Страница 1 от 3

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 14:37
от dio_fan
Здравейте!

Не знам дали темата е за тук или за "Ел. инсталация". Модераторите да се чувстват свободни да я преместят!

Проблемът е следният - колата я карам основно уикендите, рядко през седмицата, защото работя на място, където улиците са "зелена зона". Оставям колата в гаража (подземен гараж, не паркомясто) и в събота, като отида да я запаля, викам приятелчета да дават ток. Прави го за 3 седмици вече втори път.
Оставих я в ТМ Ауто - Изток, но според мен ще излязат накрая с теорията, че понеже само уикенда се кара, затова й пада батерията. Дочух, че господинът, който оставяше своя на приемчика до мен, също обясняваше, че има проблеми с паленето, бил си купил много скъпа стартерна станция и пак "се бил видял в чудо". Държеше дистанционно на Тойота за безключово палене.

Въпросът ми е - някой имал ли е проблем с паленето на хибрида си след 1 седмица некаране?

Благодаря ви предварително!

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 15:03
от slowtraveler
А направихте ли си труда да изчетете поне някоя от темите в раздела ? :whistle:
Дори първата тема, която сега се намира под Вашата ?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=31895&start=30

Хибрид, не хибрид - изискванията са подобни... Първо се проверява за утечка (т.е. какъв е токът при заключен и 'заспал' автомобил)... Ако токът е по-висок от да кажем 50-70мА се търси къде е проблемът - може да е забравена лампа, а може и някое контактче я в жабка, я някъде другаде да оставя лампата светната... Да, може да има и други по-сложни проблеми, но те са по-малко вероятни...
Възможно е дълго време да държите автомобила в нестартирано състояние - акумулаторчето се зарежда само когато хибридната система работи . Ако стоите на място с пуснато радио или фарове при 'изгасен' хибрид, то това акумулаторче може да падне за час дори и да е в идеално здраве...
А ако не е в идеално здраве - се сменя както всеки друг акумулатор...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 15:59
от BOz
dio_fan написа: Въпросът ми е - някой имал ли е проблем с паленето на хибрида си след 1 седмица некаране?
Вече ти се отговори какво трябва да направиш, ама предвид, че най-вероятно автомобилът е гаранционен, това си е работа за хората от сервиза.
Иначе аз съм изкарвал най-много ~2 месеца без да бъде палена колата и нямаше проблем. Все още си имаше ток в акумулатора.

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 16:01
от biro
Между "пробвам да запаля" и "викам приятелчета да дават ток" какво се случва? Натискаш бутона и?

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 16:35
от dio_fan
biro написа: Между "пробвам да запаля" и "викам приятелчета да дават ток" какво се случва? Натискаш бутона и?
... и всички дисплеи и LED индикатори започват да мигат като коледна елха. След това гася, пак натискам бутона и ... така 3 пъти, докато вече не мога да отключа и заключа без аварийното ключе от дистанционното.

@BOz, колата е в сервиза вече, просто ми беше интересно дали някой друг се е сблъсквал с такъв проблем. Радвам се, че не ти се е случвало. Разочароващо е нова кола да не иска да пали при все, че няма и 4 месеца как е излязла от шоурума и е стояла в гараж, на топло.

П. С. Докато пиша това, ми се обадиха от ТМ Ауто. Колата в покой има прекалено висока консумация на ток и в момента разкачат алармата, интернет хотспота и навигацията, за да видят дали е от тях, тъй като те са монтирани допълнително (не са заводски, но са монтирани при покупката на автомобила).

Ще ви държа в течение, на когото му е интересно!

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 17:04
от slowtraveler
Моля попълнете си профила (полето Местоположение), съгласно правилата...

Относно хибрида - той е още по-податлив на капване от повишена консумация, защото акумулаторчето му е доста по-малко дори от на малолитражка...
За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 17:13
от mfandakov
Да, нещо остава активно и колата не може да "заспи". :thumbsup: според мен WiFi Hotspot

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 17:19
от dio_fan
Моля попълнете си профила (полето Местоположение), съгласно правилата...
Готово, извинявам се за което!
За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...
Така е, за съжаление от Тойота не монтират аларма в завода (а аз се съмнявам, че проблемът е вероятно от там), но пък нашите застрахователи я изискват, защото липсата й може да е още една причина да не искат да ти изплатят парите при евентуална кражба. Аз не виждам по каква друга причина може да я искат, при все, че досега толкова откраднати коли и всичките са с аларма, но ...
Да, нещо остава активно и колата не може да "заспи". :thumbsup: според мен WiFi Hotspot
Напълно е възможно. Това и на предната кола го имах, още с излизането от шоурума го спрях. Но там беше в подлакътника. Тук не знам къде е скрито, търсих го, за да го спра, но така и не можах да го намеря ...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 17:37
от slowtraveler
Хм... Все пак съм убеден, че Тойота предлагат заводска аларма... Безключовият достъп я включва...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 18:10
от Not_active_user_1
На 7-мата година го получих проблема. Така, че на нова кола не мисля, че е нормално това, което ти се случва и то за такъв кратък период. Моята повече от месец е стояла без да съм е ползвал и не е имало проблем. И то това през 3-тата или 4-тата година се случи. След това по няколко седмици също е стояла и не е имало проблеми.
При теб проблема може да се дължи и от това, че когато е ползваш е караш малко и не може да зареди напълно батерията и така при следващото ползване и при всяко следващо нещата стават по-зле.
Нямаш ли с какво да замериш напрежението преди ползване и след това да видиш в какво състояние е оставяш и да видиш колко пада напрежението. От там могат да се направят някакви изводи за това какво се случва. Има също така някаква вероятност да са ти сменили батерията в ТМауто. При всички случай обаче не е нормално това да става на нов автомобил.

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 06 Мар 2018 19:25
от slowtraveler
Е той колегата е писал, че е висока консумацията... Качеството на акумулатора веднага преминава на втори план докато не се отстрани повишената консумация...
Хибрида е много щадящ към малката батерия - все пак не я товари ударно със стартер... За недозареждането - в момента Кашкая е с над 4г МОНБАТ, който се употребява максимално неефективно - т.е. колата стои по месец-два без да се кара. А когато се кара - се кара само на много кратки дистанции... Никога не съм го дозареждал.... Дали е правилно - ами не е... Ама не ми е удобно да го дозареждам - трябва да опъвам кабели от терасата и т.н...
И все пак пали на 'чакмак' - 2.0 бензинка, която автоматично пуска фаровете, и не ги гаси с изгасването на двигателя, а чак като успееш да завъртиш въртока за палене в 'заключено' положение, като междувременно си успял да умериш заключващото бутонче - т.е. при всяко гасене колата е няколко секунди на фарове...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 19 Мар 2018 17:38
от dio_fan
Малко ъпдейт по темата:

На 08.03, четвъртък, следобяд ми се обадиха, че колата е готова и нищо й няма! Проблемът бил в мен, защото съм я карал само уикендите и от само по 100 км на уикенд. Доста се разправях с приемчика, дори ми обясни как "трябва да закачам зарядно на 2-3 дни, защото падала батерията". След като се прибрах и оставих колата в гаража, 2 дни не съм я палил - запали без проблем в събота. Навъртях й 60 км/ градско, след която не съм я карал повече. В сряда вечерта на колата пак трябваше да й давам ток, за да запали. След ми дадоха ток, навъртях още 60 км, този път градско и извънградско. На следващата сутрин колата запали от 4-ти опит (натискам педала на спирачката, натискам бутона "START" - светва всичко, освен READY индикатора).

Миналия петък я закарах в ТМ Ауто, нарочно не я "гледаха" тогава, а я оставиха за днес, "за да имират моят начин на шофиране". Цял ден днес не ми звъннаха, като се обядих около 4:30 ми съобщиха, че колата запалила без проблем тази сутрин, но все пак я оставили закачена на "едни уреди, които мерят консумация". Те и предният път мериха, ама не премериха, явно.

Мисля, че моята сага отива към смяна на колата. Или хибрида на Тойота не е толкова надежден, колкото го изкарват, или в ТМ Ауто не им се занимава изобщо и искат единствено да правят гаранционно обслужване.
Страшно разочарование! Дано не ви се случва и на вас!

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 19 Мар 2018 17:48
от WoLF
Наистина неприятно и намирисва на скатавка...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 19 Мар 2018 20:01
от slowtraveler
Хибридната система не я мори начина на шофиране, а начина на престой....
Няма проблем да караш на малки разстояния... Важното е да не оставяш автомобила с угасена хибридна система например с включени габарити или радио..
Ако престояваш на място за да изчакваш някого - оставяй колата 'включена'...

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Публикувано на: 19 Мар 2018 20:21
от dio_fan
Колата я гася само когато я паркирам някъде за по- дълго. Иначе винаги си е "запалена".
А за това, колко я карам, съм го написал, защото твърдението на приемчика беше, че колата се кара на кратки разстояния рядко. Поне така се "извиниха" първия път. Като гледам, май така ще се опитат да минат и сега.
Смятам да напиша и евентуално жалба, но предвид, че зад Тойота Балканс и ТМ Ауто стоят едни и същи хора ... май няма смисъл?