Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Мнение от Toyko » 30 Яну 2012 10:21

Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 30 Яну 2012 11:43

Оня ден се случи на Айгото на жената. Изчаках да се размрази отвътре като надух духалките на макс. Следващия ден повече не се повтори, след като добре обдухах предните стъкла и избързасх с микрофибърна кърпа останалата влага. Мисля че няма да се повтори в тези студове, освен ако не забравя бутона на рециркулация включен. При никакви условия не ползвай този бутон, за да нямаш ядове с леда отвътре. Иначе ако искаш да размразяваш по-бързо поливай с топла вода отвън, но не гореща, за да не спукаш стъклото. Аз така си чистя стъклото на авенсиса тази зима, защото ми писна от драскотини по стъклото от стъгалката. Ако поливаш с вода не забравяй да пуснеш чистачката веднага като я отлепиш, че да не замръзне на стъклото водата.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 30 Яну 2012 12:50

Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.

А тва с топлата вода ... нещо не ми харесва като идея, пукане, замръзване пак .. То с пръсклаките като си измиеш стъклото, ако решиш че има мръсотийка пак става веднага ледена пелена, та зорлем още вода да лееш - незнам ..
D4D & シビック Изображение

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Замръзване на стъклата отвътре дори :) вентилация ?

Мнение от SFINKS » 30 Яну 2012 14:10

Toyko написа:Здравейте, днес към 6:30 стъклата ми бяха замръзнали отвън и ...отвътре ! Чудо на чудесата едни снежни дантели бяха се образували. Верно че беше - 7/10 ама нормално ли е това? Явно се дължи на останала влага в купето от дишането , която вентилацията не изкарва. Не карам напоследък с въртене на въздуха вътре именно да изкарва тая влага, но пак е станало. Колата явно "диша" недостатъчно и скрежът е хванал. Някой акъл как да избегнем? Или няма да е възможно при -15/20 ???
Изчисти си стъклата , отвътре :thumbsup:
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 30 Яну 2012 14:20

iceman1234 написа:Ефекта се наблюдава най-вече при вкаран сняг с обувките, който остава по стелките. После колата седи на слънце, снега се топи и се изпарява, слънцето изчезва, става кокал пак навънка и влагата кондензира по стъклата, и после си и замръзва. Неприятен момент.
.
мда тука май си прав това е вероятна причина за яка влага... и на мен не ми харесва топла вода, ще чистя и ще чакам или ще си купя специална кърпа да не замацва, някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ? мога да я ползвам също сле дпо небрежните действия на някой автомивки, след които забелязвам че не са ми избърсали като хората задното стъкло хмммм dry.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2012 14:24

Айсман e обяснил причините...
Допълнително може да има и друга причина: разтворимостта на водата във въздуха зависи много от температурата...
Ако си спрял колата в топло време, то въздуха в купето е разтворил доста повече вода, която може да задържи при спадане на температурата...
Та затова тази вода кондензира при спадане на температурата под т.н.dew point (точка на росата)..
Абсолютната влажност на въздуха е доста по-ниска при ниски температури.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 30 Яну 2012 15:12

Да, има едно работещо решение - прибери си колата в гараж на топло. Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло. А… и аз винаги си държа включено копчето да ми циркулира въздуха вътре, щото не понасям всички миризми на нафта и бензин от колите пред мен да ми влизат в купето и да се тровя. И така пак нямам проблем с изпотяване.

Аватар
tntony
Мнения: 229
Регистриран на: 30 Яну 2006 23:57
Местоположение: София

Мнение от tntony » 30 Яну 2012 15:35

Аз на AVENSIS- a имам копче на климатика за предното стъкло , натискам го и след 30 секунди стъклото е абсолютно чисто и незапотено :thumbsup:
Toyota Avensis 2.0 D4, 147ps, 1AZ-FSE, 2006

Аватар
Raya
Мнения: 1790
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна

Мнение от Raya » 30 Яну 2012 15:36

ace написа: Освен това климатик винаги трябва да е включен дори и през зимата като духа топло.
Защо трябва винаги да е включен?
На мен ми е студено на климатик, само за първите 10 мин го оставям. И после на печка......става бързо жега)
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 30 Яну 2012 15:44

Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
Ами най-добре става с препарат за стъкла (или още по-добре - за LCD монитори) и вестник независимо от партийната принадлежност.... Но трябва да си избърсал добре стъклото преди това с каквото и да е, за да нямаш някоя остра прашинка да го надраскаш...

П.С. компресора на климатика при околонулеви и отрицателни температури не се включва колкото и да му натискаш копчето...
Може да те стопли и изсуши само лампичката му, която си светва и гасне щатно... laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 30 Яну 2012 21:37

Toyko написа:....някой има ли идея от каква материя е най-добре за бърсане на стъкла отвътре? продават ли някъде такива ?...
Ами тези дето има реотани и на предните стъкла - са най-добре, ама повечето нямаме. За бърсане на стъкла има микрофибърни кърпи, по бакалиите (кауфланд, метро и къде ли не) ги продават, до гюдериите са, в автомобилния сектор. С тях и препарат - най-добре се мият прозорците отвътре.
Интересен факт е, че по-чисти стъкла - по-малко се изпотяват.
Ако вече стабилно си се заледил отвътре си иска или загряване на колата, до толкова, че духалката да го бутне - или да стържеш и вътре - правил съм го, веднъж - дваж - гадно е, ама иначе - няма каране.
D4D & シビック Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 30 Яну 2012 21:55

Има шпрейове за размразяване по магазините на бензиностанциите и на щандовете за автоаксесоари. А за избърсване няма по-добро от истинска кожена гюдерия. :thumbsup:
Най-важното е да не позволяваш да се стига до конденз по стъклата отвътре:
- използвай гумени стелки и след ползване на автомобила ги изтръсквай от водата и снега.
- не позволявай да ти "перат" стелките на автомивка
- движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 30 Яну 2012 23:36

Слоу, ами явно при мен само лампичката върши чудеса явно. Щото както при Рая, като ми е изключена и духа мнооого по-топло и по-бързо става жега. Освен това като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. Та така…не го знам тоя компресор пуска ли се или да, но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:

Аватар
Raya
Мнения: 1790
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна

Мнение от Raya » 30 Яну 2012 23:43

ace написа:като я изключа и стъклата ми моментално стават непрогледни от изпотяване. .... но а/с ми е пуснато нон стоп и разлика има :whistle:
При мен така беше при първия Авенсис. Постоянно ми беше студено с тоя климатик. Сега с печката съм жива:)) и не се запотяват стъклата. Но и автомивката смених, стъклата перфектно ги мият.
....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 31 Яну 2012 00:07

zi_zi_top написа: - движи се на външна циркулация на вентилацията и след спиране направи проветрение на купето за да не се задържа влажен въздух.

Зизи го е казал...

Хм, дали нещо не разбирамммм..? Целогодишно се движа с леко отворена клапа за въздуха -повече да го върти вътре, но и да вкарва от вън (примерно 25-40%). Това означава също - да изкарва въздух навън, а с него и влагата. На моята по-проста Корола това го правя ръчно. Никога не са ми замръзвали стъклата отвътре(!)
Да не дишам изгорели газове на колите пред мен е важно, но и да виждам - също. А особено важно е, че ограниченият обем въздух в салона се издишва/замърсява МНОГО бързо при напълно затворена клапа за въздух, което е по-опасно за работата на мозъка от нафтовите изгорели газове, пък и предизвиква изпотяване, замръзване...
В инструкцията си пише как трябва да се управлява тази клапа, доколкото си спомням.
Каквото сам си направя, никой не може...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 59 госта