Полиране, пастиране и ваксиране на автомобили!

Най-добрите сервизи, магазини и предлагани услуги за вашата Toyota
Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Дек 2010 02:26

Колега да те питам дали имаш инструмент за измерване дебелината на лака ?

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 29 Дек 2010 20:39

Радвам се, че има хора запознати с автодетайлинга.
Не нямам такъв уред, и работя по усет!
Сега ще попиташ как съм сигурен , че няма да скапя лака
При съмнения, започвам с най-малко абразивната паста и така увеличавайки абразивноста се вижда коя е най-подходяща и работя с нея(а не по обратния ред както повечето правят почват с абразива и като видят, че е едър, намалят номера на абразивност с цената на изтънелия вече слой.
Запознат съм с този уред за измерване и за начина, все пак немогат да се хванат микрони лак с око, но съгласи се, щом си запознат, че закупуването на такъв уред, който струва четирицифрена сума в лева(без да конкретизирам с точност) е рентабилен само при условие, че цените за услугите са ми като в другите страни.
В Англия или Италия хората плащат за такъв вид услуги и направени супер професионално пет цифрени суми.
Има супер яки неща освен този уред, но тогава помисли си ако имам всичко колко трябва да стува услугата(полиране), за да си заслужава.
Виж Пол Далтън от "Miracle Detail"http://www.miracledetail.co.uk/, този човек е най-добрия в авто детаилинга, виж му цените и какви коли прави и направи сравнение, той има собствен модел вакса с неговото име.Работи с препарати, който са хиляди левове 1 кутийка.
Е той има такъв уред за измерване , но мислиш ли че го ползва след толкова направени коли.
С работата се изгражда усет към боята,колко е захабена, колко е дебел лака.
Това , че нямам уред за измерване на дебелината на лака, не значи, че работя по-лошо,аз чета и литература за детайлинга и съм запознат с още много неща, ама все пак сме в България, не мога да имам всичко.
Имам си водоструйка,кабели,маркучи,лампи,полирмашна,препарати и т.н.....което е напълно достатъчно за моята работа(дори и без този уред аз работя, а и според думите на клиентите ми се справам добре).
Има фирми в Англия дето работят мобилно като мен и си имат обособени бусове с вода и цистерни,идват постилят едно като басейн под колата ти и я мият с вода от буса,друга помпа изпомпва водата от този басейн и я връща в цистерна в буса,без да се мокри никъде и без да се налага да имаш вода наблизо,много е яко,а аз мия с водоструйка, която си нося и трябва да имаш вода и къде да я измия.
Тяхната цена за услуги като моите е 20 пъти по-висока, нали се сещаш че тая апаратура трябва да се избива, а се и амортизира, трябва поддръжка.А в България е друго!
Не са много клиентите ми, които са се възползвали от обработка на колата с по-скъпа вакса примерно, но има и такива.
Има пък и такива дето им права колата с дни, свалям и мия джантите, полирам и тях,чистя двигателя и го полирам и него, но всичко това са пари, като за тези хора дето го правя са джобни пари,а в чужбина струва колкото една добра кола.
Малко раводних въпроса, но нещата са свързани.
Ако питаш некой пастировач от една автомивка,която и да е (направи си експеримент да видиш ,че съм прав), за такъв уред, ще те гледа като гръмнат, и даже няма да знае какво да ти каже, той сигурно не знае,че има и специална полираща машина и затова си пастира още с ъглошлаифа и с гъби дето се мият съдове(без да се обиждат другите колеги,които си разбират от работата и са професионалисти, а такива колеги има доста, колкото и да нямат хората култура на уважение към автомобила си.Автомобила е втората по големина инвестиция след жилището, затова трябва да се цени и да се полагат грижи и за него).
Понеже ме нарече колега.Да не се занимаваш и ти с това и да изпитваш професионализма ми с такива въпроси?
biggrin.gif
Извън темата:Онзи ден зареждах с гориво на една бензиностанция, дето имаше и автомивка.Докато чаках един си миеше голфа на нея(бял ,много хубав).Имаше много кал по колата и той видя, че ще му трябват повече парички за миене и започна да жули направо с четката и то на сухо за да му остант пари за изплакване.Направо ми идеше да му дръпна пароструйката от ръцете, хубаво разтриваше гумите и после плескаше четката върху капака и натискаше със сила, дорева ми се, стана ми жал за колата.
Викам си да му дам визитка, ама щом няма 10 лв. да я измие как да го покана с пастиране biggrin.gif
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail:exteriorcardetailing@abv.bg
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Дек 2010 22:50

Идеята ми беше не да те изпитвам , а случайно ако имаш да мина да ми замериш една дали има лак останал по нея biggrin.gif .
А колега казвам на всеки , който пише във форум и не го познавам лично . Един вид колега по форум . Иначе аз се занимавам повече с електроника и компютри но напоследък ( последните 3-4 години ) навлизам и в авто бранша и то малко на сила най-вече поради отчаяние от супер ниското ниво на каквито и да било услуги по автомобилите и тотално набутване по разни "майстори" .

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 30 Дек 2010 00:01

Реших, че си "колега", който се закача, защото си има уредче. Прав си за автоуслугите, аз също съм станал пишман от сервизи, затова моята я карам при един и същи майстор в един сервиз, а дори и да е зает си чакам него , на друг не давам да се учи на колата ми.
Ако си пастирал тая кола,(дето искаш да и премериш лака) повечко пъти, позаминал е от лака, но ако е фабрична боята няма проблеми, той е нанесен по дебело и е изпечен както трябва, ама ако си я пребоядисвал и некой майстор ти е спестил "2 ръце лак" и е съхнала в гаража,трябва да внимаваш.
Ако си решил да й правиш нещо може да се мине с най финната която ползвам "WAX POLISH" на "SONAX"и после с вакса(или само вакса),ако не те мързи може и сам да си я мажеш с вакса.
Не че само хваля продуктите, с които работя, но от тях съм повече от доволен, може да си вземеш от ваксата на Сонакс -premium class carnauba wax(80 лв. е кутията,една черна, но само от представителството на Сонакс може да я вземеш, че я няма по магазините)и ще я ваксираш поне 4-5 пъти.
Разтриваш ваксата върху участъци около 1/2 кв/м., изчакваш да засъхне леко и да попие в лака и забърсваш остатъците с микрофибърна кърпа и така следващия участък(първо задължително хубаво да я измиеш).
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail:exteriorcardetailing@abv.bg
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 10 Яну 2011 21:46

ГРИЖИ ЗА АВТОМОБИЛА ПРЕЗ ЗИМАТА

Грижата за добрия външен вид на автомобила има не само естетически ефект, но и спестява проблеми, като гарантира добра видимост и сигурност на пътя и не на последно място - запазва стойността на автомобила за следваща продажба.
Ето моите съвети, за това как да се грижите за автомобила през зимния сезон:

* Измивайте често каросерията.Наслагванията от луга и кал водят до бърза корозия.
* Обработвайте гумените уплътнения с подходяща вакса или спрей, поне веднъж в месеца и когато се налага, за да предотвратите тяхното замръзване, залепване или скъсване.
* Обработвайте и гумите с такъв спрей, за да запазвате тяхната еластичност и да предотвратите полепването на сняг по тях(силикона или ваксата в препаратите отблъскват водата).
* Носете течност срещу замръзване на ключалки в себе си (не я оставяйте в жабката ).Може да напръскате също в ключалката със спрея за гумените уплътнения, той съдържа силикон и ще предпази от замръзване, като същевременно ще смаже механизма вътре.
* Обработете стъклата отвътре със спрей срещу изпотяване. Това ще ви спести няколкото минути с намалена видимост след потегляне.
* Добре е да сте обработили автомобила със защитна вакса, за да предпазите лаковото покритие от лугата и калта.Можете да го правите ежемесечно сами или да потърсите професионалната ми помощ.Както мажете с боя своите обувки за да ги предпазите зимата, така и автомобила има нужда от вакса
* Снабдете се със стъргалка за лед и спрей против замръзване на стъкла и старателно почиствайте всички прозорци на колата от заскрежаване. Не разчитайте само на подгряващия реотан на задното стъкло.
* Почиствайте и снега от капаците, вратите и покрива на автомобила. Така ще предотвратите замръзването и риска от корозия, както и ще предпазите околните коли от засипването им със сняг или лед по време на движение.Избутвайте снега от колата с меката част на чистачката за сняг(тази с дунапренчето), а не отстранявайте снега с метла, с това си действие вие наранявате лака на вашият автомобил. За да запазите лаковото покритие НЕ СТЪРЖЕТЕ СНЕГА ОТ ЛАМАРИНИТЕ НА КОЛАТА СЪС СТЪРГАЛКАТА ЗА ЛЕД !
* Когато има залепнал за повърността на колата лед, не се опитвайте да го чупите, като го удряте или стържете с някакъв предмет, по-добре напръскайте с течност за чистачки, която ще го размрази в основата и той ще падне.
* Когато паркирате автомобила някъде и особено, когато остава за вечерта навън, хубаво изчиствайте натрупалия се сняг в подкалниците, за да не замръзне вечерта и да ви създаде проблеми при потегляне следващия ден. Може да го правите с дръжката на стъргалката за сняг.Ако сте забравили да го направите, следващия ден ще искате да махнете буците лед, образували се при подкалника и прага на колата, НЕ ГО РИТАЙТЕ С КРАК ,а напръскайте с течност за чистачки(носете си течност за чистачки-концентрат в един пулвелизатор в колата) и докато чистите автомобила от сняг или го чакате да загрее преди тръгване, леда сам ще падне, може и чрез лека помощ от ваша страна, бутайки го с дръжката на стъргалката за сняг.
* При паркиране на автомобила винаги се оглежайте под какво спирате, за да не се учудите от забитата висулка в предния ви капак!Има вероятност и при промяна в температурите да се отчупи и парче мазилка.
* Ако сте избрали да спрете под дърво, често птички оставят своите подписи върху колата. Ако са попаднали директно на лака избършете внимателно с мокра кърпичка(носете си в жабката на колата).Ако не го отстраните възможно най-бързо, то се просмуква дълбоко в лака, като го наранява (от съдържащите се в птичите изпражнения киселини)и понякога дори и след пастиране не се маха образувалото се петно.
* Проверете качеството на чистачките. Ако перата им са назъбени или не се движат добре, купете нови и смажете механизма им.По-добрата видимост, ще предпази вас и другите участници в движението от инциденти.

* Течността за чистачките се използва много често през зимата, тя е жизнено важен фактор за видимостта. Нивото на течността трябва да се проверява редовно за да се избегне изчерпването й в най-неподходящия момент. Винаги носете в багажника поне литър готов разтвор течност за чистачки за да сте винаги подготвени.

* Проверете състоянието на акумулатора.Ниската температура може да причини неговото разреждане. Също така проверявайте и дали е пълен с киселина и съответно, ако някоя клетка е по-празна, може да се долее с дестилирана вода и след това здължително да се зареди със зарядно за акумулатори.

https://sites.google.com/site/exteriorc ... rez-zimata
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 21 Яну 2011 16:30

Вашият автомобил е подложен на атмосферни влияния веднага след напускане на магазина.Външните фактори, като слънчевите лъчи, дъжд, сняг захабяват лаковото покритие на колата ви и на нейната боя.Неминуемо по лака се натрупват драскотини от некачествено измиване, подсушаване, от надрасквания при допир с други повърхности(особено когато колата е покрита с прах).

И така с течение на времето колата придобива дразнещ матов или издраскан вид.Тогава вие търсите начини да я преобразите така, както е изглеждала, когато сте я купили, а дори и по-добре!Начина за заличаване на тези драскотини и матиране на повърхността с минимални средства е моето професионално пастиране, полиране и ваксиране на вашият автомобил, а за пълна промяна извършвам цялостен екстериорен детайлинг.

Как действат процесите?

*При пастирането се обработва повърхността с професионални препарати в зависимост от нейното захабяване, за да се премахне наслоения и загрубял горен пласт върху лака.

*След това чрез полирането се заглажда до такава степен лака(боята), че той става като огледало.

*Накрая за да бъде съхранен този блясък за максимален период и да се предпази лака(боята) от стареене се нанася вакса, която действа като щит от всички изброени в началото от мен фактори.

За да е максимално траен ефекта от моята работа, използвам вакса с голямо съдържание на Carnauba(всички други видове вакси са компромис).Това е съставка извлечена от листата на бразилско дърво, което е единственно по рода си, тя е натурална и безвредна за околната среда и най вече, безвредна за лака(боята) на вашият автомобил.Carnauba WAX е най-сигурния щит за вашият автомобил, тъй като нейният ефект е най-дълготраен!

Понякога има толкова дълбоки наранявания на лака, от надраскване или от чукащите по предния капак камъчета докато шофирате, че са нужни запълване на тези драскотини с последващо пастиране, за да се изглади повърхността.Старая се чрез всякакви методи и професионализъм и минимални финансови средства от ваша страна, да постигна ПЕРФЕКТНИЯТ БЛЯСЪК ЗА ВАШИЯТ АВТОМОБИЛ !

Не е задължително пребоядисване на детайл или цяла кола(което е доста скъпо), ако има начин да се оправи с пастиране или полиране!

Трайността на извършените процедури(пастиране, полиране и ваксиране) е според това, как след това пазите вашият автомобил и как се грижите за него.Ето, защо в другите страници на сайта ми има информация, за това как да се грижите за лака, за да запазите блясъка по-дълго време!

ВАЖНО:

*Процедурите по пастирането може да прилагат поне два пъти годишно, като подходящото време за това са началото на пролетта или на лятото и съответно началото на есента или преди зимата.Може да пастирате винаги, когато автомобила има нужда от това и в различно време от горепосоченото, преценката е ваша.В първия случай за да се радвате на блясъка на автомобила ви, в тези хубави слънчеви дни, без притеснения от вредните влияния на слънцето върху лака, а във втория, за да предпазите лака от пагубното въздействие на дъждовете, снега и съпровождащата луга, която се хвърля по улиците.

*Погрешно е схващането, че честото полиране е вредно за лака, то не отнема слой от повърхността на лаковото покритие, а само го излъсква, затова може да се полира всеки месец.

*Ваксата, като щит, може да се поставя дори всяка седмица.Препоръчително е от 1 до 3 месеца интервал при нанасяне.
Вижте и тук! http://actasoft.com/pics/porsche.swf
Последно промяна от ivanestio на 25 Яну 2011 23:47, променено общо 1 път.
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

yozone
Мнения: 3
Регистриран на: 20 Яну 2011 12:03

Мнение от yozone » 22 Яну 2011 18:29

Здравейте,

Стана ми интересна темата, прегледах сайта и видях много добри отзиви за работата ви.Имам Toyota Yaris 2003г и искам да се възползвам от вашите услуги, та въпроса ми е кога е най-добре да се пастира/полира колата?София е много мръсен град и колата ми става кална само за няколко часа каране, дали сега е момента за пастиране/полиране на колата или по-добре да изчакам пролетта?

@Имам и др. въпрос, не знам дали тук е темата, просто видях че има хора които знаят как да си поддържат колите. Слагам си течност за чистачките от Еко(готова) имам добри чистачки на 2-3месеца и след като си изчистя стъклото остава една бяла следа която е много неприятна и ми пречи на карането, дали това се дължи на течността ? И ако може да ми препоръчате течност за чистачките.

Поздрави и успех!

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 22 Яну 2011 23:43

Благодаря за топлите думи!
Колите в София винаги ще се цапат бързо, заради всичката мръсотия и прах, а сега в дъжд или сняг още повече, особено като се разтопява по пътя и карате след други коли.
Точно в такива моменти полировката и ваксирането предпазват вашата кола от вредите на това замърсяване, което попада върху нея (Вижте тук! http://actasoft.com/pics/porsche.swf).
Вие вземате решение, кога да направите пастиране, полиране или само ваксиране за да пазите лака.
Както съм казвал и друг път, пастирането може поне два пъти в годината да се прави(примерно на пролет и есента), а полировка и ваксиране може да се прави всеки месец, без това да вреди на лака(особенно пък ваксата, тя може да се маже всяка седмица), но точно време за пастиране няма.Лятото е доста полезно да се пастира, хем за да се радвате на блясъка, хем да пазите лака от слънчевите лъчи, от лепещите се мухи по колата,от смолите от дърветата и др.
Сега работя по въпроса с отваряне на ателие където да работя, освен мобилната услуга, така че ако нямате място където да дойда, като отворя ще Ви пиша, а ще го публикувам и тук.
Наболелия проблем със зимната течност за чистачки!
Често се оплакват хора от скапаните препарати на пазара, но те се внасят според джоба на българина.
Без да изглежда като реклама, но най-дората течност за чистачки на пазара е на СОНАКС, последваща от тази на ОМВ(Cristal- мисля беше).Те са и едни от скъпите на пазара.Да има и други скъпи но са боклуци, тея гръцките от ЕКО са кофти.
Всеки гледа да вземе нещо в голямо количество и сравнително ефтино, но за сметка на какво.
Широкоизползвани на нашия пазар са препарати, които са отровни при вдишване, а вие го вдишвате след като напръскате стъклото и парното засмуче въздуха от вън и го вкара в купето(точно там където се оттича течноста за чистачките е въздушния филтър, през който се вкарва въздух в купето).
После ви боли глава, стъклото стои мазно и т.н.(последното може да се дължи и на захабени чистачки)
Съставката, за която трябва да следите да НЕ присъства в съдържанието на течноста е ЕТАНОЛ.
Даже миналата година ги бяха погнали едни от големите хипермаркети за това , че продават такива препарати, но ефекта беше за момент, сега пак си ги продават.
А има и вероятност да изкарате някоя глоба от полицай, който ви спира, а вие току що сте пръскали стъклото с тази течност, вътре и извън купето ще мерише доста на ракийка, пък после обяснявай, че било от течноста. biggrin.gif
В други препарати има повечко соли, за да пречат на замръзването, а те са фактора за това побеляване на стъклото.
От Сонакс трябва да започна да вземам вече пари за реклама, ама пробвайте го и си преценете, по-добре да пръснеш веднъж с ефект, отколкото да източиш резероара на течността без ефект. :thumbsup:
На NIRGIN също е хубава течността за чистачки, особенно лятната, която и е доста икономична!
Избягваите готовите разтвори, купуваите концентрат!
НИКОГА не слагайте, едни хапчета,които като се разтворели във вода ставали на течност за чистачки, те не се разтварят напълно и запушват маркучите и калцират дюзите на пръскалките.
СЛУЧКА с една новодокарана кола от Италия(там се ползват явно доста),целите маркучи за течността бяха се запекли а дюзите запушени като със син камък, доста време отнема оправянето, а в казанчето още си имаше хапче.
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 01 Фев 2011 00:12

Колко трае ефекта от тези процедури?
Когато говорим за трайност от полирането, трябва да се вземат предвид последващите грижи за лака на автомобила, затова може да е от 3 месеца до 1 година, според грижите и другите фактори, като завистници на лъскавата ти кола, недобронамерени съседи, палави дечурлига.Живея до училище и е ужас, ниската култура на децата, и липсата на отговорност за заобикалящите ги неща нанасят доста вреди на колите. Не ги оправдава това , че са деца, родителите са виновни в случая...., винаги сутрин като излизам имам по нещо нарисувано върху колата, върху образувалата се слана върху нея и това примесено с натрупаната прах по нея я драска, някоя майка на която са и подарили книжката, се е жулнала в моята броня, някой се е облягал на колата и между дрехите и повърхноста на колата имало боклуци и хубаво я е надраскал(друг може да не го види , но аз го виждам и се дразня, все пак е професионално изкривяване) и т.н. всяка седмица полирам по нещо върху колата, а ако не го правя се натрупва , така че е относителна трайността.Тези обгрижвания, които описвам в сайта си все пак съм ги изпитал върху своя автомобил и няма нищо нереално, както е поговорката "Не питай старило, а патило".
Друг фактор е как се мие колата, ако миете безконтактно, много бързо ще се отмие ваксата и колата ще е изложена на останалите лоши фактори от безконтактното, боята помътнява, помътнява хрома и хромираните елементи, скапват се гумените части.Говорим за безконтактно на автомивки, чиито препарати са съмнителни, добрите автомивки използват препарати на "Nerta", "Sonax" и др.Но човешкият фактор дори и с тези добри препарати, оказва пагубното си влияние върху лака, когато някой мияч, вместо да изплакне автомобила след 2-3 минути(или колкото е препоръчително за препарата), той го оставя да действа повече, което при чести миенета е изключително вредно за лака и по горе изброените от мен екстериорни елементи по автомобила.Затова съветвам "Карайте на мивките да ви мият ръчно, като ги гледате да не почват от джантите с гъбата и после тавана, защото така им било по удобно.Бил съм свидетел на такива случаи и на последвалите шамари нанесени върху мияча на една автомивка, не давайте да ви попиват колата със силиконово перо, а директно да попиват с гидория, да по трудно е ама нали вие плащате."
Аз като мия кола на клиент си нося 4- 5 гидории, 1 за стъклата, друга за капаците, 3-та за вратите и друга за джантите и резервна ако изпусна някоя на земята.Пера ги хубаво в къщи след работа.
Масово на автомивките хвърлят парцала на земята и го перат с паростуиката, после го вземат заедно с полепналите песъчинки и попиват където им падне, заслужавайки си шамарите.Наскоро на една автомивка попитах управителя "Защо не им дадете по една кофа с вода или да ходят да мият на някоя мивка тея гидории?", а той отговори, че така трябвало да се сменя постоянно водата в кофата, бях шокиран!
Купете си няколко гидории(има синтетични по 4 лв и с голяма абсорбираща сила) и като ходите на автомивка ги давайте на мияча да попива с тях, а вие после ще си ги изперете.На повечето мивки даже се скъперничат да купуват гидории, а миячите попиват на баща си с потника :D .
Колата се попива като се започне от стъклата и огледалата, след това вертикалните участъци(вратите и калниците, те се оттичт най-бързо и може да останат петна ако се попиват по-късно), после хоризонталните участъци(капаци)и накрая праговете и джантите (като джантите се попиват с гидория , която си определяте , че е само за тях).Попивате вратите, отвътре, като ги отваряте и попивате всичката попаднала вода по гредите и праговете, за да не ви се стича после.На повечето автомивки имат течна вакса която е хубаво да се впръска след измиване, после се изплаква и се почва попиването.Можете при желание да си купите хубава твърда вакса и да си ваксирате на ръка в къщи колата, трудоемко е ама е полезно за колата, аз мажа и джантите с вакса(летите алуминиеви с лаково покритие)предпазва ги и дава супер блясък, все пак те правят визията на колата до голяма степен.

Въпреки , че е зима е хубаво веднъж в месеца да се слага вакса, дори и без полиране, точно заради солта и снега и дребните частици вдигащи се от пътя, карайки след друг автомобил.
Пастирането е препоръчително поне два пъти в годината.Полирането и ваксирането може да се прави ежемесечно(това не отнема от слоя на лака).
Трайността е според грижите Ви за автомобила!
До няколко дни ще отворя студио за екстериорен автомобилен детайлинг в гр.София!Вижте в сайта ми !
Прикачени файлове
До няколко дни ще отворя студио за екстериорен автомобилен детайлинг в гр.София!Вижте в сайта ми !
До няколко дни ще отворя студио за екстериорен автомобилен детайлинг в гр.София!Вижте в сайта ми !
10.jpg (11.76 KiB) Преглеждано 5805 пъти
Трайността е според грижите Ви за автомобила!
Трайността е според грижите Ви за автомобила!
злато.jpg (51.41 KiB) Преглеждано 5805 пъти
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 03 Фев 2011 21:12

Колега, и аз имам един въпрос - какво ти е мнението за хигрофобните нано покритията за стъкла и боя? Имаш ли впечатления от тях? Не видях да предлагаш полагане на такова покритие, да не би да имаш нещо предвид?
И друго - след като работиш със Сонакс, предлагаш ли техните продукти, или да знаеш откъде могат да се вземат? Говоря за по-екзотични неща, които ги няма по средностатистическите магазинчета.
Ако предлагаш (или решиш в бъдеще да го правиш) бих се възползвал - няма как да дойда до София за ползвам услугите ти, но ако мога да купя продукт с препоръка и съвет за ползването му, не бих отказал! Просто идея за бизнеса ти!
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 03 Фев 2011 22:38

Видях едно друго твое мнение, за разните моливчета за закриване на драскотините и разни там истории, та разбирам интереса ти.
Без да правя антиреклама на тези продукти(специално моливите за заличаване на драскотините), накарай човека, който ти ги предлага да си надраска колата пред теб с дебел пирон или да я ожули с ключ, а после да го заличи и като стане купи и за мен, ще са ми от полза.
Аз за такива места поставям лак(или лак примесен с боя от същия цвят)с върха на иглата( за белезите от камъчета също), след като изсъхне(през това време си полирам колата),полирам и тези така обработени места за да се изравнят повърхностите и по мнение на клиентите става задоволително, при по-дълбоките надирания си личи леко ,но поне боята е запечатана и предпазена, за да не започне там корозия.
Пастелите за запълване, са продукти дето са трайни до първото миене и пада, вие си преценете дали е рентабилно след всяка автомивка да се правите на художници и да рисувате по колата.Този пастел само запълва мястото но не го запечатва.
За нанопокритията за стъкла, не съм сигурен за трайността на такова покритие и затова не го предлагам.Има доста продукти със съмнителни качества, като погледнеш и цената за такъв препарат на една известна фирма, която се вмъква на параза 12 лв. за двата компонента, измиващ и запечатващ.Запечатката си е един вид тънък лак върху стъклото и ако то започне един ден да се налющва, пак ще дойдеш при мен да го полирам машинно за да изчистя стъклото, защото няма да се вижда нищо.По клиповете дето дават на тези реклами е добре, ама никъде няма клип след 1 или 2 месеца как е.
Така тръгнаха със автомивките с безводно почистване, яко, яко, я сега вече нещо изчезнаха.
Първо каквото и да обясняват, че този препарат вдига мръсотията и те я забърсват с кърпата, без да надраскват колата, това няма как да стане.Остават некви лъщащи като олио елементи върху колата, а после като я измиеш с вода виждаш колко много си се прекарал със сухото миене.Такова миене съществува само в България може би, ако намериш данни за друга държава дето да се използва, пиши ми(освен в страните дето водата е като златото, скъпа).
За нанолака съм на друго мнение!
Когато е от добра марка си заслужава, иначе мнението ми е същото като за стъклото.
Аз полагам и такова покритие, но не често, защото е скъпо.Използвам отново един от продуктите на Сонакс, чиято цена за опаковката е около 100 лв. http://www.sonax.com/Car-Care/Products/ ... t-Nano-Pro , стига за една средна кола(за ауди А8 L ,трябват две опаковки)нанася се изключително трудоемко, затова и услугата е скъпа, а и трябва обстановката където се полага и се оставя колата да е добре обезпрашена(подготвям студио с подобни условия), трябва да престой.Има в комплекта един препарат с който се почиства колата, чрез избърсване, а после лака се нанася с шишенчето с триъгълното тампонче, много равномерно върху цялата кола и става уникално.Аз използвам от полирпастите от серията на Сонакс "NANO PRO" и съм изключително доволен.
Ето малко инфо за нанолаковете.
Нанолаковете са сложни вещества, ориентирани към бъдещето, които се подчиняват на мотото “Все по-тънки, все по-здрави!”. Те притежават много от свойствата, характерни за наноструктурите. Един нанометър е една милионна част от милиметъра. Диаметърът на човешки косъм е 50 000 пъти по-голям. Механичните, оптическите, магнитните, електрическите и химичните качества на тези миниатюрно тънки покрития не зависят само от вида на компонентите, но и от техните количествени съотношения и физически строеж.
Нанолаковете се произвеждат на базата на силанови съединения. Съдържанието на сухо вещество при тях варира между 20 и 65 тегловни процента. След втвърдяване колоидните наночастици се превръщат в тридименсионна полимерна структура с висока степен на омрежване. За разлика от традиционните лакове, при които свързващите вещества са чисти органични полимери, нанолаковете се разработват на базата на смесени полимери, които съдържат неорганични и органични вериги. Някои автори ги наричат “хибридни полимери”. Те притежават свойството да се закрепват много добре върху различни материали. Дебелината на слоя след изсъхване е изключително малка – от 5 до 15 μm, но механичната им устойчивост е много по-голяма от тази на традиционните лакове.
Първите нанолакове са се използвали за покрития на пластмасови лещи, тъй като са изключително устойчиви на надраскване. Намират приложение и за корозионна защита на леки метали – алуминий, магнезий, хром и др. При тях eмисията на вредни органични разтворители е значително по-ниска в сравнение с другите лакове, а количеството за нанасяне върху единица площ е почти четири пъти по-малко. Въпреки това повърхностите, обработени с нанолакове, придобиват силно хидрофобни свойства, не поемат никаква влага и се замърсяват по-трудно.
Продуктите на Сонакс може да си закупиш от фирма Сенакс в България(те са представители) http://senax.bg/index.php/index/secondl ... brandID/44 .Предполагам като им звъннеш ще ти кажат условия за доставка на това което си харесаш.
Кажи какво точно те вълнува, за да ти препоръчам продукт( а такива които ги няма в сайта им, а в немския ги има се чака доставка), аз не продавам техни продукти, а само работя с тях.На всеки продукт си пише как се използва, но го прочиташ след като си го купиш biggrin.gif
Тези в бензиностанциите са от хоби сериите, а по екзотичните неща са само от Сенакс( защото и цените са по екзотични), но така ще се убедите, че даже цените за услугите по детайлинг на автомобила са ниски, а печалбата нищожна, аз го работя, като хоби, приятно ми е!
Може да си зададете въпроса за тези дето предлагат пастиране за 40 -50 лв., какви продукти влагат и колко е качествено, а както ти се вижда от подписа стигнал си до правилното заключение:Хубаво и ефтино няма!
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 03 Фев 2011 23:14

Благодарско за бързия отговор, относно маркерите темата стана "миризлива" laugh.gif , но който иска може да се ориентира. Щях да ти препоръчам да пишеш мнението си там, ама сега, след последните постове, нямам очи да го направя ...
Конкретният ми въпрос беше за зимната течност на Sonax с хидрофобни добавки, видях че я хвалят из германско. Сега ще ходя до там и ще си взема каквото ми хареса, но ме интересуваше има ли по-бърз канал за доставка. Сайтът на вносителя е беден откъм артикули, ако ще трябва само заради мен да поръчват нещо няма да е много бързо.
Друга популярна марка там е Nigrin - не знам дали имат еквивалентни продукти на Сонакс, но какво ти е мнението за тях?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 04 Фев 2011 18:11

Със сигурност тази течност за чистачки е добра, като се вземе предвид, че тази обикновенната на Сонакс е най- добрата на пазара и почти най-скъпата.Другата от серията "Nano Pro", не се внася мисля в БГ, предполагам заради по-високата цена, тя е течност концентрат, която може да се ползва и като антифриз и като течност за чистачки.Не съм я ползвал и не мога да ти кажа за отзиви, но серията "Нано Про" е доста сполучлива като цяло, така че няма да сгрешиш, пазарувай на воля.
В сайта на тукашните представители на Сонакс, няма всички продукти, да, но имат на склад още доста неща дето ги няма в сайта, те имат политика и продават различните продукти в мрежата в определени магазини, примерно червената хоби серия и добавките за двигатели и другите там нещица свързани с двигателя, може да се намери в Кауфланд, по Шеловете имат от серията "Екстрийм", разпределили са нещата според платежоспособноста на клиентите, а черната серия "Премиъм" е само от магазина при тях, тя е доста скъпарска, но съм имал удоволствието да работя с доста от нещата от нея и мога да кажа, че си заслужава всеки лев, няма база за сравнение примерно между полиращата паста от "Премиъм "серията и тази от "Нано про", първата е пъти по-добра, но и пъти по-скъпа, което значително увеличава цената за детайлинг.
За поръчка се чака в зависимост от датата за доставка, може и 15 дни, може и 30 дни, те не поръчат само това, което ти си поръчаш, а
събират докато стане за нормална доставка, заедно с техни препарати, както уцелиш, но имат доста неща, които ги няма в сайта им, питай ги.(Артикулните номера са еднакви с тези германските, така , че като харесаш нещо в немския сайт, гледай артикулния номер).
"Nigrin" са клас продукти равняващи се на "Ma-fra", което ще рече, нисък клас.Аз ползвам някой от техните продукти за измиване и е горе долу поносимо, като цена-качество, ползвам и шампоана на "Ma-fra"-Daytona от който съм доволен много, просто в течение на работата съм си направил преценка кое работи добре, и комбинирам нещата.Имам контакти с други детайлъри, с които си пиша в нета, от Италия,Германия, Англия.В Италия много плюят "Ma-fra", нищо че е техен продукт имат ги за масови продукти, от които нищо не става, в Германия с "Nigrin"е същото, там работят с доста американски продукти и естествено със Сонакс, в Англия работят само с първокласни препарати от сорта на Менцерна, Заино,Мегуаярс,3М, Суисвакс, там не признават Сонакс, но цените на услугите за детайлинг са много високи, но пък се предлага качество, а и хората имат пари за да си го позволят, на мен ми се присмиват колеги от чужбина на ниските ми цени за услугите, ама в БГ е така, предлагането е според клиента, рядко са хората дето ми искат нещо по екзотично, но ме радва факта, че все повече хора се интересуват от това как да поддържат колите си лъскави, все пак автомобила за някои е втората по големина инвестиция след жилището.Има и други които карат скъпо струващи коли, като подвижни кочини, е тях не мога да ги разбера, да кажеш, че нямат пари за автомивка.....
Разгледай сайта на http://www.swissvax.com/ , да видиш цени и продукти от който ще ахнеш, там за всяка марка кола си има разработена вакса, според лака и взети характеристики за него от фирмите дето достават боя за различните марки автомобили http://www.swissvax.com/swissvax-wax-re ... mobile.php .Те затова и от Сонакс имат различни серии продукти за различния клас автомобили, ама е трудно да убедиш някои, че за неговата скъпа кола е по-добре "Премиъм клас" отколкото "Екстрийм" серията, особенно като узнае разликата в цената, всеки търси ефтиното, ама не може да караш примерно Тойота Авенсис за 40 000 лв. а да я мажеш с паста"Turtle WAX", тя е за Голф 1 или 2, това е като да си купиш породисто куче , а да му даваш да яде помия, яде я ама след време вече не изглежда породисто, а като всеки уличен помияр....
Купи си от Германия, като ще ходиш от "Swissvax", те имат представителство там и виж за какво ти говоря, или си купи от E-bay, там се продават също, тяхната най ефтина вакса е колкото най-скъпата на Сонакс, работил съм с една тяхна средна хубост, ама ефекта е Изумителен(ваксата си я оставям на клиента), имам желание да мажа с "Crystal Rock" тя е специална разработка за един от най-големите детайлъри Пол Далтън и носи неговото име http://www.detailersdomain.com/swissvax ... alton.aspx Така че ако почнем да си говорим за марки, ще се убедиш каде отиват тези дето се предлагат на нашия пазар, като Ма-фра,Нигрин,Мотип и т.н. (мисля, че се повтарям май вече съм писал тук за това)
Прикачени файлове
images.jpeg
images.jpeg (11.58 KiB) Преглеждано 5721 пъти
images.2.jpeg
images.2.jpeg (7.99 KiB) Преглеждано 5721 пъти
premium class carnauba wax.jpg
premium class carnauba wax.jpg (139.91 KiB) Преглеждано 5721 пъти
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 04 Фев 2011 20:35

Благодаря за споделения опит. Ще го имам предвид за в бъдеще! :thumbsup:
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
ivanestio
Мнения: 47
Регистриран на: 30 Ное 2010 17:37
Местоположение: гр.София
Обратна връзка:

Мнение от ivanestio » 09 Фев 2011 18:19

НАНОЛАКОВЕ
Нанолаковете са сложни вещества, ориентирани към бъдещето, които се подчиняват на мотото “Все по-тънки, все по-здрави!”. Те притежават много от свойствата, характерни за наноструктурите. Един нанометър е една милионна част от милиметъра. Диаметърът на човешки косъм е 50 000 пъти по-голям. Механичните, оптическите, магнитните, електрическите и химичните качества на тези миниатюрно тънки покрития не зависят само от вида на компонентите, но и от техните количествени съотношения и физически строеж.
Нанолаковете се произвеждат на базата на силанови съединения. Съдържанието на сухо вещество при тях варира между 20 и 65 тегловни процента. След втвърдяване колоидните наночастици се превръщат в тридименсионна полимерна структура с висока степен на омрежване. За разлика от традиционните лакове, при които свързващите вещества са чисти органични полимери, нанолаковете се разработват на базата на смесени полимери, които съдържат неорганични и органични вериги. Някои автори ги наричат “хибридни полимери”. Те притежават свойството да се закрепват много добре върху различни материали. Дебелината на слоя след изсъхване е изключително малка – от 5 до 15 μm, но механичната им устойчивост е много по-голяма от тази на традиционните лакове.
Първите нанолакове са се използвали за покрития на пластмасови лещи, тъй като са изключително устойчиви на надраскване. Намират приложение и за корозионна защита на леки метали – алуминий, магнезий, хром и др. При тях eмисията на вредни органични разтворители е значително по-ниска в сравнение с другите лакове, а количеството за нанасяне върху единица площ е почти четири пъти по-малко. Въпреки това повърхностите, обработени с нанолакове, придобиват силно хидрофобни свойства, не поемат никаква влага и се замърсяват по-трудно.
Поради всичките преимущества, на нанолака, предлагам новата революционна обработка на автомобилния лак, чрез препарата SONAX PremiumClass Nano Paint Protect Nano Pro.
Нанолака е съвършения щит на вашият автомобил!

Студиото ми за екстериорен автомобилен детайлинг отвори врати!Вижте повече!
https://sites.google.com/site/exteriorc ... e-uslugi-2
Прикачени файлове
нано лак.png
нано лак.png (268.13 KiB) Преглеждано 5622 пъти
Поздрави!
https://sites.google.com/site/exteriorcardetailing/
e-mail: exteriorcardetailing@hotmail.com
0886 34 93 43 и 0879 34 93 24
Иван

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта