Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - Смяна на акумулатор - модели и параметри ?

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 2.0 2AD-FTV D4D 150HP 2007 - Смяна на акумулатор - модели и параметри ?

Мнение от lederman » 07 Сеп 2011 11:53

Здравейте съфорумници,
миналата седмица ми се наложи да сменя акумулатора на Авенсиса от подписа и искам да споделя събраната информация:).
Първото нещо което ме изуми, беше начина по който ме издъни старият. Без абсолютно никакви признаци просто умря .... :) Сутринта запали нормално, а след цял ден в гаража на фирмата, при опит за запалване всичко изгасна. Опита за запалване с кабели беше абсолютно безуспешен. След това хванах да премеря напрежението :) и о чудо - 10V :). Това ми показа, че има пробила клетка (6 клетки по 2V=12V, a 5x2V=10V). За щастие гаража затворен и с доста камери, та зарязах колата със свалени кори и отворена (докато ми даваха ток забравих да се затворя прозореца). Та грабнах аз стария акумулатор и беж при един познат да взема нов. Оказа се обаче, че размера не е от най-широко разпространение. Характеристиките на стария са 84 Ah 760А стартов ток и размери: ширина-175mm, височина-190m и дължина-315mm, производство на фирмата MUTLU ( http://mutlu.bg/ ). Както се вижда на сайта, това са турски акумулатори които се вграждат оригинално в новите Тойоти.
повечето предлагани акумулатори с подобен капацитет и стартов ток са с дължина на кутията от 350mm. Но за щастие Бош имат с подходящи размери и малко по-добри характеристики (85Ah и 800A стартов ток). Модела е Bosch Silver S5 номер - 0 092 S50 080.
Сложих аз новата батерия и останах приятно изненадан, че се наложи само да запаметя отново станциите на радиото, не се наложи обучения преобучения и тем подобни.
И сега причината да пиша тема и да ви занимавам с такива дреболии. :)
След като пренощува без ток явно компютъра е позабравил това-онова (разни грешчици) защото, съвсем субективно, сега ми се струва, че колата върви по-добре и мотора е по-тих....
Май се оказва, че е полезно от време на време да скубем някоя клема на батерията, ей така профилактично, дори и да няма някакви проблеми с колата, по евтино е от закачане за диагностика и чистене на грешки в сервиз :)
Последно промяна от Akima на 23 Яну 2017 18:49, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 07 Сеп 2011 13:09

Ами и да не е турски акумулатора - не е гаранция че няма да умре. Напротив при новите Тойоти има подозрителна тенденция акумулаторите да умирата на края на третата година от закупуване на колата (когата свърши гаранцията). Моят беше Варта (оригинално вграден) и на третата година умря (сега зима), но го заредих и цяла лято нямам проблеми. Съмнява ме обаче да изкара четвъртата зима, която иде. Един колага си купи два нови Рава в семействотро. В рамките на 2 седмици и двата му акумулатора умират тотално. Пробега на колите е разлиен, но годините са 3 и месец - два. Базикахме се с него как така японците са сметнали точно живота на акумулатора да съвпада с гаранцията. А дано сега животът им да стане 5 години, откакто порасна гаранционния период biggrin.gif
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 07 Сеп 2011 13:37

ОООО нямам за цел да оплювам турските акумулатори :) просто това са факти които открих докато се ровех за да избирам. След като Тойота са ги избрали значи са подходящи :)
Този беше на 5 години което е нормален живот за акумулатор.
Аз се замислих дали да не се доверя избора на доставчик от Тойота, но прецених, че тези които отиват за производителите и тези за свободният пазар имат различни качество, а разликата в цената с Боша е педесетина лева...
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 07 Сеп 2011 15:49

Сносните марки акумулатори в магазина са задължително по-добри от тези за оригинално вграждане. Недей се набутва с оригинален. Параметрите на Тойотските акумулатори като стартов ток и ала-бала са винаги по-ниски от аналогичните акумулатори на Бош примерно (или друга сносна марка) А цената не знам как е. Предполагам си плащаш за "огиринален" акумулатор повече.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 07 Сеп 2011 16:39

така и направих :) Бош с 3 години гаранция и по добри характеристики...
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 08 Сеп 2011 00:20

ако на бош казвате добра марка,здраве му кажи.били са някога.
наистина има масово случаи на дефекти около 3г. на ориг. вградените при рав4.моя явно е изключение и вече почти 5г. се държи въпреки дневни светлини и печка.мисля панасоник,ще проверя.100к без грешка!
като умре сигурно ще опитам с по-як заради печката,но и оригинален май си е най-добре!

пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 08 Сеп 2011 06:44

На моята стара РАВ4 оригиналния акумулатор се оказа 120 лева
happy.gif
Вярно малък е 35 Ah, но и в момента колата е с такъв и няма грижи
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 08 Сеп 2011 09:15

jim_beam написа:...пс> от алармите ви идват проблемите,99% съм сигурен!
+1 (друга причина са алтернаторите)

145k, 6+ г., оригиналния от Toyota (made in France). Никакви грижи
Изображение

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Мнение от didak » 08 Сеп 2011 09:21

Rudy, ако си прав за алтернаторите - значи проблема е в Тойота.
Което пък е по-кофти, от това проблема да е в акумулаторите.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 08 Сеп 2011 09:45

Причините може да са страшно много... то затова се мери консумацията при загасен автомобил ( утечките ).
Алтернатора също е възможна причина но напрежението при ниски обороти си е 13.7~8V сиреч си е О.К.

а от Бош силвър имам много добри спомени :) С един Спринтер ни свърши нафтата и докато подкачи въртяхме поне 50 пъти но запали :) после карах едно Мусо (невероятен кенеф) редовно Боша беше от полза :).
така на служебни коли имам добри наблюдения за Бош и си взех и за мен. има 3 години да се скапва, дано не е после :)
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 13 Сеп 2011 11:20

Аз съм си изключил алармата тъй като я държа в гараж и вече 4-та година карам с един стар монбат и за сега проблеми нямам

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Сеп 2011 14:43

Не съм съгласен с колегата Nixter. Може би действително алармите точат акумулаторите, това е възможна причина. Но Тойота няма защо да слага калпави акумулатори,които да се чупят точно на 3-тата годиниа,когато изтича гаранцията, защото Тойота няма сметка от цялата работа.

Между другото старата Корола дойде от Германия с оригиналния си акумулатор Тойота и го сменихме след 10-тата година. Забравих да спомена,че на старите Тойоти акумулаторите са Тойота. Пише само Тойота. Бели кутии с червени букви. Сега предполагам отново за някои пазари е така.

Отделно Бош не са с никак добър авторитет от гледна точка на здравина, но акумулаторите са им добри, поне добри отзиви чувам. Добър избор е направил колегата според мен. Аз бих заложил на оригинален от Тойота обаче.
Последно промяна от LEXUS на 13 Сеп 2011 16:05, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 13 Сеп 2011 15:00

Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 13 Сеп 2011 15:17

Vesko написа:Оригинален такъв за авенсис 2.2 Д4Д е 235лв със ДДС
значи и цената е същата :) Бош-а (с ДДС) е 250лв.

а знаеш ли каква марка са "Оригиналните" ? Дали са като тези за първоначално вграждане ?
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 13 Сеп 2011 16:00

.сдфс
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 26 госта