Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Аватар
dio_fan
Мнения: 22
Регистриран на: 02 Сеп 2014 10:03
Местоположение: София

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 14:37

Здравейте!

Не знам дали темата е за тук или за "Ел. инсталация". Модераторите да се чувстват свободни да я преместят!

Проблемът е следният - колата я карам основно уикендите, рядко през седмицата, защото работя на място, където улиците са "зелена зона". Оставям колата в гаража (подземен гараж, не паркомясто) и в събота, като отида да я запаля, викам приятелчета да дават ток. Прави го за 3 седмици вече втори път.
Оставих я в ТМ Ауто - Изток, но според мен ще излязат накрая с теорията, че понеже само уикенда се кара, затова й пада батерията. Дочух, че господинът, който оставяше своя на приемчика до мен, също обясняваше, че има проблеми с паленето, бил си купил много скъпа стартерна станция и пак "се бил видял в чудо". Държеше дистанционно на Тойота за безключово палене.

Въпросът ми е - някой имал ли е проблем с паленето на хибрида си след 1 седмица некаране?

Благодаря ви предварително!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 15:03

А направихте ли си труда да изчетете поне някоя от темите в раздела ? :whistle:
Дори първата тема, която сега се намира под Вашата ?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=31895&start=30

Хибрид, не хибрид - изискванията са подобни... Първо се проверява за утечка (т.е. какъв е токът при заключен и 'заспал' автомобил)... Ако токът е по-висок от да кажем 50-70мА се търси къде е проблемът - може да е забравена лампа, а може и някое контактче я в жабка, я някъде другаде да оставя лампата светната... Да, може да има и други по-сложни проблеми, но те са по-малко вероятни...
Възможно е дълго време да държите автомобила в нестартирано състояние - акумулаторчето се зарежда само когато хибридната система работи . Ако стоите на място с пуснато радио или фарове при 'изгасен' хибрид, то това акумулаторче може да падне за час дори и да е в идеално здраве...
А ако не е в идеално здраве - се сменя както всеки друг акумулатор...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от BOz » 06 Мар 2018 15:59

dio_fan написа: Въпросът ми е - някой имал ли е проблем с паленето на хибрида си след 1 седмица некаране?
Вече ти се отговори какво трябва да направиш, ама предвид, че най-вероятно автомобилът е гаранционен, това си е работа за хората от сервиза.
Иначе аз съм изкарвал най-много ~2 месеца без да бъде палена колата и нямаше проблем. Все още си имаше ток в акумулатора.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от biro » 06 Мар 2018 16:01

Между "пробвам да запаля" и "викам приятелчета да дават ток" какво се случва? Натискаш бутона и?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
dio_fan
Мнения: 22
Регистриран на: 02 Сеп 2014 10:03
Местоположение: София

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 16:35

biro написа: Между "пробвам да запаля" и "викам приятелчета да дават ток" какво се случва? Натискаш бутона и?
... и всички дисплеи и LED индикатори започват да мигат като коледна елха. След това гася, пак натискам бутона и ... така 3 пъти, докато вече не мога да отключа и заключа без аварийното ключе от дистанционното.

@BOz, колата е в сервиза вече, просто ми беше интересно дали някой друг се е сблъсквал с такъв проблем. Радвам се, че не ти се е случвало. Разочароващо е нова кола да не иска да пали при все, че няма и 4 месеца как е излязла от шоурума и е стояла в гараж, на топло.

П. С. Докато пиша това, ми се обадиха от ТМ Ауто. Колата в покой има прекалено висока консумация на ток и в момента разкачат алармата, интернет хотспота и навигацията, за да видят дали е от тях, тъй като те са монтирани допълнително (не са заводски, но са монтирани при покупката на автомобила).

Ще ви държа в течение, на когото му е интересно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:04

Моля попълнете си профила (полето Местоположение), съгласно правилата...

Относно хибрида - той е още по-податлив на капване от повишена консумация, защото акумулаторчето му е доста по-малко дори от на малолитражка...
За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от mfandakov » 06 Мар 2018 17:13

Да, нещо остава активно и колата не може да "заспи". :thumbsup: според мен WiFi Hotspot
worthy.gif

Аватар
dio_fan
Мнения: 22
Регистриран на: 02 Сеп 2014 10:03
Местоположение: София

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от dio_fan » 06 Мар 2018 17:19

Моля попълнете си профила (полето Местоположение), съгласно правилата...
Готово, извинявам се за което!
За съжаление съм се убедил, че в повечето случаи проблемът идва от 'незаводските' вмешателства...
Така е, за съжаление от Тойота не монтират аларма в завода (а аз се съмнявам, че проблемът е вероятно от там), но пък нашите застрахователи я изискват, защото липсата й може да е още една причина да не искат да ти изплатят парите при евентуална кражба. Аз не виждам по каква друга причина може да я искат, при все, че досега толкова откраднати коли и всичките са с аларма, но ...
Да, нещо остава активно и колата не може да "заспи". :thumbsup: според мен WiFi Hotspot
Напълно е възможно. Това и на предната кола го имах, още с излизането от шоурума го спрях. Но там беше в подлакътника. Тук не знам къде е скрито, търсих го, за да го спра, но така и не можах да го намеря ...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 17:37

Хм... Все пак съм убеден, че Тойота предлагат заводска аларма... Безключовият достъп я включва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от Not_active_user_1 » 06 Мар 2018 18:10

На 7-мата година го получих проблема. Така, че на нова кола не мисля, че е нормално това, което ти се случва и то за такъв кратък период. Моята повече от месец е стояла без да съм е ползвал и не е имало проблем. И то това през 3-тата или 4-тата година се случи. След това по няколко седмици също е стояла и не е имало проблеми.
При теб проблема може да се дължи и от това, че когато е ползваш е караш малко и не може да зареди напълно батерията и така при следващото ползване и при всяко следващо нещата стават по-зле.
Нямаш ли с какво да замериш напрежението преди ползване и след това да видиш в какво състояние е оставяш и да видиш колко пада напрежението. От там могат да се направят някакви изводи за това какво се случва. Има също така някаква вероятност да са ти сменили батерията в ТМауто. При всички случай обаче не е нормално това да става на нов автомобил.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от slowtraveler » 06 Мар 2018 19:25

Е той колегата е писал, че е висока консумацията... Качеството на акумулатора веднага преминава на втори план докато не се отстрани повишената консумация...
Хибрида е много щадящ към малката батерия - все пак не я товари ударно със стартер... За недозареждането - в момента Кашкая е с над 4г МОНБАТ, който се употребява максимално неефективно - т.е. колата стои по месец-два без да се кара. А когато се кара - се кара само на много кратки дистанции... Никога не съм го дозареждал.... Дали е правилно - ами не е... Ама не ми е удобно да го дозареждам - трябва да опъвам кабели от терасата и т.н...
И все пак пали на 'чакмак' - 2.0 бензинка, която автоматично пуска фаровете, и не ги гаси с изгасването на двигателя, а чак като успееш да завъртиш въртока за палене в 'заключено' положение, като междувременно си успял да умериш заключващото бутонче - т.е. при всяко гасене колата е няколко секунди на фарове...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
dio_fan
Мнения: 22
Регистриран на: 02 Сеп 2014 10:03
Местоположение: София

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от dio_fan » 19 Мар 2018 17:38

Малко ъпдейт по темата:

На 08.03, четвъртък, следобяд ми се обадиха, че колата е готова и нищо й няма! Проблемът бил в мен, защото съм я карал само уикендите и от само по 100 км на уикенд. Доста се разправях с приемчика, дори ми обясни как "трябва да закачам зарядно на 2-3 дни, защото падала батерията". След като се прибрах и оставих колата в гаража, 2 дни не съм я палил - запали без проблем в събота. Навъртях й 60 км/ градско, след която не съм я карал повече. В сряда вечерта на колата пак трябваше да й давам ток, за да запали. След ми дадоха ток, навъртях още 60 км, този път градско и извънградско. На следващата сутрин колата запали от 4-ти опит (натискам педала на спирачката, натискам бутона "START" - светва всичко, освен READY индикатора).

Миналия петък я закарах в ТМ Ауто, нарочно не я "гледаха" тогава, а я оставиха за днес, "за да имират моят начин на шофиране". Цял ден днес не ми звъннаха, като се обядих около 4:30 ми съобщиха, че колата запалила без проблем тази сутрин, но все пак я оставили закачена на "едни уреди, които мерят консумация". Те и предният път мериха, ама не премериха, явно.

Мисля, че моята сага отива към смяна на колата. Или хибрида на Тойота не е толкова надежден, колкото го изкарват, или в ТМ Ауто не им се занимава изобщо и искат единствено да правят гаранционно обслужване.
Страшно разочарование! Дано не ви се случва и на вас!

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от WoLF » 19 Мар 2018 17:48

Наистина неприятно и намирисва на скатавка...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от slowtraveler » 19 Мар 2018 20:01

Хибридната система не я мори начина на шофиране, а начина на престой....
Няма проблем да караш на малки разстояния... Важното е да не оставяш автомобила с угасена хибридна система например с включени габарити или радио..
Ако престояваш на място за да изчакваш някого - оставяй колата 'включена'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
dio_fan
Мнения: 22
Регистриран на: 02 Сеп 2014 10:03
Местоположение: София

Проблем с малкия акумулатор на RAV4 Hybrid

Мнение от dio_fan » 19 Мар 2018 20:21

Колата я гася само когато я паркирам някъде за по- дълго. Иначе винаги си е "запалена".
А за това, колко я карам, съм го написал, защото твърдението на приемчика беше, че колата се кара на кратки разстояния рядко. Поне така се "извиниха" първия път. Като гледам, май така ще се опитат да минат и сега.
Смятам да напиша и евентуално жалба, но предвид, че зад Тойота Балканс и ТМ Ауто стоят едни и същи хора ... май няма смисъл?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта