно, а не в кратки диапазони и на стъпки. По нататък ще разгледаме по какво PSD се различава от обикновена бестепено – регулируема скоростна кутия, т.е. Вариатор.

Трансмисията на Приус може да се сравни с 10+ автоматична скоростна кутия. За превключване от една скорост на друга на обикновената скоростна кутия и е необходимо технологично време да отдели двигателя от колелата и след това отново да зацепи на следващата предавка. Това време е 0.2-0.3 секунди. Някои по съвремени кутии могат да го свалят още малко, но то никога няма да стане равно на 0 сек. За да стигне от 1-ва до 10-та предавка в най-добрия случай такава кутия не е зацепена повече от 2 секунди. И такава кутия не може да прескочи нито една предавка.

А кутията на Приус е ВИНАГИ зацепена за колелата. И като допълнителен БОНУС може да прескача (образно казано), колкото е необходимо, предавки – т.е. може от първа да включи десета за време равно на 0 сек . За да съм напълно точен времето за превключване на Приус е по-малко от 0.001 сек., но го има. На практика обаче не се усещат никакви тласъци, които има обикновената автоматична кутия. Ускорението е плавно и постоянно. За тези, които никога не са карали Хибрид от Тойота ще е малко странно усещане: Да гледат как автомобилът ускорява, а оборотите на двигателя падат. На практика е възможно да се движите със 120 км/ч с 1200 оборота/мин.

Сега малко практика
Най – често задавания въпрос по кутията на автомобила Приус е: Какво масло да наливаме, колко е необходимо и колко често трябва да го сменяме? Много често в средите на работниците битува такова заблуждение: Щом на кутията няма сонда значи маслото не трябва да се сменя изобщо. Това заблуждение е довело до смъртта на не една кутия.

Затова съобщаваме, че смяна на маслото в скоростната кутия на Приус е необходимо да се прави. За различните модификации се употребява различно масло както следва:

Приус 10 – масло Т-4/(3.8 л),

Приус 11 – масло Т-4/(4.6л),

Приус 20, 30 – масло WS/(3.8л),



Смяна на маслото се прави на всеки 50 – 60 хил. км за Европа. Отделен е случая доколко България отговаря на условията средно за Европа. По японските срокове маслото се сменя веднъж на 60-80 хил. км, но при особено тежки условия на експлоатация е наложително маслото да се сменя два пъти по-често – 40 хил. км. Т.е. ако не возите дърва с Тойотата спокойно маслото може да изкара над 50 хил. км.
Да поговорим за основните разлики в обслужването на кутиите, т.е. за работата по смана на маслото. Ако на Приус 20, за да смените маслото, трябва само да отвиете пробката, да източите маслото и след това да налеете новото, то на Приус 10 и на Приус 11 нещата не са така прости. Конструкцията на дъното на кутията е произведена в такъв вид, че като източите маслото само от пробката една голяма част от него ще остане вътре в кутията и то имено най-мръсната част. Тези 300-400 грама съдържат например остатъчни парченца херметик, продукти от износване и т.н.

Затова, за да сменим маслото е нужно да свалим дъното на кутията, да излеем мръсотията, да го почистим и след това да го върнем на мястото му. При свалянето на дъното получаваме още един бонус – получаваме възможността да диагностицираме състоянието на кутията по продуктите от износването, които се намират на дъното. Най-страшно за собственика е, когато там намерим жълта (бронзова) стружка. Това означава, че на тази кутия и е останало много малко живот.

Оригиналната гарнитура на дъното е направена от корк. Ако отворите в нея са все още кръгли означава, че може да се използва отново без нужда от херметик. Главното при поставянето на дъното е да се внимава да не се пренатегнат болтовете. В противен случай нарезите по дъното могат да повредят гарнитурата.

следва продължение

инж. Пламен Пеев
Масло за трансмисията
Масло за трансмисията
OIL Sinergy.jpg (50.22 KiB) Преглеждано 9171 пъти
Прикачени файлове
ЕЛЕМЕНТ ОТ ВВБ НА PRIUS 20
ЕЛЕМЕНТ ОТ ВВБ НА PRIUS 20
15.jpg (66.47 KiB) Преглеждано 9171 пъти
ЕЛЕМЕНТ ОТ ВВБ НА PRIUS 11
ЕЛЕМЕНТ ОТ ВВБ НА PRIUS 11
16.jpg (64.16 KiB) Преглеждано 9171 пъти

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от biro » 21 Сеп 2017 09:39

Пламене, показал си снимка на масло с надпис Engine Oil (двигателно масло), а твърдиш, че е "Масло за трансмисията" boo.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 22 Сеп 2017 00:18

biro написа: надпис Engine Oil (двигателно масло), а твърдиш, че е "Масло за трансмисията"
Браво колега. Радвам се че има и хора, които не спят и питат, когато нещо не е ясно.
За трансмисията ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да пише, че маслото е WS за Приус 20, 30, 35 и т.н., а за Приус 10 и 11 маслото е Т-4.
Маслото WS поже да се използва за Приус 10 и 11, но обратното е НЕВЪЗМОЖНО.
Прикачени файлове
toyota_ATF-T-IV.JPG
toyota_ATF-T-IV.JPG (26.36 KiB) Преглеждано 9140 пъти
toyota_ATF-WS.JPG
toyota_ATF-WS.JPG (187.19 KiB) Преглеждано 9140 пъти

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 23 Сеп 2017 10:27

Следва малко практика
Специализирано за автосервизите

PRIUS 30 – Технология на ремонт
Изгорял инвертор

На монитора свети ЧЕРВЕН триъгълник и надпис „проверете хибридната система“.

1. Правим диагностика и установяваме изгорял силов модул в инвертора. Ако просто заменим инвертора с изправен то той отново ще изгори в 99% от случаите. Затова нашата първа и основна задача е да намерим ОСНОВНАТА ПРИЧИНА за изгарянето на инвертора.
2. Проверявяме намотките на мотор/генератора за пробив . Процедурата се извършва с Мегаомметър. Ако резултатите покажат изправност значи че намотката е наред.
3. Проверяваме системата за охлаждане на хибридната устанвка. Сваляме помпата и я проверяваме. Ако всичко е наред и работи проверяваме съпротивлението на намотката на помпата с омметър.
4. Следва следващия елемент от системата за охлаждане – радиатора. Да се доберем до него е малко по – трудно. Сваля се предната броня. Сваля се системата на Активния круиз контрол, ако има такъв. И какво да видим целия радиатор е задръстен с мухи и засъхнала кал.
5. Следва почистване на радиаторите и смяна на инвертора. И готово. Елементарно Уотсън!!!
Прикачени файлове
Радиатор 1
Радиатор 1
Радиатор 01.jpg (43.29 KiB) Преглеждано 9123 пъти
Радиатор 3
Радиатор 3
Радиатор 03.jpg (53.97 KiB) Преглеждано 9123 пъти

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от biro » 23 Сеп 2017 18:05

Инверора нов или втора употреба е? Каква му е цената?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от plamsav » 23 Сеп 2017 22:56

Още малко практика

Изгорял инвертор

Описаните по горе причини за изгарянето на инвертора обхващат 75 % от случаите с Приус 30 и приблизително 50 % от случаите с Приус 20.
Останалите 25 % от случаите с Приус 30 и 50 % от случаите с Приус 20 ще научите САМО в предстоящите курсове за ОБУЧЕНИЕ на механици на хибридни автомобили.
:thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от slowtraveler » 23 Сеп 2017 23:39

Хм.... Пробив към корпус на намотките е само една от възможните повреди... Пробив между намотки няма да хванеш с мегаомметър :)

В тази връзка - смяташ ли наистина темата да е полезна за колегите, или смяташ да използваш форума за платформа за реклама на възможни курсове (вероятно платени)?
За да си изясним позициите де... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнение от Hursa » 24 Сеп 2017 18:30

plamsav написа: ... ще научите САМО в предстоящите курсове за ОБУЧЕНИЕ на механици на хибридни автомобили.
slowtraveler написа: В тази връзка - смяташ ли наистина темата да е полезна за колегите, или смяташ да използваш форума за платформа за реклама на възможни курсове (вероятно платени)?
Може би се имат предвид курсовете в тази тема?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта