Страница 4 от 9

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 12:49
от slowtraveler
За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а? :) ). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.

*********************************
Айде още някой друг хак :)

Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off

Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************

Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 14:19
от BOz
Не е баш така. Хибрида уж има много добро управление на тракшън контрола, ама само на хартия.
Реалността - толкова е зле направен, че не е истина. Наистина ти държи гумите на прага на сцеплението и ти реже "газта" брутално. Пример - изкачваш 20 метра заснежена рампа. Имаш да кажем 2м сухо и започва изкачването. Засилваш там колкото можеш за 2та метра, колата стъпва на хлъзгавото след това и крайния ефект е махане на газта на 99%. Все едно с нормален автомобил да започнеш да изкачваш и да отпуснеш целия педал на газта по средата. Първоначалния момент отива на кино. И колата спира по средата, ти държиш педала на газта колкото искаш ама все едно спирачката си натиснал. Минава се секунда-две превърта едното колело да кажем оборот и веднага го блокира. Ти държиш газта. Минава още секунда и превърта другото колело съвсем леко и веднага се блокира. Ей това е проблема, а не просвета на автомобила.
В случая целта на сервизния режим е просто да изключиш това поведение и да може да контролираш мощността чрез педала.

п.п. АСС е първа позиция на ключа/бутона.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 15:01
от Hursa
Не можеш, така да се каже да "копаеш" в снега? Само една пролет ми се бе случило да вляза в киша (а от долу подледено) след сух асфалт при изкачване и като че ли превъртаха гумите. Участъка бе само около 10тина метра, но го мина с голям зор. А не можех да засиля преди това, тъй като участъка бе след завой. Отдадох трудностите на преодоляването на това, че спрях преди заледения участък и на това че бе заледено под снега. (Заледения участък бе точно пред "паркинга" на манастира “Свети Иван Пусти” - сравнително стръмен участък.)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 16:46
от slowtraveler
Ооо, напълно ви разбрах... Просто имах преедвид, че излизането на такъв пластмасов автомобил извън пътя би бил някаква голяма рядкост, при която ТС би бил последната грижа :)
Неслучайно и вие споделяте само Он-роуд проблеми :)
От друга страна с Маздата никога не съм имал проблеми с читавите гуми - не ми се е налагало изключването на ТС...
Последно го изключвах на Кашкая, защото при него изключването на ESP включваше нисански офроуд ТС/ЕСП (ABLS - силно редуциран ТС заедно с много голяма чувствителност към превъртане на колело и удряне на спирачката към превъртащото колело). От обясненията оставам с впечатлението, че ТС на Приуса може да е настроен за добро сцепление...
За АСС - да, прав си.. Явно имат предвид 'подаване на контакт'...

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 17:55
от BOz
Точно не си изключвал тракшъна защото си работи както трябва, а не е такава измислица като при хибрида.
Тия чак на 4то поколение Приус се сетиха, че можеше едно копче да му сложат и да издрапаш 5 метра.

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 18:13
от slowtraveler
► Виж съдържание

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 18:33
от Hursa
На 4то поколение има бутон за изключване на тракшъна? Но тогава ще има ли това псевдоблокиране на диференциала със задействане на спирачката на буксуващото колело?

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 18:36
от slowtraveler
Едва ли.... Вероятно просто изключва ТС и ЕСП...
При Кашкая изрично го пишеха като 'уникално' решение специално за офроуд режим (т.е. бутона за изключване на ЕСП включва специален офроуд ТС и т.н...), ама той нали си имаш претенциите, че можеш да излезеш от асфалта дори до банкета с него, а не само да караш по чист асфалт :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 19:01
от Hursa
Може би в 5 поколение ще добавят "зимен режим". А какво стана с приус 4 "4х4", появи ли се на някой от пазарите. Или Ц-ХР

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 27 Дек 2017 19:45
от slowtraveler
Като гледам как се представа Тесла Х по черен път и при диагонално висене - вероятно планират да асфалтират цялата земя и да няма нужда от малко по-проходими машинки :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 28 Дек 2017 08:21
от strahomen1
slowtraveler написа: За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а? :) ). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.

*********************************
Айде още някой друг хак :)

Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off

Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************

Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването :)
Цялата процедура с педали и копчета е за да се изключи ТС принудително ли е???Евентуално за да можеш с контролирано пребуксуване да издрапаш от някой заледен участък!!Правилно ли разбрах???И ,следващия въпрос е как да се върнем в нормален режим или системата си го оправя след рестартиране на колата!

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 28 Дек 2017 09:57
от slowtraveler
Изключването на ТС е страничен ефект... Това е сервизен режим, при който постоянно работи ДВГ и т.н...
Нормален режим - рестарт на колата..

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 09:52
от DeXa
Аз да споделя малко опит с "паркетните" AWD системи. При РАВ4 хибрид, според мен са се справили доста добре, защото от как тук-там има сняг, все се заигравам да я накарам да спре някъде, ама пущината не иска ... ТC-a e настроен в пъти по добре от колкото на дизеловата РАВ4 (2006). В моя случай не държи сцеплението на границата, а допуска превъртане, като се опитва да го контрира с спирачките, но в никакъв случай не връща до такава степен както старата. При дизеловата буквално може да я угасиш, ако си по байр с редуваща се настилка (хлъзгаво, не-хлъзгаво). Там до такава степен връща газта, че буквално отива в idle позиция и в момента, в който някой от мостовете хване сцепление гасне (единствения вариант да се отървеш от това е да се изключи системата, с оня странния танц с ръчната :) ). При хибрида поведението е абсолютно същото, както го описва slowtraveler - боксува си някакво време, докато разбере какво точно искаш от него и в един момент (след 2-3 секунди), започва да си прави там каквото си прави (ще спира напълно дадено колело, ще му натиска леко спирачката, ще подаде повече газ или каквото там и е хардкоднато) и в крайна сметка се измъква от ситуацията.
Онзи ден бях с 2-те коли (имах си какво да дърпа другото, ако затъне) и реших да си направя експеримент в една дупка пълна с вода и лед (дълга 4-5 метра) и сняг/лед от другата страна, така че горе-долу симулирам половината кола със сцепление и другата без, като за да излезе от въпросната дупка трябва да симулира блокаж на 2-та диф-а, иначе излизане няма (без дърпане с въже де), защото на края на дупката/локвата имаше 10-15 см. праг от лед и сняг. В крайна сметка дизеловата без да и изключа TC и да се лашкам напред назад 10 минути, не успях да изляза (дори мисля, че стана по случайност), докато хибридната, излезе в момента в който реших просто да дам газ и да чакам. Отне и 4-5 секунди да си нагоди сцеплението и в крайна сметка се измъкна. Субективни фактори като гуми ги изключвам, защото са с еднакви купени тази година. Дизеловата също прави някакви опити да намери сцепление, но при тръгване от място в 95% от случаите не успява и просто започва да буксува постоянно на 1000 оборота, без значение колко съм и натиснал педала (в движение с по-висока скорост не е така, там сравнително адекватно успява да укроти колелото без сцепление и някак си успява да издрапа). Не съм сигурен дали разликите в поведението се дължат на хибридната система, или просто е въпрос на софтуер, ама тия дни (понеже имам на разположение още една РАВ4-ка 2014 (4-та генерация) пак дизелова), ще пробвам и другата РАВ4 и ще се разбере. Но от ситуациите в който съм попадал с 2014 РАВ4, смятам, че няма да се справи по-добре от 2006 РАВ4, защото при тръгване на хлъзгаво се държи по същия неадекватен начин (връща газта на макс и толкова).

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 10:53
от slowtraveler
Дано да са ги пооправили малко, защото впечатлението ми от RX400h при дълбок сняг бе силно негативно - ровеше си с кеф... Абе направо си се окопаваше с безсмислено въртене на гумите :)

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)

Публикувано на: 29 Дек 2017 14:22
от BOz
А аз пък си мисля, че очакваш нещо кой знае какво от него. Като всеки паркетник. Не би било редно да го сравняваш с джипа ти и това да е нивото. По същата логика тия да кажем с Г-класата, които имат механично заключване и на двата диференциала ще кажат, че джипката е измислена с това псевдо автоматично заключване и то само на задната ос. Предната кучета я яли, като на всеки паркетник. :D

Вчера отново усетих негатива и бруталното орязване на газта на Приуса. Трябваше малко по-бързо да се изнеся от една пряка и хем зная за тракшън, та и много газ не й дадох, та по средата на завоя взе, че едното колело изпусна съвсем леко и направо спрях. Тотално малоумно поведение.