Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувай отговор
Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от BOz » 24 Авг 2017 15:01

plamsav написа: Официално от Тойота гарантират 55кW за 30 сек, след това се ограничава до xkW. Но моят съвет е да не настъпвате до ламарина за повече от 15-20 сек. Не че батерията няма да издържи, но това си е жив стрес за нея и съкращава много живота и. И ТАЙНАТА не е в киловатите. Тайната е в конструкцията на мотора. Той е различен и консумира 55 кW, но отдава 80 ??? Как става това? ... но това вече е конфиденциална информация. :)
Единствено от написаното от теб разбирам, че ако на нещо не може да отговориш, то автоматично става "конфиденциална информация".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от plamsav » 24 Авг 2017 23:39

Колега, помислете малко над фразата "СОВИТЕ НЕ СА ТОВА, КОЕТО СА". Не всичко е черно и бяло и не всичко може да се види. И защо си мислите, че Японците не са го измислили. И на мен ми беше много трудно да повярвам, и аз съм от тия дето " око да види, ръка да пипне", но ПОВЯРВАЙТЕ те наистина са го измислили. И ако не те , то кой тогава? Ние ли, или тъпите американци дето една крушка не могат да си завинтят? А енергия има, само да знаеш как да я използваш.
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:16, променено общо 1 път.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от BOz » 25 Авг 2017 09:52

Накратко ще ти отговоря, че совите не съществуват и не са над законите на физиката.
Ако японците са измислили нова физика, това е отделна тема. Ама сигурно също е конфиденциална информация и само те си използват техните си закони.

И понеже не отговори конкретно на въпроса на slowtraveler, който беше много категоричен и недвусмислен, а отново извади едно число от магическата торба, аз ще отговоря конкретно, че след един ден стрес тест на батерията, който проведох след като я направих, максималната стойност, която успях да постигна за около една секунда, се равнява на точно 27,53 кВ.
Горе долу на системата ѝ отнема около 4 секунди, за да стабилизира стабилно мощност на ръба на лимита от 25 кВ.
При заряд системата реагира по-консервативно и действа малко на обратния принцип - първо лимитира под системния лимит, като след това постепенно достига определената ограничителна граница.
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:17, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран на: 04 Апр 2017 18:38
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от plamsav » 25 Авг 2017 16:15

Здравей колега. Виждам, че сте грамотен човек. Така че защо си мислите, че нещата противоречат на физиката. Напротив те са много далеч от това, което може да се постигне. Придполагам, че сте чували за явлението резонанс в трептящ кръг. Аз лично съм го провеждал и изследвал много пъти и това че Японците са направили нещо подобно с коефициент САМО 1,5 до 1,9 не е нещо ново. МЕН МЕ УЧУДВА ТОВА ЧЕ ТЕ СА УСПЕЛИ ДА УВЕЛИЧАТ ЕНЕРГИЯТА САМО 1,5 ПЪТИ. Аз лично съм стигал до коефициент 6,5 с подръчни аматьорски средства и гаражна лаборатория. Т.е. при входен ток на системата 1 А и напрежение 12V - вътре в системата тече ток 6,5 А и напрежението е 12V. А с професионални средства и чисти материали коефициент 10 е напълно постижим дори повече. Казано на български от 1кW от батерията получаваш 10kW на електромотора. И това не е фантастика, а реалност. А тези 27,53 кВ на изхода на батерията, които си получил на електромотора най-вероятно са били 52,31. Става въпрос конкретно за Приус20 и по-новите. Това не е направено в Приус10 и Приус11. При тях системата работи 1:1.
И ако не ви затруднява може да опишете процеса на ЕКВАЛИЗАЦИЯ на батерията.
Последно промяна от Akima на 25 Юни 2018 14:18, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2017 16:32

Колега, последното Ви мнение рязко редуцира отношението ми към Вашите мнения...
Спомнете си първи курс в университета - Електротехниката и Теория на сигналите... Как се променя изходящата мощност при резонансни явления... И какво представлява резонанса в електрическа верига...
Но предполагам колегата има предвид импулсни стойности...
Казано на български - ако консумираният ток е 1кW, можеш за части от секундата да получиш пикова мощност от 10kW, а останалите части от секундата да е 0.2kW, като сумарно за целият цикъл отделената механична мощност ще е 0.9kW - т.е. консумираната минус загубите... Същият ефект се ползва при 'сондиращите' устройства - радари, ехолокатори и т.н... Там кондензатори събират енергия и я изпращат за части от секундата... Да, радара например е 25kВт, и наистина пиковата му стойност е такава, ама излъчва (отдава енергия) много малка част от секундата, а през другите например десет части от секундата не излъчва, а само събира енергия за следващият импулс... Затова например 25кВт радар консумира около 130Вт енергия... Перпетум мобиле? Тц.... Средната излъчена енергия (Вт/сек) си е под 130Вт/сек..
Тъй-като електрическите резонансни явления са с доста висока честота, то и за децата е ясно, че няма да усещаш 'трептене/тласък' дори и да е 100кВт по колата ако импулсът е много кратък, а мощността 0.9кВт ще си се 'лее' равномерно, 'филтрирана' от масите на трансмисията..

П.С BOz е напълно прав за резонансните кръгове и за cos Ф - те по-точно отрязават разонансните явления
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от BOz » 25 Авг 2017 17:20

Колега, plamsav, съжалявам, че ще го кажа, ама говориш небивалици.
В случая нека определим основни понятия.
Примерно мощност - това е реалната работа, която се извършва за единица време. Един ел. двигател да придаде определена енергия върху пътя за определено време, то той трябва да вземе от някъде тази енергия.
Демек, за да има реална работа от ел. двигател, който да произвежда Х количество физическа енергия на пътя, която да премества колата, то той трябва да консумира Х+У енергия от някъде, където У енергията зависи от неговото КПД.
За да наблюдаваш входящ ток от 1А, а след това (известни пасивни или активни елементи) 6.5А при едно и също напрежение, това със сигурност означава, че тока е изместен по фаза спрямо напрежението. Тогава имаш реална мощност под произведението на двете величини, или произведението трябва да го умножаваш и по косинус фи и в този момент виждаш, че фундаментално грешиш.
И повярвай точно тези в Тойота никога няма да го направят това нещо, защото в основата си това е вредно явление.
И накратко - ако сам може да си отговориш колко е косинус от фи на тока спрямо напрежението на изхода на батерията, то ще видиш и каква енергия може да извлечеш от нея.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

todor87
Мнения: 188
Регистриран на: 04 Яну 2010 21:39
Местоположение: Пловдив

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от todor87 » 25 Авг 2017 18:18

Тука започвам да се обърквам. Кой е учителя, кой ученика? rolleyes.gif
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от slowtraveler » 25 Авг 2017 20:49

Според мен колегата plamsav може да е доста полезен, защото навярно е посещавал специализирани курсове... Просто не се е замислял за причината за конкретни ефекти, или не ги е разбрал напълно...
Така, че въпреки не съвсем адекватните (поне според мен) последни мнения, продължавам да очаквам следващ 'урок' :thumbsup:
И това не е ирония - съвсем сериозен съм :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от pet77 » 26 Авг 2017 12:02

Моят Аурис няма такива ограничения на темпомата държал съм го и на 140км/ч само че разхода отива над 6/100.Миналата седмица ходих до Тасос през Маказа ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
smsdeliverer
Мнения: 102
Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
Местоположение: Пловдив
Автомобил: LEXUS NX300H F sport
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от smsdeliverer » 26 Авг 2017 12:17

pet77 написа: .......... ,доволно върви само на байра към границата голямо ръмжене това не ми хареса като цяло.Иначе на финала разход по борд 5.2/100 а на колонка 5.4~5.5/100 това е за 730км пробег и скорост в диапазона 90~130/км.ч.Да вметна, че на острова за 36 км.ми показа 3.7/100 при скорост 50~70 км.ч.
На какъв режим е била колата, по магистрала и планинско винаги ползвам Power, намалява ръмженето :)
Lexus NX 300H F sport

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от pet77 » 26 Авг 2017 19:08

На еко беше,може би да си прав за power режима но дали няма да вдигне разхода значително,какви са ти наблюденията.А на магистрала има ръмжене но като набере желаната скорост спира.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от WoLF » 26 Авг 2017 21:02

Колата не знае какво предстои и от там не преценя добре оборотите на ДВГ. Ако ѝ зададеш подходящия режим и тя ще ти отговори с по-добро поведение wink.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
smsdeliverer
Мнения: 102
Регистриран на: 06 Юли 2010 12:30
Местоположение: Пловдив
Автомобил: LEXUS NX300H F sport
Обратна връзка:

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от smsdeliverer » 27 Авг 2017 18:34

pet77 написа: На еко беше,може би да си прав за power режима но дали няма да вдигне разхода значително,какви са ти наблюденията.А на магистрала има ръмжене но като набере желаната скорост спира.
Разхода няма да се вдигне, за извънградско ти говоря, абсолютно никаква разлика няма, даже според мен в някой ситуаций при непродължителни изкачвания даже да е по нисък.
Lexus NX 300H F sport

pet77
Мнения: 67
Регистриран на: 20 Апр 2017 21:43
Местоположение: Ст.Загора

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от pet77 » 27 Авг 2017 18:51

Абе днес го пробвах от Бургас към Стара Загора наистина няма разлика в разхода.Само че няма тъкива продължителни изкачвания да видя ръмженето как ще е.Иначе на маказа беше ужасно викам си ще му изкочат буталата.
Auris Touring Sports HSD

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2017 02:17

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта