Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 469
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот mfandakov » 22 яну 2018 15:56

Разбрах че е "кофти" :D версия,ама аз така или иначе нямаше да си го купя.
Благодаря все пак че направихте ревюто и тук. tooth.gif
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 28 яну 2018 17:55

slowtraveler написа:Източник Хм... Това повече ми прилича на реклама на конкретно изделие, несвързано с марката, а още по-малко - конкретно с хибридите bash.gif
Моля да прецизирате и коригирате мнението си. Карман е едно от многото средства за комуникация с автомобила, и съвсем не специализирано за хибрид или въобще за Тойота...

Моля , не ме разбирайте погрешно. Никого не агитирам да си купува конкретното изделие. Използвам го само като пример да опиша какви са проблемите с различните скенери. Всички си имат своите плюсове и минуси. Така, че какъв скенер ще си купите си е ваше решение и на никой друг. Важното е да ви върши работа. :thumbsup:

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 14 фев 2018 13:19

Диагностика на хибридни автомобили. УРОК 5 Лекция 3

Carman AUTO-I 700
Блокът IMA се вижда добре, но в Civic показанията на напрежението на връзките са с точност до цяло число. Не се виждат десетите, а те са ни много необходими, за да преценим състоянието на батерията, тъй като разликата по напрежение между изправния и неизправния елемент е само 0.1 – 0.2 V. Трябва да вземем под внимание момента, че по-старата версия показваше всичко по напрежението включително и десетите. Освен това сервизното меню за Honda не е активно и съответно при смяна на Блока за управление на двигателя например, който не е от най-надеждните, ние няма да можем да накараме автомобила да го разпознае. Т.е. автомобилът ще ни каже, че няма такъв блок.

Останалите хибриди от Ford, GM и т.н. могат да се диагностицират много ограничено. Добре се четат само системите SRS и ABS, а хибридната система и ВВБ изобщо не се виждат.

В заключение мога да кажа, че скенерите CarmanScan позволяват да се работи сравнително добре с по-голямата част хибридни автомобили от марките Toyota, Lexus и Honda.

10.jpg


Toyota Intelligent Tester II
За пълноценна диагностика на хибридни Toyota и Lexus освен CarmanScan ще е необходим и дилърски Toyota Intelligent Tester II.

Въпреки че апаратът е на преклонна възраст, той изглежда отлично. И не само изглежда отлично, а успява да се свърже изключително бързо с автомобила и работи бързо и точно. За разлика от универсалните скенери този уред поддържа всички сервизни функции за европейския и американския пазар. Но не всичко е достъпно за японския пазар. Работи със всички съвремени автомобили, въпреки че последният ъпдейт датира от далечната 2012 година. И най-големият му недостатък е, че не работи с Prius 10 (не влиза нито в хибридната система, нито във ВВБ). За нас в Бъргария това изобщо не е проблем, тъй като десятките в цялата стана се броят на пръстите на една ръка. А е възможно дори изобщо да няма. За сметка на това влиза в замразената дата и чете подкодовете, като показанията му са изключително точни и може да им се вярва.

Това позволява много по-точно и по-бързо да се установи причината за грешките. Също така поддържа компютърно програмиране. С помощта на менюто ” Customize ” е възможно да се активират и деактивират функциите на някои системи в колата за клиента (изключване на звуковия сигнал на коланите, алгоритъма за централно заключване и т.н.). С Estima и Alphard работи чрез менюто за Prius. С този скенер няма да можете да калибрирате кутията не горните модели.

Във всички останали случаи – отличен вариант за диагностика на хибридни Toyota и Lexus дори и на най-новите модели.

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 91
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 22
Местоположение: Русе
Контакти:

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот plamsav » 14 фев 2018 13:24

УРОК 5 Лекция 4

Launch X 431 Master
Най-често срещаният скенер, който може да диагностицира хибриди на почти всеки производител, е Launch X 431 Master. Бих го нарекъл най-универсалния, но и най-неудобния.

11.jpg


Това е евтин универсален скенер, който поддържа диагностика на огромен брой автомобили, включително хибридни. Удобствата за използване, в сравнение с останалите скенери мисля, че са минимални. Но не забравяйте, че производителите Launch все по-често произвеждат нови, много по-удобни версии на скенерите. В повечето случаи има поддръжка за сервизни функции, но те не винаги работят. Производителите обаче не стоят на едно място и за разлика от CarmanScan бързо поправят недостатъците и грешките. Така че, тъй като програмите се актуализират, някои сервизни функции започват да работят не по-лошо от това на дилърските скенери. Трябва да се отбележи, че от известно време CarmanScan са си взели поука и предполагам, че вече са задминали Launch.

Единственият недостатък на този скенер, наблюдаван от нас в работата (а не само нас) е, че понякога, когато го свързваме с Prius 20, изчезва калибровката на линейния клапан.

Най-перспективни разработки на диагностичен интерфейс представляват, интерфейсите с които можете да свържете диагностирания автомобил с лаптоп с инсталиран софтуер за диагностика.

Techsteram

12.jpg


По-специално, за Toyota има софтуер, наречен Techsteram. Всъщност това е аналог на Intelligent Tester II, само че програмата е инсталирана на компютъра, а не на скенера. Techstream поддържа всички хибриди от Toyota и Lexus с всички сервизни функции, независимо от пазара. В първите версии на програмата е имало проблем с Тойотите за японския пазар, поради наличието само на японски език. Но новите версии на програмата поддържат английски език за всички модели, което значително опростява използването на програмата. Скоростта на работа зависи от използвания диагностичен интерфейс.

Самата програма може да бъде закупена от производителя. Актуализирането на софтуера продължава непрекъснато.

В този урок разгледахме само няколко основни скенери, които е препоръчително да притежавате за ремонта и поддръжката на хибридни автомобили. Умишлено не говорихме за такива скъпи скенери като Autologic, Bosch KTS, G-Scan и други, чиято цена надвишава всички възможни граници, а работните функции с хибридите са много ограничени.

Анализирайки тази статия, ще можете сами да решите кои от изброените опции са най-подходящи за Вашия автосервиз. В края на краищата не всички автосервизи ремонтират, например Prius 10 и Prius 11, произвеждан от 1997 до 2003 година. Съответно, за да работят с останалата част от Toyota и Lexus, ще им бъде достатъчно Toyota Intelligent Tester II. Но след това те ще загубят много клиенти, които ще ремонтират своите 14-20 годишни автомобили при конкуренцията …

В следващия урок ще разгледаме какво друго оборудване ще бъде необходимо за автосервиз за ремонт и поддръжка на хибридни автомобили. Ще започнем да разглеждаме и характеристиките на ремонта на ДВГ за най-често срещаните хибриди от Toyota – Prius.

Основните режими на работа на приус

следва продължение

инж. Пламен Пеев
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13115
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Ремонт и обслужване на хибридни автомобили - ЛЕКЦИИ

Мнениеот slowtraveler » 14 фев 2018 14:29

Тъй-като имам Launch, мога да коментирам ПРО версията... Дали е неудобна - твърдо не бих казал такова нещо...
Компактен куфар с преходниците, и Lenovo (май бе около 10") таблет в удобна удароустойчива гумена облицовка, в която има място и за самия адаптер (за да не мъкнеш куфара с преходниците ако не ти трябва)...
Дали е евтин? 1800$ не е много евтино устройство. Годишният абонамент за всички марки мисля е около $800...

Тъй-като нямам сервиз и не ми трябва такова нещо, просто си инсталирах на телефона Launch PRO версията с база данни май Юни 2017, и с малки модификации сега имам в джоба си пълнофункционалния скенер (да, без преходниците). Някои колеги от форума вече се убедиха в удобството и възможността за корекции по настройките на автомобилите... :)
Но ако работя само с Тойота и Лексъс - безспорно бих работил само с Техстрийм...
инж.Г.Георгиев ppp.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост